Guest Lisa

Vuotavat silmät

13 viestiä aiheessa

Olen menossa naimisiin heinäkuussa, osaisikohan kukaan neuvoa mitä ihmettä teen vuotaville silmille?? :unsure:

Onkohan olemassa jotain ainetta joka estäisi väliaikaisesti silmien vuotamisen..?

Olen miettinyt mitä ihmettä teen hääpäivänä kun kaikki luomivärit ja irtoripset lähtevät kun silmäni vuotavat ellen pyyhkeile niitä taukoamatta ( jolloin vieraat luulevat että itken koko ajan.. :o )

Varsinkin jos menen ulos silmäni alkavat vuotamaan eli hääkuvia ei ainakaan voi ulkona ottaa vaikka hääpaikkamme on todella kauniilla paikalla järven rannalla.

Käytän piilolaseja ja vaikka laitan kostutustippoja niin tulos on silti ihan yhtä paha, silmät vuotavat hullunlailla.

HELP! Anyone?

En halua olla meikitön morsian!! :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ripsipidennykset häissä, koska tiesin jo etukäteen, että itken joka välissä. :girl_haha: (Näin myös tapahtui). Se oli kyllä ihan älyttömän hyvä satsaus, vaikka hinta vähän kirpaisikin. 100 e, mutta siihen kuului eka huolto kuitenkin. Säästin sen sit muusta.

Miten olisi, jos laittaisit piilarit vasta kuvauksen jälkeen tai ottaisit välillä pois? Vai siis onko sulla kertakäyttöiset? Itsekin käytän (nimenomaan kertakäyttöisiä), mutta kuvauksessa ja kirkossa jätin suosiolla ne pois ja syödessä pidin laseja. Mulla on niin herkät silmät, että niitä on tosi hankala pitää pitkiä aikoja, hankin ne lähinnä vain harrastamaani kamppailulajia varten. Hääpäivänä halusin olla niillä, mutta minimoin niiden käytön, etten olisi ihan punasilmä. Vaihdoin ne yhdessä välissä uusiin lyhyen tauon jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse asiassa minulla silmät vuotaa vielä enempi jos niissä ei ole piilareita suojaamassa.

Olen käyttänyt piilareita jo 15 vuotta joten kaiketi silmäni ovat niiden takiakin menneet niin huonoon kuntoon. Eli jos olen silmälaseilla niin silmät eivät kestä pientäkään tuulen virettä vuotamatta, piilolasit ilmeisesti suojaavat vähän kuitenkin.

Ripsienpidennykset on hyvä idea! Sen taidankin tehdä, mutta kun saisi sitten rajaukset ja luomivärit jollain pysymään. Olen kokeillut todella monet eri merkkiset vedenkestävät eyelinerit, kynät ja luomivärit vaan ei ne pysy kun silmät vuotavat niin järkyttävän paljon. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä käytän Grimasin tuotteita. Ne ei ainakaan mulla leviä edes itkiessä, ja jos värit kastuisivat, niin ne pysyvät ihan samana, niitä voi käyttää kuivana tai märkänä luomivärinä (tai muuna) joka tapauksessa. Itse asiassa välillä on vaikeuksia saada esim. poskipunaa pyyhkäisemällä pois, jos siis kesken päivän haluaisin vaikka jostain syystä "vähentää" sitä, se vaatii kunnon hankausta tai pesua.

Tuo on kyllä tosi harmillinen ja hankala ongelma. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaisesta ei ole omaa kokemusta, mutta tuli mieleeni että mitenkäs kestorajaus tuon ripsenpidennyksen kanssa? Nehän pysyy sitten monta kuukautta, olisi häämatkallakin rajaukset kondiksessa kokoajan, ei tarvitsisi meikata ollenkaan :girl_wink: Sitä en tosin tiedä miten paljon maksaa, tai missä kaikkialla niitä tehdään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla silmät vuotaa aina vedosta ja ulkona aivan solkenaan. Kuulin vasta muutama vuosi sitten, että kyseessä on silloin kuivat silmät. En kuitenkaan ole tehnyt asian eteen mitään. Ripsivärini on vedenkestävää, silloin harvoin, kun sitä käytän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun silmät vuotaa kanssa tosi herkästi, käyn sitten vessassa, itken tai nauran tai yskin tai aivastan. Olen ostanut kosteuttavia silmätippoja, Systonet taitaa olla parhaita. Se on kyllä vähentänyt vuotamista selkeästi. Tippoihin antaisin vinkkinä vielä sen, että kannattaa laittaa ennen naamapesua, koska mulla sitä tuppaa tarttumaan ripsiin, jolloin ripsari ei levity nätisti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka! Mulla silmät myös vuotaa todella helposti, ja kuten jo edellä on mainittukkin, on silmätipat hyvä apu :) Kannattaa alkaa käyttään niitä hyvissä ajoin ennen häitä, koska mulla ainakin on aina muutaman päivän kestäny ennenkun on alkanut kunnolla auttamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saakos noita systonet tippoja ihan apteekista?

Minulla on ihan sama ongelma. Menen varmaan joku lasikupu päässä naimisiin ettei silmät vuotaisi ja pilaisi meikkiä.

Laittakkaa vinkkejä hyvistä vedenkestävistä herkille silmilli sopivista meikeistä jotka olette todenneet hyviksi! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Bepanthen Eye -silmätippoja saa apteekista käsikauppatavarana ja ne on mun mielestä tosi hyviä. Sitä piti vielä sanoo, että noita yllämainitsemiani Grimasin meikkejä on myös rasvaliukoisena, eli ainakaan niihin ei vaikuta kyyneleet. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät tammikuussa ja pelkään juuri sitä ku silmät vuotaa aivan kokoajan ulkona. En tiedä mistä asia johtuu mutta talvisin se on aika paha. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ehdottomasti käyttää silmätippoja ja aloittaa niiden käyttö hyvissä ajoin! Minulla on ollut kaikenlaista ongelmaa silmien kanssa (mm. juuri vuotavat silmät ja toistuvat silmätulehdukset) ja silmälääkärin ohje oli, että silmätippoja voi laittaa "aina, kun mietit, että mitähän tekisi" - siis niin usein kuin vain ehtii ja muistaa! Itse laitan joka toinen tunti töissä ollessa (näyttöpäätetyö, joka kuivattaa silmiä entisestään) ja olen saanut silmät pysymään kunnossa. Ja parasta on käyttää säilöntäaineettomia tippoja eli yleensä yksittäispakattuja, jotka ovat myös hygieenisiä ja käteviä vaikka käsilaukussa. Itse olen kokeillut useampia eri tippoja ja käytän nyt apteekista ilman reseptiäkin saatavia Oftagel-merkkisiä tippoja (tai geeliä se on oikeastaan nimensä mukaisesti), jotka ovat ehdottomasti parhaita. Ovat aika hintavia (jos ei ole lääkärin kirjoittamaa reseptiä), mutta hyviä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kävin laser-leikkauksessa jokin aika sitten ja aluksi määrättiin noita Oftagel-geelitippoja. Minulla ei siis ole omasta mielestä olleet kuivat silmät, vaikka joskus vuotivatkin ja vuosien piilolinssien käyttö piti lopettaa silmien kuivumisen ja roskantunteen takia. (OT:na mainos: laser-leikkaus oli kyllä paras investonti itseeni! :) )

 

Asiaan: hyvin kyllä nuo Oftagel-tipat kosteuttavat, mutta huomauttaisin niiden miinuspuolista:

- todella geelisiä eli hetkeksi menee näkö sumuiseksi laiton jälkeen

- geeli tarttuu todella tumakasti ripsiin ja silmänympärysihoon ja kuivuttuaan tuntuu pahalta (kiristää) eli kuten jo joku sanoikin, kannattaa huuhtoa naama hetki laiton jälkeen. Minulla tämä tuli siis siksi, kun tipat piti laittaa viimeisenä nukkumaan mennessä, niin aamulla kyllä nipisteli silmiä avatessa.

 

Nyt käytän (näyttöpäätetyö minullakin) Oculac-tippoja, vaikuttavat ihan "peruskamalta".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään