Sign in to follow this  
Followers 0
Guest 10907

Kakun päällä kinuskia, mitä sisälle?

31 posts in this topic

Kinuskikakkuun passaa tosi hyvin säilykepersikka :girl_smile: Tai sitten persikkaa ja ananasta/banaani sekaisin. Nam ku tulee hyvää! :-X Myös nuo edellä mainitut karpalot sopii hyvin.

Mä olen käyttänyt vaniljahyytelöä ja marjoja. Ja etenkin punaiset viinimarjat, karpalot tai puolukat sopii kun ne tasapainottaa kinuskin makeutta.

Mustaherukka-karpalo-hyytelöä tai -hilloa (pääpaino mustaherukoilla) ja vaniljarahkaa :-X

Meille tulee lakkatäyte kinuskikakkuun (jo siihen päädytään)... Mutta tuota karpaloa täytyy kyllä kokeilla.

Meidän kinuskikakkuun tulee sisälle mangoa ja valkosuklaa-kermaa ja ripaus kookosta. Se on ihan meikäläisen tuunaama resepti, ja mieheni suurinta herkkua. Mangosose on ihan sitä itseään, ilman lisättyä sokeria. Ohjeen luovutan ihmiselle, joka on minut aikanaan opettanut kakkuja veivaamaan, ja hän saa kunnian. Kakku on kyllä aika makea, ehkä jopa liian makea minun makuuni (jo siis pelkkä kinuski), mutta tuo minun ukkoni ei voi vastustaa...

Ps. kostutan kakut aina laktoosittomalla maitojuomalla. Limut ja mehut liian makeita, varsinkin kinuskikakkuun, ja hilloja en käytä IKINÄ. Mousset ja tuoreet marjat ovat must juttu - tasapainotellaan kirpeän ja makean välillä.

Mies haluaisi kyllä että teen kakut itse, koska pelkää ettei entinen (ja tuleva) esimieheni onnistu, mutta ei hän kyllä epäonnistu. Sitä paitsi ajattelin tehdä hääaamunani ihan jotain muuta ku vatkata kermaa...

Edited by Ruska*

^ Voi himpula, että kuulostaa hyvälle!