Jump to content
Naimisiin.info

PANIIKKI - Kanttori ei suostu laulamaan ollenkan!!


Sini-S

Recommended Posts

Nro 1. Saatiin eilen kuulla kuka meillä on kanttorina, kun häät on NYT lauantaina!!

Nro 2. Oltiin valittu Enkelten Rukous kappaleeksi, ihan vaan valmiksi, ettei tule sanomista, kun on hengellinen laulu, noh tämä meidän kanttorimme sitten tokaisi: "Ei kuulsota hyvälle kun laulaa selkä yleisöön päin jalat ilmassa"

Ja loppu puhelun ajan tyrkytti "seurakunta virttä" Eli pakottamalla pakottaa meidän sukulaiset laulamaan...

Nro 3. Mä, tuleva mieheni, eikä kukaan sukulaisista halua laulaa mitään virttä häissämme.

NRO 4 nyt siis hakusessa ja pian joku kappale joka sopii häihin, ja missä ei sanat ole se oleellisin.... eli joku "kaikille tuttu sävelmä... Minkä se hemmetin kanttoori suostuisi soittamaan.... Siis Hengellisistä kirjoista

HELP!!!! :girl_sad:

Link to comment
Share on other sites

Vaikkakin jo kirkosta eronneena, olen sitä mieltä, että jos haluatte kirkossa naimisiin, on mentävä heidän pelisääntöjensä mukaan, eli vähintäin yksi virsi.

Vieraat sitten laulavat mukana tai ei, ihan miten itse haluavat.

Meillä oli virtenä virsikirjan lisälehden virsi 822

Melodiana on tuttu suvivirsi. Sanat ovat kauniit ja häihin sopivat, ja jaoimme ne erikseen vieraille ennen vihkimistä. Tuttu melodia helpotti kyllä varmasti monen kohdalla lauluun osallistumista.

Link to comment
Share on other sites

Vaikkakin jo kirkosta eronneena, olen sitä mieltä, että jos haluatte kirkossa naimisiin, on mentävä heidän pelisääntöjensä mukaan, eli vähintäin yksi virsi.

Vieraat sitten laulavat mukana tai ei, ihan miten itse haluavat.

Meillä oli virtenä virsikirjan lisälehden virsi 822

Melodiana on tuttu suvivirsi. Sanat ovat kauniit ja häihin sopivat, ja jaoimme ne erikseen vieraille ennen vihkimistä. Tuttu melodia helpotti kyllä varmasti monen kohdalla lauluun osallistumista.

Vaikka kirkossa naimisiin meneekin, niin ei ole pakko olla virttä, jos on joku muu tilaisuuteen ja Jumalanpalvelusluonteeseen sopiva musiikkiesitys, eli voi olla joku laulu, tai soitettukin kappale.

Tuo on kyllä tylsä homma, että näin myöhään tuo asia selvisi alkuperäiselle esittäjälle. Auttaa olis voinut, jos olis lähellä ja aika olis sopinut...laulukin kun on kerran tuo "mun" laulu :-X

Link to comment
Share on other sites

Nro 1. Saatiin eilen kuulla kuka meillä on kanttorina, kun häät on NYT lauantaina!!

Nro 2. Oltiin valittu Enkelten Rukous kappaleeksi, ihan vaan valmiksi, ettei tule sanomista, kun on hengellinen laulu, noh tämä meidän kanttorimme sitten tokaisi: "Ei kuulsota hyvälle kun laulaa selkä yleisöön päin jalat ilmassa"

Ja loppu puhelun ajan tyrkytti "seurakunta virttä" Eli pakottamalla pakottaa meidän sukulaiset laulamaan...

Nro 3. Mä, tuleva mieheni, eikä kukaan sukulaisista halua laulaa mitään virttä häissämme.

NRO 4 nyt siis hakusessa ja pian joku kappale joka sopii häihin, ja missä ei sanat ole se oleellisin.... eli joku "kaikille tuttu sävelmä... Minkä se hemmetin kanttoori suostuisi soittamaan.... Siis Hengellisistä kirjoista

HELP!!!! :girl_sad:

Eikös se kanttori olisi voinut tulla laulamaan sen sinne kirkon eteen ja säestää itseään pianolla?

Link to comment
Share on other sites

Jostakin kumman syystä se kanttori ei vaan suostu laulaman yhtään mitään. Mäen ole itse asiassa ihan varma, että onko meidän kirkossa edes pianoa. Mutta tänään sitten kun soitin hänelle, ja ilmoitin, että virttä ei meidän seurakunta laula, ihan vaan yksin kertaisesti sen takia, että mä tunnen sukuni, ja ystäväni, ja heistä ei kukan laula edes suvi-virttä nin ettei se kuulosta "karjan mylvinnältä".

Hän (kanttori) tuli sitten siihen tulokseen, että hän soittaa "jotain". Tultiin sulhaseni kanssa siihen tulokseen, että "aivan sama" kun ei kerran mikän kelpaa, niin soittakoot sitten vaikka ukko nooaa. Hän kyllä luasi soittaaa jonkun hymnin, jonka sävel olisi tutuhko ihmmisille... Jännityksellä jäämme odottamaan mitä kuullaan...

Link to comment
Share on other sites

Minäkään en esitä yksinlaulua. On aivan eri asia toimia esilaulajana (johon minun ääneni juuri ja juuri kelpaa; "hyvä ääni mutta menee kurkussa pilalle") kuin esittää solistista laulua. Olen suuntautunut soittopuolelle ja sen vuoksi lauluopinnot jäivät minimiin. Mielestäni lauluesitys sitä paitsi menettää jotain merkityksestään jos kanttori esittää sen virkatyönä sen sijaan että esim. joku ystävä esittää sen häälahjaksi; sen vuoksi yleensä suosittelen jättämään sen kokonaan pois jos hääparin tuttavapiiristä ei löydy sille esittäjää. Jos lauluesitys ehdottomasti halutaan, voi toki palkata ulkopuolisen esiintyjän, jolloin tosin lauluesityksen merkitys on toinen kuin jos sen esittää joku tuttava.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...