Jump to content
Naimisiin.info

Helppo menu, ehdotuksia?


Like-Angel

Recommended Posts

Meillä on puutarhatyyliset juhlat, vieraita n. 50 ja aiomme tarjota ihan perus grilliruokaa, sitä ei saa kesällä koskaan liikaa :)

Eli pihvit grilliin, noutopöytään fetasalaattia, perunasalaattia, omena-sipulihyvettä, kermaperunoita ja yrttivoitäytteisiä patonkeja. Lisäksi mukana pari lihaa vältteleviä, joten heille koitan metsästää lohimakkaraa. Keliaakikoille käy muut kuin patonki, laktoosi-ihmisille käytännössä kaikki koska perunasalaatti ja kermaperunat tehdään laksoosittomista tuotteista. Vegaani-ihmiset saavat tyytyä pupeltamaan omena-sipulihyvettä ja fetasalaattia, nakelkoot fetat pois, mä en aio ottaa joka ikistä erikoisruokavaliota huomioon, varsinkin jos ne ovat vapaaehtoisia. Vege-ihmisiä tosin meidän kaveripiiristä ei taida löytyäkään.

Link to comment
Share on other sites

Mietin kovasti myös häämenuta. Tarkoituksena olisi syödä ulkona, valmistaa ruuat itse jne. Tehtävä onkin hullun vaikea. Meidän häät on mökillä ja tajusin, ettei ruokia saa mitenkään 50 hengelle lämpimiksi. Ei muuta kuin aivonystyrät heilumaan. Ainakin tuo karjalanpiirakoiden leipominen on varmaan itselläni edessä...

Link to comment
Share on other sites

Vegaani-ihmiset saavat tyytyä pupeltamaan omena-sipulihyvettä ja fetasalaattia, nakelkoot fetat pois, mä en aio ottaa joka ikistä erikoisruokavaliota huomioon, varsinkin jos ne ovat vapaaehtoisia. Vege-ihmisiä tosin meidän kaveripiiristä ei taida löytyäkään.

Toivottavasti tosiaan ei ole tulossa vegaaneja, voisi heille tulla hieman nälkä. Hassua erotella ihmiset sen mukaan, onko heidän ruokavalionsa "vapaaehtoinen" tai "pakollinen" (eli ilmeisesti terveydellisistä syistä johtuva?). Esimerkiksi muslimit ja juutalaisethan eivät syö sianlihaa uskonnollisista syistä, eli heillä ei ole mitään terveydellistä syytä olla sitä syömättä. Jättäisitkö tällaisten henkilöiden erityisruokavalion kuitenkin huomioimatta? Ja toisaalta olet kuitenkin tarjoamassa (punaista) lihaa syömättömille eri ruokaa, olisiko hirvittävän hankalaa järjestää myös vegaaneille jotakin heille sopivaa syötävää?

(Tiedostan, että nämä ovat hypoteettisia pohdintoja, jos teille ei tosiaan ole tulossa kasvissyöjävieraita, kuten totesit, mutta pakko oli saivarrella kun pisti silmään ::))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me ollaan suuniteltu myös ruokien väsäämistä itse häihin, mutta lämmintä ruokaa meille ei tule. Meidän herkkuja on muutenkin kaikki tapas-tyyliset herkut, kalat, salaatit, suolaiset piirakat, sämpylät, hedelmät ja erilailla maustetut lihaspullat. Hampurilaisiakin mietittiin, niistä tulee niin älyttömän hyviä, kun tekee itse grillissä. Nyt pitäisi vain löytää muutama tarjoilija häihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Me mietittiin sitä pastaa (siis uunissa valmistettua), mutta joku mainitsi että on vaikea lämmittää tai pitää lämpinä??

Mihin se perustuu...? Pitäisiköhän meidän sitten vaihtaa mutta eikö se ole sama kuin muutkin laatikko ruuat??

Pastavuoka (esim. broileria, hedelmiä, pastaa ja kermainen kastike, juustoraaste päällä) on ihan samanlainen pitää lämpimänä kuin kiusauskin. Lisäksi pastavuokan voi paistaa vasta juhlapäivänä, mutta muuten koota jo valmiiksi. Helppoa ja maukasta!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

meille tulee ihan vaa uudet perunat,lohta,konjakkihärkää,lihapulllia ja erilaisia salaatteja (tosiaan perunat ja lihapullat on vaan lämpimiä) ja pari työntekijää tulee keittiöön hoitamaan buffettia ja valmistaa salaatit ja perunat+lämmittää lihapullat joten meille jää vain ruokien osto,lihapullien teko.

Link to comment
Share on other sites

Guest OnnellinenMorsian

Meille tulee näillä näkymin ainankin savulohi, perunat, lihapullat, possun sisäfile, salaatteja. Mutta itse kun en oikein tosta savulohesta välitä(ja en lihaa syö), rakastan tonnikalaa,

niin olisiko tyhmää tehdä vielä tonnikalavuoka.. Ihan siis perus pasta,tomaattimurska,kermaa,juustoa. Tai jos sitä jotenkin tuunaisi hienommaksi :D

Toi broilerivuokakin kuullostaisi hyvälle, koska kaikki ei tykkää lihapullista ja possusta.. Mut tuleeko sit jo liikaa kaikkea :D

Meillä kaksi keittiö ihmistä lämmittämässä/laittamassa ruuan esille, ja tekevät lihalle kastikkeen ja salaatit.

muuten tehdään itse(ts. isäni ja anoppi suurimman osan :) )

Iltapalaksi näillä näkymin kinkkukiusaus tai suolaisia piirakoita,salaatti,karjalanpiirakoita tms..

Kumpikohan olisi edullisempi tehdä, ja mistä löydän isoja vuokia mihin sitä kinkkukiusausta tekisin..?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Alkudrinkki

Alkuruokana

vihersalaatti

kinkku-pastasalaatti

patonkia+ruisleipää (juustoa, kinkkua ja levitettä)

pääruokana

keitettyjä perunoita

kermaperunoita

savustettua lohta

lihapullia

(hyörytettyjä nakkeja)

juomana vesi, maito, mehu

tää setti olis nyt mietinnässä, itse tehdään niin ei jaksa vaikeempia alkaa tekeen :D

kahvipöydässä sit hääkakku, suklaakakku tai juustokakku, coctail piirakoit, pitsarullii, ja ehkä jotain muuta vielä :)

illaksi tarjotaan virosta haetut kalja, siideri, lonkero, ja ruokana mietin ehkä kinkkikiusausta tai muuta helppoa ja nopeaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...