Jump to content
Naimisiin.info

Hääkarkkipussi virkaten


DeFeis

Recommended Posts

Netissä ihan liikakin kohta jo surffanneena ja tiukkaa budjettia laatineena sain äsken vision liittyen juurikin siihen, että mihinpä ne hääkarkit lojauttaisi.

Lyhyesti ja ytimekkäästi: virkataan pikkuliinoja jotka sitten saa silkki- tmv. nauhalla nätisti pussiksi. :D Ja on ainakin persoonallinen ellei muuta. Mitä luultavammin myös halpa vaihtoehto jos ei laske työlle hintaa mukaan (jä mä en laske).

Tietenkin jos hääkarkkeina on jotain pieniä karkkeja, ne karkit kannattaa/joutuu kuitenkin laittamaan johonkin pieneen pusiin ja pussi sitten liinaan...

Lisäksi jokainen vieras saa mukaan pienen, virkatun liinan. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Oi, jos osaisin virkata niin tuo olisi toteuttamiskelpoinen ja hauska idea! Valitettavasti käsialani on NIIN tiukkaa, että virkkaaminen on tuskaa... :rolleyes:

Hmmh... tuohon käsialan tiukkuteen ei vissiinkään ole muuta "poppaskonstia" kuin se, että kannattaa virkata silloin kun on hyvällä tuulella. Jos joku asia nyppii niin se vaikuttaa heti käsialaan.

Itse muuten pidän koukkua väärin ja se aiheuttaa ranteen naksumista jne. Siltikin sitkeänä sissinä aion virkata kaikki 130 pikkuliinaa... vaikka väkisin. :P

Link to comment
Share on other sites

Oi! Mäkin haluan virkata! Noista karkkipusseista en välttämättä välitä, kun en ole varma, tuleeko edes hääkarkkeja. Mutta virkkausidea on mahtava! Mitä muuta voisi virkata? Ehdotin jo, että sulhon kraka vois olla cool ;) mitä ihan oikeasti voisi tehdä...? Mistä malleja, jos kuitenkin innostun noista pusseista?

Muoks: hah, no tietenkin pitsiset paikkakortit, josko joku vielä tietäisi, milläs hitolla ne kovetetaan :D sokerilla? Tosin nyt jo nyppii ne suvun vanhat miehet, jotka ei takuulla arvosta :wacko::D

Muokattu: , käyttäjä: Eekkeri
Link to comment
Share on other sites

Oi! Mäkin haluan virkata! Noista karkkipusseista en välttämättä välitä, kun en ole varma, tuleeko edes hääkarkkeja. Mutta virkkausidea on mahtava! Mitä muuta voisi virkata? Ehdotin jo, että sulhon kraka vois olla cool ;) mitä ihan oikeasti voisi tehdä...? Mistä malleja, jos kuitenkin innostun noista pusseista?

Muoks: hah, no tietenkin pitsiset paikkakortit, josko joku vielä tietäisi, milläs hitolla ne kovetetaan :D sokerilla? Tosin nyt jo nyppii ne suvun vanhat miehet, jotka ei takuulla arvosta :wacko::D

Olen nähnyt jossain lehdessä virkatut kynttilänjalat. Ne kovetettiin muistaakseni perinteisesti tärkkäämällä tai sitten vesi-sokeriliuoksella. Paha vaan kun en juuri nyt muista että missä lehdessä se ohje oli, noita käsityölehtiä kun multa löytyy hyvin paljon (taitaapi olla vuodesta 1969 tähän päivään saakka...).

Mallejahan löytyy siis lehdistä ja kirjoista. Itse ajattelin alkaa nysväämään niitä pusseja Kauneimmat Käsityöt -lehden numerosta 2/2008. Siellä on sivulla 64 (mallin numero on 46) pyöreä, virkattu liina. Liinan kokoa ei tosin mainita missään, mutta ainahan sitä voi vähän säveltää jos näyttää tulevan liian iso...

Kyllähän sitä voi virkata melkein mitä tahansa... Lautasliinarenkaat esimerkiksi. Ja jos tulee kankaiset sevetit niin niihin reunapitsit. Morsiamen sukkanauha, kukkia jne jne.

Link to comment
Share on other sites

Olen nähnyt jossain lehdessä virkatut kynttilänjalat. Ne kovetettiin muistaakseni perinteisesti tärkkäämällä tai sitten vesi-sokeriliuoksella. Paha vaan kun en juuri nyt muista että missä lehdessä se ohje oli, noita käsityölehtiä kun multa löytyy hyvin paljon (taitaapi olla vuodesta 1969 tähän päivään saakka...).

Mallejahan löytyy siis lehdistä ja kirjoista. Itse ajattelin alkaa nysväämään niitä pusseja Kauneimmat Käsityöt -lehden numerosta 2/2008. Siellä on sivulla 64 (mallin numero on 46) pyöreä, virkattu liina. Liinan kokoa ei tosin mainita missään, mutta ainahan sitä voi vähän säveltää jos näyttää tulevan liian iso...

Kyllähän sitä voi virkata melkein mitä tahansa... Lautasliinarenkaat esimerkiksi. Ja jos tulee kankaiset sevetit niin niihin reunapitsit. Morsiamen sukkanauha, kukkia jne jne.

Mä hain jo virkkuukoukun ja lankaa kaupasta :) Mä oon niin törinöissä että! Koitan saada aikaseks jotain nättiä. Mikähän ihme pitsi on englanniksi, jos sieltä kautta löytyis.

Link to comment
Share on other sites

Jos teen yhden paikkakortin päivässä, saan nää kolmessa kuukaudessa (no, vähän yli) tehtyä. Yksi päivässä ei oo mitään! Tänäänkin oon tehnyt jo kolme :) Häihin on kuitenkin aika kauan vielä aikaa. Hahaa! Oon ihan innoissani tästä. DeFeis, annoit kyllä aika innostuksen mulle, kiitos siitä!

Link to comment
Share on other sites

Jepulis, tosissamme ollaan, tai ainakin minä. Lupaan tuoda tärkätyt puoliympyrän malliset virkatut pitsipaikkakortit nähtäville :) Niitä on jo! Olen NIIN innoissani edelleen, kauniita ovat kuin mitkä. Sopivat teemaankin :) Tässä ei kyllä oikeasti nokka kamalan kauaa tuhise, sitäpaitsi ainakin tuntee tekevänsä jotain häiden eteen!

Link to comment
Share on other sites

Silmät pyöreinä ihmettelen et ootteko te tosissanne?! Ei sillä etteikö noi pussit ja paikkakortit ois varmasti nättejä, mut miulla menis vuos jo yhden reunapitsin nykertämiseen. Tosin DeFeisillä tais ainakin tuota aikaa vielä olla :D Kai tuotte kuvia sit noista valmiista tuotoksista?

No juu'u, ihan tosissaan! Tosin vaihdoin pikkuliinan nysväämisen suoraan pieneen pussukkaan. Ensimmäinen oli vähän hankala kun piti omasta nupista rempoa ohje, mutta nyt niitä on valmiina jo viisi. Ja äkkiäkös minä ne nysvin kun ei juurikaan muutakaan tekemistä päivisin ole....

Link to comment
Share on other sites

Juu... kuvia kyllä tulee sitten kun kaikki kolm elementtiä, eli minä, kamera ja pussukat, ovat samassa paikassa yhtaikaa. Siihen tosin saattaa mennä tovi jos toinenkin kun on tämä muutto meneillään ja joka ikinen päivä tulee huomattua että joko kamera taikka pussukat ovat väärässä paikassa.

Nyt on tuo pussukoiden teko todellakin vähän hyytynyt pakkaamisen vuoksi ja illalla ei vaan enää jaksa... Mutta hiljaa hyvä tulee. :P

Link to comment
Share on other sites

ohjeiden kaipaajille uudessa novitan lehdessä oli ohje kauniiseen pussukkaan ja sellasen"pintaruusun" ohje oli kanssa!

tsemppiä virkkailijoille, olen varma että tuotoksista tulee upeita!! :)

...itsellä vielä hakusessa mitä tehdään ja mistä, joten olen todella avoimilla mielin tämän asian suhteen! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tässä tärkkäämättömiä, nimettömiä virkattuja pitsipaikkakortteja :) Näitä on jo jonkun verran, ihan nättejä kyllä. Uskoisin, että näyttävät tyylikkäiltä, kun muuten on pelkistettyä eikä kovasti krumeluuria pöydässä.

Muoks: tein siis erilaisia, en minkään mallin mukaan. Voivat sitten vertailla keskenään, kenellä on nätein! Hihi. Ja muuten, ei tosiaan mikään vaikea homma.

Ajattelin satiininauhaa tuohon päälle, saakohan siihen kirjoitettua nimet?

post-16882-1207585292_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Eekkeri
Link to comment
Share on other sites

Edit. Tärkein unohtui, eli tosi kauniita on! Ja mun mielestä on ihanaa, että ne on erilaisia! :)

Satiininauha vetää monet nestemäiset (tussi)värit itseensä hassusti, reunoista tulee suttuiset. Tai pikemminkin sellaiset "viivaiset" ulospäin. Kohovärit voisivat sopia, tai ehkä jotkin kangasvärit. Satiininauhan alle voisi taittaa pahvinkin, sillai vaakasuunnassa tms., että toinen puoli on nauhan alla ja toinen päällä nimeä varten.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...