Jump to content
Naimisiin.info

Teemana Taru sormusten herrasta


Guest sormusmorsio

Recommended Posts

noista sormuksista sen verran, että vaikkei me sulhon kanssa ajateltu mitään lotr-teemaa ottaa, niin jostain syntyi ajatus vähän erilaisemmasta kihlasormuksesta:

Tavallinen kultainen (mulla valkokultainen) puolipyöreä, sileä sormus (ei maksa kuin 130,- jossain kultajousessa, joten jokaisella on tähän varaa) johon laitetaan tavallisesti kaiverrus sisäpuolelle, MUTTA: se idea on siinä, että myös ulkopuolelle tulee kaiverrus.

Kultaseppä kaivertaa sen sitten sellaisella fontilla kuin me halutaan. Päälipuolen tekstin saa siis itse valita ja siitä tulee sen verran syvä, että varmasti säilyy ja näkyy. Kannattaa kysellä noita kaiverruksia, kun sormusta ostatte. ja jos haluaa vähän nähdä, millainen siitä tulee, niin kalevalakorun sivuilla on siihen mahdollisuus, tosin aika tylsällä fontilla...

tsemppiä kaikille sormusten ja pukujen etsintään!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mekin ollaan suunniteltu häitä haltiateemalla...yhdistetään elementtejä haltioista ja luonnosta, mutta hyödynnetään myös kelttikuviointeja ja keskiaikaa ideoinnissa. Sormus haltiakaiverruksella olisi unelma, mutta ei taida olla varaa...

Onkohan Suomessa edes haltiakaiverrusta taitavaa kultaseppää? Vaikea uskoa, että sellainen löytyisi.

Musiikki tulee olemaan celtic circle -tyylistä ja morsiuspukuun syntyi idea LOTR-leffan katselun aikana

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee ainakin jotain vaikutteita kans tsh:sta. Toivomuksena ois saada kirkkoon johdantomusiikiksi Enyan May it Be ja ruokailun aikana lotr soundtrack soimassa. Metsäteema, enemmänkin tuolla "päivänsäde ja menninkäinen" tyylin puolella, häävalssina sitten shrekin soundtrackilta biisi ja koristeluissa oksia, luonnonkiviä ja simpukoita ym..

Juhlapaikan väritys johdatteli tähän teemaan, ja sehän passaa kun mies tyksii sormusleffoista ja mä muuten vaan tyylistä ;)

Link to comment
Share on other sites

Tutustukaapa seuraavaan sivustoon:

http://www.kelttikorut.com/

Saattaa ollakin jo monille tuttu, kiertävät kesäisin ahkerasti keskiaikatapahtumia ym.

Heiltä löytyy paljon kauniita kelttihenkisiä koruja.

Valikoimassa myös "haltiasormus", mutta muihin heidän koruihinsa verrattuna on yllättävän kömpelön oloinen.

En nyt mikään haltiakielten asiantuntija ole, mutta tuo kaiverrus ei kyllä läpäissyt meikäläisen seulaa.

Ehkä todellisuudessa paremman näköinen   :-/

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Vieras_Nenriel_*

ah, löytyihän minullekkin oma kasti täältä! Elokuussa sanon avokilleni tahdon,ja se tehdään ehdottomasti keskiaika/LOTR hengessä. Eli virikkeitä täältä haen, mutta kuvat ei jostain syystä näy. *oikein sydämestä ottaa, kun innostuin taas häidemme suunnittelusta niin* :-X:)

Link to comment
Share on other sites

Uudelle foorumipohjalle siirryttäessä katosi paljon kuvia. :( Nyt poistin tästä ketjusta tyhjät viestit joista kuva oli kadonnut. Eli jos löydätte uusia, niin tänne vain. Ketjussa oli aikaisemmin paljonkin kuvia, muttei enää juuri mitään. Ikävä juttu, mutta johtuu tosiaan tuosta uudelle pohjalle siirtymisestä.

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan juhlinut sormusritarien hengessä? Miten toteutitte idean? ;)

En ole juhlinut, mutta jos juhlisin niin ehdottomasti haluaisin jonkinlaiset rakkauden tunnustukset/valat tms. sanottavaksi haltijakielellä vihkimisen yhteydessä..ja vaatetus ym. rekvisiitta tulee tietysti olla kohdallaan :)

Vielä kun sais yhtä hienot ilotulitukset ku tsh-elokuvassa..

unelma paikka vihkimiselle olisi mielestäni jonkinlainen kesäinen metsä missä kaikki on kaunista ja vihreää ja puro solisee vieressä :) ja vihkipaikalta vois lähteä valkealla ratsulla... :-X:lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Meille ei tule täysin tsh-häät, kun kuitenkin vain toinen osapuoli (=minä) on tolkienisti :P Tarkoituksena kuitenkin olisi saada toiseksi häämarssiksi Concerning Hobbits (pianolla soitettuna).

Kutsuihin meille tulee pätkä Silmarillionista: "Ja täältä olen löytänyt jotakin jota en etsinyt, mutta löydettyäni tahdon iäksi omistaa. Sillä se mitä löysin on kalliimpi kuin kulta ja hopea ja arvokkaampi kaikkia kiviä." Fonttina käytetään Kelt-nimistä. Menu/ohjelma-kolmioihin tullee kolmannelle sivulla pätkä tsh:sta: "Ja hän otti neidon syliinsä ja suuteli häntä kirkkaan taivaan alla eikä välittänyt siitä että he seisoivat korkealla muurilla monien näkyvissä. Ja monet heidät näkivätkin ja valon joka hehkui heissä kun he tulivat muureilta ja kävelivät käsi kädessä."

Ei siis täysin Tolkien/haltiateemalla, mutta pieniä juttuja :)

Muokattu: , käyttäjä: Shacklebolt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 years later...

Moi vaan, vaikka ketju on vanha, niin kokeilen onneani.. :) Mielessä olisi mieheni kanssa järjestää aavistuksen LotR-tyyliset häät, ei mitään niin kovin alleviivaavaa ja selkeää teemaa, mutta sinnepäin viittaavaa :) Tällä hetkellä mielessäni pyörii johannakie:n aikaisempi postaus:

Heip :D

Olen kuulut ainakin yhdestä tamperelaisesta kultasepästä joka pystyy tekemään the1ring kaiverrusta tilauksesta.. En ole aivan varma kylläkään asiasta, mutta suosittelen kyselemään kultasepiltä mihin pystyvät :) Tämä kyseinen seppä jonka olen kuullut kyseistä kaiverrusta tekevän on saanut tekiänoikeudet kyseiseen kaiverrusmalliin. En muista sepän nimeä mutta pajan tiedän sijaitsevat tampereen keskustassa kehräsaaressa. Yritän urkkia jostain sepän nimen niin saan infoa tännekin siitä :D

Tarkoituksena olisi kaivertaa mahtisormuksessa käytetyllä haltiakielellä omat nimemme sormuksen pintaan :) Olisi ensinnäkin tiedettävä, voiko nimemme tuosta vain kääntää haltiakirjoitukseksi (Jotain aiheeseen liittyvää bongasinkin: http://www.sci.fi/~alboin/suomitengwar.htm ) ja löytyisikö johannakien mainitsemaa kultaseppää tai jotakuta muuta kirjoituksen taitavaa.

Kaikenmoinen info ja muut ehdotukset häihin otetaan vastaan :) Tätä ketjua oli ilo lueskella, Harmi vain ettei kaikki kuvat näy (ilmeisesti johtui sivupohjan uudistuksista taannoin?).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meillekin on tulossa LotR-teemaiset häät ihan viimeisen päälle :) Esimerkiksi pukumme tulevat olemaan mahdollisimman lähelle näitä:

arwen_corrnation_gown.jpgtumblr_lgboobhTau1qfti5wo1_400.jpg

Luojan kiitos osaan itse ommella, muuten nuo puvut tulisivat maksamaan maltaita ja mansikoita :D Koruihin liittyen: eikö mahtisormukseen liity turhan paljon negatiivisia merkityksiä, että sitä viitsisi käyttää vihki- tai kihlasormuksena? Mutta tietysti samantyylinen sormus vähän eri kaiverruksella voisi olla nätti :)

Aion ainakin itselleni teettää tuohon vihreään pukuun "kuuluvan" kruunun (joka näkyykin kuvassa) ja olen jo ehtinyt asiaa kysellä paikalliselta korusepältä, joka sanoi sen olevan mahdollista.

Kakuksi meille on tulossa Minas Tirithin pienoismalli, ja muuten tarjoilun olisi tarkoitus olla keskiaikatyylistä.

Mitä mieltä muuten olette, voiko vieraita pyytää pukeutumaan teemamme mukaisesti, vai pitääkö meidän vain tyytyä siihen, että vieraat tulevat tavallisissa puvuissa ja koltuissa?

Itse olen ajatellut pöytäkoristuksiin jotain tämän tapaisia Gondorin Valkoisia puita (tuossa oikeassa reunassa):

188_0.jpg ehkä lisäksi muutama tuikku pöytään? :)

Bregnille: joskus olen netistä löytänyt käännöskoneen, johon naputellaan oma tavallinen nimi, ja kone sitten antaa uuden haltianimen :) tuossa ainakin yksi-->http://www.barrowdowns.com/middleearthname.php sitten tietysti tarvitsee saada uusi haltianimi vielä oikealle fontille.

Ihanaa etten ole täällä ainoa jolla on/ on ollut LotR-häät mielessä :D

Link to comment
Share on other sites

Sharona, voisittehan te laittaa kutsuun/hääinfoon tekstin, että vieraat voivat halutessaan pukeutua teeman mukaisesti, mutta ette katso nyrpeästi tavallisesti pukeutuviakaan. (tms) :girl_smile: Ja sit ehkä jotain vinkkejä mistä saa ompeluohjeita/hankintaohjeita teemojen vaatteisiin. Kannattaa myös olla yhteydessä esim. paikallisiin keskiaikaseuroihin tms harrasteryhmiin, näistä saattaa löytyä yllättäviäkin apuja pukeutumisen suhteen. Vieraille avuksi siis, kun kerta itselläsi pysyy hyvinkin neula ja lanka kädessä ;)

Link to comment
Share on other sites

En voi muuta sanoa kun, wow mikä mahtava teema! :D

Kuulosta aivan törkeen mahtavalta :)

Kelttikoruja suosittelen todellakin, mieheni osti minulle eräsjoulu sieltä joululahjaksi

Claddagh-sarjan sormuksen ja kaulakorun, törkeen ihanat!

Muuten siellä on todella ihania kyseiseen teemaan sopivia koruja, joita kannattaa harkita asusteiksi

:)

Muokattu: , käyttäjä: Miyu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kuulostaa kyllä mahtavalta teemalta! Itse haluan ne romanttiset häät punaisilla ruusuilla ja valkoisella pitsimekolla. Meille tulee ehkä kuitenkin häämarssimme Hobitista ja LotRista, koska niin mielettömästi elokuvista pidämme ja se musiikki on aivan mahtavaa. Meille tulee vihkiminen juhlapaikalla, joten musiikki ei ole mikään ongelma :)

Muokattu: , käyttäjä: katatiita
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...