Jump to content
Naimisiin.info

Hää"valssi"kappale on tiedossa - miten saada piano trio soittamaan juuri tuo versio?


Chianti

Recommended Posts

Minulla on ongelma, johon toivoisin teiltä vastausta. Minulla on nimittäin tietokoneellani vanha mp3-kappale eräästä semi-tunnetusta ikivihreästä balladista, jonka haluaisin meidän häävalssiksemme. No, en tiedä musiikista/tanssista paljon mitään, joten en suoraan sanottuna tiedä taipuuko se ihan valssiksi, vai miten me tanssimme sen tahtiin. Kyseinen kappale on siis suht tunnettu, mutta juuri tässä versiossa se soitetaan piano trion toimesta (piano, viulu, sello). Haluan juuri samanlaisen kokoonpanon häihini soittamaan saman kappaleen.

Tuohon biisiin saanee nuotit helpostikin, mutta tuskin tuohon trio versioon. Eli, pitääkö minun tehdä treffit trion kanssa, soittaa tämä kyseinen versio heille, ja pyytää heitä soittamaan ihan identtisellä tavalla? Tarvitsevatko he kaikki erilliset omat nuotit tähän, vai riittääkö yhdet nuotit, ja sitten trio saa itse harjoitella kappaleen niin, että se kuulostaa samalta kuin itse kappale?

Auttakaa kiitos, minä en ymmärrä näistä kuvioista paljon mitään. Toinen vaihtoehto mikä itselle tuli mieleen oli, että kiikuttaisin tuon mp3:n jollekin "nuotintekijälle" (onko heitä edes??), ja pyytäisin häntä tekemään nuotit, jotka soveltuisivat niin pianistille kuin viulistille ja sellistillekin.

Kiitos avusta!

Link to comment
Share on other sites

Minulla on ongelma, johon toivoisin teiltä vastausta. Minulla on nimittäin tietokoneellani vanha mp3-kappale eräästä semi-tunnetusta ikivihreästä balladista, jonka haluaisin meidän häävalssiksemme. No, en tiedä musiikista/tanssista paljon mitään, joten en suoraan sanottuna tiedä taipuuko se ihan valssiksi, vai miten me tanssimme sen tahtiin. Kyseinen kappale on siis suht tunnettu, mutta juuri tässä versiossa se soitetaan piano trion toimesta (piano, viulu, sello). Haluan juuri samanlaisen kokoonpanon häihini soittamaan saman kappaleen.

Tuohon biisiin saanee nuotit helpostikin, mutta tuskin tuohon trio versioon. Eli, pitääkö minun tehdä treffit trion kanssa, soittaa tämä kyseinen versio heille, ja pyytää heitä soittamaan ihan identtisellä tavalla? Tarvitsevatko he kaikki erilliset omat nuotit tähän, vai riittääkö yhdet nuotit, ja sitten trio saa itse harjoitella kappaleen niin, että se kuulostaa samalta kuin itse kappale?

Auttakaa kiitos, minä en ymmärrä näistä kuvioista paljon mitään. Toinen vaihtoehto mikä itselle tuli mieleen oli, että kiikuttaisin tuon mp3:n jollekin "nuotintekijälle" (onko heitä edes??), ja pyytäisin häntä tekemään nuotit, jotka soveltuisivat niin pianistille kuin viulistille ja sellistillekin.

Kiitos avusta!

Moikka!

Onko trio jo varattu ja keskusteltu kyseisestä biisistä?

Mikä on kappaleen nimi?

Ammattitaitoinen bändi/bändin jäsen usein osaa nuotittaa.Edesauttaa huomattavasti että bändi saa kuunnella sellaisen version kun haluat.Kopioimalla saa niin monta nuottia kuin tarvitsee.Me teimme treffit ja treenit morsiamen kanssa kun hän halusi yllättää sulhonsa ja esiintyä häissään!

Link to comment
Share on other sites

Nuotinnettu versio on aikalailla pakollinen viimeistään keikalle, jos kyseessä on ihan tavalliset klassisen puolen muusikot. Siellä puolella improvisointitaito tai edes lennosta sovittaminen ei varsinaisesti kuulu "ammattivaatimuksiin" (ts. sitä ei juurikaan opeteta), kun taas kevyemmän puolen muusikoille voi viedä sen biisin levyllä ja esittää toiveensa. Mutta kannattaa kysyä, olisiko joku trion jäsen kykeneväinen nuotinnukseen lisähintaan. Se on valitettavasti aikaavievää ja työlästä hommaa, että sitä kukaan tuskin ilmaiseksi tekee. (Jollain ne muusikotkin elää. ;) ) Mutta jos tarjolla on sekä äänite että joku sovitus, uskoisin että jonkunlaiseen sopimukseen pääsette!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...