Jump to content
Naimisiin.info

Tanssijärjestys & partnerit (vanhemmat jne)


saru

Recommended Posts

Eli mietin tässä vaan et onko se " oikein" jos hääpari tanssii itekseen sen oman häävalssinsa ja seuraavan valssin aikana morsiammen isä tanssittaisi tytärtään ja sulho tanssisi äitinsä kanssa ja saman aikaisesti morsiammen äiti ja sulhasen isä laittaisvat jalalla koreasti ja sit kolmannen valssin aikana hääpari tanssis appivanhempiensa kanssa? Vaiko mitenkä???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm...aloin tuossa miettimään, miten häissä yleensä menee nuo valssaukset...  ;):D

Eikös yleensä 3 ensimmäistä valssia ole varattu hääparille & lähisuvulle, ja kolmannen lopussa / neljännessä valssissa koko hääväki voi yhtyä tanssiin.

Missä järjestyksessä valssit on useimmiten tanssittu...?

....mun käsitys on seuraava:

1.valssi: Hääpari yksinään= häävalssi

2.valssi: morsian & morsiamenisä, sulhanen & morsiamen äiti - puolessa välissä valssia vaihto niin, että morsian tanssii appiukkonsa kanssa ja sulhanen äitinsä kanssa.(vai tanssiiko myös sulhanen ensin oman äitinsä kanssa, kun morsiankin tanssii oman isänsä kanssa...?)

3. Valssi: morsian & veli tai bestman, sulhanen & kaaso tai mummo tai sisar, ja sitten kaikki tervetulleita tanssiin...

:-? Osaisiko joku auttaa?

:)

Link to comment
Share on other sites

Hmm...aloin tuossa miettimään, miten häissä yleensä menee nuo valssaukset...  ;):D

Eikös yleensä 3 ensimmäistä valssia ole varattu hääparille & lähisuvulle, ja kolmannen lopussa / neljännessä valssissa koko hääväki voi yhtyä tanssiin.

Missä järjestyksessä valssit on useimmiten tanssittu...?

....mun käsitys on seuraava:

1.valssi: Hääpari yksinään= häävalssi

2.valssi: morsian & morsiamenisä, sulhanen & morsiamen äiti - puolessa välissä valssia vaihto niin, että morsian tanssii appiukkonsa kanssa ja sulhanen äitinsä kanssa.(vai tanssiiko myös sulhanen ensin oman äitinsä kanssa, kun morsiankin tanssii oman isänsä kanssa...?)

3. Valssi: morsian & veli tai bestman, sulhanen & kaaso tai mummo tai sisar, ja sitten kaikki tervetulleita tanssiin...

:-? Osaisiko joku auttaa?

:)

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1117364991

Ei sitä mikään määrää,miten pitäisi tehdä.Tuossa linkissä on

aiheesta keskustelua.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Esim. näin:

1.hääpari keskenään (vanhemmat keskenään voivat tulla jo samaan tanssiin mukaan)

2.morsian isänsä kanssa, sulho äitinsä kanssa, morsiamen äiti sulhon isän kanssa.

3.morsian+ sulhon isä, sulho + morsiamen äiti, morsiamen isä+ sulhon äiti

4.sitten miten mieli tekee  ;D bestmanien, kaasojen, sukulaisten, kavereiden kanssa..

Variaatioita joutunee usein tekemään, niinkuin meilläkin, kun vanhemmista puuttuu 1.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Mulle on jäänyt hieman epäselväksi seuraava asia:

Kun hääpari on tanssinut häävalssin (tai -tanssin). Kuka hakee ketä sen jälkeen seuraavaan tanssiin?

Siis hakeeko hääpari vai anopit vai apet... Ja kuka ketäkin...  ;D

Montako valssia (tai tanssia) yleensä tanssitaan "pötköön"?

Tulee morsiammella jo tuska hiki ottalle...  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Me on aateltu ottaa häävalssi mukaan perinteitä tuomaan. Muuta perinteistä kun meidän häissä ei varmaan juuri tule olemaan. Sulho ei kuitenkaan ole kovin tanssitaitoinen. Itse valssin jollain tavalla hallitsen ja tykkään tanssimisesta.  Tässäpä siis mietinki et kuuluuko hääparin tanssia häävalssi kokonaan yksin, vai kuuluuko vieraiden tulla siihen mukaan jossain vaiheessa. En välttämättä haluais sitä tanssia sulhon kanssa yksin kokonaan kun ei sulholta se valssi oikein kunnolla luonnistu eikä kursseille halua.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2007kaasona

Olen ollut häissä, jossa pari tanssii koko häävalssin yhdessä. yksi ystäväpariskunta tanssi häävalssin sijaan hitaan. Se oli yhtä juhlavaa, eikä tanssia tarvitse jännittää samalla tavalla kun valssi jos se ei kerta luonnistu..

En tiedä onko alla olevasta linkistä apua: http://www.mtv3.fi/helmi/haat/artikkeli.sh...7?haat-haasivut

Link to comment
Share on other sites

Perinteistä en tiedä, mutta niissä tanssihäissä missä itse olen ollut niin hääpari on aloittanut (luonnollisesti) häävalssin ja ennenkuin se loppuu niin siinä on isä tanssittanut morsianta ja äiti poikaa, appi morsianta ja anoppi sulhoa jne.  ;)

Ihan miltä itsetä tuntuu parhaalta niin kannattaa tehdä. Teidän juhla! :-X

Link to comment
Share on other sites

Itse olen tavannut myös kahdenlaista tyyliä. Joko että morsian ja sulhanen tanssivat häävalssin kokonaan kaksin tai sitten juuri siten että vanhemmat tanssittavat hääparia osan laulusta. Joskus vanhempien (ja appivanhempien) kanssa tanssittava tanssi on ollut erikseen seuraavana vuorossa. Mutta tosiaan oma valinta. Mun mielestä vanhempien tanssi on hyvinkin perinteinen tapa ja jos ette halua tanssia kokonaista laulua yksin, voitte sopia, että esim. puolessa välissä vanhemmat tulevat hakemaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me jouduttiin vähän muokkaileen tanssijärjestystä, kun kummankaan meidän isät ei tanssi. Eli ensimmäinen me tanssittiin vaan kaksistaan (itse haluttiin niin) sit toisen sulkki tanssi äitinsä, ja mä hänen miehensä kans. Jossain vaiheessa vaihdettiin niin, et sulkki tanssi mun mutsin kans, ja mä vaihdoin sulkin ukkiin  ;D  ;D

muoks.en nyt sentään sulkkia ukkiin vaihtanut, mut tanssiparikseni tuli sulhasen ukki  ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...