Jump to content
Naimisiin.info

Nimenmuutos Facebookissa


Guest Eilisen morsian

Recommended Posts

Guest Eilisen morsian

Olenkohan nyt ollenkaan oikeassa paikassa kysymyksineni...

Menin eilen naimisiin ja otin mieheni sukunimen. Nyt koitin mennä muuttamaan uuden sukunimen Facebookiin, mutta en onnistunut. Onko muilla ollut asian kanssa ongelmia. Syötän uuden nimen sukunimikenttään, järjestelmä vaatii Facebookin salasanaa tietojen rekisteröimiseksi, mutta kun laitan sen taatusti oikein, väittää järjestelmä että salasana väärin, eikä tallenna uutta nimeäni.

Googlasin ihan hulluna, mutta ei tällaista asiaa tullut vastaan missään. Sitten löysin Facebookin jonkun oman sivun, missä sanottiin että Facebook tarkistaa kaikkien nimen oikeuden ja pitää laittaa liitetiedostona kuva virallisesta henkilöllisyystodistuksesta... Että mitähän ihmettä!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Facebook ei mainosta tätä, mutta niillä on jonkinlainen raja, montako kertaa nimeään voi edes vaihtaa.

Lopulta, kun eka löysin yhteydenottolomaakkeet, jotka niillä on piilossa, ja sitten olin heidän hitaan aspansa kanssa tekemisissä, jouduin skannaamaan vihkitodistuksemme (todistus oli virallinen, mutta se kultaröpelöllä koristettu "muisto"-versio, joka saatiin oikeustalolta, jossa mentiin naimisiin Redmondissa Washingtonissa. Suttasin tietokoneella eka sotut yms, mikä ei niille tyypeille kuulu), ja jouduin laittamaan sen sähköpostitse niille. (Muita kelpaavia todisteita olisi ollut "any government issued ID", eli vaikka skannattu ajokortti uudella nimellä.)

Ilmeisesti joku trendi teinien parissa on ollut viime aikoina, että menevät "naimisiin" naamakirjassa, ja vaihtelevat nimiä mielijohteesta, ja sitten aidot nimenmuuttajat kärsii asiasta.

Höyry kyllä nousi hippasen korvista, kun yritin hoitaa tuota juttua, kun oli muutakin päällä, kuten nimenmuutoksen virallistaminen oikeille viranomaisille... :skilletgirl:

Tuolla voi nurista ilmoittaa siis nimenmuutoksesta niille: https://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=name_change_v2

Muokattu: , käyttäjä: PennyV
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Mun serkulla kävi viime kesänä facebookissa niin, että vasta kun toinen osapuoli oli vahvistanut olevansa naimisissa kyseisen henkilön kanssa, oli sukunimenvaihdos mahdollinen.

Itse en aio mokoman takia repiä hiuksia päästäni, jos ei vaihdos onnistu ilman sen kummempia kommervenkkejä, voin huoletta esiintyä vanhalla nimelläkin.

Link to comment
Share on other sites

Ei mulla kyllä ollut mitään ongelmia vaihtaa nimeä tuossa muutama viikko sitten, mutta voi olla että Facebookin systeemitkin ovat nykyään fiksummat. Itse vaihdoin nimeni ja suhdestatukseni kännykällä heti autossa kun lähdettiin kirkolta - nörttipariskunta kun ollaan, niin mies ehti vaihtaa itsensä naimisiin jo kirkossa odottaessamme vieraiden ulosmenoa :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...