Jump to content
Naimisiin.info

Seinäjoki


Heleena

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

osaatteko yhtään sanoa kuinka aikasin Törnävän kirkko täytyy varata? Ollaan vähän kaavailtu häitä 31.12.2005, mut taidetaan kyllä olla jo aika myöhässä!  :-[ Onko kenelläkään kokemuksia Kampustalosta? Ollaan mietitty et siel vois pitää hääjuhlan. Onkohan vuokra kuinka kallis? Saa nyt nähä venyykö häät ens vuoden puolelle ku ollaan näi viime tingas :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kun eteläpohjanmaasta ja seinäjoesta on kyse, niin varmasti saa vihkiaikoja ihan koska vaan.

Ei muuta jennie kuin kirkkoherranvirastoon soittelemaan!

Nurmossa saa varata kirkon ens vuodelle vasta lokakuussa, siis vaikka menis vasta tammikuussa naimisiin.

Mutta varmasti saa vihkiajan. Näin mua lohduteltiin ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest seinäjokelaane

Meidän häät oli Leirintäalueella, Kalliojärvellä, Isossakyrössä. Tykättiin kovasti! ja lähes kaikki silloin varattavissa olevat mökit oli varattuina meidän vieraille.

Siellä on hyvä juhlapaikka, johon mahtuu varmaan jotain 200 ainakin..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wanhaan karkunmäkeenkö tosiaan saa viedä juomisia??

Entäs onko väellä kokemuksia Nurmossa sijaitsevasta Lankarin "leirikeskuksesta" tms.? Olin siellä rippijuhlissa viikonloppuna, ja tykästyin paikkaan. :)

Kuinka on toiminut hääpaikkana, ja kuinkas siellä on sallivuus alkoholin ja tanssin kanssa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wanhaan Karhunmäkeen saa viedä omat viinat, he eivät niitä tarjoile, mutta viinaa saa olla. Vietämme omat häät siellä.

Lankariin mahtuu n. 100 henkeä. Alkumaljat varmaan jees, mutta muuten en usko, että alkoholia saisi olla. Kannattaa tosin soittaa seurakuntaan ja kysyä. Lankari on kyllä aivan ihana paikka, mutta seurakunnan omistama, joten..

Omat viinat saa myös viedä Alavuden sydänmaalla olevaan Koivurannan kartanoon. Joka on aivan taivaallisen ihana paikka. Hintavahko, ja itse pitää siivota, mutta jos olisimme pitäneet kesähäät, niin se olisi ollut the paikka  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...
Meidän häät oli Leirintäalueella, Kalliojärvellä, Isossakyrössä. Tykättiin kovasti! ja lähes kaikki silloin varattavissa olevat mökit oli varattuina meidän vieraille.

Siellä on hyvä juhlapaikka, johon mahtuu varmaan jotain 200 ainakin..

Tällä foorumilla ei olekaan kovin paljon juttua Kalliojärvestä. Olen ollut siellä vieraana kerran. Minua mietityttääkin Kalliojärven ruoka- ja juomapuoli. Kuinka paljon ruokiin saa vaikuttaa - Kalliojärven sivuiltahan löytyy menu-vaihtoehdot, jotka ovat kyllä varsin runsaat. Ruoat vaan olivat mielestäni hieman mauttomia... :-? Tai sitten pöytään pitäisi kiikuttaa omatekemät paistit jne. Tai tietääkö joku, voiko sinne hommata ulkopuolisen pitopalvelun?

Joku muistaakseni kommentoi Kalliojärvestä niin (muoks. ketjussa Vaasan lähikuntien hääpaikat), että siellä ei voi tarjota omia juomia - kuinkahan hintavaa boolin tarjoaminen  heidän hinnoillaan tulisi olemaan? Olisiko jolla kulla tietoa? Kalliojärvellähän on A-oikeudet, myyvät juomia tiskiltä, mutta lisäksi olisi kyllä tarkoituksena tarjota boolia, mieluiten omista juomista tehtynä  8-)

Link to comment
Share on other sites

Toinen vaihtoehto Kalliojärven lisäksi meille on Pukkilansaari. Tänään soitinkin paikan vetäjille, vuokrahinta on suhteellisen korkea. Meidän päivämäärä on kuitenkin vapaa, sillä siellä on kesäisin tanssit silloin tällöin. Pitopalvelulle soittaessani ilmeni, että paikka on heille hankala koska siellä ei ole kunnollista keittiötä, että saisi pidettyä ruoat lämpimänä. He kuulemma tuovat paikalle ylimääräisen hellan. Ja kuulemma maksaa hieman extraa hankaluuksien takia.

Onko kukaan viettänyt häitään tai ollut häävieraana Pukkilansaaressa - tai muutoin vaan käynyt siellä ja käynti olisi muistissa? Millainen kokemus se oli, tai mitä voit siitä kertoa? Itse olen käynyt siellä viimeksi lapsena, eikä siitäkään ole mitään muistikuvaa  ::) mutta noin ideana paikka olisi aika makea, lossilla saareen  8-)

Link to comment
Share on other sites

Joku muistaakseni kommentoi Kalliojärvestä niin (muoks. ketjussa Vaasan lähikuntien hääpaikat), että siellä ei voi tarjota omia juomia - kuinkahan hintavaa boolin tarjoaminen  heidän hinnoillaan tulisi olemaan? Olisiko jolla kulla tietoa? Kalliojärvellähän on A-oikeudet, myyvät juomia tiskiltä, mutta lisäksi olisi kyllä tarkoituksena tarjota boolia, mieluiten omista juomista tehtynä  8-)

Tuonnekin soittelin tänään, ja selvisi, että vuonna 2007 ei Kalliojärvellä monia häitä tanssita... Booli täytyy tosiaankin ostaa heiltä (siihen menee muutama satanen). Nyt pitääkin vain vertailla ja ynnäillä, kummassa paikassa tulisi selvästi kalliimmaksi häiden juhliminen, Pukkilansaaressa vai Kalliojärvellä, kun pitopalvelun tarjouksen tulevat jne. Sitten saakin lyödä paikat lukkoon.

Link to comment
Share on other sites

Meillä taasen olisi hakusessa paikka Lapua-Seinäjoki ympäristöstä... vieraita tällä tietoa korkeintaan 60... Plussaa olisi jos itse vihkiminenkin voitaisiin suorittaa juhlapaikalla...

Kokkaukset ja koristelut hoidetaan itse... jos sitä vaikka säästäisi jonkun sentin...  :)

Olisiko ehdotuksia?

Olisiko tästä ketjusta sinulle apua: Hääpaikka Lapualla tai Ylistarossa??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eli meidän häät on nyt juhlittu Wanhassa Karhunmäessä ja voin todellakin erittäin lämpimästi suositella paikkaa kaikille. Meillä oli 80 henkeä ja tila oli juuri sopivan kokoinen. Tosin sinne mahtuu loistavasti 150 henkeäkin, kun tilojen välinen seinä avataan ja saadaan suuri yhtenäinen tila. Meillä tässä toisessa huoneessa oli lasten leikkipaikka. Jos seinä avataan, lasten leikkipaikan (jos sellaista edes tarvitsee) saa vaikka yläkertaan.

Jos tanssia haluaa, niin erillisessä liikuntahallissa se onnistuu, kesällä siirtyminen sinne ei luultavasti ole mikään ongelma, piha-alue kun on muutenkin niin mukava. Meillä ei tanssia ollut. Mutta sen sijaan jatkot kavereille läheisellä kodalla, joka oli aivan loisto veto. Karhunmäen puolesta lämmittivät kodan valmiiksi ja me mentiin sitten vaan paistamaan makkaraa ja juomaan kaljaa. Plussaa vielä sekin, että vieraat voivat majoittautua juhlapaikalla edullisesti, hintaan kuuluu vuodevaatteet ja lakanat ja aamupala. Myös me itse jäimme Karhunmäkeen yöksi.

Ruoka oli mahtavaa, eikä todellakaan loppunut kesken. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja erittäin joustavaa. Jäi miellyttävä kuva hääpäivästä ja sitä edeltävistä suunnitteluhetkistä. Lisäksi karhunmäen nykyinen isäntä on entinen kukkakauppias ja teki erittäin edullisesti (suhteita kukkatukkuihin) meille mahtavat asetelmat pöytiin.

Multa saa privalla kysellä lisää tietoja, jos haluaa. Täällä ketjussa käyn nykyisin harvemmin kurkistelemassa, mutta kuitenkin aina silloin tällöin  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Hansu(Guest)

Hei!

Minkä hintainen tuo Wanha Karhunmäki oli ruokineen kaikkineen? Vasta kesälle 2007 kaavailemme häitä, mutta ajattelin jo näin hyvissä ajoin alkaa tutkailemaan vaihtoehtoja... :)

Hansu

Link to comment
Share on other sites

Guest Hansu(Guest)

Hei Hatsepsup!

Vielä jatkoa edelliseen... Kehuit aiemmin, että Koivurannan kartano olisi upea paikka kesähäille. Kävin sivuilla ja ihastuin kuviin. Valitettavasti sieltä löytyi hyvin vähän tietoa. Kuinka hintava Kartanon vuokra olikaan? Mitä muuta tiedät paikasta? Kaikki informaatio otetaan mielellään vastaan sekä Wanhasta Karhunmäestä että Koivurannasta ! :D Ne ovat tällä hetkellä suosikit jaetulla ykkösijalla!

Hansu

Link to comment
Share on other sites

Heissan Hansu (ja muutkin)! kopioin tähän tuolta mun päikystäni omat plussat ja miinukset Marttilan kortteerille, Wanhalle Karhunmäelle ja Koivurannan Kartanolle. Ja lähtökohtana on ollut se, että vihkiminen on Nurmon kirkossa, vieraita 135 ja suurin osa vieraista asuu akselilla Koura-Peräseinäjoki-Virrat. Juhlapaikan nimen perässä suluissa paikkan max. vierasmäärä

Kolme paikkaa, kaikissa omat hyvät puolet ja omat huonot puolet:

Marttilan talli (150 henkeä)

+lähellä

+ihanan intiimin oloinen

- ei yhtenäinen tila 100 henkee alakerrassa ja 50 yläkerrassa, yläkerta parvella, periaatteessa sieltä voisi kurkkia alas.

-kallis, A-oikeudet -> vielä kalliimpi

-ihan keskustassa, pihalla ei oikein voi olla, mutta kuka talvella on?

897tallin_ylasali_midi.jpg  talli_ruokasali.jpg

Wanha Karhunmäki (250 henkeä)

+160 henkeä saa yhteen yhtenäiseen tilaan, muut tilat myös vapaasti käytettävissä

+ keskellä metsää, ihanan luonnon ympäröimänä

+ metsässä 30 hengen kota jatkoja ajatellen, voi grillata

+ vierailla mahdollisuus yöpyä 25e/hlö sis. vuodevaatteet ja aamupalan

+ paikassa ihan ok kynttilänjalat ja kukkamaljakot

+ äänentoistovehkeet valmiina

+ saa tuoda itse alkoholin

+ lauantai iltana häälahjat pois, sunnuntaina muut omat tavarat. Varsinainen siivous sis. hintaan

- 21km kirkolta suurimman osan viraiden kannalta "väärään" suuntaan

- vähän opistomainen (on vanha opisto ;D)

- itse täytyisi hommata kakku leipomosta, muu ruoka paikanpäältä

- eivät tarjoile alkoholia, joten joku täytyisi nakittaa alkumaljat hoitamaan. Muttenhan ihmiset voi itse kaataa itsellensä

etuskuva2.jpg  ruokasali3.jpg

Koivurannan Kartano (130 henkeä)

+kertakaikkiaan uskomattoman ihana

+saa tuoda itse alkoholit

+saa tuoda itse pitopalvelun -> voi kilpailuttaa

+luonnon keskellä, järven rannalla

- pieni? Tuolit ja pöydät ahtaammin kuin esim Karhunmäessä, mutta tuolit kyllä muutenkin sirompia ja pienempiä -> voivat olla ahtaammin

- 31km kirkolta, mutta sinne "oikeaan" suuntaan

- vuokra 500e, ei sisällä siivousta. tultava siis sunnuntaina siivoamaan kunnolla paikka

- kahdentoista (vai oliko yhden) jälkeen jokainen alkava tunti 100e

- oksennusten siivoamisesta erillinen maksu

- pöydät kaikkein tiiveimmin aseteltu

- ei yhtenäinen tila, kaksi eri huonetta joissa ei varsinaista näköyhteyttä, vaikka kaksi avointa ovea onkin tiloista toiseen, ääni kuuluu

tn_P8200386.jpg    tn_P8200415.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja sitten vielä ne syyt miksi pääsyimme Wanhaan Karhunmäkeen. Pitopalvelu, jonka olisimme Koivurannan kartanoon ottaneet olisi ollut Nurmon pitopulla, josta tuli hääkakkumme Wanhaan Karhunmäkeen. Karhunmäestä olisi kyllä saanut kakun, mutta me halusimme juuri sellaisen spesiaali sacherkakun, että karhunmäestä itse ehdottivat, että ottaisimme sen jostain leipomosta, vaikka muuten olivat tiukkoja sen suhteen, että heidän emäntänsä tekevät siellä tarjottavat ruoat. Kodalle sai sitten tehdä itse/tuoda pitopalvelusta ja niitä sai säilyttää Wanhan Karhunmäen keittiön jääkaapeissa.

Pitkän pohdinnan jälkeen ollaan päädytty Wanhaan Karhunmäkeen :-*

:-X Meillehän on nyt 80 vieraan sijasta tulossa jo 136 vierasta, ja tuonne mahtuu vielä enempikin, jos niitä nyt on tullakseen. Mutta tuossa varmaan aika hyvin on jo kaikki. (Paitsi mun serkut ;D)

:-X Se on halvin, Koivurannan Kartano olisi tullut halvimman pitopalvelun kanssa 2e/hlö kalliimmaksi ja silti olisi ollut kaksi ruokalajia vähemmän :o

:-X Isoin eteistila, talvella ihmiset tarvii tilaa ottaa pois takkeja ja naiset vaihtaa kenkiänsä.

:-X Yhtenäinen tila,  muissa paikoissa tämä olis se suurin miinus.

:-X Palvelu on aina ollut nopeata ja ystävällistä

:-X Jatkopaikka kavereille ja majoittautuminen mahdollista.

:-X Kodassa on hormi, joten nuotio ei savuta. Mulle kerrottiin, että kota rakennettiin vähän liiankin hyvin, kun siihen EU-rahaa saatiin ;D

On kuulemma morsiammien valkoiset puvut pysyneet ihan valkoisina siellä vietetyn illan jälkeenkin.

kskota4.jpg  kskota1.jpg  kskota2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tässä vielä kuvia meidän juhlista, lähinnä siitä niin älyttömän hyvästä ruoasta  :P  :D

Pöydässä olevat kukka-asetelmat on tehnyt Karhunmäen isäntä (toiminut 20 vuotta kukkakauppiaana, kunnes päätti vaihtaa alaa). Kukka-asetelmat maksoivat jonkin verran, mutta äidin mielestä ne oli sika halvat, ja mun äidin sanomana tuo on niin outo termi, että kait ne aika halvaksi tuli.. ::) ;D

[img width=404 height=268]http://www.kylmala.net/haakuvat/IMG_4053ok.jpg [img width=404 height=268]http://www.kylmala.net/haakuvat/IMG_4089ok.jpg

[img width=268 height=404]http://www.kylmala.net/haakuvat/IMG_4091ok.jpg

Link to comment
Share on other sites

sit me harkittiin vähän aikaa myös Ruuhikosken golfkentän ravintolaa. Ei ehkä golfkaudella paras mahdollinen paikka..

Ruuhikosken ravintola

mahtuu 80 henkee, olisi lähellä ja muutenkin ollisi kiva pitää juhlat kotipaikkakunnalla. Arveluttaa vain paikan A-oikeudet, tuleeko viina liian kalliiksi? vaikkei me nyt viinalla meinata läträtä ;D. Käytiin syömässä viikonloppulounas. Aivan sairaan hyvää!  :P Cityhotellin ravintolan henkilökunta huolehtii ruoasta. Jos siis tykkää WallStreetin ruoasta, tykkää tästäkin

037-Y9W-ravintola.JPG  008-r76-322_Klubi2.6.04.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Wanhan Karhunmäen hinnasta mä en oo ihan varma, kun äiti makso sen  ::)  ::)

Mut mun muistikuvissa jotain seuraava:

~25e/hlö ruokailu

~5e/hlö kahvitus, meillä oli vain 2 erilaista pikkuleipää ja sitten kuivakakku, hääkakku tuli muualta

~80e tilan vuokra

~25e/hlö majoittautuminen sis. mahtavan aamupalan, vuodevaatteet ja lakanat

~20e/tunti kodan käyttömaksu ja polttopuut. Me varattiin kolmeksi tunniksi 21-24 ja oltiin puoli viiteen, eikä mennyt erillistä maksua ;D

Hinnasta äiti kommentoi jotain, että positiivisen pieni, iltapala salaattia ja sämpylää oli sen mielestä muuhun tarjoiluun nähden kallista, mutta silti kokonaishinta oli sen mielestä halpa. Me jäätiin Karhunmäkeen hääyötä viettämään, saatiin oma kämppä ja kaverit oli sitten kahdessa muussa solussa. Tosin ei me siellä kauheesti ehditty nukkua, kun vähän venähti siellä kodalla, kun oli niin kivaa paistaa makkaraa ja juoda kaljaa. Siinä kodan vieressä on lampi ja sauna, että kesällä olis kans ihan varteenotetteva vaihtoehto. Me oltiin kodasta informoitu etukäteen niitä, joiden toivottiin sinne jäävän ja kaikki kaverit kehui meidän häät maasta taivaisiin niin häiden aikana kuin myös vielä myöhemminkin, nimenomaan tämän kodan takia.

Link to comment
Share on other sites

Vasta kesälle 2007 kaavailemme häitä, mutta ajattelin jo näin hyvissä ajoin alkaa tutkailemaan vaihtoehtoja... :)

Wanha Karhunmäki oli ainakin viime syksynä (2005) jo varattu touko-syyskuun osalta vuonna 2006 loppuun samoin taisi olla Koivurannan Kartano, että ette te yhtään liian aikaisin ole liikkeellä jos 2007 kesähäitä mietiette. Kirkkoon kun sopii useampi hääpari samalle päivälle, juhlapaikkaan ei.

edit. vuosilukuja selkeyttämään tekstiä..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...