Jump to content
Naimisiin.info

Tornio


ankku

Recommended Posts

Soitin tänään tuonne Pirkkiön Talolle ja sanoivat, että kesälle -06 on vielä vapaita viikonloppuja. Sanottiin myös, että sinne mahtuisi n. 200 hlöä.Ensi viikolla päästään kuulemma katsomaan.Kertokaa joku, pitääkö paikkaansa, että sinne tosiaan mahtuu parisataa ihmistä? Vai pitääkö alkaa karsia, kun tuntuu, ettei niin suurta tilaa löydy Kemi-Tornio alueelta..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kkk:

Meillä laitettiin pöydät ja tuolit vajaalle sadalle ja se oli sellainen määrä, että enempää ei minun mielestäni olisi mahtunut. Astiat tuolla taitaa todellakin olla 200 hengelle, mutta saliin ei mahdu kyllä niin paljon vieraita. Eikä siellä mielestäni ollut tarvittaessa edes pöytiä ja tuoleja niin paljoa. Tai ehkä tuoleja olisi ollut, mutta olisi kyllä pitänyt ahtaa vieraat tosi tiiviisti istumaan :-/.

Link to comment
Share on other sites

Sannie:  

No niin, käytiin tänään katsomassa Pirkkiön Talo. Se oli ihan kiva paikka, ja väittivät kyllä, että edellisissä häissä oli ollut se 180 vierasta..eli pöytiä oli 30x6hengen pöytiä, mutta se mua alkoi just hirvittään, että miten ahtaaksi se paikka tulee.Tein alustavan karsinnan jo vieraslistaan, ja sain 183 ihmistä, joista siis ainakin 30 lasta.

Samoin olen varautunut kaikkien aveceihin laskuissa, mutta ei kai niillä kaikilla vierailla seuralaisia tule olemaan.Me tehtiin varaus siis sinne, mutta oon kyllä vielä vähän haku päällä.Nimittäin lapsille ei ole minkäänmoista tilaa siinä talossa. Mietittiin jo teltan pystytystä ulos, ja se varmaankin on pakko laittaa, ja pari tyttöä MLL:sta katsomaan ja viihdyttämään lapsosia.(meillä on itsellä 2 lasta)

Alkoi jo rintaa ahdistaa, kun tajus, että totta se rouvaksi rupeaminen on..ja kaamea homma!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

[ Huomio, huomio Tornio/ Haaparanta/ Ala-Tornion/Kemin morsiamet!! Missä olette/ aiotte juhlia hääjuhlaa? Millaisia kokemuksia juhlapaikasta, mahtuuko paljon vieraita, pitopalvelun käyttö, omat viinakset, vuokra jne.  Juhliini on vielä aikaa, mutta olen uusi asukas näillä seuduilla ja olisi kiva saada hieman vihiä eri paikoista!  :D  :-X

Link to comment
Share on other sites

mä olin vastikään Kemissä leipätehtaalla järjestämässä ja juhlimassa häitä, mutta aika huono maku jäi paikasta minulle. Ehkä jotkut 50 hengen häät vois järkätä tuolla, mutta tuommosiin isompiin kekkereihin joihin tehtiin paljon itse niin aivan liian pienet tilat. kylmätilat todella pienet ja niitähän aina tarvitaan.

seuraavat häät on keminmaassa keminsuun nuorisoseuran talolla ja ainakin näin etukäteen tuntuu, että loisto valinta. tilaa noin 200 vieraalle, iso keittiö, hieno tunnelma, mahtavat kylmätilat jne. jne.

pieniä häitä voi kuulema järjestää myös moottorivenekerholla, joka sinällään aika kivassa paikassa Kemin keskustan tuntumassa meren rannalla.

Link to comment
Share on other sites

:D  Aivan, myös Keminmaa on aivan varteenotettava vaihtoehto.  -Kiitos vinkistä!

Vihkiminen tulee tapahtumaan Ala-Tornion kirkossa, joten en itse asiassa laita pahaksi, vaikka ajomatkaa juhlapaikalle kertyy, kunhan juhlatilat on vain täydelliset! Tosin ajomatka max 30-40 km. Siskoni häissä kirkosta juhlapaikalle kilometrejä kertyi 55 ja en kuullut kenenkään pitävän sitä pahana, juhlatilat sisältä että ulkoa olivat täydelliset, vihkiminen tapahtui Rovaniemellä.

Onko kukaan ollut Ruotsinpuolella Seskarössa, Nikkalassa tai Mattilassa hääjuhlassa??

Link to comment
Share on other sites

Minä ilmottaudun myös utelijoiden joukkoon. Juhlapaikka on hakusessa ja tuntuu, ettei sitä meitä miellyttävää löydy millään. Vihkiminen on tarkotus suorittaa Kemissä ja juhlapaikkaa emme missään nimessä halua keskelle kaupunkia. Lähinnä Kemi-Keminmaa akselilta toivoisimme juhlapaikan löytyvän mutta ei Torniokaan ole poissuljettu vaihtoehto.

Koskaan en ole tällä alueella ollut häissä eikä mistään paikasta ole kokemuksia niin tuntuu todella hankalalta alkaa etsimään sopivaa paikkaa. :-/

Link to comment
Share on other sites

Olen nyt kysellyt kovasti Haaparanan/Tornion tuttaviltani juhlapaikoista täällä ja monet kehuvat Pirkiön taloa Torniossa tunnelmalliseksi ja ihanaksi paikaksi. Tilaa 100-150 vieraalla, että tilaakin jää vielä liikkumiseen, astioita löytyy , mutta menee kuulemma ahtaaksi..tilava keittiö, saa viedä omat ruuat, juomat ym. ja vuokrahinta n. 330 pe-su. -Kuulostaa hyvältä, en ole vielä käynyt katsomassa.  :D

Myöskin Joentalo on kuulemma ihan kiva, siellä tosin täytyy käyttää paikan omaa pitopalvalua. Kuulemma noin 100 henkilölle sopiva.

Tämä on hankalaa...Itse kun haluaisin viettää juhlaa kartanon pihalla, jossa löytyy isoja lehtiviä puita ja söpöjä puistoja...taidan liikaa haaveilla... :-/

Jos asuisin Simossa pitäisin juhlat vanhassa pappilassa, aivan unelma miljöö!! -Mutta täältä tulee aivan liikaa kilometrejä ajettavaksi, kun suvussa on vanhoja ihmisiä, jotka eivät jaksa matkustaa pitkälle..

Link to comment
Share on other sites

Mä olen kans kuullu hyvää tuosta Pirkkiön talosta. Ei kai matka Kemistä Tornioon ole liikaa. Pitää vaan huolehtia, että mun sukulaisilla on sitten autokyyti jos tulevat junalla/lentäen.

Mä meitin kans Simon paikkoja mut en kyllä tullu yhtää viisaammaks. Pappila olis muuten kiva paikka mutta siellä pitää vieraat jakaa useampaan eri huoneeseen mikä ei mua miellytä. Onhan siellä ne tv-ruudut, et muihinki huoneisii näkee mitä pääsalissa tapahtuu mut silti.

Että osaaki olla vaikeaa...

Link to comment
Share on other sites

Hei vaan kaikille! :) Osaatteko kertoa, miten aikaisin häätila/kirkko pitää varata Torniossa? Meillä häät tulossa kesällä -08 ja alustavasti on kirkko sekä juhlapaikka varattu Oulusta, mutta jostain syystä sulhanen on aika hyvin onnistunut kääntämään meikäläisenkin pään Tornion suuntaan... ;) Voiko ja pitääkö Tornion kirkkoja varata jo kesälle -08?

Kemin suunnan juhlapaikoista tulee mieleeni se Paavo Väyrysen omistama paikka (joku Tähti..). Eräällä tutulla on tänä kesänä nimittäin häät siellä ja kuulemma tosin hyvin hommat hoidettu tähän asti! Me taidetaan itse pysyä Tornion puolella, jos täältä Oulusta jonnekin päin siirtyy..  ::)

Link to comment
Share on other sites

Kävin eilen mieheni kanssa katsastamassa Mattilan Byagårdenin..-pois pyyhitty listaltani! Paikka oli erittäin huono ja talo rähjääntynyt, kaukaa katsottuna näytti kyllä kivalta! En edes halunnut mennä sisälle.

Tänään suunnittelin lähteväni katsomaan Pirkkiön talo sekä Joentalon. Tornion järjestötalo on aika kiva sisältä ja hinta ei ole kirpaiseva (200 e, siivouspalvalu 45 e), mutta sijainti on todella surkea. Käsittääkseni etuovelta katselen K-kauppa Ykkösen parkkipaikkaa!  :-/ :-?

En ole vielä varannut kirkkoa, joten en osaa sanoa kuinka aikaisin olisi hyvä olla toimimassa, mutta eiköhän vuoden varausajalla ole paras olla liikkeellä!  :)  Meidän täytyy ensin löytää juhlapaikka, niitä kun täällä ei ole paljoa, ennen kuin kirkkoa varaan.

:-X :-X :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Ja itse nuorisotalo näytti myös söpöltä, mutta sopii parhaiten aivan pieniin häihin, tilat näyttävät niin pieniltä.

Minä sain varattua oman juhlapaikkani ja päädyimme mieheni kanssa Pirkkiön taloon! Tilaa on todella reilusti, keittiö on täydellisesti varustettu ja ei vuokrakaan huimannut päätämme, 300 euroa pe-su. Hintaan kuului tietty sähkö ja vesi, wc-papru, astiasto...Shampanjalasin vuokrahinta oli 0,17 e/ kpl, pöytäliina 1,70 e/kpl + pesetys.

:-X :-X :-X :-X

ps: Kiitän kaikkia vinkeistä, joita olette antaneet!   :) Minä jään odottamaan juhlaani!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Varasin viime viikon alussa Pirkkiön talon Heinäkuulle 2008.

Häät siis 19.7.2008. Mies (talonmies) kertoi puhelimessa, että tämä olikin ainoa viikonloppu,

joka oli enää vapaana kesältä 2008. Elokuu ja kesäkuu olivat siis ihan buukattuja.

Kannattaa siis olla ajoissa. En sitten hoksinut kysyä kuinka paljon aikasemmin olisi saanut alkaa varailemaan,

kun saatiin itse se viikonloppu joka haluttiinkin.

Hinta aj. 18.-20.7.08 on 350 € johon ei kuulu liinat, shamppaja- eikä viinilasit.

Osaako kukaan kertoa, onko Pirkkiön talolla mahdollista ns. "open bar" systeemi?

Aateltiin siis boolin sijaan tällaista..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meilläkin Pirkkiön talolla kesällä 08 häät, tarkemmin elokuussa. Varasin paikan muistaakseni kesäkuun alussa ja heinä-elokuulle oli ainakin 4 viikonloppua vielä vapaana. Mutta nyt sitten näköjään on jo täyttä :) Olen itsekin ollut häävieraana ko. paikassa useamman kerran ja oikein toimiva hääjuhlapaikka ollut. Itseäni arveluttaa miten wc-kapasiteetti ja melko ahdas eteinen toimii, mutta hyvin on sujunut ainakin muiden häissä. Vieraita tulossa lähemmäs 150.

Hinta elokuussa 300 euroa perjantaista sunnuntaihin. Siivous lisähinnasta (100 euroa??).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Minä haluaisin tiedustella että tietääkö joku mitä tuo kaakamon naurisoseurantalo maksaa ja kaakamon työväentalo? Oli huonoa tuuria Åströminkartanon kans..  :-/ Haluttaisiin sellanen noin sadalle ihmiselle sopiva idyllinen juhlapaikka.  :) E i vaan tahdo löytyä. Häätkin olisi jo ens kesänä.  :-/

Link to comment
Share on other sites

Meillä täällä on niin surkeasti juhlapaikoja, että aivan kateeksi käy kaikki etelessä asustavat!  :-/

En osaa sanoa hintaa kysymiesi tilojen vuokrahinnoista, mutta soittamallahan se selviää!  :) Missä teillä on vihkiminen? Löytyykö kirkon lähettyviltä mitään mukavaa paikkaa juhlalle?

Link to comment
Share on other sites

Tornion kirkossa olis vihkiminen. Tuo Åströminkartano olis ollu niin sopivan lähellä kirkkoa. Mut eipäs sille voi mitään kun sitä ei voi sillon saada. Pitää tossa alku viikosta soitella nuihin paikkoihin mitkä ovat nyt ehdolla että miten niitä pääsis katselemaan ja hintoja tietty kans.   :D  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moiks.. :)

Sen verran ainakin tuosta Pirkkiön talosta tiedän että viime syyskuussa varattiin tämän vuoden syyskuulle tuo paikka ja ainoa vapaa viikonloppu loppukesään oli enää viikonloppu jonka nyt sitten varasimme.. Suosittu paikka on, joten en kyllä yhtään ihmettele. Koska torniosta kotoisin olevana kokemuksesta tiedän, että tuo on tietämistämme juhla-paikoista parhaiten toimiva yli sadan hengen häille ollaan kyllä tyytyväisiä jo tässä vaiheessa, että vaikka alunperin suunniteltu päivä ei toteutunutkaan, syyshäät siellä saadaan...

Viime kesänä kaverin häissä siellä olimme vieraina ja n.100 hlön porukka mahtui oikein mainiosti. Yksi iso ja avoin tila, johon kaikki vieraat mahtuvat, astiat 200 hlölle ja samoin pöydät ja tuolit. Bändikoroke löytyy ja tanssahtelemaankin mahtuu sujuvasti pöytiä siirtämättä jos noin 100 hlöä on tulossa vieraiksi.. 200 voi olla kyllä jo aika tukala, mutta ei kait noin isoja häitä kuitenkaan kovin moni nykyään pidä :) (Kai). Romanttinen miljöö kyllä ylipäätään, omasta mielestäni kyllä hieman ankeat hirsiseinät, jotkut puhuvat romanttisesta.. :D Enempi koristeita tulee sitten vain meille.. Hyvässä kunnossa kuitenkin ja keittiö toimiva, joten sen suhteen ei suuria onkelmia. Rauhallisella alueella hieman sivummassa, mutta ei mahdottoman kaukana keskustasta, eikä Alatornion kirkoltakaan (n. 5km ehkä), joten ei eksy kuokkiksiakaan niin helposti. Järjestötalon vieressä iso supermarketti vähän ehkä romanttista tunnelmaa latistaa ja kun sijainti siis on aika vilkkaalla paikalla, on juttuja kuokkiksistakin kuullut.

Åströmin kartano puolestaan hylättiin samantien, siskon häät kun siellä aikoinaan vietettiin. Onhan se kotoisa ja nimenomaan hieman kartanomainen ja omalla tavallaan romanttinen, mutta isoissa häissä porukka joudutaan jakamaan kolmeen tai neljään eri huoneeseen istumaan niin ei oikein meitä sytytä. Keittiö muistin mukaan toimiva isoillekin häille. On kyllä katsastamisen arvoinen paikka sekin ja paljonhan siellä häitä ja juhlia pidetään, meitä ei vain oikein miellytä.. Kivat häät saa tietysti monessa paikkaa pidettyä, mutta tässä nyt muutamia, joissa itse ollut juhlimassa :).

Joentalosta sen verran, että tosiaan aika hintavaksi tulee häiden pitäminen tuolla, ruoat kun täytyy ottaa sieltä kautta yms.. Jos siis itse suurimman osan ruoista tai järjestelyistä on tekemässä, se ei ihan toimi. Mitä tuolla joskus aikoinaan käynyt konserteissa tai sitä rataa, niin ei oikein sellasta intiimiä hääfiilistä ole koskaan tuossa paikassa kokenut porukka taitaa vähän hajota. Näin olen siis Kuullut. Ihan mielenkiinnosta kyllä kiinnostaisi, millaiset on häät ollut, jos joku tuolla on ollut juhlimassa.. :)

Vojakkalan nuorisoseurallakin kävimme tilannetta katsastamassa. Mahtuuhan tilaan juu paljon, mutta tuoleja ei oikein löytynyt luvatuille 200 hlölle ja jotenkin vähän hmm.. Hankala tunnelma jäi, kova homma järkätä, niin että juhlavan tunnelman saisi. Aika vanha talo ja esim. sos.tilat oli kyllä siinä kunnossa, ettei oikein kolahtanut. Siskon teinivuosien diskot oli siellä varmasti tosi loistokkaita kertoo jo paljon.

Tuosta liakan nuorisoseurastakin kiinnostaisi tietää tai kuvia nähdä, se kun oli jossain vaiheessa myös meillä harkintalistalla, mutta jotenkin jäi sitten käymättä edes katsastamassa.

Kaikkien varmistusten ja pohdintojen jälkeen päädyimme siis siihen Pirkkiön taloon, jonka ensimmäisenä jo varasimme, mutta vielä yritettiin katsella muita mahdollisuuksia. Voiton vei lähinnä siksi, että oli eniten niin sanotusti valmis paketti. Paikka on siisti ja sen kyllä huomaa, että paljon juhlia pidetään kun on asiat järjestyksessä ja palvelu toimii. Siisti yleiskuva ja kattauksella ja pienellä koristelulla saa jo paljon ilmettä aikaan, kun tila on yhtenäinen. Innolla odotellaan jo ja kovat suunnitelmat meneillään.. :)

Julkaistut mielipiteet nyt siis vain omia, toivottavasti jollekulle oli apua. Ei siis yhtään väheksyen sitä tällä sepustuksella, etteikö ihanat häät vois pitää jokaisessa noista paikoista. :) Nopsaan töppöstä liikenteeseen, jos suunniteltuna päivänä juhlat haluaisi järjestää, noita paikkoja kun tuolla ei tosiaan ihan hirmuisesti löydy verrattuna tähän etelän hämyyn.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Liakan nuorisoseuran kaltainen vanha ja idyllinen paikka on myös Taivalkosken Nuorisoseurantalo Keminmaassa, Maulassa. Itse juhlimme siellä häitä ensi elokuussa :D Annan mielelläni lisätietoja jos jotakuta kiinnostaa, tuota paikkaa kun ei kukaan oikein mainosta missään ja vähän vahingossa s e itsekin löydettiin!

(Alkoi vain mietityttämään kun lueskelin tätä ketjua, että onkohan se keittiö tarpeeksi hyvin varusteltu... :unsure: Siellä on uuni/hella, kahvinkeittimet, mikro, jääkaappi ja iso kylmiö. Mutta esim. toista uunia ei ole... Astianpesukone puuttui kanssa mutta pitopalvelu ei pitänyt sitä pahana, hoituu kuulemma ilmankin. Mutta jos vieraita tulee 100 niin miten yhdellä liedellä saapi ne ruoat tehtyä / lämmitettyä tms..)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...