Jump to content
Naimisiin.info

Suositelkaa hyvää näppyvoidetta!


Recommended Posts

Täällä kärsittiin samasta ongelmasta! Sain ihotautilääkäriltä reseptin Dalacin-merkkiseen liuokseen. Samalla vedin sitten saman nimistä mahtiantibiottia, siitä on nyt melkein kaksi vuotta, eikä oo noita patteja sen koommin näkynyt. Jos joku yrittää tulla, laitan sitä liuosta (aika riittoisaa) ja se häviää ihan parissa päivässä. Eli mitään varsinaista voidetta en sulle osaa suositella, mutta käy lääkärin pakeilla!

Link to comment
Share on other sites

Täällä kärsittiin samasta ongelmasta! Sain ihotautilääkäriltä reseptin Dalacin-merkkiseen liuokseen. Samalla vedin sitten saman nimistä mahtiantibiottia, siitä on nyt melkein kaksi vuotta, eikä oo noita patteja sen koommin näkynyt. Jos joku yrittää tulla, laitan sitä liuosta (aika riittoisaa) ja se häviää ihan parissa päivässä. Eli mitään varsinaista voidetta en sulle osaa suositella, mutta käy lääkärin pakeilla!

Sama homma täällä!

Mulla ja siskoillani on aina ollut hyvä iho, mutta välillä (varsinkin menkkoja ennen) tuli molemmille sellaisia kammottavia ihonalaisia näppyjä joille ei voinut mitään ja jotka teki hirmu kipeää.

Sain ihotautilääkäriltä reseptin tuohon samaiseen Dalacin-liuokseen eikä sen jälkeen ole ongelmaa ollut. Vähänkin jos tuntuu että patti kohoaa niin lääkettä siihen ja heti paranee. Siskoilla auttoi myös.

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Entäpä sitten sellainen tilanne, kun on lopettenut e-pillerit ja juuri leuan alueelle alkaa muodostua epäpuhtauksia; siis lähinnä tukkeutuneita ihohuokosia (valkopäitä, mustapäitä)? :(

Hankin apteekista Eucerinin epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja tuotteita, mutta mitään suurta apua ei ole ollut...Olen myös kokeillut Body Shopin teepuuöljyä, mutta eipä mitään huomattavia vaikutuksia silläkään...

Jos jollain on kokemuksia ja hyväksi havaittuja hoitokeinoja/aineita, ottaisin vinkkejä suurella ilolla vastaan!:):-X

Link to comment
Share on other sites

Pari vuotta sitten mulla oli tuota samaista Dalacin-liuosta, käytin kolme putkiloa. Kyllä se auttoi jonkin verran, mutta ei mitenkään merkittävästi. En tajunnutkaan, että on olemassa samannimistä antibioottia. Onko siinä sama vaikuttava aine kuin liuoksessakin?

Ponikka: kauan jouduit syömään sitä antibioottia?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä siinä on sama vaikuttava aine, mutta on aika paljon tykympää ainetta kuin liuos. Tuskin mullakaan ihan pelkällä liuoksella olisi ne patit lähteneet. Muistaakseni vetelin sitä 300 mg antibioottia sellaisen kuukauden tai parin verran. Mutta se auttoi jo paljon aikaisemmin! Muistaakseni parissa viikossa katosi ne pahimmat, mutta sehän on tietenkin aina yksilöllistä.

Link to comment
Share on other sites

Toi kuulostaa tosi hyvältä! Ajattelin, että kun lähdetään kohta sinne häämatkalle  :-X niin, siellähän on valoa ja aurinkoa, joilla on kuulemma hyvä vaikutus ihoon. Niin ajattelin, että totahan vois vetää siinä samalla, niin tulos olisi varmaan parempi. Onko sulla tullut siitä Dalacinista mitään sivuvaikutuksia? Onkohan antibiooteilla jotain rajoituksia, ettei niitä voi käyttää, jos on paljon aikaa auringossa?

Link to comment
Share on other sites

Itsellä toiminut aika tehokkaasti, kun huomaan ihonalaisen paukaman tulleen, painelen sitä illalla jääpalalla ja sit laitan siihen yöksi jotain "epäpuhtaus-liuosta" (esim. Cliniquella hyvä) ja lähes aina aamulla on paukama kadonnut ...

Mulla ainakin paukamat tulee lähes aina kuukautisten aikaan ja sit just silloin, kun olis tarpeen olla erityisen hehkeä ! Toisin sanoen,hääpäivänä on takuuvarmasti ainakin yksi "kutsumaton vieras"  ;)

Link to comment
Share on other sites

Mä tykkään Cliniquen anti-blemish solutions -sarjan spot treatment geelistä ;D. Kirkasta ja ohutta geeliä jota laitetaan yksittäisten näppyjen päälle. Sopii hyvin myös meikin alle kun ei ole sellaista paksua kökköä :P. Muistaakseni samasta sarjasta on laajemallekin aluelle tarkoitettu tuote ja muutama vuosi sitten lanseerattiin myös spray -tuote selän epäpuhtauksiin.

Link to comment
Share on other sites

Suosittelen edullista keinoa: Oriflamen teepuuöljyä.

Itselleni se auttaa, ja kokemusta kunnon näpyistä on! Oriflamen teepuuöljy on luonnon oma hoitokeino, jota uskaltaa läträtä koko kasvoille. Se rauhoittaa ihoa ja toimii kuulemma muihinkin iho ongelmiin (mm. ontelosyyliin.)

Nuo täällä mainitut toiset saman Oriflamen sarjan tuotteet on sellaisia joita laitetaan näpyn päälle, ja tehokkaiksi olen nekin havainnut, mutta tätä öljyä tosiaan voi käyttää laajemmalle alueelle jos näppyjä on useampia. Ja koska on öljy, niin yöksi, koska kasvot kiiltää sitten.  ;D

Ja kokemusta löytyy muistakin tuotteista, mm. Dalacin-lius putkilosta, ja markkinoiden tehokkaimmasta pilleristä Roaccutanin jälkeen (naiset ei saa syödä Roaccutania) -joka kylläkin auttoi piiitkällä aikavälillä. Mutta nyt luotan tuohon teepuuöljyyn  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aivan HUIPPU-apu on Ella Bachén Soin Purifiant Intensif creme intex no 2 -niminen voide! Se sisältää jotain kampelanmaksaöljyä (???) ja en oo kyllä sen veroista missään tavannut. 50 ml putkilo maksaa n. 30 [ch8364], mutta kestääkin varmaan pari vuotta - sitä laitetaan näppylän päälle ja se ikäänkuin kuivattaa ja puhdistaa finnin. Aivan huippu-tuote ja sitä saa kosmetologi-liikkeistä! Tehoaa varsinkin sellaisiin näppyihin, joita saa jotenkin puristeltua, nuo pahkurat on kyllä tosi tosi kurjia..

Yks vinkki vitonen noihin pahkuroihin on, että tökkäsee PUHTAALLA neulalla niihin reiän ja eikun tiristämään  ;D. Siihen sitten tuota voidetta, niin johan läks  ;D. Alan olla asiantuntija näissä asioissa, kun ite oon kärsinyt jo melkein vuoden verran iho-ongelmista minipillereiden vuoksi. Kova paikka, kun aikaisemmin ei oo ollut mitään ongelmia!  :-/ No, nyt on heitetty pillerit mäkeen, katotaan kuinka ihon käy  :D. Tsemppiä!

Link to comment
Share on other sites

Itse olen saanut loistavaa ensiapua näistä Garnierin tuotteista.

Tuotesarjasta löytyy väritön geeli joka kuivattaa finnejä. Tuollaisiin "patteihin" laitan sitä illalla ja aamulla finni on jo puristettavassa kunnossa. Aamulla alkoholipitoisella kasvovedellä pyyhintä, ja silloin finnin yleensä saa jo meikattuakin kohtuullisesti piiloon.

garnierskinnaturalspure.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nostan vähän tätä koska painin saman ongelman kanssa. Häät on ensi syksynä, yleensä kesäisin iho on suht ok, mutta talven tullen alkaa kukkimaan...

Ostin reseptivapaata Basiron 5% voidetta eilen apteekista. Yhden kerran käytön jälkeen kaikki paisumassa olevat finnit olivat kutistuneet. Minulle tuote ei aiheuta myöskään kirvelyä, hilseilyä tai punoitusta. Pesen kasvot Apocyclin (tai Lactacyd) pesunesteellä, jonka pH on jotain 3,5. Alhainen pH tappaa tehokkaasti bakteereita. Sitten laitan ihan kunnon kerroksen rasvatonta geeliä naamaan (apteekista myös). Kostetuttaa tarpeeksi, mutta ei tuki huokosia. Päälle sitten iltaisin Basironia. Lisäksi kerran viikossa kuorin ihon ja parii kertaa viikossa höyrytän naamaa kattilassa :girl_haha: ja laitan savinaamion alueille, joilla esiintyy mustapäitä. Toivottavasti nämä finnit lähtisivät näin. En suosittele ihon rasvaamatta jättämistä tai vahvoja alkoholipitoisia kasvovesiä, minun sekaihooni on tämän takia tullut todella ilkeitä finnejä ja paljon!

Muitakin vinkkejä otetaan vastaan :)

Lisäsys: vaihdan myös kasvopyyhkeen ja tyynyliinan 3 päivän välein...

Muokattu: , käyttäjä: lokakuunmorsian
Link to comment
Share on other sites

Jo "pintaan" nouseelle näpyille käytän itse Cliniquen anti-blemish solution täsmätuotetta. Lähes vastaava, mutta hinnaltaan halvempi tuote löytyy myös Garnierilta. Molemmissa tuotteissa vaikuttavana aineena on salisyylihappo. Nämä tuotteet ns. puhkaiset näpyn, sen jälkeen käytän apteekista saatavaa Bebanthen rasvaa, joka rauhoittaa ja korjaa rikki mennyttä ihoa.

Ennalta ehkäisyyn suosittelen entisenä ongelmaihoisena luonnonkosmetiikkaa. Kannattaa ainakin vaihtaa kosteusvoiteeksi sellainen tuote, joka ei sisällä mineraaliöljyä, parabeeneja tai silikoneja, koska nämä ainesosat kokemukseni mukaan tukkivat ihoa. Tosi hyviä tuotteita löytyy esim. Weledalta, Korresilta ja Laveralta.

Itse olen myös huomannut ruokavalion merkityksen ihon kunnolle. Rasvainen ruoka näkyy myös ihon rasvaisuutena.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minulle ei tuo Basiron käynyt, mutta olen käyttänyt jo varmaan 6 vuotta apteekista saatavaa Brevoxyl 40mg/g voidetta aamuin illoin. On tarkoitettu aknen hoitoon, itsellä ei aknea. Muuten vaan varsinkin talvisin menee iho huonoon kuntoon. Ei kuivata ihoa ja toimii myös mustapäille. Kannattaa kokeilla.

mouks. saa siisa ilman reseptiä

Muokattu: , käyttäjä: Suziel
Link to comment
Share on other sites

Mies osti n. kuukausi sitten Neutrogenan Visibly Clear - Rapidly Clear Treatment -tuubin apteekista. Ekaksi epäilin sen tehoa, mutta kertakaikkiaan aivan mahtava tuote, joka lupaa poistaa punoitusta ja "pienentää" näppyä kahdeksassa tunnissa. Hinta ei todellakaan huimaa päätä, alle 8 euroa. Ja siis ilman reseptiä. Reseptillä taas saa myös Skinoren-voidetta, joka hieman kirvelee/polttelee/kutiaa, mutta toimii.

Ihan isoihin näppyihin, joita ei voi puristaa, olen Skinorenin lisäksi (mutta ei siis samaan aikaan) käyttänyt hammastahnaa iltaisin ohuen kerroksen. Tän opin joskus vuonna X saksalaiselta kämppikseltäni, kun olin ostanut joitakin kalliita finnitarroja (vai mitä ne nyt oli, jotain hienoja, sellasia, kuin huuliherpeksen peittoon on nykyään :girl_haha: ) ja se sit kysyi, miksen käytä hammastahnaa. En ollut ikinä kuullutkaan! Se kuivattaa näppyä tehokkaasti (ja tuntuu ihan raikkaalle). :D Kannattaa kokeilla, siinä ei mene ainakaan rahaa hukkaan.

Link to comment
Share on other sites

Minulle ei tuo Basiron käynyt, mutta olen käyttänyt jo varmaan 6 vuotta apteekista saatavaa Brevoxyl 40mg/g voidetta aamuin illoin. On tarkoitettu aknen hoitoon, itsellä ei aknea. Muuten vaan varsinkin talvisin menee iho huonoon kuntoon. Ei kuivata ihoa ja toimii myös mustapäille. Kannattaa kokeilla.

mouks. saa siisa ilman reseptiä

Sama vaikuttava aine, Basiron on 5% ja Brevoxyl 4%. Näitä ei kannata kauheasti käyttää jos ei ole oikeaa tarvetta, vahvoja lääkeaineita ovat kuitenkin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 years later...
  • 7 months later...

Olen kuullut tuon kikan että näpyn päälle laitetaan hammastahnaa tai sitten sinkkivoidetta. Sinkkivoide voi myös vähän vaalentaa finniarpia. En vanno mitään kun itse vasta sinkkivoidetta ostin enkä ole ehtinyt kokeilla, mutta netistä luin että joillain on toiminu.

 

Sinkkivoiteesta minäkin olen kuullut positiivisia kokemuksia, se myös ilmeisesti rauhoittaa näppyjen punaisuutta ja ärtyneisyyttä. Kuulemma sinkkitabletit on myös toimivia, ja harkitsin itsekin aloittavani sinkkitablettikuurin - edesauttaa myös hiusten ja kynsien hyvinvointia. Mietityttää vaan, että ehtiikö tehoamaan, kun häät on kuitenkin jo reilu 2kk päästä. Sinkkitabletit saattavat kuulemma ensin puskea kuonat ulos, eli hetkellisesti pahentaa ihon kuntoa ennen kuin tulokset alkavat näkyä. Joillakin ei tuota pahempaa vaihetta tule ollenkaan, mutta mun tuurilla kuitenkin iho kukkisi vielä hääpäivänä :D Ärsyttävää että pitää tällaisia edes miettiä, mulla oli ihan sileä iho ennen kuin lopetin pillerit vajaa vuosi sitten. Nytkään ei tosin ole aknesta kyse, vaan yksittäisiä näppyjä ilmestynyt lähinnä otsaan ja suunympärysalueelle. Olisi kiva saada iho kuntoon hääpäiväksi!

 

 

Muoks:// Suolasaippua on kuulemma monilla tehonnut myös ihon kuntoon, eikä maksakaan paljoa. En tiedä saako apteekeista, mutta varmaan ainakin luontaistuotekaupoista. 

Muokattu: , käyttäjä: esssie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...