Jump to content
Naimisiin.info

Hoitaja omalla/vieraille lapsille


piitu_76

Recommended Posts

Olemme ajatelleet ottaa pojallemme (häitten aikaan 1v 3kk) hoitajan joka katsoo hänen peräänsä ja vie illalla nukkumaan. Muita lapsia tuleen n.10 alle (10 vuotaista). Heille olemme suunnitelleet puuhanurkkausta (piirustusvälineitä, pelejä, videot, leikkikaluja ym.), mutta mietityttämään on jäänyt ottaakko puuhanurkkaukseen toinen lastenhoitaja (siis joka hieman katsoisi puuhanurkassa olijoiden perään) vai ei....

Kokemuksia/kommetteja :)!

Link to comment
Share on other sites

Mä olen miettinyt ihan samaa. Mulla pojat häiden aikaan 3v ja 6v, tämän lisäksi lapsivieraita n.15kpl. Olen kanssa ajatellut puuhanurkkausta,mutta mietin miten lapset siellä viihtyvät ilman "ohjausta" Kuitenkin haluisin että kaikki viihtyisivät niin lapset kuin vanhemmatkin eikä aika vanhemmilla menisi pelkästään lasten perään katsomiseen. Itse olen ajatellut hoitajaa MLL:n kautta tms. Meillä lasten pois viemisen hoitaa joko mun vanhemmat tai ex:n vanhemmat eli lasten mummu. Plääh, vaikeita asioita  :-?

Link to comment
Share on other sites

Vaikeita asioita on....Mietityttää myös se (jos siis hankkii hoitajan muidenkin lapsille) laittaakko juhlaohjesääntöön siitä mitään...ettei siitä tule sitten "vääriä" käsityksiä ja lapset jätetään ihan "hoitajan kontolle", joka nyt ei kuitenkaan pysty kaikkia noita kymmentä "täyspäiväisesti" valvomaan (varsinkin jos poistuvat puuhanurkasta)....

Link to comment
Share on other sites

Saman asian kanssa myös minä pähkäilen. Minulla, kuten Dreams:lla, on pojat ensi kesänä n. 3 ja 6 vuotiaita. Heille nyt ainakin palkkaan MLL:sta tai jostain muualta hoitajan, vaikka kyllä mun äitinikin ois heitä katsonut. Kivempi kuitenkin että saa mummokin edes vähän juhlia, vaikka yöllä nyt hoitovastuun ottaakin.

Muita lapsia, alle kouluikäisiä, on häihimme tulossa n. 10. Heille ajateltiin yksi huone varustaa leikkihuoneeksi, piirustusvälineitä, pari elokuvaa, lautapelejä ja semmoista. Alunperin ajattelin leikkitätiä sinne pariksi tunniksi, esim. ruokailun jälkeen, jos vanhemmat haluavat tanssahdella hetkisen rauhassa. Meillä juhlapaikka on kaksikerroksinen, yläkerrassa on juhlasali ja tämä yksi ylimääräinen huone löytyy alakerrasta.

Kyselin tästä leikkitädistä/hoitajasta useammalle lapselle MLL:stä (Hämennlinnan piiristä) ja sieltä tuli vastaukseksi: "Ryhmähoitoja suuremalle lapsimäärälle emme enää tuota. On mahdollista, että kukin perhe kysyy oman hoitajan juhlanne ajaksi, kuten tekin voitte tehdä." Höh, minä kun olin niin varma että kunhan ajoissa MLL:n kanssa asioi, niin homma hoituu helposti.

Nyt olen alkanut uudestaan miettimään koko leikkitäti-ideaa, pitäisikö lainkaan edes tuollaista hommata. Yksi leikkitäti saattaa olla liian vähän jos on 10:kin lasta. Mitäs jos yksi lapsista kipaisee karkuun ja vanhemmat ovat vaikka käymässä ulkona tai tosiaan yläkerrassa tanssimassa. Eihän se täti voi siitä noin vain lähteä yhden perään ja jättää 9 muuta ilman valvontaa. Tai sitten tuo huone pitäisi olla hoito-/leikkiajan lukittuna, että sieltä ei tosiaankaan kukaan poistu ilman vanhempiaan. Meillä juhlapaikka on vielä lähellä järveä, niin pieniä lapsia ei tosiaankaan voi päästää pihalle ilman aikuisen valvontaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Samojen asioiden kanssa painin minäkin... Meidän häihin tulossa n.15 lasta iältään 0-10v, että monenlaista ohjelmaa ja viihdykettä ja hoitajaa pitäisi löytyä  :P Meillä on tyttö, joka häiden aikaan 1,5v, eli jos ei halua mummuja kamalasti rasittaa, pitäisi kyllä hoitaja hommata joka voisi samalla katsella lapsia 1v8kk, 1v4kk, 1v ja 5kk:kin jos äiti haaluaa vähän isin kanssa tanssahdella  ;) Muut ovat sitten jo sen verta isoja, että osaavat jo itsekin puuhailla. Leikkinurkkaus olisi tarkoitus pystyttää, mutta koska tila on yksi iso yhtenäinen, en oikein tiedä mihin sen laittaisin, niin että voisivat edes vähän rauhassa olla, eikä musiikki kuuluisi niin lujaa  :-/

Link to comment
Share on other sites

Me päätettiin olla ottamatta ollenkaan lastenhoitajaa. Omet lapset silloin 1,5v ja 3,5v. ja mä olen sitä mieltä, ettei nuorempaa ainakaan voi tosta noin vaan laittaa vieraan ihmisen hoitoon..varsinkin kun on jotenkin paljon arempi kuin esikoinen on koskaan ollut. Mummit katsovat mielellään lasten perään, ja aiotaan mekin lastemme kanssa olla, vaikka onkin meidän päivä. Lasten leikkihuoneeseen olis kyllä kiva ottaa joku vahtimaan lapsia pariksi tunniksi, mutta koska häät järjestetään mahollisimman halvalla, ei siihen ole resursseja. Mä olisin ollut muutamissa häissä ihan kiitollinen jos olisi ollut edes se puuhanurkkaus jossain ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Meidän häissä omat lapset on 2v ja 8kk. Vieraiden lapsia tulossa 20kpl, joista 8 alle 4v  ;D hauskaa piisaa siis!

Luulen että lapset mielellään palloilee ympäriinsä perheensä ja mummojen/sukulaisten luona, joten ei yksi hoitaja voi mitenkään koko ajan vahtia lapsia. Isommat lapset osaavat itse keksiä tekemistä, ovat mukana tanssilattialla yms.

Lisäksi usein sukulaiset haluavat vuoronperään pitää pienimpiä sylissä ja jutella heidän kanssaan, joten en tiedä riittäisikö hoitajalle hommaa koko ajan.

Jos menisin itse vieraana häihin, ajattelisin kuitenkin olevani vastuussa omista lapsistani enkä sälyttäisi vastuuta kenellekään vieraalle leikkitädille, vaikka tällainen olisikin.

Omiin häihini hankin (jos hankin ollenkaan) hoitajan lähinnä ruokailu- ja päiväunien hoitamista varten, ettei minun tai lapsia mahdollisesti hoitavan äitini tarvitse sitä varten poistua juhlasta vähän väliä. Harkitsen tuttua MLL:n hoitajaa, joka on kotonakin käynyt --> on lapsillekin jo tuttu täti.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häihin tulossa puuhanurkka lapsille ja varmaankin pyydetään kauniisti miehen siskolikkoja vähän olemaan siinä vastuuhenkilöinä.

Oma poika tuolloin 2,5 -vuotias ja hänet laitetaan varmaankin sitten mummon ja ukin matkaan nukkumaan jossain vaiheessa.

Aiomme kutsuunkin laittaa jotenkin nätisti muotoiltuna asian, että "boolihanat aukeavat klo:xx" noin niinkuin tiedoksi pienten lasten vanhemmille, että sitten aikuiset saattavat olla vähän hilpeämmällä päällä ja ehkäpä pienten lasten olisi silloin parempi lopettaa juhliminen, että aikuiset saavat aloittaa sen..  ;D

Muutoinkin haluamme häistämme "hyvät bileet" kavereiden kanssa, sukulaisia kutsutaan vain muutamia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...