Jump to content
Naimisiin.info

Sri Lanka / Malediivit

AbFab

Recommended Posts

Me oltiin Kuredulla syksyllä 2010, ensin beach bungalowissa ja sitten pari yötä Jacuzzi Beach Villassa O'Resortin puolella. Vaikka beach bungalowit oli ns. huonomman rannan puolella, meitä se ei haitannut, koska siitä pääsi kävelemään nopeasti paremmalle puolelle. Beach Villa oli numero 260, se on O'Resortin päärakennuksen lähellä. Plussaa siitä, että se oli lähellä sitä O'Resortin rakennusta eli pääsi syömään näppärästi, mutta saaren keskustaan oli sitten pitempi matka. Olihan tuo beach villa hienompi kuin bungalow, koska oli uudempaa rakennuskantaakin, mutta molemmissa viihdyttiin. Makuasioitahan nämä.

Itse pidän Kuredua hyvänä vaihtoehtona sen vuoksi, että

- iso sukelluskeskus, sukeltajille ja snorklaajille on paljon vaihtoehtoja

- kilometrin mittainen hiekkasärkkä saaren päässä, hieno kokemus kävellä laskuveden aikaan niin pitkälle kuin mahdollista

- voi kävellä koko saaren ympäri rajoituksetta, esim. Meedhupparulla tämä ei onnistunut

Pidimme myös siitä, että Kuredulla pystyi hyvin kävelemään koko loman avojaloin, ravintoloissa oli hiekkalattiat (vain O'Resortissa lautalattia, koska oli rakennettu veden päälle). Kuredu muuttuu koko ajan, esim. Sangun puolelle on nyt avattu infinity pool. Ehdtottomasti kannattaa ottaa myös all inclusive, koska siellä on kallista. Joidenkin säästösäätäjien touhu jotenkin hävetti, kun aamupalalta tungettiin ruokaa käsilaukkuihin, että jaksettiin olla iltaan asti.

Yhtä asiaa pitäisin kuitenkin ehdottomana: valitse saari, jonne lennetään vesitasolla. Maisemat ovat _huikeat_.

Muokattu: , käyttäjä: snorkkeli

Onpas kyllä aivan ihania nuo kuvat Lebbis :)

Me varattiin all inclusive, vaikka matka ois voinutkin tulla hieman halvemmaksi vain puolihoidolla. Eipähän tartte miettiä, mitä syö ja juo. Onko teillä tiedossa, millaisella alueella nuo Jacuzzi villat on? eli onko väliä/eroa, missä villassa yöpyy.

Oonkohan enemmän innoissani tulevista häistä vai häämatkasta? :girl_haha:

Jacuzzi Villat on jälkimmäisessä kuvassa näkyvän Sangu-ravintolan (teltan takana) jälkeen kuvassa olevalla rannalla. Villat ovat siellä peräjälkeen. Ne eivät vaan näy tässä kuvassa, mutta siellä palmujen reunoilla ovat. All Inclusive on erittäin hyvä vaihtoehto. Pelkästään vesi maksaa jo paljon siellä.

Itsestä ainakin oli mukava, kun Villan edessä oli omat rantatuolit eikä tarvinnut lähteä mihinkään etsiskelemään rantapaikkaa muualta. Jotenkin sopi tällaiseen paikkaan. 

Muokattu: , käyttäjä: Lebbis

Meillä olisi ajatuksena lähteä häämatkalle Malediiveille aikalailla tasan vuoden päästä. Onko oletettavissa millaista säätä? Luin jo aiemmin ketjuun tulleita kommentteja, että säätiedot eivät ole kovin luotettavia. Täällä on arvottu kohdettakin jo kovasti, joko Kuredu, Reethi, Sun Island tai Komandoo. Oliko jollain jotain tarkempaa tietoa noista muista kun Kuredusta?

Ja onko halvinkin all inclusive majoitus hintansa väärti, vai onko todella tarpeellista investoida johonkin kalliimpaan?

Komandoolla olen käväissyt, Komandoo on huomattavasti pienempi saari kuin Kuredu, sen käveli hetkessä ympäri.  Siellä oli yksi ruokaravintola, ala carte ravintola ja pari pientä baari. Kuredulla on kyllä enemmän tekemistä, jos ei ole intohimoinen snorklaaja tai sukeltaja, 

Sukeltamaan näytti pääsevän myös ihan rannalta laiturin vierestä. ja saaren vierellä oli isohko snorklausalue. Kuredulla oli spa, pieni golf-kenttä yms

Säästä on vaikea sanoa mitään etukäteen.

Isompi kohde olis kyllä enemmän meidän makuun, minä inhoan kaloja joten uskallan hyvällä tuurilla uida ihan vähän jossain matalassa vedessä. Lähinnä vain rannalla löhöilyä, hyvää ruokaa ja rento ilmapiiri olisi meidän toivelistalla. Kuntosali ja joku kauneushoitola eivät oo tietenkään pahitteeksi :). Tuosta Kuredusta on tullut niin paljon hyvää palautetta, että sinne suuntaamme ellei jotain uutta kohtuuhintaista paikkaa ilmene. Tarkemman tutkiskelun jälkeen noi muut ei oikein vakuuttanut mua.

Kuredulla "huonommalla" puolella pienet rauskut ja pikkuhait uivat ihan rannassa. Joku isompikin hai (reilut 1,5 m) uiskenteli liki rantaa ja siinä vaiheessa ihmiset tulivat aika nopeasti vedestä pois. Pikkuhait lähtevät karkuun kun jalan laittaa veteen. Paremmalla "rannalla" näkyi välillä kilpikonnia, meritähtiä ja jotain kaloja. Näimme myös jättimantan (paholaisrausku) laiturin päässä yhtenä päivänä Tulimme juuri veneellä laiturille ja manta olikin laiturin ja veneen välissä. Mantoja on harvemmin kuulemma ihan Kuredun rannalla. 

Veneretkellä näimme enemmänkin näitä jättimantoja ja delfiinejä. Retkellä oli mahdollista mennä keskellä merta snorklailemaan rauskujen ja delfiinien kanssa.

Mihin osoitteeseen ootte laittanu sähköpostia kun ootte varannu Saksan kautta? Ja kuuluuko noihin teidän mainitsemiin hintoihin vesitasokuljetukset? Meinattiin varata Tjäreborgilta, mutta parissa päivässä olivat nostanu hintoja melkein 300e ja ei kuulunu ees vesitaso vielä. Tai kuuluuko ne pikavenekujletukset hintaan ja kauanko esim. Kuredulle sillä kestää? Et onko hirmu huono vaihtoehto? Ollaan alettu harkitsemaan Saksan kautta varaamista, jos tietäis vaan mihin osoitteeseen laittaa mailia. Suoraan nettisivuilla tarjoo vaan bungaloweja. En löytäny beach villoja majoitusvaihtoehdoista, niin varmaan kokonaishinnan sais selville pyytämällä tarjouksen.

Kuredulle ei turistit yleensä veneellä mene, lento kestää n. 45 min. Laukut voi tosin joskus tulla veneellä perässä kesto n. 8 tuntia. Merenkäynti voi välillä olla aika kovaa.

Hinnoista kun tein vertailua kesäkuulta, niin siinä ei ollut kummassakaan vesitasokuljetuksia mukana. Kaipa nämä yleensä kannattaa erikseen hinnoitella, jotta hinta saadaan alhaisemman näköiseksi. Kuredulla on paikan päällä mahdollista myös upgradeta majoitus, jos siellä on tilaa.

Kannattaa koittaa hintaa eri koneella tai ainakin selaimella, se voi vaikuttaa hintaan.  Joillakin myyjillä on "oppivat" sivustot. Huomasin itse asiassa myös kun katselin meidän tulevaa tammikuun reissua Karibian risteilylle, että niissä oli tullut hintoihin monen sadan euron nousu. Taisin osua ostamaan matkan hyvään hetkeen, kun sattui olemaan sopiva tarjous. Hinnat on nyt pari viikkoa myöhemmin ihan toista.

Juu. Tätä aattelin koettaa, et meen eri koneella. Laitoin myös Neckermanille mailia et haluan tarjouksen jossa on kuljetukset mukana. Katto nyt kannattaako Saksan kautta lähteä. Tuolla sivuilla puhuttiin myös speedboat-kuljetuksesta ja tavan venekuljetuksesta. Tuota speedboat lähinnä tarkoitin, sillä tuskin kestää 8 tuntia matkustaa.

Lumikkih89, mä olen käynyt Komandoolla paristi Kuredulla ollessani ja mä en tykännyt siitä saaresta, koska aivan kyljessä oli ei-niin-kovin-siisti paikallissaari (Hinnavaru). Jos siis haluaa olla idyllisen saaren keskeltä ei mitään, en suosittele Komandoota. Me aina resortia valitessa yritetään tarkistaa myös se, mitä muita saaria lähellä on. Sun Island taitaa olla yksi suurimpia resorteja, eikö se saari ollut jotain pari kilometriä pitkä? Mä rankkaisin sen pois ihan sillä perusteella, ettei saarta pääse siis kovin helposti kiertämään ympäri. Ellei halua tehdä ihan kunnon lenkkiä ;) Mutta mulle nyt Kuredukin on liian suuri, sen jälkeen kun on käynyt noilla pienillä saarilla :)

Reethi Beach on yksi meidän seuraavista vaihtoehdoista. Siinä tuntuu aika lailla kaikki olevan kohdillaan. Vai tarkoititko Reethi Rahia?

Muokattu: , käyttäjä: Rayelle

Pink_Girl,

Tjären nettisivuilla on itse asiassa jonkin sortin aikataulua vesitasojen suhteen nähtävissä. 

http://www.tjareborg.fi/malediivit/malediivit/kuredu-island-resort

(Sijainti ja kuljetus hotelliin)

Aloin miettimään, miten pitkä matka Kuredulle on Malesta ja samalta sivulta löytyi vesitasojen aikatauluista jotain tietoa.

Lebbis, Huomasin tuon tiedon kans vihdoin, kun tarpeeksi kauan olin sivuja selannut. Me otimme KLM:n lennot Amsterdamin ja Abu Dhabin kautta, ja pitäisi olla perillä Malella puoli kolmelta. Vesitasolennot on jo myös varattu, ja mulle myös vakuuteltiin Tjäreborgilta, että mikäli jotain sattuisi ja kone olisi myöhässä meitä autetaan sitten siellä Malella löytämään majoitus yhdeksi yöksi. 

Tsekkasin kans, paljonko nuo samat reissut maksaisi nyt viikkoa myöhemmin, ja nousua hinnoissa yhteensä 500 euroa samoille lennoille. Tosin samaa selainta mä tässä käytän, joten se voi tietty vaikuttaa asiaan. Nyt näyttäisi tosin Turkish airlinesin lennot olevan yhteensä 100 euroa halvemmat, joten itse asiassa jos ei viikkoa sitten olisi vielä varattu, ni ois kyl valittu noi lennot mieluummin. 

Pink_girl, jos myöhästytte lennon kanssa, niin apua on siellä tosiaan tarjolla. Vesitasolennolta myöhästyminen itsessään ei ole ongelma. Tietty englantia tarvitsee avuksi. Varatkaa ensin hotelli valmiiksi lentokentältä, jos ette ehdi vesitasolennolle. Silloin ei ainakaan lentokenttäsaarella ollut vielä hotellia, en tiedä onko vieläkään. Lentokentän uloskäynnin edestä paatit menee yli Malen saarelle ja ylitys kestää n. 10-15 min. Laukut punnitaan valmiiksi käsitavaroineen vesitasolentoa varten jo valmiiksi aamua varten.

Puoli kolmen aikatalu on kyllä aika jämpti, jotta vesitasolle ehtii. Laukutkin pitää ehtiä saamaan... Vesitasoille on vielä erillinen kuljetus, ne eivät lähde samasta paikasta kuin iso kone tulee alas.

Viulisti: pistin sulle yksäriä, kun muuten ois tullut niin pitkä sepustus tänne :) tjäreborgilta tosiaan otettiin matka ja itse sai päättää, mitkä reittilennot halusi.

Lebbis: onneksi miehen äidinkieli on englanti, niin en epäile hetkeäkään, etteikö pärjättäisi :) sen verran on tullu reissailtua, että ei ihan heti mee sormi suuhun. Tosin tää on kuitenkin meille molemmille eka matka itäänpäin.

Mekin käytiin Komandoolla Kuredulla ollessamme. Saari on todella pieni - toki siinä on se hyvä puoli, että moottoriajoneuvoja ei koko lomalla tarvii katella tai kuunnella. Lisäksi Komandoo on K18, mikäli sillä on jollekin merkitystä. Komandoolla koralliriutta oli myös huikean hieno, parempi kuin Kuredulla.

Jos lähtee Malediiveille, kannattaa kyllä ehdottomasti edes snorklata. Jotenkin tuntuu, että siinä jää aika paljon näkemättä ja kokematta, jos vaan rantavedessä käy kellumassa? Pinnan alla avautuu kuitenkin aivan erilainen maailma. En pysty sanoin kuvaamaan sitä hämmästystä, kun näkee mitä erilaisempia kaloja ja koralleja. Itse muistan varmasti vielä kiikkutuolissakin sen, kun oltiin eräällä snorklausretkellä (Meedhupparu). Hypättiin veneestä veneeseen, paikka oli aika matala, vesi oli turkoosia ja kirkasta, hieman kauempana näkyi hiekkaa, jonne uitiin ohjaajan kanssa odottelemaan muita snorklaajia. Odotuspaikalla oli sen verran matalaa, että meillä yletti jalat pohjaan - läpyteltiin siinä sitten räpylöitä hiekkapohjaa vasten. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja ajattelin vedessä kelluessani, että tämä se on elämää! Lopulta kaikki oli hypänneet veneestä veteen ja lähdettiin snorklaamaan pitkin riuttaa. Nähtiin kalojen lisäksi kilpikonnia sekä lopulta ohitsemme ui jättiläisrausku.

Kuredusta kiinnostuneiden kannattaa tutustua Facebookin Kuredu-ryhmään "Kuredu Island Resort &  Spa (Official)". Ryhmässä on paljon ajankohtaista asiaa.