Jump to content
Naimisiin.info

Kaaso poistuu kesken hääjuhlan


Guest Hämmästynyt morsian

Recommended Posts

Guest Hämmästynyt morsian

Olen aika lailla hämmästynyt siitä, että kaasoni aikoo poistua juhlapaikalta kesken illan. Kaasolla ja hänen miehellään on pieni lapsi ja ymmärrän että lapsi aiheuttaa haasteita aikataulutukseen. Kuitenkin kun pyysin kyseistä henkilö kaasokseni, sanoin että ymmärrän täysin, jos lapsen takia kaasona toimiminen on hankalaa enkä suutu jos hän ei halua hommaan ruveta.

Kaaso kuitenkin halusi ehdottomasti olla kaasonani ja ajattelin että kaikki menee hyvin. En ole vaatinut kaasoa osallistumaan askarteluihin enkä ennen häitä mihinkään muuhunkaan. Olen kertonut milloin mitäkin teemme ja että paikalle saa tulla, jos vaan pääsee.

Lapsen takia hän ei ole ehtinyt osallistua ja se on ollut minulle ohan ok. Itse hääpäivästä olin kertonut että tarvitsen apua pukeutumiseen, valokuvaukseen sekä tietysti päivän aikana auttamaan minua vessakäynneissä ym. Mitään ohjelmaa hänen ei ole tarvinnut järjestää, ainoastaan seisoa kirkossa kimppuni kanssa.

Joku aika sitten kaaso ilmoitti että he lähtevät illalla heti ruokailujen jälkeen, jotta pääsevät lapsensa luo. Kyseessä ei kuitenkaan ole ihan vauva, vaan lapsi on jo päiväkodissa. olin jotenkin kuvitellut että vaikka kaasolle ei varsinaista seremoniamestarin hommaa olekaan, niin hän olisi kuitenkin juhlien loppuun asti paikalla.

Olenko nyt sitten itsekäs bridezilla vai onko tämä teistä yhtään outoa?

Link to comment
Share on other sites

Luulen, että kaasosi on kahden tuulen välissä. Hän haluaa olla mukana tärkeässä päivässäsi, mutta hän haluaa samanaikaan olla myös Hyvä Äiti. Joskus ihmiset luulevat voivansa revetä kahtaalle tajuamatta, ettei se oikeasti onnistu. Yrittäisin olla loukaantumatta asiasta. Pystytkö järjestämään niin, että sinulla olisi kaksi kaasoa?

Link to comment
Share on other sites

Kuulostaa kyllä siltä että kaasosi ei edes halua olla häissä pidempään. Jos lapsi on päiväkodissa niin miksi ihmeessä ei pystyisi olla hoidossa teidän häidenne ajan ?? Mielesäni kaason kuuluu olla paikalla sinun tukenasi/apunasi häiden alusta loppuun tai sitten kaaso ei hoida tehtäviään kunnolla ja mielestäni tuo on kyllä hyvä syy vaihtaa kaaso toiseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest vieraana vaan

Vanha ketju, mutta tuli mieleen oma elämä muutama vuosi sitten. lapseni oli alle 2 vuotias, mies töissä viikot toisella paikkakunnalla ja minä duunissa niin kaukana, että työmatkoihin meni melkein tunti suuntaansa. lapsen päivähoitopäivät siis venyivät 10 tuntiin noin pienellä. Iltaisin kun hänet hain, ehdimme käytännössä vain laittaa ruuan ja syödä, ennekuin piti ruveta lapsen yöpuulle puuhaamista. Yhteistä aikaa ei siis viitenä päivänä viikossa ollut just yhtään. Siitä kärsin sekä minä että etenkin lapsi. Miehestä nyt puhumattakaan kun ei nähnyt meitä kuin viikonloppuisin. Silloin en kyllä viikonloppuisin suostunut mihinkään semmoisiin juttuihin, että lapsi olisi pitänyt antaa muualle hoitoon. Ei se olisi minusta ollut oikein lapsellekaan, kun tuntui että jatkuvasti oli hoidossa muutenkin.

En kyllä varmaan olisi tuolloin kaasoksi edes suostunut jos joku oisi pyytänyt. Sitten en tiedä miten olisin asiat järjestellyt, jos olisin ehtinyt suostua kaasoksi jo ennen kuin tuo rumba alkoi. Yhdellä kaverillani oli häät siinä noina aikoina, joissa en tosin kaasona ollut, vieraana vain. Mutta hänkin oli pyytänyt kaasot jo vuotta ennen häitä, ja siihen aikaan minäkin olin vielä kotona lapsen kanssa. Elämä muuttui siinä sitten aika radikaalisti kiireisemmäksi kun saatiin molemmat miehen kanssa sellaiset työpaikat.

No onneksi sekin rumba on nyt ohi. Tahdoin vain sitä sanoa, että joskus äitiä tosiaan raastaa se että tuntuu ettei näe omaa lastaan tarpeeksi :girl_sad:

Ehkä aloittajan kaasolla oli vähän samoja tunteita...

Link to comment
Share on other sites

^voipi olla. minä hommasin kaksi kaasoa (molemmilla tosin on lapsia, mutta ovat lasten kanssa kotona). toinen kaasoni jättää lapsensa hoitoon hääpäivän ajaksi, mutta ei ole ollut muuten oikein mukana hääjärjestelyissä. toinen kaasoni taas on hoitanut ties mitä pikkujuttuja (mm. kaitaliinat), lupautunut auttamaan kaikessa, hostaamaan häitä ja oli kovin pahoillaan, että joutuis lähtemään jo vähän iltakuuden jälkeen kun lapset pitäisi viedä nukkumaan jne. minä sitten tokaisin siihen, että ei haittaa lainkaan on jo tehnyt niin paljon. olen iloinen, että edes pääsee juhlaan (asuu miltei 400 km:n päässä..)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kyllä voi olla Hyvä Äiti vaikka joskus olisi vähän myöhempään poissa kotoa. Luestaa tooosi oudolta. Sen ymmärtäisin, jos juhlat jatkuisivat bilehengessä todella myöhään ja kaaso haluaisi kohtuu ajoissa nukkumaan. Tottakai on ymmärrettävää, jos äidillä on hyvin vähän aikaa olla lapsensa kanssa eikä ketään, kuka lasta hoitaisi, mutta eikö kaaso voisi antaa miehensä mennä kotiin hoitamaan lasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minulla on kaksi kaasoa joista toinen on viimeisimmillään raskaana ja toisella on 4 alle kouluikäistä lasta, nuorin on 2v jota vielä imettää iltaisin kun nukkumaan mennään. Ymmärrän oikein hyvin että useamman lapsen äiti lähtee ilta seitsemän pintaan jollon on ilmoitettu että lapset poistuvat iltatoimille. Lapset ovat mukana hääjuhlassa vanhempineen ja kaasoni on rinnallani vihittäessä. Se on tärkeintä.

Raskaana oleva kaaso on niin pitkään kun jaksaa, ja lähtee nukkumaan kun nukuttaa.

Minusta tässä ei ole mitään kummallista. Kumpikaan kaaso ei ole myöskään tehnyt mitään muuta "kaasojen" hommia kun kuunnellut hermostunutta morsianta ja järjestäneet "morsiamenpäivän" (jotkut myös polttareiksi puhuttelevat..)

Ehkä tässä auttaa se että itselläni on pieni lapsi ja tiedän hyvin millaista se lapsiperheen arki on.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä en myöskään loukkaantuisi enkä edes ihmettelisi, jos kaaso lähtisi juhlista aikaisin kotiin huolehtimaan lapsen iltapuuhista. Enkä nyt oikein ymmärrä, miksi kukaan muu ei voisi auttaa esim. niissä vessakäynneissä, jos se ei yksin puvun takia onnistu. Tietenkin olisi varmaan ollut hyvä keskustella asiasta jo kaasoa valittaessa. Ehkä kaasosi ei vaan tajunnut, että kaasona olo edellyttää myös juhlissa mukana oloa alusta loppuun.

Ja ehkä itse ajattelen tilannetta vähän eri tavalla itsekin kahden lapsen äitinä. Varsinkin esikoisen kanssa iltarutiinit ovat olleet aina niin tärkeitä, että olisin hyvinkin voinut lähteä juhlista ajoissa, ettei nukkumaanmeno menisi ihan plörinäksi..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...