Jump to content
Naimisiin.info

Häiden jatkot


päpä

Recommended Posts

En löytänyt tällaista keskustelua. Eli meillä on tulossa häät 2013 kesällä. Vihkiminen alkaa kello 16:00 ja juhlatilana toimii juhlatilat, joissa on A-oikeudet. Juhlatiloihin aiomme ostaa alkumaljat sekä boolin. Olemme suunnitelleet, että jatkoina toimisi suurempi mökki, jossa olisi meidän ostamaa alkoholia tarjolla + jotain naposteltavaa. Nyt pohdimme että mihin aikaan siirtyä jatkoille. Mihin aikaan te olette siirtyneet jatkoille vai oletteko menneet lainkaan?

Link to comment
Share on other sites

Onko teidän mielestä jatkot pakolliset tai toivottavat? Meillä on myös vihkiminen neljän aikoihin, sen jälkeen siirrytään juhlapaikalle jossa on A-oikeudet ja siellä saa olla klo 01.00 asti.

Juhlapaikka on siinä mielessä haasteellinen että häämme ovat "vieraassa" kaupungissa, eli emme itse eikä kukaan vieraista asu siellä. Se taas meinaa sitä, että useimmat ovat omalla autolla liikkeellä eivätkä voi kauheasti juoda eli tuskinpa heitä jatkot houkutteleekaan. Lapsiperheet ja vanhemmat henkilöt varmaan haluaa lähteä jo ennen yhtä kun kotikaupunkiin on tunnin matka..eli olen jotenkin ajatellut että jatkoja ei tarvita ollenkaan kun hääjuhla itsessään vain on tarpeeksi ihana :)

Mutta mitä mieltä olette? Onko häät ilman jatkoja vain puolikas juhla vai riittääkö -pelkkä- illanvietto juhlapaikalla vieraille?

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä häille ei välttämättä tarvita jatkoja, mikäli juhlapaikalla riittää musiikkia, tarjoiluja ja tunnelmaa aamuyön tunneille asti. Jatkot tarvitaan mielestäni silloin, jos juhlapaikassa on tarkka aikaraja, jolloin sieltä tulee kaikkien vieraiden poistua. Sinänsä morsiusparin ei välttämättä tarvitse erikseen järjestää jatkopaikkaa saati tarjoiluja sinne, riittää jos sovitaan vaikka etukäteen että porukalla siirrytään vaikka tiettyyn baariin.

Link to comment
Share on other sites

Minulla on lähes samanlainen tilanne -mimin kanssa. Häät järjestetään toisella paikkakunnalla (yli 400 km päässä asuinpaikastamme), mutta meillä lähes kaikki kaverit ja osa sukulaisista asuu häidemme lähiseuduilla. Juhlapaikkamme sijaitsee viihdekeskuksessa, jossa on eritasoisia mökkejä vuokrattavana, joten olemme tehneet alustavan varauksen osasta mökeistä. Joten vieraiden ei ole välttämätöntä lähteä aikaisin, vaan kauempaa tulevat sukulaiset voivat majoittua edullisiin mökkeihin häidemme ajaksi.

Jatkojen järjestämistä mietimme siksi, koska juhlatiloissa on A-oikeudet ja lisäksi tiloista tulee poistua n. 01.00 aikoihin. Koska alueella sijaitsee useita eritasoisia mökkejä olemme miettineet, että varaamme yhden näistä jatkopaikaksi, johon sitten kuskaamme itse ostettua alkoholia ja iltapalaa.

Häät ilman jatkoa minun tilanteessani tuntuvat puolikkaalle (tahdon ostaa omia juomia), mutta mikäli tiloissa saisi olla ilman aikarajoja ja ilman A-oikeuksia niin pysyisimme ilman muuta juhlapaikalla. Mutta katsotaan nyt, koska harkinnassamme on tilojen vaihto..

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsussakin jo kerrotaan, että juhlintaa on puoleen yöhön saakka, sillä sen jälkeen loppuu A-oikeudet olevalla juhlapaikalla tarjoilu. Aiomme itse siirtyä viimeistään silloin hotellille, mutta kaasoni on luvannut viedä kaikki halukkaat jatkoille juhlakaupungin yöelämään. Tämä lähinnä tarkoittaa vieraista mun ja sulhon kavereita, joista juuri kukaan ei tunne kaupunkia. Kaasoni asuu myös paikkakunnalla niin hän ensinnäkin tuntee paikat ja pääsee sitten heittämään vapaammalle "virallisen" juhlinnan loputtua :) Jatkoista ei sinänsä erikseen varmaankaan mainita, mutta uskon asiasta tulevan keskustelua kavereiden kanssa, jolloin tästä optiosta voidaan mainita :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Olen ollut häissä, joissa a-oikeudellisesta paikasta piti lähteä puolenyön maissa ja hääpari oli pyytänyt pienehkön kaupungin erääseen yökerhoon ilmaisen sisäänpääsyn vieraille. Hääpari itse ei lähtenyt mukaan, porukassa taisi olla joku 10-15 ihmistä. Jatkot eivät kuitenkaan olleet mitenkään hirveän hauskat, kun musiikki oli vähän outoa, ei voinut oikein tanssia, porukka ei tuntenut toisiaan jne. Tässä varmasti meininkiä rajoitti se, että moni vieraista asui n. ½-1 h päässä juhlapaikalta ja oli autoilla liikkeellä. Toisissa a-oikeudellisissa häissä taas juomat olivat kalliita, ja meno ei "päässyt käyntiin", joten olisi ollut kiva lähteä jatkoille (jopa ennen juhlapaikan sulkeutumista), jos olisi porukkaa siihen ollut. Olen sitä mieltä, että jatkot, tai niiden mahdollisuus, ovat tarpeelliset, jos juhlatilasta pitää poistua puolenyön aikaan. Tästä olisi myös hyvä tiedottaa, jotta porukalla voi miettiä kyytejä yms.

 

Meillä juhlapaikka on a-oikeudeton ja vuokrattu koko viikonlopuksi, lisäksi lähimmät kaverit puolisoineen majoittuvat juhlapaikan viereen mökkeihin. Tarkoitus on siis juhlia ja tanssia pitkään, tosin me sulhon kanssa varmaan lähdemme hotelliin siinä kahden aikaan (?), mutta kaverit (ja muut paikalle jääneet) voivat vaikka juhlia aamuun asti, lämmittää saunan, mennä uimaan jne. :D En usko, että kenelläkään tulee mieleen lähteä katsastamaan kaupungin yöelämää (juhlapaikalta n. 20 km).

Link to comment
Share on other sites

Olen pari kertaa lukenut hääblogeissa että jotkut hääparit järjestävät juhlien jälkeen viralliset/epävirraliset jatkobileet m.m. yöklubeissa. Tämä sai minut ja sulhoni miettimään meidän tilannetta, nimittäin meidän pitää jättää juhlapaikka keskiyöhön menneessä, ja pohdimme lopetetaanko häiden juhlinta siihen vai menemmekö Helsingin yöelämää jatkamaan.

 

Onko kellään teistä kokemuksia tai ajatuksia? Kaipaisimme vähän apua, sillä lähipiirimme ideat jatkoista ovat hyvin ristiriitaiset :D

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut muutamilla baarijatkoilla. Oleellisinta olisi valita sen verran pieni paikka, että ihmiset löytävät sieltä toisiaan. Paras vaihtoehto olisi varata pöytiä, jolloin olisi jokin "tukikohta" josta muita vieraita löytyy.

Noin muutoin tunnelma tuppaa jatkoilla lässähtämään, mutta kai aika moni vieras väsyisi jo kahden aikaan yöllä myös itse juhlatilassa. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...