Jump to content
Naimisiin.info

Solhem nuorisoseurantalo (Helsinki)


ryövärintytär

Recommended Posts

Onko kenelläkään kokemusta Helsingin Malmilla sijaitsevasta Solhem-talosta? Olen sitä usein lenkkeillessäni katsellut ja näyttää nätiltä ulkoapäin, mutta tietääkö joku millaiset sisätilat siellä on? On kyllä ehkä liian iso paikka meille, kun vieraita on tulossa max. 80 ja luultavasti vähemmän.

Link to comment
Share on other sites

Me käydään huomenna kattomassa kyseistä paikkaa miltä näyttää livenä. Noista kuvista ei saanut ihan täyttä kuvaa. Olen itse ollut sielä kaverini synttäreillä joskus ja silloin paikka ajoi asiansa ihan mainiosti.

Link to comment
Share on other sites

Guest sateenkaarisilma

Hei,

meille on varattu ko paikka ja kävin katsomassa tilat. Vähän siellä käyttö näkyy, mutta ihan hyvät tilat:

iso sali, buffetti (saa pitopöydän laittettua), keittiö, sekä eteinen josta käynti wc-tiloihin. Sitten näyttämö joka on hieman ylempänä lattiatasoa.

Katto on keskeltä todella korkea salissa, joten juhlavuutta on sitä kautta. Siellä on kuulemma ollut isoimmillaan 130 henkeä, mutta noin 80 varmaan on ihan hyvä, jää tilaakin ympärille. Mutta käykää katsomassa!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Meille sanoi eilen että 350 euroa lauantaista kello 8.00-00.00:een ja astiat about 50;- Lisätunnit 60;- per tunti. Siivous oli muistaakseni 60;-

Perjantaina saa vielä tavaroita illalla muutaman tunnin ajan ihan veloituksetta.

Eli koko lysti astioineen pe ilta-lauantai kahteen yöllä siivouksineen ja astioineen on 570;- Eli ei paha ollenkaan  :D Me ollaan menossa katsomaan paikkaa ensi viikolla ilmeisesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ystäväni häitä vietettiin maaliskuussa Solhemissa. Mielestäni paikka oli kiva ja 60 vierasta sopivat todella hyvin tiloihin. Ruokatila oli sopivan kokoinen ja keittiössä on mikrot, kahvinkeitin, astiat yms. Vuokra muistaakseni 350 ja edellisenä päivänä sai käydä laittamassa paikkoja kuntoon.  Paikka on ilmeisesti melko suosittu, eli kannattaa varata ajoissa jos kiinnostaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Katselin kanssa kuvia paikasta ja se vaikutti niin symppikseltä! :) Rakennettu vuonna 1913 ja se näkyy. Olen haaveillut vanhasta puutalosta tai kartanosta hääpaikkana ja Solhem näyttä tunnelmalliselta. Vähän koulumaisen näköinen ja me ollaan seittemän vuotta sitten tavattu koulussa. Espoon kartanosta olisin myös kyllä kiinnostunut, mutta taitaa olla niin tyyris, että jää haaveiluksi. Sulhanen on aika tiukka rahapussin nyörien kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Olin juhlimassa pari viikkoa sitten täällä.. IHANA PAIKKA!

Vieraita oli yli 150, eikä tehnyt edes tiukkaa. Ruokailu oli pikkasen ahdas, mutta sujuvaa. mentiin pöytäjonottain, kuten koulussa, ihanaa hilpeyttä aiheutti heti maljojen noston jälkeen.. :)

Pihalla oli katos ja aurinko paistoi. *winkki* pihassa oli keinut lapsi vieraille. Lapset tykkäs myös juoksennella nurmikolla ja kallioilla..

Parkkipaikkaa oli pihassa niukasti, mutta aika monet tulivat kyllä kyydeillä.

Itse rakennukseen pääsee sisälle vain rappusia pitkin (pitkät rappuset) ja ne verotti jonkun verran vanhojen ihmisten liikkumista, mutta muuten meno oli ihan jees. Ruokailutila/pöydät yms sai helposti ja nopeesti raivattua tanssilattian edestä sillä aikaa kun otimme hääparista kuvia ruokailun jälkeen.

Kaiken kaikkiaan suosittelen, aivan mahtava paikka!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nipsu ja muut jotka olette juhlineet Solhemissä viime aikoina, haluaisin lisää kokemuksia paikasta, joka oli aivan hurmaava sekä ulkoa, että sisältä?? Sisältä tosin hieman nuhjuuntunut, mutta koristeluiden avulla paikasta tulisi varmasti upea...

Ainoa mikä minua häiritsi, kun kävimme katsomassa tilaa oli aikamoinen pinttynyt tupakan haju, joka tilassa oli? Onko muilla kokemuksia tästä ja onko se haitannut? Normaalisti tällaiset ei minua haittaa, mutta nyt se suorastaan häiritsi minua, joten pohdinkin, että saakohan tilan raikkaaksi tuulettamalla ja pitämällä ovia & ikkunoita auki... ???? Muutenkin kun tulee paljon ihmisiä samaan tilaan ei ilmanlaatu varmaan ole paras mahdollinen... :unsure: Lisäksi missä kirkossa on vihitty jos häät ovat olleet Solhemissä.. Keskustasta on aika pitkä matka paikalle, tosin reitti ei ole kyllä vaikea kauempaa tulevillekaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Vieras_rinna_*

Hei Liisa, kävimme juuri katsastamassa paikkaa, eikä huomattu mitään tupakansavua. Ilmeisesti haju lähtee hyvin tuulettamalla pois.

Harkitsemme kyllä vakavasti tämän paikan varaamista alkusyksyksi. Onko muita, jotka viettäisivät häitään täällä 2009? Omistajan mukaan heillä on kesä täynnä häitä. Eli vaikuttaa suositulta nimenomaan hääjuhlapaikkana.

Mustakin olisi tosi kiva kuulla paikassa häitään jo viettäneiden kokemuksia ja vinkkejä! :)

Itse ympäristö ei kyllä ole sieltä parhaimmasta päästä, tien vieressä ja asutus melko lähellä... Mutta toisaalta sen olen huomannut, että sitä pään sisällä olevaa täydellistä paikkaa ei ole olemassakaan, tai ainakaan enää vapaana. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Meillä oli juuri 70 hengen juhlat ko. tilassa, enkä voi kyllä suositella kenellekkään. TIlat on todella tummat, nuhjuiset ja kuluneet.  Äänentoisto ei toiminut. Osa tuolien selkänojista on rikki siten, että ne vaatii hupun, ettei vieraiden takkien/paitojen selkämys jää kiinni ja repeä. Sali on kyllä reilun kokoinen ja 100 henkeä saa helposti sinne istumaan. Keittiön varustelu on todella surkea. Hyvin erikoinen kahvinkeitin, joka pitää esilämmittää ennen kun se keittää kuumaa kahvia. Tiskikone, joka valuttaa vedet lattialle pesun aikana (ja tämä vaatii myös esilämmityksen, muuten pesee kylmällä). Jääkaapin asiaa ajaa kaksi "juomakaappia", siis sellaista alle metrin leveää kaappia jossa esim R-Kioskit pitää limuja ja oluita. PIkkiriikkinen pakastin. Hella on ihan tavallinen liesi. Isomman seurueen ruokien lämmittäminen on siis aikaa vievää ja astioitahan siellä ei siis ole laisinkaan. Muutama hassu vaneri tarjotin ja kaksi uunipeltiä. Mitään muuta siellä ei ole. 

 

Kaikesta tästä kamalinta on omistajien asenne vuokraajia ja juhlijoita kohtaan. Meidät tultiin ajamaan ulos ennen varausajan päättymistä. Omistaja tuli keskelle juhlijoita huutamaan taskulampun kanssa että musiikki seis ja kaikki ulos heti. 

Ymmärtäisin jos olisimme olleet myöhässä, tai jotenkin poikkeuksellisen äänekkäitä. Mutta ei, omistajien perustelu oli vain se, että he haluavat jo nukkumaan ja "näillä päättymisillä on tapana venyä". Eli siis meidät leimattiin sen perusteella lorvijoiksi koska niin on tapana käydä. 
Jos siis suunnittelette juhlia myöhäiseen yöhän - unohtakaa tämä paikka. He asuvat tämän rakennuksen yläkerrassa, joten varmasti tulevat meuhkaamaan myös muille. 

 

Ai niin, ja kynttilöitä ei saa polttaa sisällä. Vain tuikkuja. Viitsivät senkin ilmoittaa vasta tuntia ennen juhlia....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...