Jump to content
Naimisiin.info

Laulua alttarilla olevalle hääparille!


Guest Heikku <3

Recommended Posts

Hei kaikki te joille lauletaan/on laulettu parvelta kun olette olleet alttarilla!  :o

Olen puolisoni kanssa ajatellut asiaa ja haluaisimme jonkun laulamaan meille kirkon parvelta kun olemme alttarilla.

Ketään ystävistäni ei ole tähän ratkaisuun päätynyt joten kysyn viisaammilta.

Haluaisin tietää kuka teille lauloi, paljonko se kustansi? Mistä laulajan löysitte? Olitteko tyytyväisiä lauluun vai ette ja miksi?

Vastauksistanne olisi iso apu! [smiley=dankk2.gif]

-Tuleva morsian :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Meidän häissä kirkon parvelta lauloi kanttori (mies, upeaääninen) latinankielisen Panis Angelicus. Laulu sijoitettiin vihkitoimituksen loppuun, häämarsssi soitettin heti perään. Käännyimme siis vieraisiin päin kuuntelemaan laulun, jonka jälkeen marssimme prinsessa ruususen tahdissa ulos.

Olimme TODELLA tyytyväisiä lauluun, kaunis kappale, hyvä laulaja, sopi kirkkoon, ahh ihana oli!

Ei maksanut mitään, kun kanttori myös soitti vihkitoimituksen muun musiikin.

Äitini työskentelee samassa seurakunnassa kanttorin kanssa, joten en siis tilannut sikaa säkissä...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Oi kun kuulosti kivalta.

Mietin tossa, että haluaisin meille laulettavaksi "Sua vain yli kaiken mä rakastan.." ja todennäköisesti miehen laulamana kuulostaisi kauniilta.

Itse laittaisin esityksen ihan samaan kohtaan, elikkäst juuri ennen alttarilta poistumista.

Link to comment
Share on other sites

Ehkä kannatta tiedustella löytyykö omasta tai vihkiseurakunnasta taitavaa mieskanttoria, joka toivomasi laulun voisi laulaa.

Me ainakin saimme valita minkä laulun tahansa, kunhan kerroimme sen kanttorille ajoissa, jotta aikaa harjoitteluun jäi riittävästi.

Onnea laulajan etsintään ja hyvää viikonloppua!  :D

Link to comment
Share on other sites

Meille kirkossa lauloi hääbändimme solisti ja lisäveloitusta hän otti tästä 100€.

Kappaleena oli Enkelin rukous ja se sai vieraat ja papinkin kyyneliin! Eli oli varsin vaikuttava esitys. Ja tuo lauluosuus tuli aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen eli hetkeksi vielä käännyimme sen jälkeen alttarillepäin.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on ihan pakko tiedustella, että mikä enkelin rukous??  :-?

Olen niiiin paljon kuullut ko. kappaleesta. Tiedätkö mistäköhän mahtaisi löytyä sanat tai melodia kyseiseen kappaleeseen?

Link to comment
Share on other sites

Nyt on ihan pakko tiedustella, että mikä enkelin rukous??  :-?

Olen niiiin paljon kuullut ko. kappaleesta. Tiedätkö mistäköhän mahtaisi löytyä sanat tai melodia kyseiseen kappaleeseen?

Nuotit löytyy täältä:

http://www.uta.fi/~laura.talja/nuotit.html

Ja levytettynä kappaleen voi tilata täältä:

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1141290761

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä piti laulaa opiskelukaverini, mutta hänen sairastuttua saimme sattumalta kotipaikallaan käymässä olleen Ooperalaulajan (oli menossa seuraavalla viikolla Savonlinnaan solistiksi oopperajuhlille), ja maksu oli vain nimellinen 50€!!! Vaikka oli vieras ihminen, suostui onneksi tulemaan laulamaan päivän varoitusajalla. Tässä samassa kappaleessa meillä oli viulisti, joka otti 20€ soitostaan (vielä opiskelija).

Esitys oli aivan ihana, tosin häneltä ei voinutkaan odottaa huonoa laulua..

Link to comment
Share on other sites

Oi kun kuulosti kivalta.

Mietin tossa, että haluaisin meille laulettavaksi "Sua vain yli kaiken mä rakastan.." ja todennäköisesti miehen laulamana kuulostaisi kauniilta.

Itse laittaisin esityksen ihan samaan kohtaan, elikkäst juuri ennen alttarilta poistumista.

Tuosta laulusta sen verran, että sitä ei välttämättä kelpuuteta kirkossa laulettavaksi, koska siinä ei ole mitään kristillistä ja kirkkovihkiminen on kuitenkin jumalanpalvelustilaisuus. Eli kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja. Tästä aiheesta löytyy muita ketjuja myös, kuten Neferty sanoikin :)

Yleensä laulun paikka on aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen (myös vihkikaavassa).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...