MinMar

Kahdestaan maistraattiin

8 viestiä aiheessa

Onko täällä muita jotka ovat menneet tai aikovat mennä kahden kesken maistraatissa vihille?

Mitä olette vihkimisen jälkeen tehneet / aiotte tehdä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli pullo samppanjaa kylmässä ja mentiin läheiseen puistoon lasien ja juoman kanssa. Nautittiin uudesta siviilisäädystä ja ihmeteltiin, mitä on tapahtunut :)

Myöhemmin illalla mentiin vielä syömään perheen kanssa, jotka olivat saapuneet kaupunkiin seuraavn päivän juhlia varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käydään kai vihkikaupungissa jossain ravintolassa syömässä, mua myös haluttais käydä ottamassa "hääkuvat" passikuva-automaatissa..

Loppuilta ja koko Juhannusviikonloppu ollaan sitten kaksistaan mökillä, saunotaan ja sen semmoista, perus mökkeilyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin mekin olemme suunnitelleet, syömään vähän parempaan paikkaan ja viikonloppu mökillä kaikessa rauhassa  :)

Valokuvausta olen pähkäillyt, haluaisin kovasti "virallisen" kuvan kuvaamossa, toisaalta en raaskisi maksaa kauheasti kuvista  :rolleyes:

Ääh, en osaa päättää  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkipäivän keli sattuikin sit olemaan niin kylmä ja sateinen et siirrettiin tuo ravintolassa käynti ym. vasta kesäloman alkuun, n. kuukauden päähän. Mentiinkin sitten vaan kaupan kautta mökille.. :D

Siinä puolenpäivän aikaan juotiin skumpat mökin portailla ja otettiin pari kuvaa kameran itselaukaisimella, sit vaihdettiinkin jo takaisin mökkivaatteisiin ja jatkettiin tavallista mökkielämää..

Perjantaina sit juhlistettiin sekä Juhannusta että naimisiin menoa, istuttiin myöhään yöhön mökin portailla, juotiin kaljaa ja siideriä, kuunneltiin meidän lempimusiikkia, höpöteltiin ja naurettiin vatsamme kipeiksi.

Parhaat häät ikinä :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mentiin salaa naimisiin toukokuussa Kouvolan maistraatissa. Meillä oli valokuvaaja varattuna, joka toimi myös toisena todistajana :) Vihkimisen jälkeen käytiin ottamassa kuvia ulkona, ajettiin mäkkärin autokaistan ja ruokakaupan kautta mökille takaisin. Vietettiin ihana viikonloppu kahdestaan saunoen, pelaten ja syöden hyvin. Sunnuntai-iltana laitettiin sitten facebookiin siviilisäädyksi naimisissa :D Rennot ja meidän oloiset häät <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tästä aiheesta on niin vähän keskustelua googletettavissa että ehkä pistän oman korteni kekoon asian tiimoilta.

Täällä myös "kahdestaan naineet" :tender:
Mentiin salaa naimisiin nk. salakihlojen jälkeen aprillipäivänä tänä vuonna. Ainoastaan töissä tiesi esimiehet että saatiin (arki)päivä vapaata töistä koska aprillipäivä sattui osumaan keskiviikolle.
Päivämäärä valittiin vähän fiilispohjalta sen jälkeen kun "kello alkoi käymään" eli kun esteiden selvityspyyntö oli laitettu verkkopalvelussa vetämään.

Olen tosi huono sietämään stressiä ja mies ei nauti ollenkaan juhlakalun roolista joten tämä tapa sopi meille hyvin! Ja saimme panostaa niihin asioihin mihin itse tahdoimme ja joita pidimme tärkeinä eli minulla se oli kampaus, mekko, sormus & valokuvaaja :) Mies ei oikein jaksanut ajatusta suoda edes vaatteilleen kuin vasta pari päivää ennen vihkimistä eikä sitten tietenkään löytänyt mitään kovin sopivia. Kauluspaita (puuvillainen vieläpä) ja puvun housut taisi laittaa :D

Vihkimisessä todistajina siis meilläkin tuo valokuvaaja ja toinen oli maistraatin henkilökuntaa (Vantaan maistraatissa toivottiin että tuo edes yhden oman todistajan) sekä pieni 1,5v tyttäremme. Mietin kyllä pitkään tuon lapsen mukaan ottamista mutta onhan kyseessä kuitenkin perhetapahtuma (vaikkakin päikkäriaikaan..) niin varsin luontevaa se sitten kuitenkin oli. Tyttö tosin roikkui isänsä kaulassa ja hankaloitti tällöin mm sormusten vaihtoa. Mutta sepä ei haitannut, naimisiin päästiin joka tapauksessa! :gpari:

Vanhemmille soitettiin matkalla kuvauspaikalle ja kuvauspaikalta syömään, muut tutut saivat lukea uutiset facebookista kotiuduttuamme :) Muutama mukava 'aprillia!' -kommentti saatiin ja omalle äidilleni jouduin vartin inttämään vastaan ettei kyseessä ole pila. Viimeisimmätkin tajusivat pari päivää myöhemmin onnitella kun alkoivat uskomaan että ihan oli tosi kyseessä.

Iltasella käväsin hakemassa lähikaupasta Daim -kakun jota sitte syötiin sulhasen veljen perheen kanssa kun vaivautuivat kahville asti piipahtamaan. Mukava päivä jonka jälkeen käytiin yksi päivä töissä ja sen jälkeen suunnattiin pääsiäisen ja hiihtolomaviikon viettoon Lappiin kaveriporukan kanssa :girl_pinkglassesf:

Muokattu: , käyttäjä: Sukkamonsteri

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään melkein kahdestaan maistraattiin. Äitini otetaan todistajaksi. Maistraatista varmaan kahville, siitä hotelliin hääyöksi (varataan kaupungin kallein sviitti) ja seuraavana päivänä lähdetään häämatkalle. Itse asiassa tuo matka varattiin paljon aiemmin muuten vaan, sitten kun tuli tämä vihkimisajatus, niin ajateltiin, että siinähän on häämatka jo, joten varataan maistraatti edelliselle päivälle, sitten ei tarvitse sitä päivääkään pohtia. Sattumalta myös ajankohta ja päivämäärä ovat mun mieleen. Go with the flow :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään