Jump to content
Naimisiin.info

Paljonko itse tehty ruoka tullut maksamaan?


Nelleh

Recommended Posts

Olisi kiva saada tänne viellä lissää niiden kokemuksia, joilla jo häät olleet. Kuinka onnistui, riittikö ruuat, miten budjetti piti... :)

Mutta meillä siis myös tarkoituksena tehdä kaikki itse, koska pitopalvelut olisivat ottaneet meidän menyllä jopa 55 €/hlö. Mikä parasta sulhasen äiti ja molemmat siskot kokkeja, joten homma hoituu kyllä. Laitan tohon alle meidän suunnitteleman menyn, olisi kiva kuulla kommenttia miltä se kuullostaa.. :)

Tarjoilut n. 100 aikuiselle ja 20 lapselle

Kylmiä alkupaloja:

*sillilajitelma (esim. sipulisilli, sinappisilli ja jokin muu)

*graavi-/lämminsavu lohi

*savustettu lohi tartar-kastikkeen kera

*lime-katkarapu-salaatti

*ruokaisa pastasalaatti (esim. kanasta)

*kreikkalainen salaatti

*rieska+tumma leipä+voi

*erikoisempia voimakkaita juustoja+viinirypäleitä+keksejä

*marinoituja sieniä, punasipulia, oliiveja

Lämmin pääruoka:

*keitetyt perunat

*rosépippuri possua/hirveä kermakastikkeessa

*uunikasvikset

*juomana puna- ja valkoviini, mehu ja kotikalja

Jälkiruoka:

*pannacotta

Kakkukahvit:

*mansikkakermakakku

*unelmatorttu

*2-3 eri lajiketta pikkuleipiä

*kahvi ja tee, mehu, konjakki ja cherry

Iltapala:

*kaisersalaatti

*patonkia

*coctailpiirakoita (näitä ei itse tehdä, ostetaan valmiina)+munavoi

*kinkkukiusaus

*jos jotain jää päivältä esim. salaatteja, kalaa yms.

*juomana mojitoa, sangriaa, olutta, siideriä ja lonkkua (siis meillä ei boolia)

Alkoholipitoiset juomat tuodaan virosta. Kotikalja tehdään itse ja mehu omasta marjamehusta.

Lohet tullaan itse pyytämään ja savustamaan. Hirveä on omasta takaa. Ja perunat omasta maasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Paljonko olette varanneet ruokaa per henkilö, kun olette itse tehneet ruokia? En löytänyt ruokien määrästä mitään ketjua..

Häissä ainakin itse tulee syötyä ihan ähkyyn,joten hankalaa arvioida, varsinkin kun tulee montaa eri sorttia pöytään. Noloa, jos ruoka loppuisi kesken, mutta ei viitsisi kustannussyistä liikaakaan ostaa.

Link to comment
Share on other sites

Täältä sain itse hyviä vinkkejä:

http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/kodin_juhlat/paljonko_varataan_tarjottavaa/

http://opetus.ruokatieto.fi/Suomeksi/Nettikokki/Menun_suunnittelu

http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/juhlat/juhlatarjoilun-suunnittelu/0218010-80690

Itse laskin noiden Marttaliiton laskureiden mukaan, ja ne meni kuta kuinkin kaikki, mutta ei loppunut kesken. Siis enää ei olis ollu, mistä täyttää tarjoiluastioita, mutta varsinaisista astioista eivät loppuneet, joten vieraat ei tienneet ruoan hupenemisesta mitään. Itseä alkoi vähän jännittää, että paljonko ne meinaa santsata, mutta riittipä kuitenkin! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Me tehdään ruuat itse, vieraita tulossa 50-60 hlö. Anoppini on töissä Horeca-alan logistiikkakeskuksessa, joten ruuat tulee sieltä henkilökuntahintaan. Ihan alusta asti ei siis tarvitse tehdä, vaan lähinnä "pistää kasaan" :D Opiskelen itse restonomiksi, joten 3kpl tarjoilijoita tulee omalta luokaltani. Juhlassa heille kuuluu siis ruokien esillepano ja pöytien blokkaaminen sekä astioiden pesu. Ruokia aletaan valmistamaan talkoovoimin pari päivää ennen häitä, ja kuljetetaan juhlapaikalle hääpäivän aamuna, tai jos saadaan lupa niin edellisenä iltana.

 

Hinnasta en osaa sanoa vielä mitään, menu lyötiin lukkoon viime viikolla ja anoppini laskee lomalta palattuaan tilattavien ruokien hinnat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Meillä ruoat tehdään itse. Vieraita tulossa n. 60. Alkuruokaa ei ole. Pääruoaksi miehen metsästämää hirveä n. 9 kg. Lisäksi 10 kg keitettyä perunaa omasta maasta, itse kerätyistä sienistä tehty sienimuhennos ja paahdettuja juureksia. Juomaksi itse tehtyä kaljaa, raparperijuomaa oman maan raparpereista ja vettä. Leivätkin tehdään itse, juureen leivottua ruisleipää ja hiivaleipää. Leivän kanssa voita ja juustoa. Ollaan laskettu, että koska käytetään niin paljon oman maan tuotteita, tulee tarjoilulle hintaa n. 100 euroa. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...