Jump to content
Naimisiin.info

Musiikkiesitys kirkossa


Guest Inu

Recommended Posts

Tiedättekö suostuuko kanttori soittamaan (tai antaa luvan laulaa...) Andrea Bocellin IHANAN Con te partiro -laulun kirkossa??

Mä en kerta kaikkiaan halua mitään muuta musiikkiesitysta kirkkoon kun tuon (siis virsien lisäksi tietenkin;-) Olen vain kauhulla seurannut näitä "kanttorikeskusteluja" ja tuntuu kuin mikään laulu ei sopisi kirkossa esitettäväksi. Onko kokemuksia ko. biisistä?

Link to comment
Share on other sites

Olimme päättäneet sulhasen kanssa että haluamme Antonio Bocellin ja Celin Dionin laulaman kappaleen Prayer, vaikkakaan laulu ei ole kirkollinen tms. No, papilta emme edes kysyneet saammeko sen laulajan esittämänä kuulla kirkossa ja kanttorillekin vain sanoimme, että sellainen tulee. Ja näin myös tapahtui, eikä kukaan tullut jälkeen päinkään mitään sanomaan ja mitäpä se olisi enää silloin hyädyttänytkään  ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest -:Virve:-

No nytpä sen löysin!!! Tämänpäiväisten kokemusten perusteella voisin sanoa, että kannattaa kysyä AJOISSA siitä kappaleesta, jonka haluaa esitettäväksi kirkossa. Meillä kanttori pisti pahasti vastaan, että esitettäisiin jotain niin "maallista" kuin Hymni Rakkaudelle. Saatiin se kuitenkin, mutta pitkin hampain.... Osattiin "vaatia", kun tiedettiin, että esim. eräs pari oli saanut häämarssikseen Led Zeppelinin Stairway to Heaven. Ei kyllä tosiaankaan kanttorin soittamana. Eli riippuu tosi paljon SEURAKUNNASTA ja HENKILÖSTÄ, jolta kysyy. Pienen kyselyn tuloksena voisin sanoa, ettei käytäntö joka seurakunnassa ole todellakaan sama!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Onko kanttorilla asiaan mitään sanomista jos hän ei säestä kyseistä kappaletta, vaan esittäjää säestää esim. kitaristi?

Kysyy asioista täysin tietämätön ;)

Minun mielestäni hän voi kyllä kieltää sen silloinkin, koska hän vastaa siitä esitettävästä musiikista. Tiedän kyllä kanttoreita, jotka eivät ole kieltäneet jotain esitystä, jos sen on säestänyt joku muu. Ovat vaan sanoneet, että eivät suostu säestämään itse.

Eli tässäkin tapauksessa kannattaa kysyä kanttorilta tätä asiaa  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Guest jonnaB(Guest)

Meillä meni kanssa itkuksi tuo lauluesityksen valinta..

Kanttori on ollut lomalla ja nyt aivan liian myöhään selvisi, että hänelle ei missään nimessä sovi toivomamme biisi. Laulu olisi a cappella, joten ei hänen tarvitsisi sitä edes soittaa. Ja löytyy kyllä suosituimmat hääkappaleet-listoiltakin... Stressi..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...