Jump to content
Naimisiin.info

Turun seutu


Guest Annabella

Recommended Posts

Kiitos vinkista, Siikis! Itse asiassa katsoinkin tuota, mutta sielta ilmeisesti pitaa ottaa ruokatrajoilut myos, emmeka ajatelleet ihan niin isoilla summilla tahan panostaa. Hankalaa, kun ei ole perheessa mitaan mokkia, jossa voisi taman jarjestaa. No, uskoakseni loysin nyt kuitenkin tarkoitukseen sopivan paikan, nimittain Turun Moottorivenekerhon tilaussaunan Ruissalossa :)http://www.tmvk.com/...auna-turku.html

Edit. Onko kellaan kokemuksia kyseisesta saunasta, oliko siisti, oliko hyvat loylyt?

Muokattu: , käyttäjä: Roslin
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 392
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Reissuflikka

Kaverin polttarit siellä järjestäneenä voin suositella paikkaa... Mutta! Sisäoleskelutila on todella pieni, lähinnä pukuhuone eli sinne mahtuu max 6 ihmistä joten kuten istumaan. Terassilla pöytä/tuolit isommalle joukolle. Siisti paikka, hyvä puusauna valmiiksi lämmitettynä, ja normaali wc vaikka ulkohuussilta näyttääkin. ;) Minikeittiö jääkaappeineen löytyy pukuhuoneesta. Ei kovin yksityinen paikka, venelaiturit vieressä ja isompi juhlatila ylempänä mäessä, mutta ellei se haittaa niin hienot on merinäkymät muuten.

Link to comment
Share on other sites

^Hei, kiva kuulla kokemuksia! Juu, katoin kuvasta etta sisatila taitaa olla pieni, mutta tarkoitus olisikin tietty olla siina ulkona (toivottavasti ei sada!). Oliko jaakaappi kuinka iso, eihan ainakaan mikaan mini? Miten iso porukka teita oli siella? Venelaituri ei haittaa, paaasia, etta sauna on hyva ja siisti ja grillin saa kuumaksi :) Ollaan sunnuntaipaivana siella, joten tuskin siella silloin on mitaan juhlia. tai vaikka olisikin, niin eipa tuokaan haitanne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Reissuflikka

No meitä oli 7, ja just mahduttiin. :) Jääkaappi on sellainen "puolikas" täyskorkeasta. Eli kyllä sinne sopii aika paljon evästä. Varaus/laskutus jne. onnistui mutkatta sähköpostin välityksellä, eli homma toimi sujuvasti varauksesta loppuun asti. Varausmaksu varattaessa, loput noin viikko - kaksi ennen varattua päivää.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Haluaisin kuulla kokemuksia Marjaniemen kartanosta. Käytiin tänään katsomassa sitä ja aika lailla ihastuttiin paikkaan. Mutta olis kiva kuulla sellaisten kokemuksia, jotka ovat siellä häitään juhlineet! Meille tulossa noin 70 vieraan talvihäät. :)

Aiemmista viesteistä käsitin, että kartano on aika uusi, joten mahtaako siellä vielä monia häitä ollut ollutkaan, mutta mekin kävimme pihassa kääntymässä ja paikka vaikutti aivan ihanalta. Ehdottomasti paras tähän mennessä nähdyistä paikoista, ulkoisesti ja kuvien perusteella ainakin. Itsekin kaipaisin siis lisätietoa paikasta. Kyselittekö hintoja? Saako omat alkoholijuomat viedä? Olen myös käsittänyt, että suurin yhtenäisistä tiloista olisi yläkerrassa. Pitääköhän paikkaansa? Huomasitko oliko kartanossa hissi? Huonojalkaisten vanhojen sukulaisten kannalta hissi olisi melkein välttämätön kun eipä niitä oikein portaitakaan voi laittaa kulkemaan. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Haluaisin kuulla kokemuksia Marjaniemen kartanosta. Käytiin tänään katsomassa sitä ja aika lailla ihastuttiin paikkaan. Mutta olis kiva kuulla sellaisten kokemuksia, jotka ovat siellä häitään juhlineet! Meille tulossa noin 70 vieraan talvihäät. :)

Aiemmista viesteistä käsitin, että kartano on aika uusi, joten mahtaako siellä vielä monia häitä ollut ollutkaan, mutta mekin kävimme pihassa kääntymässä ja paikka vaikutti aivan ihanalta. Ehdottomasti paras tähän mennessä nähdyistä paikoista, ulkoisesti ja kuvien perusteella ainakin. Itsekin kaipaisin siis lisätietoa paikasta. Kyselittekö hintoja? Saako omat alkoholijuomat viedä? Olen myös käsittänyt, että suurin yhtenäisistä tiloista olisi yläkerrassa. Pitääköhän paikkaansa? Huomasitko oliko kartanossa hissi? Huonojalkaisten vanhojen sukulaisten kannalta hissi olisi melkein välttämätön kun eipä niitä oikein portaitakaan voi laittaa kulkemaan. :)

Joo, kyseltiin hintoja, vuokra on 1500 ja saa viedä ymmärtääkseni minkä vaan pitopalvelun ja omat juomat. Meille esiteltiin alakerran tiloja, siellä suurinmpaan huoneeseen mahtuu 70 henkilöä. Eli jos on isot häät ja haluaa kaikki ihmiset samaan huoneeseen niin silloin toi ei käy. Yhteensä alakerrassa on neljä huonetta käytössä, tosi ihania kaikki. Ymmärtääkseni yläkerran huoneet on kokouskäyttöön. Luulen että tosta tulee meidän hääpaikka, eka paikka jossa tuli sellanen tosi hyvä fiilis! Suosittelen kyllä käymään siellä, netissä olevista kuvista ei saa mun mielestä oikein kuvaa paikasta. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Haluaisin kuulla kokemuksia Marjaniemen kartanosta. Käytiin tänään katsomassa sitä ja aika lailla ihastuttiin paikkaan. Mutta olis kiva kuulla sellaisten kokemuksia, jotka ovat siellä häitään juhlineet! Meille tulossa noin 70 vieraan talvihäät. :)

Aiemmista viesteistä käsitin, että kartano on aika uusi, joten mahtaako siellä vielä monia häitä ollut ollutkaan, mutta mekin kävimme pihassa kääntymässä ja paikka vaikutti aivan ihanalta. Ehdottomasti paras tähän mennessä nähdyistä paikoista, ulkoisesti ja kuvien perusteella ainakin. Itsekin kaipaisin siis lisätietoa paikasta. Kyselittekö hintoja? Saako omat alkoholijuomat viedä? Olen myös käsittänyt, että suurin yhtenäisistä tiloista olisi yläkerrassa. Pitääköhän paikkaansa? Huomasitko oliko kartanossa hissi? Huonojalkaisten vanhojen sukulaisten kannalta hissi olisi melkein välttämätön kun eipä niitä oikein portaitakaan voi laittaa kulkemaan. :)

Joo, kyseltiin hintoja, vuokra on 1500 ja saa viedä ymmärtääkseni minkä vaan pitopalvelun ja omat juomat. Meille esiteltiin alakerran tiloja, siellä suurinmpaan huoneeseen mahtuu 70 henkilöä. Eli jos on isot häät ja haluaa kaikki ihmiset samaan huoneeseen niin silloin toi ei käy. Yhteensä alakerrassa on neljä huonetta käytössä, tosi ihania kaikki. Ymmärtääkseni yläkerran huoneet on kokouskäyttöön. Luulen että tosta tulee meidän hääpaikka, eka paikka jossa tuli sellanen tosi hyvä fiilis! Suosittelen kyllä käymään siellä, netissä olevista kuvista ei saa mun mielestä oikein kuvaa paikasta. :)

Kiitos tiedoista. :) Vuokra on kyllä melko suolainen, mutta paikka oli niin kaunis, että olisin sen valmis maksamaan. Etenkin jos tosiaan saa itse valita ja kilpailuttaa pitopalvelut niin siinähän kertyy heti säästöä moneen muuhun paikkaan verrattuna. Eniten olen murehtinut tuota hissiasiaa, mutta eipä sekään sitten näköjään ole ongelma. :) Ihanaa kun vihdoin on löytynyt paikka, josta uskaltaa vähän innostua. Ehdottomasti mennään katsomaan kartano sisältäkin kunhan saan sulhasen ulkomailta kotiin. :)

Onko teillä häät ensi talvena vai vasta vuoden päästä? Luulisi, ettei tuonne vielä ole kovin pitkiä jonoja kun on juuri vasta käyttöön otettu.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Haluaisin kuulla kokemuksia Marjaniemen kartanosta. Käytiin tänään katsomassa sitä ja aika lailla ihastuttiin paikkaan. Mutta olis kiva kuulla sellaisten kokemuksia, jotka ovat siellä häitään juhlineet! Meille tulossa noin 70 vieraan talvihäät. :)

Aiemmista viesteistä käsitin, että kartano on aika uusi, joten mahtaako siellä vielä monia häitä ollut ollutkaan, mutta mekin kävimme pihassa kääntymässä ja paikka vaikutti aivan ihanalta. Ehdottomasti paras tähän mennessä nähdyistä paikoista, ulkoisesti ja kuvien perusteella ainakin. Itsekin kaipaisin siis lisätietoa paikasta. Kyselittekö hintoja? Saako omat alkoholijuomat viedä? Olen myös käsittänyt, että suurin yhtenäisistä tiloista olisi yläkerrassa. Pitääköhän paikkaansa? Huomasitko oliko kartanossa hissi? Huonojalkaisten vanhojen sukulaisten kannalta hissi olisi melkein välttämätön kun eipä niitä oikein portaitakaan voi laittaa kulkemaan. :)

Joo, kyseltiin hintoja, vuokra on 1500 ja saa viedä ymmärtääkseni minkä vaan pitopalvelun ja omat juomat. Meille esiteltiin alakerran tiloja, siellä suurinmpaan huoneeseen mahtuu 70 henkilöä. Eli jos on isot häät ja haluaa kaikki ihmiset samaan huoneeseen niin silloin toi ei käy. Yhteensä alakerrassa on neljä huonetta käytössä, tosi ihania kaikki. Ymmärtääkseni yläkerran huoneet on kokouskäyttöön. Luulen että tosta tulee meidän hääpaikka, eka paikka jossa tuli sellanen tosi hyvä fiilis! Suosittelen kyllä käymään siellä, netissä olevista kuvista ei saa mun mielestä oikein kuvaa paikasta. :)

Kiitos tiedoista. :) Vuokra on kyllä melko suolainen, mutta paikka oli niin kaunis, että olisin sen valmis maksamaan. Etenkin jos tosiaan saa itse valita ja kilpailuttaa pitopalvelut niin siinähän kertyy heti säästöä moneen muuhun paikkaan verrattuna. Eniten olen murehtinut tuota hissiasiaa, mutta eipä sekään sitten näköjään ole ongelma. :) Ihanaa kun vihdoin on löytynyt paikka, josta uskaltaa vähän innostua. Ehdottomasti mennään katsomaan kartano sisältäkin kunhan saan sulhasen ulkomailta kotiin. :)

Onko teillä häät ensi talvena vai vasta vuoden päästä? Luulisi, ettei tuonne vielä ole kovin pitkiä jonoja kun on juuri vasta käyttöön otettu.

Meillä on talvihäät tulossa, helmikuussa todennäköisesti. Vähän jänskättää, tuleeko kiire, kun aika nopealla aikataululla ollaan häitä järkkäämässä. Tai no onhan tässä 5 kk vielä, mutta nopeasti ne menee.. Eipä taida olla Marjaniemessä vielä pitkiä jonoja, mutta odotahan kun sana alkaa kiiriä paikasta ;)

Ja joo, onhan toi vuokra vähän suolanen. Mutta kun tehtiin vertailuja sellasten paikkojen kanssa, jossa ei vuokraa mut pitää ottaa tarjoilut ja juomat sieltä paikasta niin ei toi Marjaniemi paljoakaan kalliimmaksi tullut. Ja meillä painaa aika paljon se seikka, että Marjaniemen kartanossa on sopivia tiloja vihkimistä varten, halutaan että se on paikan päällä. Kun on talvihäät, niin ei hirveesti löydy tiloja, missä vihkimesen vois suorittaa sisällä. :)

Mikäs teidän aikataulu muuten on, millon olis tarkotus häät pitää?

Link to comment
Share on other sites

Ei kai helmikuulle nyt vielä niin kiire ole, hyvin ehtii. :)

Missä tuolla ajattelitte järjestää vihkimisen? Pohjakuvasta kun katselin, että ainoa iso tila on se 70 hengen tila ja loput sitten pienempiä. Meille tuo ei sopisi koska tulee enemmän porukkaa ja ehdottomasti haluttiin yhtenäinen tila ja erillinen vihkipaikka sisätiloissa, mutta varmaan pienemmille juhlille hyvä vaihtoehto (hmm...työpaikan pikkujoulutkin ovat pian :) ). Tuolla nettisivuilla on myös menuvaihtoehtoja, eli onko heillä sitten kuitenkin oma pitopalvelu? Lueskelin jossain kohtaa Turun Sanomista tuon kartanon kunnostuksesta, hieno juttu että tuollaisia paikkoja "pidetään hengissä"!

Helmityttö ja Silky, oletteko käyneet Kappelinrannassa? Se on talvella samassa hintaluokassa ja voi suorittaa vihkimisen paikan päällä (meidän tapauksessa se tulee olemaan juhlasalin yläkerrassa). Jos siis on mennyt ohi ja kaipaatte vaihtoehtoja, vapaista päivämääristä en sitten tiedä...

Link to comment
Share on other sites

Ellimin,

vihkimiselle on parikin mahdollista paikkaa. Siinä suurimmassa huoneessa on sellainen syvennys, missä se voisi tapahtua. Huono puoli, että se on tila missä myös syödään, eli siellä olisi pöydät katettuna. Ehkä vähän hassua? No toinen vaihtoehto olisi käytävän päässä oleva huone, tosi ihana mutta pienempi, eli sinne ei mahtuisi varmaan kaikki vieraat. Eli on tossa vähän miettimistä... Olen kyllä niin ihastunut niihin huoneisiin, että täytyy koittaa keksiä joku hyvä ratkaisu. Toinen kysymys on bändi. Olisiko se siinä isommassa huoneessa siinä syvennyksessä, vaiko siellä käytävän toisessa päässä erillisessä "tanssihuoneessa".

Meillä on tulossa noin 60-70 vierasta niin mahdutaan kaikki samaan tilaan. Se on totta että isommalle porukalle toi ei ole niin hyvä tila. Ja kyllä heillä on omakin pitopalvelu, mutta sitä ei ole pakko käyttää :)

Olen kuullut Kappelinrannasta tosi paljon hyvää, ehkä pitäis sitten käydä sekin vielä katsastamassa. Ajateltiin, että mieluummin otettaisiin lähempänä Turkua oleva paikka, koska aika paljon vieraita tulee muista kaupungeista. Mutta eipä se Parainen niin paljoa kauempana ole :)

Link to comment
Share on other sites

Itsestäni tuntuisi kyllä hiukan hassulta jos vihkiminen olisi ruokapöytien keskellä tai vieressä, mutta makuasia tämäkin tietenkin. Jos vaikka valaistusta saisi himmennettyä niin ehkä se olisi ok. Ehkä kuitenkin tärkeintä olisi saada kaikki vieraat mahtumaan vihkitilaan, vihkiminen kuitenkin on juhlan lisäksi päivän "pointti", ainakin omasta mielestäni. Mahtuisivatkohan vieraat jos kaikille ei olisi tuoleja?

Eihän siinä mitään menetä jos käy katsastamassa useamman tilan. Sittenpähän tietää että on valinnut oikein kun joku vaan tuntuu oikealta. :) Ei tuonne Kappelinrantaan tosiaan ajele Turusta kuin 20 min. ja heillä on myös tarjolla majoitusta, mikä on meidän kauempaa tuleville vieraille bonusta. Voisin kyllä itse puolestani käydä jossain vaiheessa vilkaisemassa tuota Marjaniemeä, niin on sitten nähnyt senkin jos joskus tulee tarvetta sen tyyppiselle tilalle. Hääpaikka ei kyllä enää vaihdu. :)

Link to comment
Share on other sites

Myös minä olen kuullut Kappelinrannasta oikeastaan pelkkää hyvää, mutta alunperin tyrmäsin sen korkean hinnan takia. Nyt sitten kuitenkin olen näköjään valmis maksamaan lähes saman summan toisesta paikasta. :D Meille on kuitenkin tulossa kesähäät, joten Kappelinranta taitaa sillon olla vielä kalliimpi. Ja monestakin syystä olemme sulhasen kanssa sulkeneet pois paikat, jotka ovat Turun ulkopuolella. Nyt kun tuo Marjaniemi vaikuttaa todella hyvältä niin pähkäilen kirkkoasiaa. Alunperin halusimme tunnesyistä Kakskerran kirkon, mutta siellä päin ei sitten ollutkaan kovin hyviä juhlapaikkoja. Kakskerran kirkosta on kuitenkin ehkä hiukan liian hidasta siirtyä Ruissaloon juhlimaan, joten pitää varmaankin vaihtaa kirkkoa. Mutta mihin kirkkoon sitä sitten menisi, niin se on vielä epäselvää. :D

Joka tapauksessa tuo Marjaniemi täyttää niin monet meidän kriteereistä, että siitä olisi kovin paha mennä luopumaan.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häitä juhlittiin tasan kaksi viikkoa sitten Munsteen taimistolla, Piikkiössä, joka on aivan ihana paikka puutarhahäille. Juhlatilana on vanha tallin vintti, joka on tunnelmallinen paikka. Pihapiirista löytyy lampi, puutarhamaja ja upeat kukkaistutukset. Vieraat tuntuivat viihtyvän hyvin ulkosallakin istuskellessa. Paikkaan saa viedä omat ruoat ja juomat. Paikan vuokra oli 600 € ja tähän hintaan kuului pöytäliinat sekä puutarhasta sai ottaa kukkia asetelmien tekoon. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

Myös minä olen kuullut Kappelinrannasta oikeastaan pelkkää hyvää, mutta alunperin tyrmäsin sen korkean hinnan takia. Nyt sitten kuitenkin olen näköjään valmis maksamaan lähes saman summan toisesta paikasta. :D Meille on kuitenkin tulossa kesähäät, joten Kappelinranta taitaa sillon olla vielä kalliimpi. Ja monestakin syystä olemme sulhasen kanssa sulkeneet pois paikat, jotka ovat Turun ulkopuolella. Nyt kun tuo Marjaniemi vaikuttaa todella hyvältä niin pähkäilen kirkkoasiaa. Alunperin halusimme tunnesyistä Kakskerran kirkon, mutta siellä päin ei sitten ollutkaan kovin hyviä juhlapaikkoja. Kakskerran kirkosta on kuitenkin ehkä hiukan liian hidasta siirtyä Ruissaloon juhlimaan, joten pitää varmaankin vaihtaa kirkkoa. Mutta mihin kirkkoon sitä sitten menisi, niin se on vielä epäselvää. :D

Joka tapauksessa tuo Marjaniemi täyttää niin monet meidän kriteereistä, että siitä olisi kovin paha mennä luopumaan.

Ainakin Mikaelin kirkko on vähän niin kuin matkalla Ruissaloon.. ehkä ei Martin kirkkokaan niin kaukana, jos haluatte vähän pienemmän kirkon?

Me ollaan nyt alustavasti varattu Marjaniemen kartano juhlapaikaksi! Voin sitten kertoa, miten siellä kaikki sujui. Nyt pitäisi tosiaan päättää, miten vihkiminen hoidetaan. Yksi idea tuli mieleen, että se olisi ulkona. Marjaniemessä on siis iso katettu terassi. Mutta voi olla helmikuussa vähän liian kylmä... Pitänee miettiä vaihtoehtoja :) Oletteko te jo ehtineet käydä paikan päällä?

Link to comment
Share on other sites

Myös minä olen kuullut Kappelinrannasta oikeastaan pelkkää hyvää, mutta alunperin tyrmäsin sen korkean hinnan takia. Nyt sitten kuitenkin olen näköjään valmis maksamaan lähes saman summan toisesta paikasta. :D Meille on kuitenkin tulossa kesähäät, joten Kappelinranta taitaa sillon olla vielä kalliimpi. Ja monestakin syystä olemme sulhasen kanssa sulkeneet pois paikat, jotka ovat Turun ulkopuolella. Nyt kun tuo Marjaniemi vaikuttaa todella hyvältä niin pähkäilen kirkkoasiaa. Alunperin halusimme tunnesyistä Kakskerran kirkon, mutta siellä päin ei sitten ollutkaan kovin hyviä juhlapaikkoja. Kakskerran kirkosta on kuitenkin ehkä hiukan liian hidasta siirtyä Ruissaloon juhlimaan, joten pitää varmaankin vaihtaa kirkkoa. Mutta mihin kirkkoon sitä sitten menisi, niin se on vielä epäselvää. :D

Joka tapauksessa tuo Marjaniemi täyttää niin monet meidän kriteereistä, että siitä olisi kovin paha mennä luopumaan.

Ainakin Mikaelin kirkko on vähän niin kuin matkalla Ruissaloon.. ehkä ei Martin kirkkokaan niin kaukana, jos haluatte vähän pienemmän kirkon?

Me ollaan nyt alustavasti varattu Marjaniemen kartano juhlapaikaksi! Voin sitten kertoa, miten siellä kaikki sujui. Nyt pitäisi tosiaan päättää, miten vihkiminen hoidetaan. Yksi idea tuli mieleen, että se olisi ulkona. Marjaniemessä on siis iso katettu terassi. Mutta voi olla helmikuussa vähän liian kylmä... Pitänee miettiä vaihtoehtoja :) Oletteko te jo ehtineet käydä paikan päällä?

Olemme noita kirkkoja pähkäilleet ja Mikaelin kirkko on meille aivan liian iso vaikka olisikin hieno ja järkevä matkan päässä Ruissalosta. Ja Martin kirkkoa tosiaan mietimme myös, mutta siellä taas alttari on todella kaukana ekasta penkkirivistä mikä ehkä rikkoo intiimin tunnelman. Joten tässä nyt sitten kallistelleen kahden juhlapaikan ja useamman kirkon välillä. Onneksi on vielä aikaa. :)

Ei tuo ulkona vihkiminen minusta pahalta kuulosta etenkään kun terassi on katettu. Vierailla on kuitenkin mukana myös lämmintä vaatetta kun talvella ovat liikkeellä. Ja koska vihkiminen ei kauan kestä niin kyllä se mielestäni menisi pikkupakkasella oikein hyvin. Harmi vaan, että etukäteen on sitten paha tietää onko kyseisenä päivänä sitä pikkupakkasta vai se talven kylmin päivä. :D Mitä jos pitäisit ulkona vihkimisen ykkösvaihtoehtona ja tekisit paukkupakkasen varalle varasuunnitelman? Tai sitten voisi kysellä juhlapaikasta onko siellä/saako viedä niitä lämmittimiä joita joidenkin baarien pihoilla näkee. Niistä tulisi ainakin sitten hiukan lämpöä. Sitä en kylllä osaa yhtään sanoa paljonko tuollaisten vuokraaminen kustantaisi. :/

Link to comment
Share on other sites

^Silky, entas Turun Linnan kappeli? Se olisi erittain hyvalla paikalla suhteessa juhlapaikkaanne, ja muistaakseni melko pieni ja intiimi :)

Turun Linnaa harkitsimme itseasiassa juhlien pitopaikaksikin, olisi ainakin viimeisen päälle juhlavat puitteet! Pelkkää vihkimistä emme siellä varmaankaan kuitenkaan halua pitää vaikka kieltämättä se olisi Marjaniemeen nähden ihan mahtavassa paikassa. Maarian kirkko on loppujen lopuksi varmaan melko vahvoilla vaikkei sijainti olekaan ihanteellinen juhlapaikkaa ajatellen. (Vaikka tarvitseeko siitäkään niin murehtia, autolla ne vieraat suurimmaksi osaksi kuitenkin kulkevat.) Maarian kirkossa olen kuitenkin ripillekin päässyt, joten olisi sitten ainakin joku side vihkipaikkaan. :)

Link to comment
Share on other sites

^ Turun Linna on kyllä upea paikka ja ihanan juhlava. Sinänsä jopa vähän harmittaa ettei sitä nyt pääse hyödyntämään. Yllättävää oli että palomies- ja vahtimestarimaksuineenkaan Turun Linna ei ole sen kalliimpi kuin monet muut juhlapaikat vaikka toisin voisi kuvitella. Missä päin Ruissaloa teillä on hääjuhla?

Niinhän tuo on, että monissa häissä vihkikirkon ja juhlapaikan välillä on jopa kymmeniä kilometrejä enkä ole koskaan ajatellut että se ketään häiritsisi. Nyt kuitenkin kävi niin, että paras ystäväni (joka asuu eri kaupungissa kuin minä) antoi ymmärtää että häät pitää järjestää keskustassa jotta vieraiden on helppo sinne tulla ja mennä sitten yöksi hotelliin. No, meillä ei todellakaan häitä vietetä keskustassa, joten itselle tuli vähän sellainen olo että vieraita ei saa ajeluttaa kauas juhliin ja lisäksi vielä niin että kirkkokin on ties missä. Onneksi sulhanen on sitä mieltä, että jos jollekin ystävälle on ylivoimaista ajella näiden häiden takia sinne missä haluamme ne viettää niin poiskin voi pysyä. Ja oikeassahan tuo on. :)

Link to comment
Share on other sites

^Meidan juhlapaikkamme on Villa Roman puisto-ateljee Ruissalossa :)

Tokihan se olisi aina katevinta jos vieraiden ei tarvitse ajella kovin paljon kirkon ja juhlapaikan valilla, mutta tuskin se Turun aluella pysyttaessa muodostuu ylivoimaiseksi. Voittehan te miettia, jos jarjestaisitte tarvitseville kuljetuksen kirkolta juhlapaikalle? Me aiomme tehda nain, vaikka matka on suhteellisen lyhyt. Suuri osa vieraistamme tulee ulkomailta, joten heilla ei ole autoa kaytossa ja haluamme etta vieraat paasevat kaikki yhta-aikaa juhlapaikalle. Poistua saavat sitten omissa takseissaan tms. Me olimme muuten kesalla haissa, joissa vihkipaikan ja juhlapaikan valilla oli n. 30km (?), ja haapari oli aikoneet jarjestaa bussikuljetuksen. Lopulta kuitenkin kaikki vieraat paasivat jonkun kyydilla juhlapaikalle (morsiuspari pyysi ihmisia ilmoittamaan etukateen olisiko kellaan tilaa autossaan ja jos oli, niin kuinka monellle. He sitten ilmoittivat kaikille myos etukateen kuka menisi kenenkin kyydilla). Tama oli myos tosi hyva systeemi :)

Muokattu: , käyttäjä: Roslin
Link to comment
Share on other sites

^ Tuota Villa Romaa mekin harkitsimme yhtenä vaihtoehtona, mutta sulhasen kaveri on pitänyt siellä häänsä muutama vuosi sitten niin hylkäsimme sen. :) Ihanan näköinen paikka kuitenkin ja kyllähän Ruissalo on aina Ruissalo. Pikisaaren meripaviljonki (joka kai on saman omistajan) sen sijaan on edelleen meillä vielä vahvana ehdokkaana, koska sehän olisi hyvän matkan päässä siitä himoitusta Kakskerran kirkosta. :) Saa nähdä mihin tässä sitten päädytään. Hinnoissa ei ainakaan paljon eroa ole. Oletko muuten tavannut Villa Roman omistajaa/henkilökuntaa? Millaisia ihmisiä ovat? Puhelimessa ainakin vaikutti että palvelu on ystävällistä ja hyvää.

Harkitsimme tuota kuljetusmahdollisuutta vakavissamme joku aika sitten, mutta kun mietimme vieraitamme niin lähes kaikki ovat kuitenkin sellaisia jotka ovat autolla liikkeellä ja/tai tuntevat toisensa ja voivat järjestää kimppakyytejä. Lisäksi sulhanen oli sitä mieltä, että kukaan ystävistämme (lukuunottamatta ehkä tuota yhtä keskustaan havittelevaa :D ) ei ole niin avuton etteikö selviäisi paikalle ja pois ihan omin neuvoin. Ja kun itse mietin häitä joissa olen ollut niin osa on ollut todellakin aivan maaseudulla niin että etäisyydet on mitattu kymmenissä kilometreissä ja hyvin on sielläkin kimppakyydeillä selvitty. Lopulta tulimme sitten siihen tulokseen, että emme ala järjestää kuljetuksia, mutta yritämme kuitenkin ottaa kirkon ja juhlapaikan melko lähekkäin. Ja Turussahan etäisyydet taitavat pahimmassakin tapauksessa olla reippaasti alle 10km mikä ei minusta ole mitenkään ylivoimainen matka, edes taksilla kulkien.

Link to comment
Share on other sites

^ Olen tavannut Meripaviljongin Seremoniamestareiden vastaavan henkilon, Ullan useampaan kertaan. Han on todella ystavallinen, mutta olemme tavanneet lahinna juhlapaikan tarkastelun merkeissa, joten en osaa oikein sen enempaa sanoa. Olemme alustavasti keskustelleet tarjoiluista jne., ja han vaikuttaa kylla todella joustavalta ja avuliaalta. Muuta henkilokuntaa en ole tavannut.

Meripaviljonkihan on myos ihana paikka, ja olisi hyvalla paikalla tosiaan Kakskerran kirkkoon nahden. Se tosin on A-oikeuksilla varustettu ravintola, joten omia alkoholeja sinne ei saa vieda. Mutta en tieda, oliko tuo teille edes kriteerina. :)

Muokattu: , käyttäjä: Roslin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...