Jump to content
Naimisiin.info

Naimisiin Mauritiuksella kahdestaan


Recommended Posts

Me ei olla kyselty Helin matkoilta pakettia, koska luin jostain hieman negatiivista palautetta kyseisestä toimistosta. Suomen matkatoimistosta ja Kalevatravelista odotetaan tarjousta.

Ollaan tässä tänään monta tuntia oltu koneella ja etsitty kaikenmaailman nettisivuilta hotelleja siltä varalta että hinnat on liian korkeat pyytämissämme tarjouksissa. Ollaan rajattu hotellit  länsi/luode/pohjoisrannikolle, koska siellä on lämpimämpää ja vähemmän tuulisempaa ainakin heinäkuussa eli kun siellä on "talvikausi". Alla muutama hyvä linkki.

Hurjia hintaeroja on eri sivuilla ja järjestäjillä

VOISIVATKO KAIKKI MAURITIUKSELLA OLLEET ANTAA VINKKEJÄ HYVISTÄ, UPEISTA, ROMANTTISISTA 4-6 TÄHDEN HOTELLEISTA??    :)

http://www.lhw.com/

http://www.mauritius.com/Weddings/2006/

http://www.wardhouses.com/wardhouses/searc...l=3&LstID=1

http://www.beachcomber-hotels.com

Tässä muutamia mitä ollaan harkittu:

The Oberoi

Taj Exotica

Royal Palm

Paradis

Hilton

Legends

Voile dOr

Trou Aux Biches

Sands

t.  hotelleista sekaisin"  

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Joku kertoi olleensa Trou Aux Biches -hotellissa Mauritiuksella..  Nettisivuilla näkee kuvia hotellista, jossa on sellaisia mökkejä/bungaloweja..  onko nämä siis aina kokonaan itsellä  käytössä siis "omia" vai onko mökeissä monta asukaspariskuntaa?  

Jos mökeissä on useampi  kuin yksi pariskunta  niin  onko huoneissa yksityisyyttä ollenkaan? Kuuluuko äänet esim?

Olisi kiva jos mökki olisi kokonaan  oma! Mutta  onkohan sellaisia edes..

Sauspo  kirjoitti tuolla Häämatkat-osiossa Mauritiuksen hotelleista..  

Ollaan tässä tultu samaan tulokseen että hotellit ei välttämätta olekkaan mitään huippuja, vaikka ovatkin 4 tähden hotelleja. Eli täytyy melkein olla se 5 tähteä, että ei tarvitse pettyä. Ollaan lueskeltu juuri tuolta TripAdvisorista kommentteja hotelleista.  Jopa viiden (vai peräti kuuden) tähden hotelli, Oberoi, on saanut negatiivistä palautetta.  

Trou Aux Biches sai negatiivista palautetta huoneista; pimeitä, nuhjusia ja melu häiritsee.  

Eli ei kai tässä auta kuin varata tollanen luxus-hotelli, että ei tarvitse pettyä. Onhan se nyt surkeaa jos häämatkalla joutuu valittamaan hotellihuoneesta tai löytää vaikka karvoja tai pölyä sieltä sun täältä.  

Ollaan luettu, että Royal Palm on Mauritiuksen parhain (ja kalleimmasta päästä) hotelli,  kuulemma kuuluisuuksien paikka. Mutta siihen varmasti voi luottaa, että saa rahoilleen vastinetta.

Link to comment
Share on other sites

Pukeutuminen on tosiaan ihan omavalintainen juttu, kannattaa miettiä asiaa vihkipaikankin suhteen.

Meillä mies hankki laadukkaan tumman puvun (+häihin valkoisen paidan, liivin ja plastronin) jolle on sitten käyttöä myöhemminkin. Eikä puku edes rypistynyt matkalla yhtään.  

Jos taas vihkiminen on vaikka rannalla, niin silloin suosittelisin jotain kevyempää/vaaleaa pukeumista.

Me pyydettiin aikoinaan tarjous myös Helin Matkoilta, heidän hintansa oli useita tuhansia euroja kalliimpi kuin esim. Suomen Matkatoimistolla (johon sitten päädyimme). Kysyimme ensinmainitusta voivatko hinnat pitää paikkaansa, kun heidän kotisivuillaan annetut hintaesimerkit olivat ihan erilaisia, ja sieltä vastattiin vaan että "silloin on korkeasesonki".

Kulkukoiria näkyi jonkin verran hotellialueiden ulkopuolella, ei siis hotellilla. Hotellialueet ovat aidattuja ja vartioituja, ainoastaan rantaa pitkin pääsee "vapaasti" kuljeskelemaan alueelta toiselle (näin ainakin Belle Mare -rannalla). Parina päivänä näin hotellimme rannalla kulkukoiran, mutta se näytti suht hyväkuntoiselta tapaukselta. Kulkukissoja siellä ei näkynyt.

En mainostaisi Beau Rivagea erityisen romanttisena hotellina, mutta sehän onkin saaren itäpuolella, joten ei ehkä Suomen kesäaikaan muutenkaan paras kohde.  

Link to comment
Share on other sites

Heipsan taas!

Mitäs mieltä olette chikungunya-viruksesta? Itseäni hieman hirvittää, kun tartunnat Mauritiuksellakin ovat kovasti kasvussa.

Saa nähdä mihin tilanne etenee. Vähän mietityttää myös ajatus siitä, että saa ympärivuorokauden käyttää kovasti hyttyskarkotteita iholla. Ei varmaan sekään kovin mukavaa ole ja itse suht herkkä ihoisena mietin myös karkotteen vaikutuksia iholle.  Itsellä on käynyt myös mielessä kohteen vaihto, mutta kun se Mauritius olisi nyt vaan niiin ihana paikka... eipä taida sen vertaista paikkaa äkkiseltään löytyä... :-/

Link to comment
Share on other sites

Guest Kata-78(Guest)

Heippa taalta Mauritiukselta kasin!

Pikavisiitti nettikahvilaan tultiin tekemaan, niin etta saadaan tietaa kotimaankin kuulumisia valilla...

Chikungunyasta sen verran, etta taalla myrkytetaan kylla hotelleilla pensaat ja nurmikot ihan jatkuvasti, eli ei olla hotellilla moskiittoihin tormatty. Pamplemoussessa tosin pari taudinkantajalajia olevaa otokkaa paasi meidat yllattamaan, eli odotellaan nyt mika on sitten kohtalona. Myrkkyja oli kylla, mutta kylla se hyttynen aina syotavan paikan taitaa loytaa jos syoda haluaa...

Lopuista kirjoittelen sitten kotoa kasin

Link to comment
Share on other sites

Terveisiä paratiisista!!!

Kotiin ollaan siis palattu, loma oli aivan kertakaikkisen mahtava, sillä saarta ei tosiaan voi kutsua muuten kuin paratiisiksi...

Todettiin yksissä tuumin kotimatkalla, että kyllä se viikko siellä olisi ollut liian lyhyt aika viettää niissä maisemissa, kaksi viikkoa oli siis ainakin meille se sopivin aika. Pitää tietty muistaa ettei ekoina parina päivänä oikein rannalla voinut olla, sillä ensinnäkin sen hiiskutin syklonin rippeet piti aikamoista tuulta yllä (kyllä, laskeutuminen saarelle olisi voinut olla miellyttävämpikin kokemus... eli pelkäsin ihan todella. vaikka olenkin lennellyt Euroopassa ja Aasiassa jonkin verran) ja toisekseen seuraava päivä menikin virastokierroksella (mistä emme olisi kyllä varmasti yksin selvinneet, eli paikallinen opas/tulkki/henkivartija/virkamiesten lahjoja oli enemmän kuin tarpeen). Aikaa kierroksessa meni tämän oppaamme kanssa 3 tuntia, mutta hän tiesi kyllä kertoa joistakin pareista, jotka ovat viettäneet kierroksella koko päivän... Mutta, kyllä sinne rannallekin sitten päästiin, ja sukeltelemaan jne. Snorklausta suosittelen kyllä kaikille sinne matkaaville, meilläkin isäntä ei ensin halunnut edes kokeilla ja sitten loppujen lopuksi sitä ei olisi saanut sieltä vedestä pois!

BTW, häistä kirjoitan erikseen, jos siitä joku jotain kaipailee !!

Muutoin ei voi muuta sanoa kuin kaikki muutkin - sinne oltaisiin jääty jos vain olisi voinut... Huoh, tahtoo takaisin!! Tässä siis pikakuulumiset, viikonloppuna varmaan ehdin kirjoitella pidemmät tarinat. Mutta pääasia on, että naimisissa ollaan ja ilman chigunkunyaa!!

Link to comment
Share on other sites

MinttuLiisa, kovasti kiitoksia!!

Nyt kun tuo tuore aviomies on lähdössä salille niin ehdinkin kirjoitella pidemmät pätkät jo tässä vaiheessa...

Ekana vielä lisää infoa tuon viruksen suhteen, piti vaan nopeasti koittaa saada tännekin huolestuneille sieltä paikan päältä jotain ajankohtaista tietoa. Eli, televisiosta tuli paljon tietoiskuja siitä, miten kaikki seisovan veden paikat tulee tyhjentää, käyttää hyönteismyrkkyjä jne. Hotellissa (meillä siis Le Canonnier, oikea paratiisi!) meille jaettiin jokaiseen huoneeseen sellaiset elektroniset hyttysmyrkyttäjät, eli se mötikkä laitettiin pistorasiaan jolloin siinä olleesta myrkkytyynystä vapautui ötökkämyrkkyä. Tyynyjä jaettiin jokaiselle päivälle yksi, eli me vaihdettiin siihen uusi aina illalla ennen nukkumaanmenoa. Samoin jokaiseen huoneeseen jaettiin iso purkki hyönteismyrkkyä, jota sitten suihkuteltiin kaikkiin paljaisiin ihon kohtiin illalla ja aamulla syömään mennessä sekä mm. kiertoajeluille lähdettäessä. Nämä siis kaikki tiedotteen kera, jossa kerrottiin mm. siitä hotellilla säännöllisesti tapahtuvasta kasvuston ja "vesikoristusten" (ei uima-altaan) myrkytyksistä (hoidettiin käytännössä sellaisen kannettavan lehtipuhaltimen näköisen laitteen avulla). Eikä me siellä hotellilla taidettu yhtäkään moskiittoa edes nähdä (ei siis pistojakaan ollut). Voisi kai sanoa että kyllä siellä paikan päällä kaikki voitava tehdään, koska turismi on siellä niin tärkeä tulonlähde ettei sitä ole varaa menettää.

Ötököistä vielä sen verran, että kannattaa varoa paikallisia muurahaisia - kahdesta syystä: ensinnäkin ne purevat todella kipeästi jos sille päälle sattuvat (mies voi todistaa) ja toisekseen, siellä on monien lajien joukossa myös faaraomuurahaisia, jotka syövät lähes kaiken eteentulevan, mm. puutaloissa saavat aikaan pahaa jälkeä... Eli jos mahdollista, kannattaa varmistaa ettei niitä pääse salamatkustajiksi mukaan, ovat todella vaikeita hävittää... Torakoita ja muita sellaisia ei siis ollut, ainoastaan murkkuja löytyi myös huoneesta.

Eli siis MinttuLiisa, pitäkää vaan huoli siitä että teillä on aina hyttysmyrkyt käsillä (etenkin seisovan veden lähellä, kuten Pamplemoussessa, toim. huom.) ja käyttäkää niitä hotellin tarjoamia elektronisia myrkyttäjiä. Toinen vinkki on käyttää noissa paikoissa pitkiä housuja (näin me tehtiin vaikka sinä kiertoajelupäivänä oli +33C auton mittarin mukaan...) - vaikka kuuma olisikin, janoon saa kyllä aina juotavaa mutta sairastuminen onkin sitten huomattavasti ikävämpää...

Eli meidän mielestä ei ole syytä suureen huoleen, terve järjenkäyttö on tässä asiassa paikallaan!

Link to comment
Share on other sites

No  niin, sitten asiaan!!

Eli, hääpäiväkertomusta kehiin (en viitsi tätä tuonne muiden sekaan laittaa...). Port Louisin keikasta jotain jo kirjoittelinkin, eli virastoissa kierreltiin eikä aina oikein tiennyt missä mennään. Keikka sujui kuitenkin nopeasti, kun oli osaava opas (matkatoimiston puolesta) mukana. Ja kaikkialle mentiin jonon ohi "takaovista", eli siinäkin mielessä palvelu pelasi hienosti meidän kohdalla. Eli paperit saatiin ilman mitään lisäkuluja, oltiin puolenpäivän jälkeen heti takaisin hotellilla (lähdettiin 8.30 hotellilta) ja sitten päästiin jo vähän rentoutumaan. Rantsuun ei uskallettu tosin aurinkoa mennä ottamaan, koska en halunnut näyttää ravulta sitten seuraavana päivänä ...

Hääpäivämme valkeni onneksi jo aurinkoisena, tosin edelleen tuulisena, mutta koska ilmankosteus oli yli 90 niin olo oli kyllä aika tukala - jännitti siis se miten sitä pystyy olemaan sitten vihkimisessä hääpuvussa... Meillä vihkiminen oli vasta klo 16, eli ehdittiin hyvin siinä vielä biitsillä rentoutumaan ennen h-hetkeä. Sitähän me naureskeltiin että ollaan vielä 12 aikaan rannalla ja mietitään josko lounalle mentäisiin... Ei olisi varmaan ollut sama tilanne täällä kotosalla!!

Valmistautumisesta sen verran, että kevyen meikin tein itse, samoin hiukset koitin laittaa siististi itse (no, kuten arvaatte niin tuuli sen sitten sotki, eli kun olin kaukaa viisas enkä laittanut siihen kauheasti mitään kiinnityssuihkeita ym niin olin suht luonnollisen näköinen kuvissakin)... Ulkona lämpöä oli yli 30C eli tukalan kuuma (ainakin minulla), niin alkupään kuvat on ihan ok mutta sitten reilun tunnin päästä alkaakin naama jo kiiltää ja punoittaa kuvissa ... Eli kannattaa huomioida kuumuus ja ilmasto muutenkin sekä jo pukua valitessa (seuraavana päivänä siellä oli yhden ranskalaisparin häät ja tytöllä sellainen kermakakku pitkine hanskoineen että oikein sääliksi kävi!!) että meikkiä miettiessä (ei kiva jos alkaa valumaan). Kukat tilasin sieltä paikan päältä, mulla oli sellaisessa pisaran muotoisessa "valuvassa" kimpussa valkoisia ja punaisia ruusuja sekä valkoisia orkideoja ja sitten perinteisesti harsokukkaa ja vihreää jne. Kimppu oli aivan ihana, ja mietin jopa sen kuivaamista ja mukana tuomista, mutta päädyin sitten kuitenkin sen sinne jättämiseen...

No, puoli neljältä sitten oltiinkin hääasusteissa valmiina valokuvaajaa odottamassa! Ensin kierreltiin puolisen tuntia puutarhassa kuvia ottamassa, ja samalla edettiin pikkuhiljaa kohti vihkipaikkana toiminutta rannalla sijainneen ravintolan terassia (merimaisema, hiekkaranta takana ja palmuja varjostamassa vähän - I-H-A-N-A paikka!!). Siellä sitten edellisenä päivänä tapaamamme vihkijä teki tehtävänsä, ja hauskojakin hetkiä oli: tuulenpuuskien ja selin vihkijään päin seisomisen vuoksi mies ei meinannut kuulla mitä pitää sanoa, ja takelteli alussa hieman (ja mä olin revetä nauruun vaikkei saisi nauraa) mutta sai sitten homman kunnialla loppuun (ja melkein oikeinkin). Mulla oli sitten helpompaa kun kuulin ensin mitä pitää sanoa jne. ja näin vihkijän eli ei tarvinut arvailla...

Alla on Gabrielan ottama kuva (hänen matkakertomuksestaan, kannattaa tutustua!) siltä terassilta, jossa meidät vihittiin. Me oltiin tästä vähän oikealle - niin ettei rantsussa makoilijoita näkynyt!

Sormusten vaihdossakin sattui hauska tilanne, kun isännän sormus ei meinannut mahtua hänen sormeensa, vaan sain työntää sen loppuun asti ihan väkisin. No, siitä saatiin hyvä kuva muistoksi, kun se viimein oli sormessa ja molemmat nauraa helpottuneesti! Suukko päälle ja papereita allekirjoittamaan, sitten hääkakulle ja shampanjalle sekä häämusaa kuuntelemaan (ei sitten loppujen lopuksi tanssittu, kuunneltiin vaan kakkua ja samppakaljaa nautiskellessa). Näiden jälkeen mentiin sitten vielä loppuja valokuvia ottamaan rannalle. Valokuvaamisen jälkeen mentiin vähäksi aikaa huoneeseen rentoutumaan ja... no... you know ja sitten illalla romanttiselle illalliselle... *huoh*

Tässä siis meidän hääpäivä lyhykäisyydessään, itsekään en ole sitä ihan vielä prosessoinut sellaiseen ehjän ja kokonaisen tarinan muotoon. Päivä oli kuitenkin juuri sellainen jota olin halunnutkin, ei liikaa hössäystä tai itkeviä mummoja tai sukulaisten juomisen katselemista. Onhan niissäkin varmasti puolensa, meitä se vaihtoehto ei vaan viehättänyt...

Paperit hoituivat huoneeseemme kuin itsestään, myös sitten se tärkein niistä apostillella varustettuna n. viikkoa myöhemmin. Eli aikaa jäi ihan vaan olla ja lomaillakin, ihan niinkuin me haluttiinkin! Kaikin puolin ihanat häät ja loma, plus sitten vielä se tosiasia että vanhemmat ei olleet kummallakaan lainkaan pettyneitä vaan todella iloisia ja onnellisia ja tyytyväisiä siitä, että tehtiin niinkuin itse haluttiin...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest marisa(Guest)

Onko vielä joku suunnittelemassa häitä mauritiuksella? Kiinnostaisi kaikki mahdollinen tieto, vaikka kyllä täällä jo paljon vihjeitä löytyykin. Minulla ongelmana on että asun Espanjassa ja täältä käsin ei paljon harrasteta ulkomailla naimisiin menoa, eli ainoa vaihtoehto on tehdä kaikki itse. Onko joku räätälöinyt koko matkan itse? Vähän pelottaa että tuleeko tästä ihan kauhea työ.. Pakko ois päästä jonnekin kauas pois kun mieheni espanjalainen ja ei haluta laittaa kummankaan sukulaisia liikkeelle eli suomi ja espanja pois valinnoista.. Mites toi hyttys-juttu etenee? Jos jollain on yksityiskohtaista tietoa jota tarvitsen järjestelyissä, olisin todella kiitollinen jos sitä voisitte lähettää privaatissa

Link to comment
Share on other sites

marisa:

Tarkoititko matkan räätälöimisellä ihan koko matkaa vai vaan hääosuutta? No, koitan vastata molempiin, saa täydentää jos unohdan jotain!

Koko matkan järjestäminen lienee suht helppoa, netistä voi varata hotellit ja lennot ja ilmeisesti säästääkin niissä jonkin verran. Häiden yksin hoitaminen voikin olla mielenkiintoisempaa kuten oletkin varmaan jo lukenut täältä - monet hotellit kun eivät itse halua asiassa auttaa (mm. paperitöiden osalta) vaan järjestävät vaan vihkimiseen liittyvän rekvisiitan toiveidenne mukaan. Vaihtoehtona onkin sitten (siis jos et halua itse järjestää kaikkea häihin liittyvää) se, että Mauritiuksella on monia paikallisia matkatoimistoja jotka auttaa mm. paperiasioissa ja virastokierroksissa. Eli rohkeasti vaan heihin yhteyttä, niin mekin tehtiin...

Link to comment
Share on other sites

Hei Marisa!

Mä suosittelisin että otatte paikan päältä jonkun matkanjärjestäjän joka hoitaa myöskin häänne. Mä löysin meidän toimiston netistä (Ward travels) ja palvelu oli aivan loistavaa. Meidän hääkoordinaattori Sybille hoiti kaikki paperiasiat joista ei kyllä oltaisi itse selvitty niin lyhyessä ajassa. Samaan aikaan toimistoilla oli kaksi pariskuntaa jotka yritti hoitaa papereita yksin ja kyllä vähän sääliksi kävi heitä. Toimistot sijaitsee aika mielenkiintoisissa paikoissa jonne on aika vaikea omin päin löytää eikä opasteet ole mitenkään huippuluokkaa.

Jos haluatte vähän pihistää matkabudjetissa niin varatkaa matkaliput ja hotellit suoraan itse. Mielestäni kaikista vaikeinta oli päättää että minkä hotellin ottaa kaikista niistä ihanista vaihtoehdoista  :D Matka + häät Mauritiuksella ei ole ollenkaan vaikea järjestää!

Link to comment
Share on other sites

Ai niin vielä siitä hyttysjutusta:

Mä näin koko matkan aikana kokonaista 3 hyttystä ja nekin oli sellaista lajia jotka ei virusta levitä. Ensimmäisen viikon jälkeen en edes käyttänyt myrkkyjä ollenkaan koska niitä hyttysiä ei yksinkertaisesti ollut. Kierreltiin paljon autolla sisämaassa ja joka puolella, ei siis pelkästään rannikolla ja joka paikassa sama juttu. Eli siis rohkeasti vaan reissuun!

Link to comment
Share on other sites

Paljon häidenne järjestäminen Mauritiuksella tuli maksamaan? Siis lennot , hotelli+ häiden järjestelyt ( vihkiminen, kukat, illallinen ym. tuntuu kuuluvan hääpakettiin) ?

Päälle tulee toki puvut, sormukset jne, mutta tahtoisin tietää mitä olette maksaneet matkasta+hääjuhlasta? Tuntuu, että aika paljon vaihtelee hinta matkatoimistosta riippuen...

Link to comment
Share on other sites

Helou Lintukirppu!

Meillä koko paketti tuli maksamaan noin 5500 €. Hinta riippuu aika paljon siitä että minkä tasoisessa hotellissa haluaa yöpyä ja missä haluaa häät järjestettävän. Eri vaihtoehtoja löytyy runsaasti esim. hotellialue, ranta, sukellusvene...

Me vietettiin rantahäät. Harmittaa kun en ottanut rannalta hiekkaa mukaan, se oli niin ihanan pehmeää  ;)

Tässä kuva hetkeksi näytille.

Link to comment
Share on other sites

Heippa Minttuliisa ja Kata! Ja onnea kanssa! tosi ihana kuva

Joo ajattelin itse järjestää matkat ja hotellin ja paperiasioissa ajattelinkin pyytää apua.. Missä vaiheessa otitte yhteyttä paikalliseen toimistoon?

Hotelli Le Mauricia näytti mielenkiintoiselta ja luinkin tuolta jostain että auttoivat kivasti hääjärjestelyissä. Mikä teidän hotelli oli? Suositeltava? Varasitteko hotellin suoraan? Onko tietoa kuinka paljon maksaa suurin piirtein?

Ajattelimme olla kaksi viikkoa, mutta vielä ei ole pois suljettu vaihto-ehto että piipahdettais madagascarilla tai seychelleillä.. En tiedä onko riitävästi aikaa.. Minä kun olen sellainen "liikkuvainen" tapaus, onko saarella paljon näkemistä/tekemistä? Rannalla lököttely ei kiinnosta kun sitä saa ihan tarpeeksi täällä Espanjassa.. Ois kiva nähdä toinenkin paikka kun kerran kulmilla ollaan. Mitäs mieltä olette? Onko jo liikaa? Kiitos teille jo etukäteen! Taitaa olla raskasta kertoa asiaoita moneen kertaan sorry!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Maasa, Marisa ja Lintukirppu

Me otettiin yhteyttä toimistoon varmaan jotain puoli vuotta ennen matkaa, tosin kaikki lyötiin lukkoon huomattavasti myöhemmin. Vielä viikko ennen matkaa varattiin yksi lisäyö Le Mauricia hotelliin. Kannattaa muistaa että paperit täytyy lähettää 8 viikkoa ennen vihkimistä! Toimisto järjesti vain meidän häät sillä viikolla joten palvelu oli todella ensiluokkaista.  

Me oltiin viikko itärannikolla ja 8 yötä Le Mauriciassa. Parasta Le Mauriciassa oli Boat House ja sen henkilökunta joka antoi kaikenlaisia vesiurheiluvälineitä lainaan. Siinä meillä sitten aika vierähti mukavasti purjehtiessa, surffatessa, vesihiihtäessä ja snorklatessa ja oli ihan superkivaa!  Tekemistä kyllä löytyy runsaasti, mulla oli lähtöpäivänä sellainen tunne että aika loppui kesken. Mäkin ensin ajattelin jotain yhdistelmämatkaa mutta jäi kuitenkin toiseen kertaa. Parhaimman kuvan saaresta saa vuokraamalla auton, aluksi ajaminen saattaa tuntua pelottavalta koska liikenne on vasemmanpuoleinen. Myöskään tienvarsikyltit eivät ole kovin selkeitä, eli hukkaan saattaa joutua useita kertoja mutta kysymällä eksyvä löytää oikean tien.

En tiedä että auttoiko tämä yhtään mutta kysykään vaan kaikkea mitä mieleen tulee, vastaan parhaani mukaan  

Link to comment
Share on other sites

Onnea MinttuLiisa myös meidän puolesta tuoreelle Mauritius -avioparille

Lintukirppu ja Marisa: meillä reissun kokonaishinta oli vajaa 5000 euroa, oltiin 13 (vai 14, ei muista enää :( ) yötä hotelli Le Canonnierissa saaren pohjoisnurkalla (=Le Maurician sisarhotelli) ja paikka oli aivan mahtava, koralliriuttojen ympäröimät rannat, rauhallinen ja vain harvojen suomalaisten suosiossa!! Myös siellä oli oma Boat House, josta sai lainaksi kaikenlaisia vesiurheiluvälineitä, ja snorklauskamat hankkimalla päästiin tutustumaan ihan uudenlaiseen maailmaan ;) jonne kaipaillaan yhä edelleen... Ja lähellä oli kaupunki jossa tutustumista olisi riittänyt enemmänkin (Grand Baie).

Saarella riittää kyllä tekemistä niinkuin ML kirjoittelikin, itse en ainakaan enempää tekemistä olisi lomalle kaipaillutkaan. Isäntä oli ensin vähän huolissaan mahdollisesta tekemisen puutteesta mutta huomasi sitten itsekin siellä paikan päällä, ettei sitä lomalla tarvitse aina olla koko ajan jotain ihmeellistä tekemässä.

Suosituksia: syvänmerenkalastusta kokeiltiin, ja trimaraanireissulla viihdyttiin päivä (siis nimenomaan hotellin järjestämällä sellaisella), niitä kannattaa harkita. Ja tuo saaren kiertoajelu on ihan must.

Mulla on kanssa kuvia meidän reissusta netissä, laittakaa privaa jos haluatte linkin (en sitä nyt kuitenkaan sattuneesta syystä yleiseen jakeluun taida haluta laittaa...)!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kiitos Minttuliisa ja Kata teidän vinkeistä! Kun otitte yhteyttä hotelliin tuliko teille vastaus mailin kautta vai ihan tavallisessa postissa? Mä tiedustelin e-mailin kautta lisätietoa Le Maurice hotellista mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Hotellin sivut on ihan ok, näyttää kivalta. Onko suosituksia jostain yhteyshenkilöstä hotellissa? Onko heitä monta vai vaan yksi? Meille taitaa tulla loppujen lopuksi kiire, ajateltiin alustavasti syyskuun 2 viimeistä viikkoa. Pitää alkaa metsästään todenteolla niitä papereita ja kai varata lentoja ja hotelliakin!

Link to comment
Share on other sites

Mä varasin hotellit paikalliselta matkanjärjestäjältä. Sieltä sain vastauksen kaikkiin kysymyksiin saman päivän aikana. Haluatteko pitää häät hotellialueella? Jos haluatte niin hääasioita koskevat kysymykset kannattaa ohjata suoraan hotellin hääkoordinaattorille.

Mitään yhteyshenkilöä en osaa nimetä. Tutuksi tuli ainoastaan Boat Housen Yannick joka oli ihan huipputyyppi! Että terveisiä vaan sinne jos menette Le Mauriciaan.

Varmasti ehditte järjestää häät syyskuussa. Loppujen lopuksi kaikki hoituu helposti, paperiasioihinkin tarvii vaan yhden käynnin maistraatissa ja kaikki tarvittavat paperit tulee postissa.

Link to comment
Share on other sites

Tunteeko kukaan hotellia jonka nimi on 20º sud? Löysin heidät nettisivuilta ja näyttää tosi kivalta ja mikä parasta hinta on tosi hyvä verrattuna muihin. Se on 4+ tähden hotelli Grand Baiessa. Morsian ilmaiseksi ja sulhanen maksaa normaali hinnan. Jos joku järjestää itse koko matkansa tämä näyttää varteenotettavalta vaihtoehdolta. Laitan lisätietoa heti kun saan käsiini jos joku tarvitsee

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

Olemme myös suunnitelleet häitä Mauritiuksella heinäkuussa 2007. Lähetin jo postia matkatoimistoille ja kivasti melkein kaikki ovatkin jo vastanneet. En kuitenkaan saanut mitään selkeää tarjousta, vain noin-hintoja.

Millä kaikilla hotelleilla on oma hääkoordinaattori? Haluaisin nimenomaan hotellin, jolla on kokemusta häiden järjestämisestä. Ajattelimme pitää häät ensimmäisellä viikolla ja toisella viikolla vaihtaa hotellia, jotta näkee saarta eri puolilta. Mauritiuksen talviaikaan (kesä-elokuu) kuulemma itärannikolla tuulee enemmän, onko teillä samoja kokemuksia? Mitä hotellia siellä olleet suosittelette, mitä ette? Luulen kyllä, ettei siellä huonoja hotelleita olekaan kategoriassa 3-5 tähteä. Haluaisimme kuitenkin hotellin, jossa ei olisi paljon lapsiperheitä ja että hotelli olisi muutenkin rauhallinen. Ensimmäisen viikon hotelli voisi olla hieman eristyksissä ja toisen viikon hotelli sitten jossain asutuskeskittymässä että on palvelut lähellä (kaupat ja ravintolat).

Kuinka paljon aikaisemmin olette varanneet matkat? Minulle sanottiin nyt vuosi ennen matkatoimistosta että kannattaa olla ajoissa liikkeellä, sillä lennot menevät nopeasti. Mitä mieltä olette tästä? Saako 5000,- lennot ja hotellin kahdelle kahdeksi viikoksi?

Toivottavasti ehditte vastata, kaikki siellä olleet ja sinne matkan varanneet!

Link to comment
Share on other sites

Hei MinttuLiisa!

Mikä oli toinen hotellinne Mauritiuksella kun toinen oli Le Mauricia? Suositteletko molempia? Kun häänne olivat rannalla, kuinka likaiseksi puvun helmat tulivat ja lähtivätkö puhtaaksi jälkeenpäin? Mietin vain omaa hääpukuani, siinä on pieni laahus, joten olen suunnitellut että sen lyhentäisi pois. Onko hotelleilla kuivapesulaa ja pesevätkö siellä hääpukuja? Pesetittekö oman hääpukunne jo siellä vai vasta Suomessa? Kamalasti on miettimistä ja hääpuvun kuljettaminenkin huolestuttaa. Menikö teillä kaikki ihan ok lentokoneessa? Missä kuljetit puvun Mauritiukselle? Kannattaako muuten jättää vannealushame pois vai tuleeko siitä liikaa hankaluuksia? Emme vielä tiedä, pidämmekö rantahäät mutta haluaisin kovasti vannehameen, sillä se tekee puvustani mielestäni paremman näköisen.

Kiitos paljon jos jaksat vastata kysymyksiini! Voit vastata myös yksityisviestillä.

Link to comment
Share on other sites

Heippa Satus!

Ensinnäkin puvusta. Mä ajattelin ensin survoa puvun käsimatkatavaraan että tulee varmasti perille mutta pakkasin sen kuitenkin matkalaukkuun. Vannehamekin mahtui ihan hyvin kun väänsi sitä vähän soikeaksi. No niinhän siinä sitten kävi että myöhästyttiin Milanossa koneesta ja mun matkalaukku hääpukuineen oli jääny matkan varrelle Frankfurtiin. Laukku matkasi Mauritiukselle Ranskan kautta ja oli odottelemassa kentällä kun saavuttiin vihdoinkin perille. Puku oli toki tosi rutussa mutta silittämällä siitä selvisi. Eli älä siis huolehdi, kyllä se puku kulkeutuu vähän kauemmaskin

Mulla oli kans laahus mun puvussa ja mietin sen pois leikkaamista just tuon likaantumisen takia. Jätin kuitenkin muutoksen tekemättä koska laahus ei ollut kovin pitkä. Laahusnarun leikkasin kokonaan pois koska en halunnut "taluttaa" helmaani koko päivän. Mutta mutta... Päivän päätteeksi monen tunnin juhlimisen ja kaiken muun lisäksi pukuni helmat olivat muuttuneet tumman harmaksi. Aamulla järkytys oli todella suuri, olin varma että puku on lopullisesti pilalla. Vein puvun pesulaan joka sijaitsi Grand Baien keskustassa (puku oli myös siellä silitettävänä ennen häitä) ja takuuta täydestä puhdistumisesta ei annettu. Kahden päivän päästä kun puku oli valmis se kuitenkin oli saatu TÄYSIN tahrattomaksi eikä kangaskaan (taftia) ollut kärsinyt ollenkaan.Kyllä meinas itku päästä ilosta! Hintakaan ei päätä huimannut, pesetys maksoi noin 18 euroa. Mulla ei ollut puvussa mitään teflonsuojaa, sekin olisi saattanut estää tuota likaantumista. Toisaalta en kyllä varonut helmoja ollenkaan, ajattelin että pidän pidän vaan hauskaa ja kärsin seuraukset  ;)

Meidän toinen hotelli oli itärannikolla Hotel Emeraude. Se oli huomattavasti halvempi, meiltä molemmilta 112 € yö kun Le Mauricia maksoi 170 €, Hotelli sijaitsi mielettömän kauniilla Belle Maren rannalla joka oli aivan autio turisteista. Emeraudessa oli heikompi ruoka Le Mauriciaan verrattuna mutta muuten parempi palvelu ja ystävällinen henkilökunta. Suosittelen tätä hotellia lämpimästi jos haluatte olla rauhassa! On totta että itärannikolla tulle enemmän mutta aurinko on Mauritiuksella todella polttavan kuuma eli pienestä tuulenvireestä ei ole mitään haittaa.

En tiedä että tuliko nyt vastattua kaikki kysymyksiin mutta laita vaan lisää tulemaan jos tulee jotain mieleen. Vastailen kyllä parhaani mukaan  

Link to comment
Share on other sites

Moi Satus,

Mäkin voisin vastata osaltani tuohon pukuasiaan. Mä vein pukuni Mauritiukselle ihan pukupussissa (mies teki samoin), johon mahtui hyvin niin huntu kuin vannehamekin. Lensimme Air Mauritiuksella ja molempiin suuntiin mentäessä lentoemännät ottivat puvut mielellään vastaan ja laittoivat lennon ajaksi ykkösluokan pukukaappiin roikkumaan. Hiukan ryppyinen puku oli perillä, mutta hääkoordinaattori jossain silitytti sen ennen häitä (muutama euro tuli kulua eikä tarvinut itse huolehtia koko asiasta). Mun puvussa ei ollut laahusta, mutta rantahäiden ym. jälkeen puvun helma oli sisäpuolelta ihan ihan vähän likainen. Puhdistui täysin Suomessa pesulassa käytyä. Halvempaa olisi toki pestä Mauritiuksella, mutta tässä huono puoli on se, että puku on kuitenkin ryppyinen kun tulee kotiin eikä se näytä kivalta taaskaan

Jos etsitte rauhallista ja pientä hotellia häitä varten länsi-rannalla, niin itse voin suositella The Sandsia. Me viihdyttiin siellä koko kaksi viikkoa. Siinä on ihan lähellä Flic en Flacin kylä, josta sai helposti juotavaa, naposteltavaa jne. Oli siellä toki jokunen vaatekauppojakin (mm. hyvä Billabongin liike ;)), ravintoloita ja muita turistiliikkeitä. Kirjoittelinkin joko tähän ketjuun tai sitten tuonne häämatkaosasto Mauritius/Seychell ketjuun muutamalla sanalla enemmän kokemuksistani Sandsista. Käy lukemassa, jos kiinnostaa

Me muuten varattiin matkat jotain 5-6 kk ennen matkaa ja hyvin ehdittiin! Meilläkin oli budjetti kahdelle 5000,- mutta siihen ei tunnuttu pääsevän millään, joten muutamalla sadalla meni yli.

Ihanaa häiden suunnittelua!

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Minä varasin matkan vasta tänään. Häät on jo puolen toista kkn päästä! Otin lennot Air Francella ja hotellin varasin englantilaisesta matkatoimistosta on-line. Päädyttiin loppujen lopuksi pieneen, idylliseen ja moderniin 20º sud hotelliin. Heillä on tarjous syyskuun loppuun asti morsian ilmaiseksi. Koko matkan hinnaksi meille tuli täältä Espanjasta Pariisin kautta, vajaa 3000€ yhteensä. Hotelli on puolihoidolla. Sen sivu on www.20degressud.com. Matkatoimistosta sanottiin myös ettei tarvitse esteettömyystodistusta jos kumpikaan ei ole aiemmin ollut naimisissa, paperit riittää heille 4vk ennen hääpäivää ja ne voi lähettää faxilla tai e-maililla. Tämä paikallinen matkatoimisto hoitaa paperit (www.solis-io.com), hinta 310€ hintaan kuuluvat myös kuljetukset hotellilta Port Luisiin, hääkoordinaattori on Veronique. Onnea matkaan teille. Meillä jäi kaikki viimetippaan mutta kyllä se silti hienosti järjestyy.. Nyt minulla on enää hääpuvun osto edessä

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...