Jump to content
Naimisiin.info

Kakun leikkaaminen ja alttarille matka?


Rita Morsian

Recommended Posts

Pitääkö polkaista kakkua leikatessa ensimmäisen painalluksen jälkeen vai vasta kun on molemmat viillot tehty?

Onko morsian isänsä oikealla vai vasemmalla puolella alttarille kävellessä?

Eikös morsian ole sulhon vasemmalla puolella alttarilla?

Kummin päin sieltä alttarilta lähdetään, morsian sulhon oikealla?

:-/

Link to comment
Share on other sites

Polkaistaan ensimmäisen viillon jälkeen... ainakin näin meille ilmoitettiin. Tärkeintä kait että molemmat tietävät missä vaiheessa, jotta syntyy oikea kilpailu.  ;)

Morsian on isänsä sekä miehensä vasemmalla puolella alttarille mentäessä. Lähdettäessä morsian on sitten oikealla puolella. Morsian istuu miehensä oikealla puolella myös juhlapaikalla.

Link to comment
Share on other sites

Polkaistaan ensimmäisen viillon jälkeen... ainakin näin meille ilmoitettiin. Tärkeintä kait että molemmat tietävät missä vaiheessa, jotta syntyy oikea kilpailu.  ;)

Morsian on isänsä sekä miehensä vasemmalla puolella alttarille mentäessä. Lähdettäessä morsian on sitten oikealla puolella. Morsian istuu miehensä oikealla puolella myös juhlapaikalla.

Taisin hämääntyä vähän kun katoin häähulluja ja siinä morsian käveli isänsä oikealla puolella mutta sitten oli kuitenkin sulhon vasemmalla puolella.. Onkohan sitten ulkomailla erilailla??

Jossain täällä oli myös juttua että ekalla viillolla ei vielä polkaista vaan vasta tokalla..

Menee ihan sekasin ku näkee jonkun tekevän erilailla kun on suunnitellu ja sit ei enään tiiä mitä uskoa.. :-?

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli papin ohjeiden mukaan; minä isän vasemmalla puolella lähestyin alttaria ja sulhasen tulessa vastaan, vaihtoi limittäin isän kanssa paikkaa ja siirtyi minun vasemmalle puolelle. Ja meille siis kyllä pappi antoi nämä toiminta ohjeet. Alttarilta poistuimme niin, että olin mieheni oikealla puolella.

Link to comment
Share on other sites

Papin ohjeen mukaan teimme niin, että ensin kävelin isäni oikealla puolella, ja sitten vaihdoin mieheni vasempaan käsipuoleen. Eli vaihdoin siis puolta käytävällä. Takaisin kävelimme tietysti niin, että olin mieheni oikeassa käsipuolessa (käännyimme siis vain paikoillamme ympäri). :)

Niin, ja kakun leikkaamisesta: joka kerta kun minä olen sen nähnyt, on pari polkaissut ensimmäistä viiltoa tehtäessä. Edelliselle kirjoittajalle: ei tämä mikään pakko tietenkään ole! Jos ette halua polkaista, ette sitä tee.  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ethän sinä siinä puolta vaihtanut, vaan olit hetken isäsi ja sulhosi välissä. Miä on täysin loogista, kun asiaa oikein ajattelee. Hölmöähän se olisi, jos sulho olisi morsion ja tämän isän välissä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...