Jaana25

Ei tanssia ollenkaan!!

17 viestiä aiheessa

Siinäpä se, eli me päätimme, ettei bileissä ole tanssimista lainkaan. Häävalssit ja muut ei kiinnosta, suku ei ole tanssiväkeä millään lailla, ja jatkot kavereille ja kaikille halukkaille järjestämme johonkin yökerhoon. Enemmän tuntuu omalta hääväen kanssa seurustelu kuin armoton hikibiletys.

Pari kuukautta asian kanssa tuli stressattua, nyt päätöksen jälkeen olo helpottui huomattavasti. Pieni epäilys on tietysti, että ihmiset "eivät ymmärrä". Taustamusiikkia tälle seurustelulle ollaan tietenkin laittamassa, kuin myös ruokailuun.

Tuntuu, että kovin yleinen systeemi tämmöinen ei ole?? Onko kellään kertoa hyviä kokemuksia moisesta???

Muoks. Piti vielä sanoa, että sulhon 2 kaveria tulevat esittämään joitain biisejä, käsittääkseni akustisilla kitaroilla. Mutta tuskin siis mitään bilebiisejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestäni tanssiminen ei ole mikään pakollinen ohjelmanumero, ja olen ollut useammissa häissä, joissa ei ole tanssittu ollenkaan, eikä tunnelma ole siitä kärsinyt. Varsinkin jos vieraat eivät ole innokkaita tanssijoita, on mielestäni parempi jättää se kokonaan pois. Voisi olla aika väkinäinen tunnelma, jos vain muutamat uskaltautuisivat tanssimaan. Ja hääjuhlan on tarkoitus olla hääparin näköinen, joten jos tanssiminen ei teitä kiinnosta, niin sitä ei tarvitse olla. ;) Jos joku ei sitä ratkaisua ymmärrä, niin se on hänen ongelmansa. Meillä oli tanssia, mutta muutamia muita "pakollisia" ohjelmanumeroita oli jätetty pois (esim. kimpun ja sukkanauhan heitot), ja olimme keskustelleet asiasta etukäteen läheisimpien ihmisten (vanhemmat, sisarukset ja parhaat ystävät) kanssa. Meille oli tärkeää varmistaa, että he ymmärsivät ratkaisumme. Ei sitten tarvinnut stressata asiasta enää hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule tanssia, enkä ole sitä edes ajatellut, että se voisi olla jollekin ongelma. Juhlatila on niin rajallinen ja juhla suhteellisen lyhyt (18-24), joten päätettiin, että ei mitään bändejen järjestelyitä tai tansseja.

Meille ei muutenkaan tule ryöstämisiä tai heittelemisiä - ainoastaan yhdessäoloa. Jäänrikkomiseksi ja ihmisten esittelemiseksi pidämme alussa kyllä huiskutusleikin, mutta siinäpä se sitten oli.

Me ollaan molemmat niin puheliaita ja puheliaista perheistä, että aina on sukujuhlien jälkeen jäänyt jotain hampaankoloon, kun ei ole kaikkien kanssa ehtinyt riittävästi jutustelemaan tai paneutumaan keskustelun pyörteisiin kunnolla. Eli pyrimme korjaamaan tilanteen omassa juhlassamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä ei ollut muuta tanssia kun minun ja miehen häähidas. Loppuillasta sitten "jorausta", mutta ei mitään perinteisiä valsseja ja humppia. Kivaa oli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei myöskään tanssittu, (ei ollut bändiä ollenkaan) koska kumpikaan mieistä ei osaa kunnolla, eikä muutenkaan tanssia harrasteta.

Etukäteen varoitettiin äitiäni, joka kovasti toivoi häävalssia, mutta ei hän tainnut kovin pahoillaan loppujen lopuksi olla. Anoppi taas huokaisi helpotuksesta, ettei hänenkään tarvitse tanssia.

Etukäteen mietimme sopivia tekosyitä häävalssin puuttumiselle ja juhlapaikan pienuus oli hyvä syy. Pihalle tosin olisi mahtunut, mutta onneksi kukaan ei sanallakaan hääjuhlassa maininnut mitään häävalssista.

Muutama häävieras sanoi tajunneensa vasta pari päivää häiden jälkeen, että "Hei, nehän ei muuten tanssineet häävalssia ollenkaan! :o"

;D ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei tanssittu ollenkaan. Emme itse ole tanssivaa sorttia, joten päätimme jättää sen kokonaan pois. Usein tanssin alkaessa vieraat jakautuvat kahteen osaan ja sillä toisella puolella on hyvinkin tylsää. Ajateltiin siis, että mikäli ihmiset haluavat tanssia, niin voivat lähteä jatkoille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin tulee bändi ja tanssia, mutta en ole itse koskaan aiemmin ollut häissä, joissa olisi tanssittu.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ollut minkäälaista tanssia meidän häissä.

Kannattaa tosiaan ainakin miettiä sen verran, että onko siinä omassa lähipiirissä oikeesti porukkaa, joka haluaa tosiaan tanssia.

Toissa kesänä olin häissä, joissa kaiken muun ohjelman jälkeen tuli bändi soittamaan. Hääpari tanssahteli häävalssin ja muutama muu pyörähteli siinä sitten hetken sen jälkeen. Pian oltiin tilanteessa, jossa morsiamen äiti puuskahti pihalla hääparille, että "menkää nyt edes te tanssimaan, kun bändi soittaa tyhjälle salille". Osa vieraista teki jo lähtöä kotiin ja muut viettivät aikaa pihalla seurustellen. Tanssiminen ei tuntunut kiinostavan ketään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tuota mekin mietittiin, kun ei oikein tiedetty onko vieraat niin tanssikansaa että bändi kannattaa palkata. Haluttiin kuitenkin valssi, joten palkattiin DJ joka soitti biisit levyiltä. Hyvä päätös olikin, sillä loppuillasta soiteltiin biisejä laidasta laitaan, ja kaikilta tuli kehuja  ;D

Jos lattia olis alkunu pakollisten valssien jälkeen tyhjentyä, ois biisien soittelu jätetty siihen ja tehty jotain muuta. Kaasoilla oli jotain (en edelleenkään tiedä mitä) varasuunnitelmaa just ton tilanteen varalle  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä ei ole ollenkaan tanssia häissämme. Emme ole kumpikaan tanssi ihmisiä ja emme koe sitä millään lailla tarpeelliseksi häissämme, joten jätimme suosiolla pois. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ollut tanssia meilläkään, muuta ohjelmaa oli niin paljon ettei kukaan varmasti sitä kaivannutkaan. Ja jäi sopivasti aikaa puhella kaikkien vieraiden kanssa, mulle ja miehelle se oli tanssia tärkeämpää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä kahden edellisen kanssa. Olen ollut parissä häissä, missä tanssi on ollut aika pakkopullaa. Riippuu tietysti vieraista. Jos on humppa-piireistä, niin tanssi on varmaan ihan hyvä ohjelma. Muuten ei ainakaan ole kyllä ollut nuorempien vieraiden suosiossa.  Bändin sijasta voi satsata vaikka ruokaan tai pöytiin tarjoiluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on itsestäänselvyys, että tanssia tulee. Häävalssi (tai joillakin -tanssi on sulhaselleni todella tärkeä ohjelmanumero. Lisäksi meillä on, sanoisinko, noin puolet, vieraista, "vanhuksia" = yli 60 v. joille valssaaminen on suuri osa hääjuhlaa :) Toki meillä on myös bailabaila-tanssia :D Itselleni särähtää hieman korvaan tanssittomat häät, mutta olen tämmöisissäkin häissä ollut. Jos esim. hääpari vihaa tanssia häissä ja tosiaan pitää sitä pakkopullana, ei ole mitään velvollisuutta sitä hääpäivään mahduttaa. Jokainen taplaa tyylillään :) Ja kuten sulhanen yllä mainitsi, bändin sijaan voi satsata rahallisesti muihin asioihin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Argh. Mulla palaa aivan käpy kun useammalta suunnalta on tullut kommenttia että "tottakai _pitää_ olla tanssia häissä" kun olen kertonut ettei varmaankaan ole. Mutta miksi  ihmeessä PITÄISI? Meistä ei kumpikaan tanssi, niin musta olis tosi outoa jos ohjelmassa olis paljon tanssia ja me joko kattellaan sivusta tai ollaan aivan omalla epämukavuusalueella ja koitetaan tanssata mukana. Nehän on meidän häät. Kai porukka luulee että sitten siellä vaan istua kökötetään eikä tehdä mitään mutta eihän se sitä tarkota. Halutaan meille niin rennot ja aidot ja hauskat häät kuin mahdollista, meidän näköiset. Sitäpaitsi mulla tulee kyllä allerginen reaktio kaikesta mitä PITÄÄ, miten niin on jotain pakollisia asioita mitä häissä on oltava? Eipäs ole. Piste. Tämä oli avautuminen, pahoittelut kaikille :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei todellakaan tarvii olla tanssia! Olen ollut kans häissä, joissa on ollu bändi ja sitten tosi harva vieras lopulta tanssi... Hukkaan meni rahat.

 

Itse ratkastiin tämä asia niin, että meille tulee iltaan (lyhyt) tanssiosuus. Mietittiin, että ruuan ja hääkakun välissä voisi hoitaa häävalssin ja tanssia, kun meille kuitenkin tulee jonkun verran vanhempia vieraita, jotka siitä tykkäävät. Toivottavasti tanssi sitten loppuisi luontevasti hääkakun leikkaamiseen ja sen jälkeen jotain muuta ohjelmaa ja vapaata seurustelua. Kun ei liian tiukkaa aikataulua tee, niin pitäisi pystyä esim. venyttämään tanssiosuutta, jos vieraat viihtyvät tanssilattialla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ah, aika hyvä kompromissi! tuleeko teille sitten miten tuo musiikkipuoli?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tehdään tuolle tanssiosuudelle oma soittolista. Täytyy vaan kattoa, että se on tarpeeksi pitkä, että tuota osuutta voi sitten tarpeen mukaan pidentää. Lyhentäminen toki onnistuu. ;) Meillä seremoniamestari on myös DJ (ollaan itse päätetty musiikki etukäteen ja tehty soittolistat).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään