Illuusian.unelma

Haaveiluketju

203 viestiä aiheessa

Oikeassa tilanteessahan menee vaan sutjakkaasti kun on jo ehtinyt ennalta miettiä! Ja hyvä niihin paheksumisiinkin jo henkisesti valmistautua :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan miehen kanssa seurusteltu vähän vajaat 3,5 vuotta, joista yhdessä asuttu 2. Kosintaa ei vielä ole kuulunut, mutta ollaan nyt ostamassa yhteistä omakotitaloa ja pikkuhiljaa alkanut olla puhetta perheenlisäyksestäkin, joten voisin kuvitella, että pian minäkin saatan saada sormuksen sormeeni.^_^

Olkoon häiden ajankohta sitten vuoden tai viiden vuoden kuluttua, niin olen kuitenkin nyt jo melko lailla miettinyt asioita valmiiksi:

- Yhdessä ollaan puhuttu, että kirkko tulee ehdottomasti olemaan entisen (ja pian taas tulevan) kotikaupunkimme keskiaikainen kivikirkko.

- Juhlapaikaksi tulisi varmaankin joko kauniilla vanhalla ruukilla sijaitseva juhlatila, taikka sitten Yyterin kylpylähotellin ravintola, jossa yksi seinä on käytännössä kokonaan merelle päin avautuvaa ikkunaa.

- Hääkuvauksemme ajaksi järjestäisimme juhlapaikalle amerikkalaiseen tyyliin cocktail tilaisuuden. Kaikissa häissä missä olen ollut, ovat vieraat joutuneet seisoskelemaan juhlapaikalla nälkäisinä 1-2h, kun hääpari on ollut ottamassa hääkuvia. Omiin häihini en sellaista joutavaa tönötystä tahdo.

Ja lopuksi vielä sormushaaveet. Valkokulta on tällä hetkellä ehkä se materiaali, josta haluaisin sormukseni valmistettavan. Ruusukulta on kyllä pikkuhiljaa alkanut nousemaan myös kohtuullisen hyväksi ehdokkaaksi. Joka tapauksessa oli metalli mikä tahansa, niin siltä osin toiveeni ovat selkeät, että kihlasormukseksi haluan ehdottomasti timanttirivisormuksen.Jos nyt heti pitäisi vihkisormus valita, niin ottaisin varmaan halo-tyylisen sormuksen. Sormuksien pitää myös olla kohtuullisen sirot, koska sormeni ovat aika pienet ja omasta mieletäni pieniin sormiin sopii parhaiten pienet sormukset.:D esim. tämän parivaljakon voisin valita sormeani koristamaan:

https://www.kultajousi.fi/fi/tuotteet/story-of-love-timanttisormus-0-18ct/37388/dp?openGroup=2494

https://www.kultajousi.fi/fi/tuotteet/story-of-love-timanttisormus-0-50ct/37387/dp?openGroup=2494

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, ehkä meidänkin tarinamme tänne :)

Ollaan seurusteltu 3,5 vuotta ja jo hyvin aikaisin päätettiin, että yhdessä pysytään ja ollaan ja alettiin laskea leikkiä häistä ja naimisiinmenosta. Mies jopa kysyi kultasepänliikkeen ulkopuolella, millainen sormus minua miellyttäisi ja mentiin katsomaan. Kosintaa odotin sinä kesänä, syksynä, seuraavana ja sitä seuraavana.. Eikä kuulunut. Meni vuosi vai pari kunnes uskalsin avata suuni ja kertoa kuinka pahalta minusta tuntui kun hän odotutti minua ja mies oli äimän käkenä, koska ei ollut tajunnut, että odotin kosintaa kun sormuksiakin katseltiin. Törppö. Tässä miehen ja naisen suuri ero tulee julki :D Meidän suhdetta tämä odotuttaminen ja turhautuminen on kalvanut ja syönyt, mutta yhdessä ollaan. Olen jo todennut, että asiat olisivat helpommin ja paremmin jos vain kosisi, niin olisi yksi asia vähemmän jota odottaa (meillä ollut paljon vastoinkäymisiä ja rankkojakin juttuja lapsettomuutta, työpaikkaongelmia..). Jonkun mielestä voi kuulostaa turhamaiselta ja itsekin mietin, olenko tosiaan näin "kevytkenkäinen" että sormus muka pelastaisi tilanteen mutta se on enemminkin se suhteen oikeasti vakavoittuminen ja viralliseksi julistaminen ja rakkaudenosoitus mikä minua kosinnassa ja avioliitossa kiehtoo - ei sormus itsessään (vaikka valehtelisin jos väittäisin, etteikö timantti olisi kiva :D)

Nojoo. Anyhow. 

Meille tulee kirkkohäät ja juhlat pidetään jossain seuratalolla. Haaveissa olisi yksi ihana paikka kalliolla, josta näkee suoraan merelle. Vieraita tulisi arviolta 50-70.

Hääkuvaukseen palkataan (taitaa jo olla päätetty) miehen kollega, joka perusti hiljattain TMI:n ja on todella taitava. En välttämättä kaipaa kuvaajaa häihin valmistautuessani, mutta potretit ja hääjuhlasta ja vieraista haluaisin ehdottomasti kuvia :) Tai no ehkä pari kuvaa kampaajalla olisi kiva otattaa..

Hääruoka olisi buffatyylinen (helpointa ja kaikille jotakin) ja hankittaisiin siihen paikallinen catering. Alkuruokiin erilaisia salaatteja, savukalaa (to die for!) ja saaristolaisleipää, pääruoalla varmasti jotakin lihaa (itse en välitä mutta muille ja etenkin miehelle :D), lihapullia (koska vieraiden keskuudessa on lapsia), perunaa ja lämpimiä kasviksia ja jälkkäriksi kakkua, josta en osaa vielä sanoa ollenkaan. Itse en pidä kermakakuista, mutta vadelmakakku on kyllä aika kova sana. Muuten joku freesi hyydytetty kakku olisi minun mieleeni :) Jokin freesi se ainakin saisi olla - missään nimessä ei överisuklaista! Ah ja Fasun suklaakonvehteja pitäisi olla: geishaa ja tummaa suklaata vaikka :)

Sormushaaveissa on valkokultainen Kohinoorin Estelle puoliallianssi kihlaksi ja puoliallianssi + keskikivellä varustettu siihen kaveriksi.

Häämekon hankin varmasti käytettynä ja se saisi olla olkaimeton, pitsinen ja joko merenneitoon viittaava tai sitten A-mallinen. Kroppani on aika suora ja alavatsa pömpöttä hieman, enkä ainakaan haluaisi korostaa sitä!

Kampaus saisi olla rento nuttura, josta voisi olla pari "irrallista" kiehkuraa rentouttamassa kokonaisuutta.

Apua miten valmiiksi sitä onkaan ehtinyt päässään miettiä kun tätä hääjuttua on odottanut lapsesta lähtien :D

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään