Jump to content
Naimisiin.info

Häävieraan pukeutuminen & lyhyt playsuit... ja mekkoja (kuvia)


Lalunarossa

Recommended Posts

Tiedän hääpukeutumisetiketin vieraiden osalta, mutta tiedän senkin, että etiketistä ja pukeutumissäännöistä joustetaan. On naisia, jotka pukeutuvat vieraina valkoiseen tai mustaan, ja naisia, jotka pistävät päälleen juuri ja juuri sormenpää-testin läpäisevän minimekon.

Mutta sitten kysymys teille: onko teistä sopivaa pukeutua häissä juhlavasta kevyestä kankaasta tehtyyn playsuitiin? Kuva täällä: https://selfserviceuk.wordpress.com/2014/08/28/checkmate-finders-keepers/damsel-in-dior-finders-keepers-eye-spy-playsuit/ Puvun kanssa tulisi nuden väriset korkokengät (Högl), mattasukkahousut ja kirkkoon tummansininen bleiseri tai neuletakki. Laukuksi kullanvärinen clutch bag ja korviin + ranteisiin muutama kullanvärinen koru. Meikki ja hiukset pelkistettyjä.

Olen lyhyt ja lyhytjalkainen, joten playsuit läpäisee minulla sormenpää-testin toisin kuin kuvien malleilla (ulottuu siis naftisti alemmaksi kuin sormenpääni kun kädet ovat suorina sivuilla). Vartaloni on poikamainen, joten ainoa "paljastava" puoli puvussa on sen lahkeiden lyhyys (kauempaa playsuit näyttää mekolta) ja toki tuo pieni keyhole, joka ei tosiaankaan paljasta napaa. Mitä mieltä? 

Juhlakutsussa ei mainittu mitään pukeutumisetiketistä, pari on nuori, häät alkavat vihkitilaisuudella klo 12.00 ja jatkuvat hääjuhlalla sen jälkeen.

Finders Keepers - Eye Spy Playsuit - Sale - Houndstooth Print.jpg

download.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Lalunarossa
Link to comment
Share on other sites

Jos et halua kysyä parilta suoraan pukeutumisesta, voit pohtia kutsun sisällön ja ulkonäön perusteella, minkälainen tunnelma juhlissa tulee olemaan ja sopisiko asu juhlaan. Onko kutsu rento vai perinteinen? Missä juhlat juhlitaan, onko paikkana enemmänkin hieno ravintola vai rustiikkinen työväentalo? 

Lähtökohtaisesti olisin valmis rikkomaan etikettiä sen verran että mekon tilalla voisi olla lahkeet, mutta perinteisiin häihin en pukisi tuollaista kuosia, enkä mitään missä on keyhole :)Mielestäni kangas ei kuvien perusteella näytä juhlavalta, minkä lisäksi kuviointi on huomiota herättävä. 

Link to comment
Share on other sites

Komppaan Nanshea tässä asiassa. Paras vaihtoehto on mun mielestä kysyä suoraan hääparilta. Yleensä kutsuissa on kuitenkin etiketti, mutta kun sitä ei ole, ei voi yhtään tietää, onko hääparin mielessä silti ajatus sopivasta pukeutumisesta. Vaikka pariskunta olisi nuori, se ei välttämättä tarkoita rentoa otetta :) Enemmän riippuu ehkä juuri juhlapaikasta. Etiketti sanoo, että vieraiden ei pitäisi pukeutua hääparia juhlavammin. Mun mielestä vieraiden puku ei saisi myöskään olla liian paljon arkisempi kuin hääparin. Housupuvut on ihan jees, eli aina ei ole pakko olla mekkoa.

En itse laittaisi päälleni ihan noin lyhyttä asua, mutta myönnän olevani aika konservatiivinen, mitä hameiden/tässä tapauksessa lahkeiden pituuteen tulee. Voisin myös katsoa omissa häissäni pitkään tuollaista asua. Keyhole on myös vähän turhan palkastava. Mutta en sano, ettet voisi näin pukeutua - kyseessä eivät ole mun häät :) Mä kyllä tykkään tosta kuosista :D 

 

Muokattu: , käyttäjä: Aleze
Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista! :) Epätoivoinen etsintä siis jatkuu. Hoikkana ja lyhyenä ihmisenä hukun hörhelömekkoihin midipituudessa, eikä polvipituisiakaan ole helppo löytää. Nettikauppoja olen selannut jo monta kuukautta, eikä mitään tunnu löytyvän. Kaikissa on jotain vikaa. Mieluiten valitsisin yksivärisen juhlavasta kankaasta bodycon-mekon puolireiteen ulottuvassa mitassa. Ja mielelläni ostaisin mekon/housupuvun, jota voisi käyttää muutoinkin kuin juhlissa. Tiger of Swedeniltä löytyi kuvassa näkyvä printtimekko pitkähihaisena. Mutta onko tuossakin puvussa jotenkin liian raflaava/talvinen/arkinen kuvio? Voi vastata ihan vaan kyllä tai ei. Kaikki apu tarpeen! :)

S60778003_A01_main.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...