Jump to content
Naimisiin.info

juhlan alkaminen


Marmar

Recommended Posts

Yritän olla pohtimatta niitä pieni yksityiskohtia mut tämä saattaa vaikuttaa aika paljoon.

Siis, jos kutsussa lukee että juhlat alkavat klo 16.00 siinä ja tuossa paikassa NIIN oletetaanko, että vieraat osaavat tulla tasan 16 paikalle vai pitäneekö niitä odottaa puoli tuntia? Meillä on vain juhlat tuolloin, naimisiin olemme meneet jo. Juhlapaikkaan pääsee körryyttelemään hitaasti ja arvokkaasti hissillä tai hipsiä viidenteen kerrokseen portaita jos jalat kantaa. Tämäkin jakaa vieraiden tuloa, se hissi ei ole mikään nopea mut sinne mahtuu 12 ihmistä kerrallaan. Olen ajatellut niin, että käymme valokuvassa 14- 14.30 ja olemme jo 15.30 juhlapaikalla itse.

Katselenko tätä asiaa suurennusasin läpi ja koetan tehdä siitä itselleni taas isompaa ongelmaa kuin se oikeasti on. :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

Etiketin mukaan kaikki juhlat johon kutsutaan klo 16.00 sinne ja sinne, on nimenomaan kello 16.00, ei 16.15, eikä 16.30. EIKÄ 15.45 kaan (vielä enemmän etiketin vastaista). Jos kutsutaan klo 16.00 alkaen niin tilanne on toinen.

Tämä siis riippumatta siitä onko illanistujaiset parin kaverin kanssa, vai häät. Mutta onneksi häät ovat sen verta "tärkeä" tapahtuma että kaikki jotka ei etikettiä tunnekaan niin hyvin osaavat olla (suht) ajoissa. Varmuuden vuoksi voi varmaan laittaa reilusti aikaa "vapaalle seurustelulle" ennen kuin istuudutaan pöytään.

Ja teidän tapauksessa koska hissi/rappuset ovat myös aikataulullisesti haaste (esim. joku vieras saattaa tietää että on pakko olla paikalla klo 16.00, mutta hissin täyttyessa tai rappusia kiivettäessä myöhästyy silti 10 minuuttia). 16.30 on mielestäni aikaisin aika illalliselle, ellei jopa liian aikaisin - halailut kestää oman aikansa, ja sit siirtyminen pöytiin, kuulumisien vaihto vieraiden kesken jne. (elleivät ole tavanneet jo päivällä).

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tuosta selvennyksestä Bruden 2009. Minä kun olen joka paikassa aina hammaslääkäristä lähtien hiukan etuajassa on vähän haastavaa koettaa lukea noita kutsuja silleen akateemisen 15 minuuttisen kera. Mut tässähän ollaan jo maistereitakin ni tuolla 15 minuutilla ei tee enää mitään ja voin olettaa että ihmiset ovat ajoissa paikallaan ja tervetuliaismaljat voidaan aloittaa 16.30.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Etiketin mukaan kaikki juhlat johon kutsutaan klo 16.00 sinne ja sinne, on nimenomaan kello 16.00, ei 16.15, eikä 16.30. EIKÄ 15.45 kaan (vielä enemmän etiketin vastaista). Jos kutsutaan klo 16.00 alkaen niin tilanne on toinen.

Siis mitä? Onko ajoissa oleminen enemmän etiketin vastaista, kuin se että ei kunnioita kutsua / kutsujia ja saapuu myöhässä? :hysteric: ..Menee nyt mun ymmärryksen yli. Meillä päin on ainakin tapana olla ajoissa, kuin se että on edes tasan silloin paikalla kun pyydetään.

Link to comment
Share on other sites

Siis mitä? Onko ajoissa oleminen enemmän etiketin vastaista, kuin se että ei kunnioita kutsua / kutsujia ja saapuu myöhässä? :hysteric: ..Menee nyt mun ymmärryksen yli. Meillä päin on ainakin tapana olla ajoissa, kuin se että on edes tasan silloin paikalla kun pyydetään.

Tää on niin suomalainen juttu :grin: Monissa muissa kulttuureissa tullaan aina kohteliaasti hiukan myöhässä, ettei häiritä valmisteluita tms.....Mä ymmärrän kyllä, ite oon aina myöhässä (siis esim omissa tupareissakin kaikki on vielä kesken kun vieraat tulee), ja on rasittavaa kun vieraat tulee etuajassa ja niitä pitää sitten viihdyttää sen sijaan että sais tehdä hommat loppuun. 15 min, suuntaan tai toiseen, on mun mielestä vielä sellanen mihin pitäs isäntäväen varautua, mutta se monien ihmisten "mennään puol tuntia ennen varmuuden vuoks" on jo törkeetä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...