Jump to content
Naimisiin.info

Päivämääristä


Guest -k(Guest)

Recommended Posts

Terve!

Meillä on häät (juhlat ja liiton siunaus kirkossa) lauantaina 16.6.07 ja jotenkin itse koen, että se virallinen avioon astumispäivä olisi tuo sama 16.6.. Ongelmana on, ettei maistraatti vihi viikonloppuna ja valtiolle pitää maksaa yli 200€ jotta joku laamanni/tuomari raahautuu töihin viikonloppuna vihkimään.

Onko joku muu painiskellut saman asian kanssa ja mihin olette päätyneet? Vai ootteko sitä mieltä, ettei se päivä pidä sama olla? Perjantaina nimismiehenkansliaan ja juhlat seuraavana päivänä?

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät on 21.7, mutta maistraatissa vihitään 20.7. Että virallisesti se päivä on 20.7. ja siihen on turha väittää vastaan, vaikka itse pidän 21. päivää oikeana hääpäivänä.. Mutta laki on laki. Jos haluat ihan lain mukaan ja virallisesti, että hääpäiväsi on tuo 16.6, niin silloin ei auta muu kuin maksaa maistraatille...Aika tylyä

Me kyllä laitetaan sormuksiinkin 21.7 päiväksi ja yritetään vaan muistaa, jos jossain virallisissa yhteyksissä kysytään päivämäärää, että se onkin se edellinen päivä. Mietittiin tuossa, että mikähän se virallinen yhteys muuten olisi? Missä ne kysyy naimisiinmeno päivää niin, että siihen on laitettava se oikea???

Link to comment
Share on other sites

Tuskin sitä missään kysellään.  :-?

Meillä tulee olemaan aivan sama tilanne, kun häät on lauantaina ja maistraatti on kiinni. Itse en lähtisi maksamaan 200 euroa vain siitä että se päivä on sitten sama. Ajattelee vain itse, että hääpäivä on se juhlapäivä ja siunauspäivä ja myös sitä päivää viettää vuosittain oikeana hääpäivänä, niin eiköhän se sillä hoidu. Eikä maksa mitään.

Tosin parisuhteessa on se toinenkin osapuoli joka saattaa pyörtää minun "päätöksen" asiasta. Parisuhde on kompromissia toisensa perään  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä samankaltainen tilanne, eli häät la 30pvä ja maistraattiin mennään pe 29pvä. On kanssa aateltu tää homma niin, että toi maistraatti on enemmänkin välttämätön paha, sekä harjoitus lauantaille  ;D ja oikea toisiimme sitoutuminen tapahtuu sitten kirkossa kaikkien ystävien ja perheiden edessä. Sormuksiin tulee siis 30pvä.

Link to comment
Share on other sites

Guest flower07
Meille ainakin tulee siviilivihkijä ja me maksetaan se 200e + matkakorvaukset. Kova hinta mut eipä sille mitään voi. Meillä lauantaina häät.

Meillä myös näin. Eli vihkiminen ja juhlat lauantaina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meillä virallinen vihkimispäivä oli 22. elokuuta (perjantai), hääjuhla seremonioineen oli 23. päivä (lauantai). Sormuksissa on tuo 23. päivä ja sitä pidämme hääpäivänämme, sillä juhlassa ollut seremonia oli meille se oikea vihkiminen, jossa lupauduimme toisillemme läheistemme edessä. Perjantainen ei ollut kuin juridinen pikku juttu.

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihitään juhlapaikalla, emme oikeastaan edes vakavasti harkinneet erillistä maistraattikäyntiä. Kieltämättä se 200 euroa parista lauseesta tuntuu aika suolaiselta, mutta jotenkin hääjuhla tuntuisi torsolta ilman vihkiseremoniaa. Mielummin sitten tingimme jossain muussa

Tietysti sitä olisi voinut hoitaa virallisen puolen ilmaiseksi virka-aikaan ja järjestää sitten hääjuhlassa jonkinlaisen kotitekoisen seremonian, mutta se ei vaan tunnu samalta. Meillä ei ole mitään yhteistä selkeästi määriteltyä hengellis-filosofista vakaumusta, jonka nimiin vannoisimme. Myöskään mitkään itse sepitetyt sormusvalat tms. eivät nappaa, taidamme olla vähän liian proosallisia sellaiseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...