Sign in to follow this  
Followers 0
krystal

Kenkien pesu

11 posts in this topic

Nyt tarvitaan pikaisesti apua!! Miten valkoiset juhlakengät saa pestyä?

Mulla myös samainen kenkienpesuongelma. Valkoisten satiinikenkien kärjet ihan likaiset  :P

Minäkin haluaisin kuulla, miten nuo saa puhtaaksi!

Minä pesin karran valkoiset satiiniset hääkengät ihan vaan pesukoneessa... Lämpötila kuitenkin max. 40*C... Mutta ei varmaan kannata kokeilla ainakaan ennen häitä!?

Pesulavinkkejä kaipailisin :)

mä pesin omat pehmeällä sienellä ja marseille-saippualla. kaikki tahrat lähti. myöhemmin lainasin kenkiä kaverille ja pesin toiseen kertaan, ja vieläkään ei jäänyt näkyviä tahroja.

Valkoiset satiinikengät pystyy pesettämään pesulassa, ne putsaa ne siellä höyryllä. Riippuu kenkien likaisuudesta, kuinka puhtaiksi ne tulee. Kun vein häitteni jälkeen pukuni pesulaan harkitsin kenkienikin pesettämistä, mutta näin siellä toiset morsiuskengät jotka eivät olleet lähteneet kovin puhtaiksi. Joten värjäsin siis itse omat kenkäni silkkivärillä mustiksi ja nyt ne ovat kuin uudet.

Kannattaa miettiä, kannattaako likaantuneita valkoisia satiinikenkiä todella putsata vai värjääkö ne suosiolla. Likaantuvatko kengät pesun jälkeen taas niin, että ne pitää putsata joka käyttökerran jälkeen uudestaan?

Valkoiset satiinikengät pystyy pesettämään pesulassa, ne putsaa ne siellä höyryllä. Riippuu kenkien likaisuudesta, kuinka puhtaiksi ne tulee. Kun vein häitteni jälkeen pukuni pesulaan harkitsin kenkienikin pesettämistä, mutta näin siellä toiset morsiuskengät jotka eivät olleet lähteneet kovin puhtaiksi. Joten värjäsin siis itse omat kenkäni silkkivärillä mustiksi ja nyt ne ovat kuin uudet.

Meidän pesula ei ottanu mun kenkiä vastaan, vaikka niitä tarjosin kun vein puvut :unsure:

Tavallista pesulaa parempi pesupaikka kengille on hyvä suutari. Varsinkin sellaisilla suutareilla joilla on kenkien värjäyspalvelu, on sekä kokemusta että oikeat myrkyt millä lika lähtee. Heidän nimittäin täytyy pestä kengät aina erittäin hyvin ennen uuden värin laittamista. Vaikka ei kenkiä värjäisikään siinä samalla, niin heiltä voi pyytää pelkän pesun. En osaa sanoa hinnoista mitään enkä edes paikoista, paitsi Tampereelle tuota tekee mm. Annen suutari.

Kysyin valkoisten satiinikenkien pesusta suutarilta ja SOLista (Leppävaarassa molemmat). Kumpikaan ei suostunut ottaa vastaan. Mistäs sitä marseille saippua löytää?

Annika27, miten värjäsit kenkäsi? Pesukoneessa..?

Kiitos jo etukäteen vinkistä!

^Marseillesaippuuaa on kyllä lähes kaupassa kuin kaupassa myytävänä. Sellanen valkea iso saippuan pala kirkkaassa paketissa, kissan kuva (?) ja lukee punaisella Le Chat