LindaEmilia

Hääkimpun "käyttö"

31 viestiä aiheessa

Minulla ei ollut kimppua kädessä häävalssissa. Alkuun ajattelin, että ehkä ottaisin sen mukaan valssiin, mutta kyseessä oli sellainen valuva kimppu, jossa oli kallaa ja ruusua ja kimppu oli todella painava. Päätin siis oikeastaan päivän aikana, etten ota sitä häävalssiin. Kimppu oli myös varreltaan hyvin paksu, joten olisi käynyt todella raskaaksi kannatella sitä valssin aikana. Onhan se kai perinne, että kimppu siinä valssissa mukana on mutta mun mielestä oli parempi ettei tarvinnut siitä erikseen huolehtia ja kannatella sitä hampaat irvessä. Kuvissa kimppu oli toki mukana ja pöydässä se makasi pöydän etuosassa siten, että se "valui" pöydän laidan yli. Todella kaunis pöytäkoriste!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm... mä en ole edes ajatellut koko kimpun mukana oloa. Enkä siis tiennyt että se kuuluis ottaa valssiin mukaan?? Olen suunnitellut kimpun olevan myös valuva, ehkä jotain 40 cm ylhäältä alas, joten missäs se sitten valssin aikana roikkuisi. Jää siis varmaan pöytään.

Ja siitä tulikin taas mieleen, ettei se voi missä tahansa maljakossa olla, muotonsa ja kokonsa vuoksi. Mutta ehkä se saa sitten roolin pöytäkoristeena, kuten Minimorsiolla. :girl_smile:

Toisaalta, nyt tuli sellanen olo, etten viitsisi kimppuun loppujen lopuksi suurta omaisuutta panostaa, jos se kerran esiintyy vain kirkossa ja hääkuvissa. Voihan kimppu.

Niin, ja meinasin vielä kaiken kukkuraksi heittää sen oman hääkimppuni. En siis ajatellut hankkivani erillistä heittokimppua. Julmaa?? :girl_prepare_fish:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Suosittelen kyllä pitämään pöytäkoristeena makaamassa pöydällä jos valuvaa kimppua suunnittelet. :) Mun mielestä ainakin oli todella tyylikkään ja kauniin näköinen sillä tavalla, maljakossa ei olisi ollut läheskään yhtä hieno.

Ja tuohon heittämiseen: kyllä minä ainakin heitin ihan sen aidon kimpun. Musta se heittokimppuajatus oli vaan jotenkin hassu, vaikka tiedänkin että moni haluaa säilyttää kimppunsa. Minä en sillä olisi mitään tehnyt päivän jälkeen, joten heitin massiivisen kimppuni - melko paljon voimaa piti käyttää että sai sen lentämään kunnolla. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvissa kimppu oli toki mukana ja pöydässä se makasi pöydän etuosassa siten, että se "valui" pöydän laidan yli. Todella kaunis pöytäkoriste!

Oliko teillä muuten erikseen vielä jotain pöytäkoristetta hääparin pöydässä?

- melko paljon voimaa piti käyttää että sai sen lentämään kunnolla. :girl_haha:

Hih, totta! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkästä aikaa tästäkin aiheesta, kun tuli vaan mieleen.... Siis kimpun käyttö hääjuhlassa - kuuluuko se olla aina kädessä, kun tanssii sulhasen kanssa, vai ainoastaan häävalssin aikana? Sattuuko jollain olemaan jotain vanhaa perimätietoa tästä?! :D 

Ja lisäkysymys first look -kuviin liittyen - ootteko olleet niissä kuvissa kimpun kanssa vai ilman, kun molempia on nettiä selaillessa tullut vastaan? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidin kimppua kuvissa kädessä, muuten oli pöydällä maljakossa ja loppuillasta sitten oli kimpun heitto.  Olimme menneet aikaisemmin maistraatissa naimisiin, siellä kimppua ei ollut

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään