Jump to content
Naimisiin.info

Vierasmäärä vs. paikkamäärä


Guest vieras

Recommended Posts

Ongelmana on se, että haluaisimme juhlapaikaksi paikan johon ei mahdu hyvin kaikki vieraslistalla olevat. Parikymmentä jää yli. Vieraita kutsutaan kokonaisuudessaan aika paljon (n 170). Uskaltaako paikan silti varata sillä perusteella, että on todennäköistä, että kaikki ei pääse tulemaan. Vai onko rankattava kylmästi pois suuresta suvusta osa pois vaikka se on hankalaa, koska ns. "tasavertaisia" sukulaisia on paljon...?

Link to comment
Share on other sites

^ Mun mielipide tähän kyllä on, että koskaan ei pidä varata pienempää paikkaa kuin kutsuvierasmäärä edellyttää. Varmasti ei voi ikinä tietää kuinka moni ilmoittautuu. Vaikka teillä onkin paljon kutsuttuja ja on todennäköistä, että se parikymmentä ihmistä jää tulematta niin on se aikamoinen riski varata liian pieni paikka.

Link to comment
Share on other sites

Minä olen itse ollut sinänsä samojen ongelmien äärellä, että aika moni suosikkipaikkamme on omannut noin 10-20 paikkaa liian vähän verrattuna meidän vieraslistaamme (josta ei enää voida tinkiä). Puolihuolimattomasti olen miettinyt, voisiko siihen luottaa että noinkin moni jäisi pois, mutta en kyllä lähtisi riskiä ottamaan. Se on vaan sitten tingittävä jostain muusta ja otettava se ei-just-paras paikka.

Link to comment
Share on other sites

Muistan jostain lukeneeni, että häistä, kuten monista muistakin juhlista, jäisi usein pois n. 10-15% kutsutuista. MUTTA osa näistä poisjäämisistä on tietenkin aivan viime hetken juttuja, kun vaikka koko perhe onkin vatsataudissa ym, jollekin tulee pakollinen työreissu tms. En uskaltaisi mitenkään laskea niiden varaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Teimme eilen miehen kanssa alustavaa vieraslistaa, ja nyt näyttääkin siltä että vieraita tulee 134! Alustavasti katsoin paikkoja 100-120 henkilölle, ja löysinkin sopivan juhlapaikan. Nyt kuitenkin kun väki on kasvanut nähtävästi, paikka pitää katsoa uusiks :( Inhottaa tällainen!!! Meinasin itsekin ajatella tuota, että "ei tuo ja tuo perhe varmaankaa tule, voidaan siis ottaa pienempi tila" Mutta eihän sitä tiedä... Kutsun kun lähetät, se tarkoittaa sitä että henkilö on kutsuttu, eli tällä on oikeus tullakin paikalle! Harmillista :girl_mad: Tuostakin jouduimme tinkimään muutaman henkilön pois kavereista, josta saamme varmastikin vielä kuulla...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...