LindaEmilia

Hääkimpun "käyttö"

31 viestiä aiheessa

Ajattelinpa vain kysäistä käytäntöä, että miten olette käyttäneet kimppuanne häissä? Omissa häissäni kannoin kimppua koko ajan mukana ruoan ja kahvin hakemista lukuun ottmatta. Kimppuni oli juuri sellainen, kuin olin halunnut, aivan ihana, miksen siis olisi sitä kantanut kädessäni, sehän on tärkeä osa morsiamen kokonaisutta.

Eilen olin juuri häissä, jossa morsian meinasi unohtaa kimpun sekä häävalssista, että valokuvista. Kimpppu oli koko ajan morsiuspöydällä maljakossa.

Ja onko joku muu muuten kuullut sellaisesta, että morsiuskimppua ei pidetä missään maljakossa tai purkissa siinä morsiuspöydällä, vaan ihan siinä pöydällä vaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kimpppu oli koko ajan morsiuspöydällä maljakossa.

Niin oli mullakin, mut se olikin ihan törkeen ruma, enkä sitä halunnut mukana kanniskella kirkon jälkeen. >:(

muoks. Maljakossa se olisi pysynyt vaikka olisi ollut nättikin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimppu ei ollu enää kädessä kirkon ja alkumaljojen jälkeen, makas meidän pöydällä kimpunheittoon saakka jolloin se lensi siskolle. ;D Vähän harmittaa jälkikäteen kun en kuviin muistanu sitä ottaa enkä ottanut mitää muistoks, tosin äidillä on hortensiaruukku, jonka oksista kimppu tehtiin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja onko joku muu muuten kuullut sellaisesta, että morsiuskimppua ei pidetä missään maljakossa tai purkissa siinä morsiuspöydällä, vaan ihan siinä pöydällä vaan?

Mulla oli kimppu vaan siinä pöydällä, kun sille varattu maljakko oli liian kevyt eikä olisi kimpun kanssa pysynyt pystyssä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyykin muistaa pitää sitä kimppua illan aikana mukana. Minulle on tulossa todella kaunis pionikimppu (kävin eilen katsomassa niitä kimppuuni tilattuja pioneja, upeita!) ja aion sen heittää, eli erillistä heittokimppua ei tule. Haluankin, että kimppu on kuvissa mukana, sillä itsehän en sitä kuivattuna karahkana aio säästää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mina olen jostain lukenut, etta kimppua kuuluisi poydalla pitaa nimenomaan vain siina poydalla tai sitten jonkunlaista jalustaa/pidiketta vasten, jos haluaa pitaa sen pystyssa - ei siis maljakossa. Tieda sitten, mista tama johtuu, mutta vetta sinne maljakkoon ei ainakaan kannata laittaa tai marka kimppu tahraa viela puvun, jos sen ottaa sielta myohemmin mukaan.

Se, etta kimppu olisi mukana haavalssissa, on minulle ihan uusi asia - en usko, etta olen ikina nahnyt tallaista. Onko tama ihan yleinen kaytanto? Itsellani kimppu on tietenkin mukana kirkossa ja kuvissa, mutta sen "kayttaminen" taitaa jaada siihen kunhan paasemme juhlapaikalle asti, en oikein keksi sille muutakaan tekemista. Toki kuvia otetaan paljon ja moneen otteeseen, eli eikohan kimppu paase oikeuksiinsa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eilen olin juuri häissä, jossa morsian meinasi unohtaa kimpun häävalssista

Minä en kyllä ikinä ole kuullut enkä nähnyt että kimppua olisi tanssiessakin roikotettu mukana...!? Joku rannekukka eri asia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisikohan morsian laskea kimpun alttarille vihkimisen ajaksi? Silloin ei kaasojen tarttis päättää kumpi saa pitää kimppua ja kumpi asettelee laahuksen. ;) Näin alttarille ei muita kukkia kaivattaisikaan. Meillä vihkiminen ei tapahdu kirkossa vaan paikan päällä.

Löytyisikö mielipiteitä asiasta? Onko hassua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä en kyllä ikinä ole kuullut enkä nähnyt että kimppua olisi tanssiessakin roikotettu mukana...!? Joku rannekukka eri asia...

Joo, en mäkään. Enkä sen enempää sääntöä siitä, onko kimppu ollut juhlan ajan A.) maljakossa vedessä, B.) maljakossa ilman vettä, C.) pöydällä "maaten" vai D.) pöydällä pystyssä. :)

Enkä muista muutenkaan koko kimppua yksistäkään häistä missä olen ollut riippumatta siitä missä kimppu on kirkonmenojen jälkeen ollut. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimpulle on ihan oma teline meidän pöydän vieressä kun se on niin "erikoinen" ja pitkä että sitä ei pysty pöydällä pitämään.

Eiköhän valssissa ole ihan tarpeeksi käsille tekemistä ilman sitä kimppuakin kun pitää laahusta toisessa kädessä ja sulhosta kiinni toisella. :) En todellakaan haluaisi siihen enää kimppua vaivaksi enkä ole missään vielä nähnyt että tanssitaan kimppu kädessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ollut häissä joissa morsian piti kimppua valssissa.

Oli melkoisen suuri, paljon kalloja yms. Ei varmaan sillä hinnalla halunnut irrottaa otettaan koko iltana. ;) Ei vaan, hyvin tanssi sujui. Kimppu oli siinä kädessä mistä sulhanen pitää kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti mä olen sitten niin "vanha" että kaikissa häissä missä olen ollut niin kimppu on ollut häävalssia tanssittaessa mukana. Ja aijon ilman muuta itsekin pitää kimpun mukana häävalssia tanssittaessa. (Ja juuri viikonloppuna opeteltiin tanssimaan valssia, siis sulho opetteli, minä osaan kyllä) ja sanoin että muista sitten että tanssiessa käsi sen verran normaalia alempana ettei tarvitse kasvoja kimpun taakse piilottaa... Tietysti jos kimppu on vain yksi kalla tai todella pitkä kimppu tai muuten erikoinen niin ehkä sitä on hankalaa kuljettaa tanssiessa...

Joo ja kimppu on juurikin siinnä kädessä josta sulhanen pitää kiinni.

Ja ajattelin kyllä pitää kimppuni alttarillakin itse. (Minun tapauksessa kaasoni eivät tule olemaan alttarilla edessä) Eihän silloin entisaikaan kun esim äitini tai siskoni meni naimisiin ollut kaasoa kuka olisi kimppua pidellyt, morsian sitä itse piti. Taidan olla todella vanha ;D ;D

Tottakai kimppua jokainen kantaa miten haluaa mutta olen jonkun edellisen kanssa samaa mieltä että kimppuhan on osa kokonaisuutta, ja itse haluan kimpun mahdollisimman moneen kuvaan mukaan....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikissa häissä, joissa olen ollut  (ja niitä on monia) on morsiamella ollut kimppu valssia tanssittaessa.

Minulle myös kimppu oli todella tärkeä osa asukokonaisuutta ja pidin kimppua paljon esillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekin on ollut itsestaan selvyys etta kimppua pidetaan haavalssin aikana. Ja aitinikin siita muistutti.

Meidan kohdalla kimppu tosin jaa poydalle haatanssin aikana silla kimpun pitaminen ei onnistuisi Cha Cha Chan pyorteissa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikissa muissa häissä paitsi tuoreimmissa (puolitoista viikkoa sitten) kimppu on ollut mukana häävalssissa. Ilmeisesti tämä kimputtomuus tanssissa on uutta muotia kun on tullut iso laahuksiset mekot käyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nain juuri tuolla paikkypuolella kuvia, joissa kimppu oli haatanssin ajan mukana, ja tajuan nyt, miksi nain tehdaan - nayttaa kuvissa upealta! Taytyy katsoa oman kimpun kanssa, haluaisin sen ehka sittenkin mukaan kunhan se vain mahtuu mukavasti kateen tanssiessa. Jos laahus nostetaan ylos napilla, kadethan jaavat vapaaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nain juuri tuolla paikkypuolella kuvia, joissa kimppu oli haatanssin ajan mukana, ja tajuan nyt, miksi nain tehdaan - nayttaa kuvissa upealta! Taytyy katsoa oman kimpun kanssa, haluaisin sen ehka sittenkin mukaan kunhan se vain mahtuu mukavasti kateen tanssiessa. Jos laahus nostetaan ylos napilla, kadethan jaavat vapaaksi.

Joo, tunnustan. Muistuttelin itseäni moneen kertaan ennen hääpäivää, että totuin ajatukseen kimpun mukaan muistamisesta häätanssiin! Mielestäni se antaa kyllä upean kiillon  ;) tanssista otetuille kuville. Kyllä 95% häissä, joissa olen ollut kuvaamassa, on ollut kimppu mukana häätanssin aikana. Mä muutenkin kantelin tuota kimppuani pitkin päivää, se oli mulle vähän sellainen tuki ja turva mieheni lisäksi  ;) Mutta jokainen tyylillään, ei siitä varmaan mitään sääntöä ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekin on ollut ihan itsestään selvää, että kimppu on mukana häävalssin aikana. Tai eihän se toki mitenkään pakollista ole, mutta en ole tainnut olla yksissäkään häissä, joissa kimppu ei olisi ollut häävalssia tanssittaessa mukana. Itsekin tanssin kimpun kanssa ja kyllähän se kuvissa kivalta näyttää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sen verran erikoinen kimppu, että sitä ei olisi häätanssissa voinut pitää mukana. Mutta kuvissa ja kirkossa kimppu oli tietenkin käsissä. Muuten se oli morsiuspöydällä muhvin päällä johon se kuului.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja onko joku muu muuten kuullut sellaisesta, että morsiuskimppua ei pidetä missään maljakossa tai purkissa siinä morsiuspöydällä, vaan ihan siinä pöydällä vaan?

Mulla ei ollut kimppu mukana oikeestaan muualla kun kirkossa, vaikka se mielestäni tosi kaunis olikin. Heti kun pääsin juhlapaikalle niin laitoin kimpun siihen pöydälle koristeeksi. Se oli sellainen käsivarsikimppu, niin että se näytti siinä pöydällä paremmalta kun maljakossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en kyllä aio kimppua kantaa koko ajan, johan siinä käsi väsyy jos on painavampaa tekoa. Lisäksi tanssiessa tarvitsen molempia käsiä, mutta valssissahan ainakin toinen käsi on vapaana pitämään kimppua.

Mielestäni kimppu on yksi hääparin pöydän koristeista. Meillä taitaa kyllä anopit ja appiukot, kaaso ja bestman istua samassa pöydässä, eli sen pöydän "kukkaongelma" onkin sitten tällä ratkaistu. Kuvissa kimppu täytyy olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pidin kimppua hääjuhlassa mukana aina, kun muistin, muun ajan kannoin ihanaa pikku käsilaukkuani ja kimppu oli isossa aalto-maljakossa pöydällämme. Pysyi siinä tosi hyvin ja on kaunis kuvissa. Yhteiskuvissa kimppu on tottakai mukana, samoin häävalssissa. Laahus oli napilla kiinni tanssin ajan, kimpun pito ei siis ollut hankalaa ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysymys:

Minulle on tulossa käsivarsikimppu (yksi pitkä orkideanoksa ja heinää), ja ihmettelen tässä että miten sitä pitäisi pitää mukana valssissa? Puvussani ei ole laahusta, eli se ei kylläkään ole este kimpun pitämiselle mutta onkohan kimppu muuten hankala pitää mukana valssissa? Se on mielestäni kuitenkin tärkeä osa asuani, joten haluaisin sen mukaan tanssiin...

Löytyykö joltain kokemusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nosto...

Kyllä minun mielestäni sitä kimppua kuuluu häätanssissa pitää mukana (ja muutenkin kaikessa mahdollisessa) mikä se tarkoitus muuten edes olisi jos sitä ei mukana pidetä..?

Itse aion kantaa kimppua mukanani kaikessa muussa paitsi ruokaa hakiessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhhuh. Tuleepa tässä esiin asioita, joita ei osaa miettiäkään! Minä haluan selvitä mahdollisimman "helpolla" kaikessa, olen sellainen sählä ja huithapeli, että esim käsivarsikimppukin olisi minulle liian "vaikea". Todennäköisesti laitan kimpun vain maljakkoon, mutta nyt aloin miettiä tanssin ajan pitämistä.

Tosin meillähän on kaksi tanssia, ensin ihan "nojailu"tanssi ja sitten myöhemmin valssi. Miten sitten nojailutanssissa pitää kimppua, jos käteni ovat kietoutuneet sulhasen ympärille?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään