Jump to content
Naimisiin.info

Varkaus ja lähialueet


Wilma83

Recommended Posts

Kyllähän Lauri Peura on Varkauden paras valokuvaaja, siitä ei pääse mihinkään. Tietää kyllä hintansakin, on varmasti myös kallein. Kukkakaupoista on todella helppoa liputtaa Kukka- ja hautauspalvelu Tarja Ursinin puolesta. Minun mielestä ihan ylivoimaisen hienoja kimppuja, joista on myös mallikansiot.

Samaa olen kuullut Laurista kuin Lauranenkin, että osaa hinnoitella työnsä.. Uskon, että kaikista muistakin kukkakaupoista (jotka tekee morsiuskimppuja, kaikkihan eivät tee tai ainakaan osaa)  löytyy mallikansiot ja niistähän sitten voi katsoa millaisia töitä kukkakaupassa on tehty. Ja hinnoissa on myöskin varmasti eroa kaupungin sisällä.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mutta sitten sellainen kysymys, että kellä ois suositella jotain kampaajaa ja kukkakauppaa Varkaudesta? Niin ja valokuvaajaa? Vieläkö Peuralla on se studio?

Olen ehdottomasti myös valokuvausliike Peuran suosittelija. Olen nähnyt useita hääkuvia Peuran toteuttamana ja kuvat olleet aivan upeita. Käännyn itsekin ko. liikkeen puoleen, jos vain heillä vapaata. Kukkakauppojen kohdalta olen kuullut kehuja sekä Ursinista että Pentikin vieressä olevasta kukkaukaupasta ( en valitettavasti muista nimeä :( )

Jos häänne ovat Joroisten suunnalla suosittelen lämpimästi kampaamopalveluista Riikka Komppaa. Mielestäni hän on erittäin ammattitaitoinen. Osaa toteuttaa monenlaista ja, mikä ainakin itselleni tärkeintä, Riikka tekee asiakkaan tyylisiä juttuja. Näin on ainakin kohdallani aina käynyt. Ja tosiaan hän myös voi tehdä häämeikin.

Link to comment
Share on other sites

Jep, kiitoksia vastauksista. Lauri ottikin aikoinaan minunkin ylioppilaskuvani, ja ne onnistuivat todella hyvin. Tai no ensimmäisellä kerralla otetut kuvat olisi olleet parempia, mutta oli sitten digikameran muistikortti ilmeisesti tehnyt tenät, ja jouduimme ottamaan uudet kuvat. Hintahan hänellä on aika kallis, mutta toisaalta näissä asioissa hinta ja laatu menee aika lailla käsikädessä mielestäni.

Emme vieläkään ole päättäneet hääpaikkaamme, mutta täytyy nyt yrittää sopia eri paikkojen kanssa, että kun menemme parin viikon päästä vanhempieni luokse varkauteen kävisimme katsomassa paikkoja.

Se kukkakauppa joka oli siinä samassa talossa kuin Pentik (kauppakadun puolella) oli todella hyvä, mutta tietääkseni se lopetti toimintansa. Siksi kyselinkin vähän mielipiteitä.

Mutta ideoita ja mielipiteitä eri juhlapaikoista ottaisin mielelläni edelleen vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Jep, kiitoksia vastauksista. Lauri ottikin aikoinaan minunkin ylioppilaskuvani, ja ne onnistuivat todella hyvin. Tai no ensimmäisellä kerralla otetut kuvat olisi olleet parempia, mutta oli sitten digikameran muistikortti ilmeisesti tehnyt tenät, ja jouduimme ottamaan uudet kuvat. Hintahan hänellä on aika kallis, mutta toisaalta näissä asioissa hinta ja laatu menee aika lailla käsikädessä mielestäni.

Se kukkakauppa joka oli siinä samassa talossa kuin Pentik (kauppakadun puolella) oli todella hyvä, mutta tietääkseni se lopetti toimintansa. Siksi kyselinkin vähän mielipiteitä.

.

Minun tutulleni oli käynyt kanssa silleen, että Laurin ottamat yo-kuvat meni pieleen ekalla kerralla. Mutta näitähän voi sattua.

Pentikin vieressä oleva kukkakauppa on Käpy-Flora ja siinä lähistöllä oleva toinen kukkakauppa (oliskohan ollut Violette tms.) lopetti toimintansa.

Link to comment
Share on other sites

Mikä muuten on tämän alueen paras pitopalvelu?

Tämä onkin vaikea kysymys, koska ei ole kovin monesta kokemusta. Mutta uskoisin, että useita pitopalveluja on esillä noilla häämessuilla. Tai ainakin lehtijuttu niin lupasi..

Pitopalvelua valittaessa minä ainakin kiinnitän huomiota ruokien raaka-aineisiin ja laatuun sekä henkilökuntaan ja sen riittävyyteen. Viime kesänä Joroisissa yksissä häissä oli niin tökeröä henkilökuntaa, että mua oikein suututti!  Eikä hymynhäivää joittenkin naamasta irronnu, vaikka oli kuitenkin iloisesta juhlasta kyse. Tätä pitopalvelua ei ainakaan tule mun järjestämiin juhliin. Ja täytyy myöntää, että mä olen kyllä tosi tarkka, mutta jos kerran palvelusta maksetaan, on sen oltava myös sen arvoista. Eli mä ainakin maksan mielelläni hyvästä palvelusta ja ruuasta.  :)

Link to comment
Share on other sites

Oispas muuten hirveää, jos hääkuvat menis samalla lailla pilalle kuin yo-kuvat ekalla kerralla. Häihin kuitenkin käy teettämässä kampauksen ja meikin, niin tulispahan yksille kuville hintaa jos pitäis niiden takia uudestaan käydä laittautumassa.

Olemme kyllä ajatelleet turvata edes jonkinlaisten kuvien saannin sillä että pyydämme mieheni (tulevan siis) siskon avokkia, joka on valokuvaaja, ottamaan meistä kuvia sitten hääpaikalla (siis ulkona tms. sellaisia jotka kävisivät ihan vaikka virallisestakin kuvasta...ehkä) Emme kuitenkaan halua työllistää häntä koko häiden viralliseksi kuvaajaksi, koska tuli viime kesänä eräistä kaverinsa häistä niin vihaisena kun oli saanut juosta pää kolmantena jalkana kameran kanssa...jos nyt vaan muutaman kuvan meistä ottaisi...

Link to comment
Share on other sites

Olemme kyllä ajatelleet turvata edes jonkinlaisten kuvien saannin sillä että pyydämme mieheni (tulevan siis) siskon avokkia, joka on valokuvaaja, ottamaan meistä kuvia sitten hääpaikalla (siis ulkona tms. sellaisia jotka kävisivät ihan vaikka virallisestakin kuvasta...ehkä) Emme kuitenkaan halua työllistää häntä koko häiden viralliseksi kuvaajaksi, koska tuli viime kesänä eräistä kaverinsa häistä niin vihaisena kun oli saanut juosta pää kolmantena jalkana kameran kanssa...jos nyt vaan muutaman kuvan meistä ottaisi...

Meillä kuvauksen hoitaa bestman joka harrastaa kuvausta. Hänen kuvansa ovat ammattimaista tasoa  :). Pyysimme häntä koska hän kuvaisi häissämme muutenkin. Toisaalta hän olisi varmaan loukkaantunut jollemme olisi pyytäneen ja teimme kyllä selväksi ettei ole pakko suostua. Viralliset kuvat otamme varmaankin kirkon pihalla ja jos löytäisimme jonkun nätin järven-joenranta paikan jossa voisi käydä kuvia ottamassa.

Paikan kanssa arvomme edelleen. Meillä on siis Torstila varattuna ja sinne kovasti juhlia suunnitellaan. Kuitenkin on eräs toinen paikka joka olisi enemmän se meidän paikka, vaikka se ei paikkana olekaan lainkaan juhlava. Kovasti olemme kuitenkin alkaneet miettimään "jos sittenkin". Tätä nyt on vatkutettu alusta asti... Meillä kun on niin paljon pitkän matkalaisia, että kutsutuista saattaa jäädä jopa 100 tulematta ja se muuttaa tilannetta oleellisesti.

Link to comment
Share on other sites

Mikä muuten on tämän alueen paras pitopalvelu?

Minusta Juhanalan pitopalvelu on paras. Ruuat ovat aina olleet hyviä, jopa loistavia ja Kristiina on erittäin palvelualtis. Varsinaisista pitopalveluyrittäjistä toinen taitaa olla jo eläkkeellä (mutta tekee ilmeisesti jonkin verran). Tämän toisen kanssa tuli minulla selkeästi tunne, että on valmis toimimaan vain Tahkorannassa ja muutenkin ei oikein kiinnostunut ollut. Nuivasta käytöksestä on monet kylillä puhuneet. Kuulopuheiden mukaan ruuat ovat ihan syötäviä mutta parempiakin voisi olla. Omakohtaista kokemusta ei ole.

Kampaajista sen verran, että Komppaa on yleisesti kehuttu täällä pitäjillä. Minulla ei omakohtaisia kokemuksia kun minulla käy kotiparturi  :).

Joroisista löytyy myös kukkapirtti. Minun ensimmäisen hääkimpun tekivät ainakin loistavan ja sieltä saa myös maskeerauksen. Lisäksi on kauneushoitola (tai joku sellainen) Ulla-Mari (tai Maija) joka minusta ihan hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Minusta Juhanalan pitopalvelu on paras. Ruuat ovat aina olleet hyviä, jopa loistavia ja Kristiina on erittäin palvelualtis. Varsinaisista pitopalveluyrittäjistä toinen taitaa olla jo eläkkeellä (mutta tekee ilmeisesti jonkin verran). Tämän toisen kanssa tuli minulla selkeästi tunne, että on valmis toimimaan vain Tahkorannassa ja muutenkin ei oikein kiinnostunut ollut. Nuivasta käytöksestä on monet kylillä puhuneet. Kuulopuheiden mukaan ruuat ovat ihan syötäviä mutta parempiakin voisi olla.

Mun mielestä Juhanalan pitopalvelu on ihan ok, mutta loistavaa ruokaa en ole koskaan heiltä juhlissa saanut. Mutta makuasioista ei voi kiistellä ja mä olenkin ehkä vähän liian tarkka..  :)

Kuka tämä eläkeläinen on? Joroisissako?

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä Juhanalan pitopalvelu on ihan ok, mutta loistavaa ruokaa en ole koskaan heiltä juhlissa saanut. Mutta makuasioista ei voi kiistellä ja mä olenkin ehkä vähän liian tarkka..  :)

Kuka tämä eläkeläinen on? Joroisissako?

Juu, makuasiat ovat henkilökohtaisia  :).

Valitettavasti en sitä nimeä enää muista mutta joroislaisista puhun. Minä olen tosi huono noissa nimissä. Liäsäksi kun olen muualta kotoisin (niinkuin miehenikin) niin ei löydy tätä perinne tuntemusta. Minun tiedot perustuu siis ihan siihen mitä olen kysynyt muilta joroislaisilta ja osittain omiin kokemuksiin. Kunnan sivuilta muistaakseni löytyi ne 2 pitopalveluyrittäjää. Minä olen vain molemmista kuuluut monia kokemuksia vähän tökeröstä käytöksestä juhlapaikalla. Siksi me päädyimme melkein suoraan Juhanalan pitopalveluun.

Todennäköisesti ensimmäisen mieheni hautajaisissa oli tuo jo eläkeläinen. Silloin oli ainakin monet kertoi ruuan ollen hyvää. Palvelusta en kuitenkaan osaa sanoa mitään kun ei oikeastaan jäänyt mieleen. Laskutukset hoidettiin silloin Lahden kautta kaikki.

Varkaudesta tuli muuten mieleen vielä Kuntoranta. Sielläkin varmaan pystyisi häät pitämään kunhan saavat remontin tehtyä ja itseasiassa viimekesänä oli ainakin yhdet häät. Sieltä löytyisi myös mahtavaa kulttuuritarjontaa  ;)....

Link to comment
Share on other sites

Miten minusta tuntuu että Varkaudessa on hirveän huonosti paikkoja missä voi häitään viettää  :-/

Etenkin jos tartteis omat juomat viedä paikalle, niin eipä täällä ole paikkaa mihin saa viedä omat juomat.

En ole ikinä käynyt siinä Toimintakeskus Niemessä, että millainen paikka se sitten olis.

Mieskin on koko ikänsä asunut Varkaudessa eikä edes tiedä missä koko Niemi on  ;D

No, on tässä vielä aikaa ja paljon pähkäillä missä niitä häitään viettää, vai onko sitten kallistuttava Joroisten puolelle, siellä tuntuu ainakin olevan paikkoja joka lähtöön.

Link to comment
Share on other sites

Kirvesrantaan saa ainakin viedä. Ja pitopalvelu on paikan päällä. Me harkitaan sitä ensi kesälle/alku syksylle.

Asutaan Kuopiossa, ja sama ongelma on täälläkin, jos haluaa paikan mihin juomat saa viedä pitää etsiä juhlapaikka Siilinjärveltä. Päätettiin pitää häät Varkaudessa sen takia, että jotta täältä sais mieleisensä paikan (viikonlopusta puhumattakaan) täytyy olla jo pari vuotta etukäteen liikkeellä...niin ja sitten vielä hintataso on aikas päätä huimaava. Mutta niinhän se on tuo kysynnän ja tarjonnan laki.

Link to comment
Share on other sites

Onkohan sinulla mitään tietoa paljonko tuohon päärakennukseen mahtuu ihmisiä? Näillä näkymin meille olisi tulossa reilut 100 henkeä häihin.

Kaunis paikkahan tuo on ainakin ulkopäin, sisällä en ole kylläkään ikinä käynyt.

Ja tuleeko teille ruokalistalta sitten ruoka, vai pystyykö tekemään omia toivomuksia ruuan suhteen?

Tuo paikka olisi ihan varteen otettava kun kerran Varkauden kaupungin alueelta ei ainakaan näillä näkymin ole mitään, en sitten tiedä minkälainen paikka se Toimintakeskus Niemi sitten on...

Link to comment
Share on other sites

Wilmalle vastaan sen verran että Kirvesrannan "suositus" on noin kahdeksallekymmenelle, mutta tarkemman arvion saat varmasti soittamalla sinne.

Omat talvihäämme vietimme juuri Kirvesrannassa ja voin todella lämpimästi suositella kyseistä paikkaa.  :)

Kaikki suunnittelusta järjestelyihin ja itse juhlaan toimi loistavasti ja tarjoilut oli maistuvat (ja sehän meidän suvun herkkusuille olikin tärkeintä).  :D

Ainoa miinuspuoli kyseisessä paikassa on tanssahtelutilan pienuus, mutta sen verran tilaa löytyi, että "pakolliset" hääpyörähdykset päästiin esittämään.

Link to comment
Share on other sites

Pitääpä soitella sinne Kirvesrantaan kunhan ajankohta alkaa olemaan lähellä. Luin vaan, en muista kuka kirjoitti että kaksi vuotta ennen kannattaa varata paikka jos häitä mielii siellä juhlia...

Pitääpä soitella ensi vuoden puolella sinne, olenko sitten liian ajoissa liikenteessä paikan suhteen  ;D

Pitää vielä katsella jos löytyis vaikka muukin paikka, mutta tuo Kirvesranta on nyt tällä hetkellä ykkösvaihtoehto.

Kiitoksia vastauksista!

Link to comment
Share on other sites

Juu, se kahdeksankymmentä oli pitopalvelunpitäjän mielestä oikein sopiva määrä. Tosiaan tanssitilan kanssa heillä on pieni puute, mutta yhtenä vaihtoehtona mietittiin sellaista, että jos vuokraisi teltan/katoksen jossa lattia, ja hoitaisi tanssit ulkona (meillä tarkoitus pitää häät siis kesällä)

Mentiin muuten kihloihin tänään!  :-X

Ruuat saa kai ottaa listalta, tai tehdä omia toivomuksia, ja ehdotuksia. Ymmärsin ainakin että ruuan saa rakentaa juuri sellaiseksi kuin haluaa.

Tuosta varaamisesta sen verran, että me kyseltiin ensi kesälle (siis puolen vuoden päähän), ja oikein hyvin oli viikonloppuja tarjolla!

Link to comment
Share on other sites

Piipiaiselle onnea!!!

Noista juhlapaikoista tuli vielä mieleen, että Varkaudesta katsottuna muistakin lähikunnista saattaisi löytyä kivoja paikkoja. Jäppilässä esim on pieni tanssilava minusta nätillä paikalla. Löydettiin se ihan sattumalta viime kesänä ilta-ajelulla. Leppävirralta löytyy varmasti vaikka mitä.

Heinävedellä kävimme syömässä sellaisessa paikassa joka oli veden ääressä. Todella upealla paikalla. Siinä oli myös jonkun verran majoitusta. Heinävedeltä löytyy myös Kerman lava joka on iso kooltaan ja upealla paikalla.

Rantasalmelta löytyy ainakin joitakin leirikeskuksia yms joissa voi juhliakin pitää ja ovat lisäksi nätillä paikalla.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on sitten hääpaikka valittu  :-X

Tuleva anoppi rupes ehdottamaan tänään, jos varattais Kallioniemi täältä Varkaudesta.

Ja tuleva appi saa vielä työnsä puolesta sen ilmaiseksi käyttöönsä milloin vain haluaa  :D

Kuitenkin se on niin suosittu paikka, joten epäilen että se pitää varata ainakin vuotta aikaisemmin. Kesällä se on kuulemma aivan upea paikka, porukkaa mahtuu ja saa viedä viinat sinne  ;D

Tarvittaessa porukkaakin mahtuu yöpymään siellä.

Maaliskuun puolella tai keväämmällä on tarkoitus tulevan mieheni sukulaisten kanssa pitää siellä pienet pippalot, niin näenpähän samalla minkälainen paikka se on.

Eipähän tarvitse enää stressata sitä, missä häät vietetään. Yksi huoli vähemmän!

Nyt sitten kysyisin alustavasti sitä, että tiedättekö Varkaudesta mitään hyviä pitopalvelu paikkoja?

Link to comment
Share on other sites

Nyt on sitten hääpaikka valittu  :-X

Tuleva anoppi rupes ehdottamaan tänään, jos varattais Kallioniemi täältä Varkaudesta.

Ja tuleva appi saa vielä työnsä puolesta sen ilmaiseksi käyttöönsä milloin vain haluaa  :D

Kallioniemi on kaunis paikka! Hirveän iso se ei kyllä ole eli kauheesti porukkaa ei taida mahtua. Mä en tuonut tätä paikkaa julki, koska sehän ei ole noin vaan yleisesti varattavissa vaan lähinnä paperitehtaan jonkin tietyn liiton ammattiosaston tms. porukoille ja tosiaan näille ihan ilmainen. Eli suhteilla saa  tuon paikan käyttöönsä!  :) Mutta siis tosi kaunis paikka kesällä ja rantasaunakin löytyy. Mulla ei ole oikein kokemusta Varkauden pitopalveluista, mutta mä uskoisin, että siellä messuilla on tämän alan yrittäjiä esillä.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia onnitteluista  ;D

Kosi ihan  polvillaan, ja oli vanhemmiltani kysynyt luvankin  :-X

Kuinka paljon sinne Kallioniemeen mahtuu porukkaa...olen miettinyt sitä paikkaa, mutta jäänyt isältä kysymättä että mitä mieltä se olis ko. paikasta...isä kun tehtaalla töissä, niin ei sen puoleen ole ongelma.

Pitääpäs viikonloppuna ottaa vanhusten kanssa puheeksi, että mitä mieltä olisivat paikasta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...