Jump to content
Naimisiin.info

Vihkivalojen uusiminen


HensQ

Recommended Posts

Onko kellään kokemusta vihkivalojen uusimisesta?

Mentiin miehen kanssa naimisiin 2010. Molemmat olisimme halunnut pitää isot kirkkohäät, mutta tuli pari mutkaa matkaan ja menimme salaa naimisiin esikoisemme ristiäisissä, kotona.

Nyt kun tilanteet ja muut on muuttuneet, olisi unelma mahdollista toteuttaa. Mietimme, että seuraavaksi kun hääpäivämme on lauantai olisi vuosi 2015, jolloin olisi hyvä järjestää isommat juhlat, ja jotta siihen saisi häätuntua, niin uusisimme vihkivalat.

Onnistuuko tuo siis ihan kirkossa normaaliin tapaan? Oliko teillä sen jälkeen normaalit hääjuhlat? Oliko häämekko? ym. kiinnostaa :)

Link to comment
Share on other sites

No itse olen ollut vieraana yhdissä vihkivalan uusimis juhlissa ja kirkossa tämä tapahtui ja uskon että onnistuu ihan normaalisti mutta hääpukua ei tällä naisella ollut mutta juhlavasti kuitenkin oli pukeutunut ja miehellä oli kyllä puku päällä.. sen jälkeen menimme ravintolaan syömään :) mutta miksikäs ei voisi järjestää ihan kunnon juhlatkin.

Link to comment
Share on other sites

Kokemusta ei ole, mutta kuulostaa tosi kivalta idealta järjestää valojen uusiminen 5-vuotishääpäivänä! :) Ja entistä paremmalla syyllä, kun ette kerran saaneet isoja häitä viimeksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nostan tätä vähän kun ajankohtainen on meille.

 

Meidät vihittiin esikoisen ristiäisissä yllätyksenä vieraille. Tarkoitus oli pitää isotkin häät, mutta ikävästi sattuneiden kuolemantapausten johdosta en jaksanut miettiä sen enempää häitä lähivuosille. Sovittiin mieheni kanssa että pienet häät nyt ja myöhemmin pidetään isommat hääpäiväjuhlat ja valojen uusinta. Nyt on suurempi syy valojen uusintaan kun pappi kutsui minua koko vihkimisen ajan väärällä nimella! Se on jäänyt kaivertamaan ja tahdomme siksi valojen uusimisen mahdollisesti 5. hääpäivänä tai samana vuonna ainakin.

 

Niitä juhlia olen jo mietinyt ja ajattelin kutsut tehdä joissa kerrotaan vähän juhlien taustaa ja siitä millaista pukeutumista toivomme tilaisuuteen. Sinä vuonna meillä on tarkoitus saada uusi talokin joten juhlimme montaa asiaa samalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Mulla haaveissa siintää uusia vihkivala (vai mikä nyt on sopivampi nimitys tälle Suomessa) 10-vuotis hääpäivänä. Matkaa tähän on vielä reilu kahdeksan vuotta, mutta asiasta on miehen kanssa muutamaan otteeseen puhuttu. Varsinainen hääpäivä oli aika koruton ja nopea, eikä todistajien lisäksi ollut muita kutsuttuja. Tästä syystä haluan pyöreiden vuosien kunniaksi juhlistaa meitä, mutta ilman kirkkoa ja muutamia muita perinteisiä hääelementtejä. Lisäksi rahallinen tilanne on toivottavasti silloin nykyistä parempi, jotta voidaan meitä miellyttävät juhlat järjestää. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Moikka olen miettinyt kun mennään naimisiin mieheni kanssa, pidetään pienet häät rahat kun ei nyt rahat riitä. Uusitaan varmaan silloin vihkivalat ja kysymys kuuluukin että voiko vihkivalojen uusimisessa isä saattaa minut alttarille? Vai olisiko hölmöä?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...