Jump to content
Naimisiin.info

Vihkimisen kesto?


Guest Naimisiin

Recommended Posts

Guest Naimisiin

Hei!

Mieltani askarruttaa kuinka kauan "perus" kirkkovihkiminen kestaa? En ole ollut kirkkohaissa viime vuosina joten ei ole mitaan muistikuvaa. Olen katsellut vihkimisen kaavaa netista, mutten osaa hahmoittaa kuinka

monta minuuttia se kestaa. Toki asia riippuu paljon papista ja valoista jne, mutta osaisiko joku kertoa noin suunnilleen kuinka kauan itse seremonia vie aikaa? Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Onko kellään kokemusta siitä kuinka lyhyesti vihkimisen voisi hoitaa? Minua ei vain inspiroi istuttaa ihmisiä puisilla kirkon penkeillä yhtään pidempään kuin on tarvis plus toivon koko sydämestäni että isovanhempani (vanhoja, jo huonokuntoisia) pääsisivät paikalle. Ja heitä en todellakaan halua istututtaa yhtään pidempään kuin on tarvis, vaikka kovin uskonnollisia ovatkin. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä on häät parin kuukauden päästä Pariisin amerikkalaisessa kirkossa.

Vihkiseremonia kestää n. 2 tuntia.

Siihen kuuluu valat, sormusvalat, sormusrukoukset, yhteisen kynttilän sytytys, papereiden allekirjoitus... en tiedä unohtuiku vielä jotain mutta juu kuulemma kaksi tuntia tulee kestämään. Omaan korvaan kuulosti aika pitkälle, mutta mikäpä siinä :DJännittävää...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...