Jump to content
Naimisiin.info

Sri Lanka/Malediivit


pörrö

Recommended Posts

Otatteko muuten jotain rantaleluja? Mä olen kovasti kiintynyt mun ilmapatjaan, joka on jo nähnytkin paljon maailmaa..

Juuuuu!!!! Ajateltiin ottaa uimapatjat, ei ne niin kovin paljoa painakaan. Sitäpaitsi kun ei nyt oteta niitä lukuisia kenkiä, niin siitä jo tulee lisää tilaa viime matkaan verrattuna...

Viimeks meillä ei ollu patjoja ja ne makso Kureun kaupassa mansikoita  :P Ois ollu niin kiva kellutella siellä ja vaikka snorklailla patjalla (mä kun pelkäsin niitä kaloja ja kiipesin miehen selkään aina välillä  ::) ).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No vatsaongelmia voi saada missä vain ihan kuumuuden ja lievän nestehukan vuoksi, näin kävi meillä Brasiliassa. Parhaimmat lääkkeet oli paikalliset apteekista sanakirjan kanssa haetut :P

Saakohan Kuredulta minkälaisia lääkkeitä tarvittaessa  ::) Se oli vähän epäilyttävä se lääkärin vastaanotto  ;)

Meillä on taas kamala säkillinen kaikennäkösiä lääkkeitä, eli meiltä sitten löytyy jos joku tarttee  ;) Viime reissustakin jäi paljon jäljelle, Zyrtec ja Burana oli ainoita mitä tarvittiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillekin tuli tänään matkaliput. Mutta ei paljon ilahduta.. Meille on varattu paluumatkan vesitasokyyti väärälle päivälle. >:( Hemmetti! Toivottavasti saavat sen vielä muutettua, muuten ollaan päivä Malessa. Tää sählinki lienee seurausta siitä, että ne menivät säätämään matkamme ajankohtaa päivällä eteenpäin. Meidän olis pitänyt huomata se jo silloin kun lähettivät meille siitä ilmoituksen. >:(

Link to comment
Share on other sites

Meillekin tuli tänään matkaliput. Mutta ei paljon ilahduta.. Meille on varattu paluumatkan vesitasokyyti väärälle päivälle. >:( Hemmetti! Toivottavasti saavat sen vielä muutettua, muuten ollaan päivä Malessa. Tää sählinki lienee seurausta siitä, että ne menivät säätämään matkamme ajankohtaa päivällä eteenpäin. Meidän olis pitänyt huomata se jo silloin kun lähettivät meille siitä ilmoituksen. >:(

Voi paska! Toivottavasti saat asian järkättyä. Nopeestihan sieltä vastaus tulee kun laittaa sähköpostia. Tai soittaa. Luulisi onnistuvan, sen verran hienosti kaikki järjestelyt on toiminu.

Link to comment
Share on other sites

Tjareborgilta tuli tänään meili, että lähettävät meille korjatut liput. Asia on siis ilmeisesti kunnossa. Mä uskon sitten kun näen..

Jostain syystä en kuitenkaan ole erityisen innoissani, kuten eräät. ::) Mulle ei ole oikein kunnon matkakuumetta päässyt kehittymään. Se on varmaan hää- ja työstressin peitossa. :(

Link to comment
Share on other sites

Tjareborgilta tuli tänään meili, että lähettävät meille korjatut liput. Asia on siis ilmeisesti kunnossa. Mä uskon sitten kun näen..

Jostain syystä en kuitenkaan ole erityisen innoissani, kuten eräät. ::) Mulle ei ole oikein kunnon matkakuumetta päässyt kehittymään. Se on varmaan hää- ja työstressin peitossa. :(

Varmasti saatte korjatut liput heti ens viikolla. Luottamus Tjaereborgiin on kova  ;)

Mulla on tosiaan matkakuume vaihtunut paniikiksi  :P Saan varmaan vielä hermoromahduksen ennen tiistaita. On niin paljon vielä asioita hoitamatta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Milloinhan se Hessu kotiutuu. Täällä odotellaan jo innoissaan matkakuulumisia... ;)

Kotona ollaan oltu jo torstaista saakka  :) Tässä kopsu ihan lyhyestä raportista tuolta alakerran päikystä....

Reitti siis kulki Helsinki-Frankfurt-Colombo-Male ja aikaa kotoa lähdöstä perille pääsyyn meni 36 tuntia. Mutta yllättävän kivuttomasti se meni ja saatiin jopa nukuttua koneessa.

Perillä sitten aika kului siivillä, pienintäkään hetkeä ei oltu pitkästyneitä. Ei tehty mitään ihmeellistä, otettiin arskaa, snorklailtiin ja muutamaan kertaan kierrettiin saarta ympäri ja ihmeteltiin maisemia. Joka ilta sitten istuttiin iltaa ravintolassa. Täysihoitoon kuuluu siis viinat, oluet, viinit ja mehut, mutta ei liköörit.  

Kaikki oli lähes ennallaan kahden vuoden takaiseen reissuun verrattuna.  

Kahdella retkellä käytiin, paikallissaarella yhdistettynä snorklaukseen autiolla saarella sekä muutaman tunnin reissulla pienelle hiekkasärkälle. Mies kävi lisäksi snorklausretkellä. Mulla ei ollut munaa lähteä, mulle riittää snorklailu rannan tuntumassa, en uskalla mennä avomerelle.

Pieni ikävä juttukin sattui. Meiltä varastettiin bungalowin tallelokerosta 100$ ja 50e setelit. Omaa tyhmyyttä kun ei oltu lukittu sitä vaan luotettiin, kun ei viimeksikään mitään tapahtunut...Vitutti kun pientä eläintä, mutta minkäs teit. Ilmeisesti joku putkimies, joka kävi remppaamassa meidän suihkua ja vessaa, oli tän sankariteon takana. Tein tänään ilmotuksen vakuutusyhtiölle ja sieltä on toiveita saada jotain pientä takas.

Ekan viikon sää oli tosi hyvä, toisella viikolla sitten vähän sateli ja kolmannella vielä vähän enemmän. Mutta ihan hyvä rusketus sieltä tuli ja lämmintähän siellä oli sateesta huolimatta.

Takasin tullessa vietettiin sitten yö Frankfurtin kentällä. Ei sekään niin paha ollut kun vois luulla. Torkuttiin muutama tunti penkeillä asunnottomien seassa ja käytiin neljältä aamuyöllä aamiaisella Mäkissä  :)

Eipä siinä sen kummempia. Harmittaa kun reissu on nyt takana, mutta jos nyt ei ihan ihmeitä tapahdu, niin lähdetään vielä kolmennenkin kerran tonne. Ankaraa säästämistä vaan.

Link to comment
Share on other sites

Voi että....ois aivan mahtavaa päästä tonne. On yritetty säästää häitä ja matkaa varten. Pitää säästää n. 880 € kuukaudessa että saadaan häät pidettyä ja tuonne luksus paikkaan matkalle.

Ja olen sanonut että häistä voin tinkiä ihan mitä vaan (paitsi en miestä) mutta Malediiveille lähdetään. Hinnalla millä hyvänsä. Kiireisen ja aktiivisen työn vastapainona kaipaa rauhaa ja hiljaisuutta. Ja että voi olla ns. puhelimen tavoittamattomissa... :D

Hessu: Lepäile ja muistele ihanaa reissua. Ja alkakaahan säästää taas että pääsette uudestaan reissuun.

Link to comment
Share on other sites

Hessu: Lepäile ja muistele ihanaa reissua. Ja alkakaahan säästää taas että pääsette uudestaan reissuun.

Niinhän se on tehtävä  :-X

Juteltiin Kuredulla muutaman sveitsiläisen pariskunnan kanssa ja he äimistelivät miten halvalla oltiin matka saatu Tjaereborgin kautta. He olivat maksaneet kahden viikon matkastaan puolihoidolla saman mitä me kolmesta viikosta täysihoidolla! Eli kannattaa muistaa toi Tjaereborg kun varaaminen tulee ajankohtaiseksi...

Sinnikästä säästämistä vaan! Ton paikan takia kannattaa luopua joistain muista turhemmista raharei'istä  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Moorea(Guest)

Eikö ketään ole enää Malediiveille lähdössä? Onkohan kellään kokemuksia One & Only Kanuhurasta (www.oneandonlyresorts.com), vaikuttaa aika luksukselta. Ainakin Arean valikoimista löytyy... :P

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan oltu kahdesti siinä Kanuhuran naapurisaarella Kuredulla, mutta valitettavasti ei käyty edes retkellä Kanuhuralla. Kuulemani perusteella tosiaan luxusta!

Mutta mä olen melkein sitä mieltä, että saari kun saari Malediiveilla on paratiisi  8-)

Link to comment
Share on other sites

Eikö ketään ole enää Malediiveille lähdössä? Onkohan kellään kokemuksia One & Only Kanuhurasta (www.oneandonlyresorts.com), vaikuttaa aika luksukselta. Ainakin Arean valikoimista löytyy... :P

No ei oo kokemuksia just tuosta resortista, mutta one and only- ketju tarjoaa takuuvarmaa luksusta! Varmasti myös tuo Kanuhuran kohde. Viisi tähteään ovat varmasti ansainneet. Ihan maailmanlaajuisestikin ketjun hotellit tiedetään todella loistaviksi. Ja näkeehän sen tosiaan jo tuolta nettisivuilta...    8-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Moorea(Guest)

Kiitos vastauksista! Nettisivujen perusteella todella vaikuttaa erittäin lupaavalta...  ;) Ja olen siitä myös samaa mieltä, että saari kun saari on varmasti paratiisi Malediiveillä, joten turha kai huolehtia.  ;D  Vaikka olisi toki ollut kiva kuulla jos jollain olisi ollut ihan omakohtaista kokemusta.

Link to comment
Share on other sites

Malediiveille ei varmaan kannata lähteä elokuussa? Vai kannattaako.

Ei ole omaa kokemusta elokuusta, mutta lokakuussa ollaan oltu kahdesti. Sadekausi on silloin lokakuussa ollut juuri lopuillaan, eli taitaa elokuu olla sateiden aikaa.

Joku tässä ketjussa muistaakseni kyllä oli Malediiveilla elokuussa ja silloin oli sattunut ihan ok kelit.

Link to comment
Share on other sites

Näköjään ainakin Kaleva ainakin myy matkoja myös kesälle, ei tosin ollut joka kohteeseen. Millaista siellä hiekassa oli Hessu kävellä sateessa? Varmaan paikat kuivuu sateen jälkeen aika nopeasti siinä lämpötilassa? Pelottiko sua siellä lainkaan että mitä jos tulisi iso aalto, kun korkeita kohtia ei ole lainkaan?

Link to comment
Share on other sites

Näköjään ainakin Kaleva ainakin myy matkoja myös kesälle, ei tosin ollut joka kohteeseen. Millaista siellä hiekassa oli Hessu kävellä sateessa? Varmaan paikat kuivuu sateen jälkeen aika nopeasti siinä lämpötilassa? Pelottiko sua siellä lainkaan että mitä jos tulisi iso aalto, kun korkeita kohtia ei ole lainkaan?

Juu sateen jälkeen tuli taas hetkessä kuivaa  :) Hiekka Malediiveilla on aivan uskomattoman valkoista ja hienoa. Kaikki matkaesitteiden kuvat pitävät täysin paikkansa  ;)

Eipä siellä tullut mitään aaltoja ajateltua. Huonostihan siellä tietysti käy jos sattuu tsunami iskemään, mutta onkos se nyt sitten kovin todennäköistä...en antaisi sen vaikuttaa omiin matkasuunnitelmiini.

Link to comment
Share on other sites

Saksan Tjäreborgilla on näköjään kyllä ihan hyviä hintoja taas.

Embuduko oli sellainen jota ei suositeltu häämatkalle? Olisiko teillä minkäänlaista tietoa näistä muista:

Summer Island Village, Nord-Mal

Equator Village, Gan Addu Atoll

Vilamendhoo, Ari-Atol

Hakura Club, Meemu-Atoll

Meeru Island Resort, Nord-Mal Eikö joku Meeru tuhoutunut tsunamissa ihan täysin, vai muistanko nimen ihan väärin?

Holiday Island

Sun Island, South Ari Atoll

Meedhupparu Island, Raa Atoll

Reethi Beach Resort, Baa-Atoll

Pitää alkaa kääntelemään noita tekstejä englanniksi. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...