Jump to content
Naimisiin.info

toisenlainen morsion- tai sulhasen ryöstö


Pilvikki

Recommended Posts

Ei niin uusia ideoita mutta olen nähnyt ryöstettävän morsiamen ja sulhasen lisäksi anopin ja sulho joutu kovan työn eteen pelastaakseen hänet; ryöstökulkuneuvot vaihdelleet hepasta traktoriin, tehtävät on kyllä olleet perinteisiä (runoja morsiamesta, pitää hakea 5 kasvia ja kertoa miten ne kuvaavat morsianta, rahankeruuta yms.) ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eräissä häissä sulhanen joutui laulamaan hämä-hämä-häkki(vihaa laulamista!), toisissa golfia rakastava sulho joutui puttaamaan pallon maksimissaan kahdella lyönnillä reikään, kolmansissa sulhanen joutui puhumaan itse keksimäänsä kieltä. Kerraan morsian joutui sanomaan kymmenen asiaa, miksi sulhasen kaveriporukan tulisi luovuttaa sulho morsiamelle. Olen ollut myöskin häissä, missä sulhanen joutui oma kenkä kädessään keräämään vierailta lunnaat (=rahaa häämatkalle) jotta sai morsiamensa takaisin.

Olen itse mieheni kanssa lupautunut kaasoksi hänen ollessa bm ja olemme suunnitelleet morsiamenryöstöön kolme kohtaa: 1)sulho joutuu "myymään" ruosteisen lastenpyörän appiukolle. (Appiukolla pyöräliike, jossa sulho töissä.) 2) Sulhanen joutuu soittamaan ja laulamaan morsiamelleen laulun, joka on ylimusikaalinen. Sulho ei osaa soittaa, mutta laulaa kyllä. 3)Hän joutuu kans kiertämään sukkasilleen keräämässä lunnaita.

Eli vain mielikuvitus on rajana!

Link to comment
Share on other sites

Tässä ryöstömukaelmia:

•      Kääntäminen:

Kuulutetaan salissa, että ohjelmassa on nyt morsiamen (tai sulhasen) kääntäminen. Polttariporukka ilmaantuu mölyllä saliin ja nostaa morsiamen/sulhasen makuuasennossa ilmaan ja kääntää hänet 180 astetta ympäri.

•      Pölliminen:

Kuulutetaan salissa, että ohjelmassa on nyt morsiamen (tai sulhasen) pölliminen. Polttariporukka ilmaantuu mölyllä saliin ja tuo mukanaan pöllin, jota pitkin morsiamen/sulhasen pitää tasapainoilla.

•      ”Ryöstö”:

Ryöstäjät huivit kasvojen edessä tulevat ryminällä muka ryöstämään. Viime metreillä he pysähtyvät ja sanovat (mikrofoniin): ”Äh, ei kai me tätä morsianta/sulhasta jakseta ryöstää… täähän on vanha juttu!” Sitten he vain kävelevät salista pois.

Link to comment
Share on other sites

Tässä ryöstömukaelmia:

•      ”Ryöstö”:

Ryöstäjät huivit kasvojen edessä tulevat ryminällä muka ryöstämään. Viime metreillä he pysähtyvät ja sanovat (mikrofoniin): ”Äh, ei kai me tätä morsianta/sulhasta jakseta ryöstää… täähän on vanha juttu!” Sitten he vain kävelevät salista pois.

Tai sitten vievät morsiamelta lompakon? :D

Repeilin noille jutuille kyllä.... kääntämisessä on sen ongelma, että mahdollinen hame kääntyy korviin!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Yks mun mielestä kiva vaihtoehto oli, et ryöstetään booli. Ja sit vieraat joutuu tekemään jotain saadakseen sen takasin. Niin ei tarvii morsiamen ja sulhasen stressata,et kumpi joutuu hankalien tehtävien eteen!  ;)

Me ajateltiin jotain tähän tapaan,et vieraat valitsee joukostaan joitakin ihmisiä kenen luulevat saavan parhaiten boolin takaisin...Ekalla kerralla ei tietenkään onnista ja valitaan uudet yrittäjät...Koitetaan saada hiukan kilpailuhenkeä,et kuka sai boolin takas ja vähän leikkimielistä närää siitä kuka epäonnistui...Tehtävä voisi olla vaikka jotain mitä yleensä niin yllytyshullut miehet luulevat osaavansa vaikka silmät kiinni! Sit siihen joku jippo,ettei se ookkaan niin helppoa... ;)  ;D

Link to comment
Share on other sites

Toi boolin ryöstö mainio idea!!!!  ;D Saako varastaa idean?

Yleisesti olen morsiammen ryöstöstä sitä mieltä että se on kiva juttu, mutta rahan pyytäminen (eli lunnaat) on hieman kyseenalaista. Vieraat ovat tuleet juhliin lahjojen kanssa, monet aika arvokkaiden, niin lisärahan pyytäminen minusta ainakin tuntuisi tökeröltä.

Olen ollut häissä joissa on ryöstetty morsiuspari, jolloin appivanhemmat joutuivät töihin, siinä oli vaikka mitä. Sitten ryöstettiin sulhanen, joka joutui tekemään erilaisia tehtäviä kuten mm. lausumaan itsetekmänsä rakkausrunon. Siinä vaiheessa kun morisan palautettiin tuli sulhon esittää sama runo polvillaan morsiammen edessä ja ryöstävät päättivät, että oliko runoon panostettu tarpeeksi.

Mutta jokainen tekee kuin haluaa ja minun mielipiteeni ei ole se ainoa oikea

Link to comment
Share on other sites

Oon tämän idean jonnekin jo kirjoittanutkin, mutta viime kesänä kaasoillessani järkättiin boolimaljan ryöstö..

Kaksi miestä hiippaili vaivihkaa boolimaljan luo ja veivät sen mukanaan "huomiota herättäen".. Sitten he heittivät mennessään ohjekäärön, jossa oli kolme tehtävää, mitkä tuli suorittaa, jotta mahdollisesti boolimalja palautettaisiin...

1) Morsiuspari joutui kilpailemaan runoriimileikin, jossa he etsivät vieraiden joukosta mahdollisimman nopeasti riimeistä puuttuvia esineitä ja tuovat ne leikinvetäjälle..

Riimit oli tyyliin: Onpa morsiamella tänään hienosti laitettu tukka, tuokaa nyt minulle valkoinen ...... (ja sukka siis piti tuoda)

2) Edellisen kilpailun häviäjä joutui pitämään toiselle puheen, joka oli ennalta kirjoitettu.. Puhe oli tarina hääparista, josta puuttui adjektiiveja.. Adjektiivit pyydettiin yleisöltä ja puheesta tuli hauska  ;D

3) Lopuksi koko hääväki tanssi letkajenkkaa orkesterin tahdissa hääparin johtaessa porukkaa ja niin lopulta boolimalja saatiin takaisin  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin oli häissä boolimaljan ryöstö. Oli tosi hauska ohjelmanumero! Mummokin tykkäsi ;)

Miehen polttariseurue suureen ääneen vei boolimaljan, ja kaaso sitten kuuluttamaan, että voi kauheeta... nyt on boolimalja ryöstetty ja lunnasvaatimus on seuraava: Bändi soittaa tiputanssin, ja kaikkien pitää tanssia, muuten ei saada boolia takaisin. Sinne sitten kaikki ryntäsi tanssimaan, lapset ihan tohkeissaan ja jopa mummokin naureskellen tuli mukaan... 2 kertaa vedettiin tiputanssi läpi, ja sitten booli palautettiin saliin :) Ja tuli muuten mielettömän hauskoja valokuvia tuosta tapahtumasta ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ollessani kaasona eräissä häissä päätimme toisen kaason kanssa järjestää morsiamen ryöstön mutta ei haluttu normaalia rahan keruuta. Toisena kriteerinä oli sulhasen ujous, jolloin ei haluttu järjestää mitään nolaavaa tehtävää. Sovellettiin sitten juttua niin, että morsiamelta putosi kenkä ryöstettäessä. Vieraille oli jaettu kynät ja paperiliuskoja, joihin piti kirjoittaa syitä miksi morsian pitäisi palauttaa sulhaselle (toimivat ikäänkuin sulhasen apuna). Sulhasen tehtävänä oli kiertää keräämässä paperit morsiamen kenkään ja valita niistä 10 syytä jotka sitten luki ääneen. Vieressä oli "ryöstäjien" edustaja joka päätti mitkä syistä hyväksyttiin. Kun 10 hyväksyttävää syytä tuli, morsian palautettiin. Leikki oli oikein onnistunut ja vieraatkin saivat osallistua. Tuloksena oli oikein viihdyttävä ja hauska juttu, kun jotkut vieraista olivat intoutuneet keksimään kovinkin hauskoja syitä  :)

Link to comment
Share on other sites

Me on ajateltu, että morsiuspari ryöstettäisiin ja anopit ja appiukot joutuisivat vastaamaan morsiusparia koskeviin tietokilpailukysymyksiin. :D

Tämä on kyllä hyvä idea! Täytyy jotenkin vaivihkaa ehdotella kaasoille ja puhemiehille..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ajattelin, että jokaiselle vieraalle olisi varattu pikkupussi suklaarahoja, joita voisi sitten käyttää lunnaiden maksamiseen... Koska järjestämme häät keskiaikaisen teeman mukaiset niin isot kultaiset kolikot sopisivat hyvin tunnelmaan.

Ja vieraat saavat suunsa makeaksi, jos eivät raaski kaikkia rahoja tuhlattavan ryöstetyn/ryöstettyjen palauttamiseksi ::)

Selittely juttu on myös hyväksi, jos ryöstäjät päättävätkin etteivät rahat nyt riitäkään... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kuulin tuttavaltani hyvän idean erilaiseen ryöstöleikkiin..

   Elikkäs ryöstetään jompi kumpi mutta ei viedäkkään pois vaan laitetaan heidät seisomaan kauemmaksi tosistaan.. heidän pitää vuorotellen kehua toisiaan ja jos hyväksyy kehun saa astua askeleen eteenpäin.. jos ei niin pysyy paikallaan.. musta tää olis ihanan erilainen=) jokainen tietenkin voi soveltaa omalla tavalla.. tyyli vapaa.. perusidea tämä=)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...