Jump to content
Naimisiin.info

Fiini Friiari -verkkokauppa


annael

Recommended Posts

Moi!

En löytänyt aiheeseen liittyvää ketjua, kertokaa jos tästä aiheesta on jo keskusteltu.

Löysin todella edullisen ja kiinnostavan verkkokaupan, siellä on paljon samantyylistä tavaraa kuin esim. Bridezillasissa.

En vaan ole ennen kuullut paikasta, enkä löytänyt täältäkään mitään juttua, joten haluaisin kuulla onko joku tilannut tuolta jotain? Onko homma toiminut niinkuin pitääkin?

Kiitos!!

Tässä vielä linkki:

Fiini Friiari

Link to comment
Share on other sites

En tunne kauppaa, mutta....

Bridezillas -firmasta taasen on huonoa kokemusta ja täälläkin tarinoita.. Jotenkin kun tutustuin noihin firman sivuihin niin kiinnitin huomiota samoihin asioihin kuin nyt myöhemmin tutkiessani Bridezillas -nettisivuja.

Eli kunnon yhteystiedot puuttuu, vain sähköposti.. Puhelinnumeroa ei firmalle löydy mistään eniro ym. palveluista, maksutapana on vain ennakkomaksu ja muutenkin niin samanlaiset kuin Bridezillaksen nettisivut. Lisäksi firma on YTJ -tietojen mukaan aika uusi. Voin olla ajatuksissani väärässäkin kun ei kokemusta ole, mutta tälläiset ajatukset itsellä :girl_sigh:

Edited by Satu81
Link to comment
Share on other sites

Minäkin mietin ihan samaa kuin Satu. Enkä ihmettelisi yhtään, jos olisi samojen tyyppien yritys kuin Bridezillas, mutta nimi vain uusittu. ;) Luulisi kunnon yrityksestä löytyvän kunnon yhteystiedot! Ja lisäksi nettisivujen ilme, fontti ja myös tuotteet vaikuttavat aika samoilta kuin Bridezillasissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest Morsian

Uskon et on täysin saman omistajan yritys kun Bridezillas. Sivut samanlaiset ja tuotteet samat. Samat toimitusajat jotka ei todennäköisesti pidä pätkäkään paikkaansa. En todellakaan suosittele tilaamaan. Bridezillashan oli verottajalle velkaa yli 21 000 euroa. Sain ihan kylmänväreet kun löysin tän uuden yrityksen!!...Grr!! Mul ei ainakaan ole luottamusta tätä yritystä kohtaan, koska uskon et on saman omistajan yritys. Pitäähän ne selvät yhetystieot olla johon kuluttaja voi ottaa yhteyttä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Tuleva morsian

Täällä olen odotellut organza-pussukoita 4vkoa ja tavaroita ei edelleenkään ole kuulunut!!

Toimituksen mukaan tavarat lähetetään heti maksun kirjautuessa heidän tililleen.. Maksoin tuotteet samana päivänä heti tilauksen jälkeen.

Olen lähettänyt kyseiseen yritykseen jo kesäkuun 21.pv sähköpostilla tiedustelun tilaukseni käsittelystä, vaan kukaan ei ole vastannut siihenkään mitään. Huolestuttavalta näyttää!

Kyllä taisi olla viimeinen kerta kun tuolta tilaan yhtään mitään, sen verran pettynyt olen!

Kuluttajasuojaviranomaisiin olen yhteydessä korvauksista, jos tuotteita ei kuulu viikon sisällä!

Link to comment
Share on other sites

Guest Kakku ilman koristetta

Tilasin Fiinifriiarilta hääkakunkoristeen 5.6.2011 ja maksoin sen heti. Koristeen toimitusaika 7-21 päivää. Lähetin sähköpostia pari viikkoa sitten, että missähän päin koriste on menossa -> ei vastausta. ÄRSYTTÄVÄÄ! Sinne meni ne rahat, enkä enää tilaa toista koristetta :(

Link to comment
Share on other sites

Guest pettynyt

Kiva! Itsekin tilasin Fiinifriiarilta ja toimitus olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla jo aikoja sitten!

Häät on kahden viikon päästä, tätä juuri kaipasin! Ja olen pommittanut s-postiosoitetta ilman minkäänlaista vastausta, kai tässä pitää alkaa kuluttaja-asiamiehellä uhkailemaan.

Harmi kun löysin tämän keskustelun vasta nyt!

Link to comment
Share on other sites

ÄLKÄÄ missään nimessä tilatko FIINIFRIAARILTA mitään!

Tilasin tuotteen 7.6.2011 ja toimitusajan piti maksimissaan olla 3 vkoa. Tuotetta ei ole kuulunut, eikä myöskään rahoja palautettu lukuisista pyynnöistä huolimatta. Kuluttajasuojaviranomainen lähetti myös yritykselle viestin, tähänkään ei reagoitu. Kuluttajasuoja ei voi auttaa tämän enempää, neuvoivat tekemään asiasta tutkintailmoituksen poliisille.

Onneksi menettämäni summa ei ole suuri (vain 18 euroa). En vielä tiedä jaksanko noin pienen summa takia tehdä tutkintailmoitusta. Periaattessa tekisi kyllä mieli tehdä ilmoitus, koska tälläinen yritystoiminta sapettaa toden teolla!

Link to comment
Share on other sites

Guest pettynyt

Soitan itse huomenna kuluttajaviranomaiselle ja jos ei auta niin itse ainakin teen kyllä tutkintapyynnön poliisille!Ihan käsittämätöntä, että joku yritys tekee tällaista!!!Olen sitä mieltä, että mahdollisimman moni rahansa menettänyt tekee tutkinapyynnön niin asialle ehkä tapahtuukin jotain. Ei summalla väliä, kunhan asialle tapahtuu jotain. Muuten yritys voi vain jatkaa ihmisten kusettamista!!

Link to comment
Share on other sites

Guest tejama

Itse tilasin Fiinifriiarista maaliskuun lopulla koristeita. Toimitusajaksi luvattiin max. 2 viikkoa. Kolmen viikon jälkeenkään koristeita ei tullut ja juhlat ehtivät mennä ohi. Otin sähköpostitse yhteyttä firmaan: he sanoivat, että lähetys on juuri lähetetty, mutta että he voivat peruuttaa sen postiin niin, ettei edes tule pakettikorttia. Lisäksi he lupasivat palauttaa rahat ensi tilassa. Meni pari viikkoa, eikä rahoja kuulunut. Otin uudelleen yhteyttä firmaan, ja jälleen sain vastauksen suht nopeasti: he olivat kuulemma möhlineet tilinumeron kanssa, mutta sanoivat laittaneensa rahat viivästyskorkoineen maksuun. Rahoja ei kuulunut, joten lopulta uhkasin ottaa yhteyttä kuluttajaoikeusneuvojaan. Tämän jälkeen en ole saanut minkäänlaista viestiä yrityksestä. Kuluttajaoikeusneuvoja otti yhteyttä Fiinifriiariin, ja myös hänelle oli luvattu, että rahat palautetaan pikaisesti. Rahoja ei kuitenkaan ole vieläkään tullut, ja nyt on sentään jo melkein neljä kuukautta tilauksesta. Kuluttajaoikeusneuvoja antoi ohjeeksi, että mikäli rahoja ei palauteta, seuraava askel on laittaa asia vireille kuluttajariitalautakunnassa. Näin aion tehdäkin, jos rahoja ei ole ensi viikon loppuun mennessä tullut. Laitoin tästä viestin myös firmaan, katsotaan, miten käy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tutkintailmoitus poliisille tehty! Rohkaisen myös muita pettyneitä tekemään ilmoituksen (kätevästi verkossa onnistuu). Vaikka summat olisivat pieniä, niin ilmoitukset jäävät viranomaisten kirjoihin ja kansiin. Toivottavasti he voisivat vaatia kaikkia rahoja palautettavaksi yhtäaikaisesti . Ja toivottavasti tämän putiikin sivut suljetaan asap!

Link to comment
Share on other sites

MITÄÄN EI KAATA TILATA NETISTÄ TILISIIRROLLA!!!

Kun tehdään netin kautta tilauksia, ei koskaan kannata maksaa etukäteen mitään sillä tarina päättyy inhottavan usein juuri näin. Luottokorttmaksu tai esim. paypal on aioa turvallinen maksutapa. Tällöin tilauksen mennessä mönkään saat rahat helposti takaisin suoraan luottokunnasta. He sitten hoitavat sen tappelu ja perimis-puolen. Netistä tilaaminen on aina turvallista jos maksutapa on oikea. Tilaukset esim. etsystä tai ebaysta ovat usein halvempia ja turvallisempia juuri maksutavan vuoksi.

Keties sitten tännekki saadaa jotan järkevämpiä ja kilpailukykyisempiä hääkrääsä-kauppoja. Sitä odotellessa.... www.etsy.com

Link to comment
Share on other sites

Voihan helkkari, tilasin tuolta fiinifriiarista hääkarkkeja, ja nyt tosiaan pelkään että niitä ei tulekaan, häät kahden viikon päästä. Miten voi olla mahdollista ettei tällaisia huijarifirmoja saada kuriin?!? Täytyy varmaan hankkia karkit varmuuden vuoksi muualta, mutta aion kyllä saada rahani takaisin jos tuotteet jäävät tuolta fiinifriiarista tulematta!

Link to comment
Share on other sites

Guest Pettynyt

Juu, itse tilasin myös omiin häihini tavaraa. Nyt mennyt se 5 vkoa eikä mitään näy eikä kuulu. Yhden sähköpostin laitoin pari viikkoa sitten missä kyselin toimitusajoista, mutta eipä ole vastausta tullut. Häät ovat ensi viikolla eli alkaa aika käydä vähiin; onneksi sain hankittua kaiken tarpeellisen myös täältä paikan päältä, ehkä hieman kalliimmalla, mutta ainakin sain tavaran!

Meinaan kyllä ottaa poliisiin yhteyttä tästä asiasta. Onneksi en itse tilannut sentään esim. hääpukua, mutta sekin olisi voinut olla mahdollista...

Nuo sivut on saatava pois äkkiä!!

Link to comment
Share on other sites

Minä olin myös tilannut hääkarkkini tuosta firmasta. Olen nyt muutaman viikon ihmetellyt että missä ne oikein viipyvät. Sivusto on nyt kadonnut, sähköpostiin ei vastata tai se ei mene perille. onneksi soitin numeropalveluun ennen sivuston sulkemista ja sain toivottavasti oikean henkilön nimen, numeron ja paikkakunnan. Tänään näin tämän teidän keskustelun, kunpa olisin nähnyt jo aikaisemmin. 61e meni hukkaan, maanantaina menen poliisille tekemään ilmoituksen toivottavasti poliisi pystyisi selvittämään tämän asian.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tein pientä myyräntyötä asiasta kiinnostuneena ja selvisi että www.fiinifriiari.comin nettiosoitteen rekisteröineellä henkilöllä on sama sukunimi kuin bridezillasin pitäjällä (http://whois.domaintools.com/fiinifriiari.com näkyy kun sivua kelaa alaspäin). Eihän tämä tietenkään aukoton todistus ole, mutta ainakin aikamoinen sattuma.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rouvatar

Tein aikoinaan Bridezillakseen tilauksen ja siinä vaiheessa olis jo herätyskellot pitäneet soida, kun pankkitilin omistaja oli pankin mukaan Raksaland Ky. Tyhmänä tein tilauksen, tosin onnistuneesti sain rahanikin takaisin.

Mutta tämä jo todistaa sen, että Bridezillas ja FiiniFiiari ovat saman pariskunnan kauppoja. Eli välttäkää tätäkin puotia!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...