Helin matkat- toimiiko matkan järjestely?


Guest morsian1608

Recommended Posts

Me ollaan lähdös Helin matkojen järjestämälle reissulle syyskuussa..

Hyvin ovat vastanneet kyselyihin ja malttaneet odottaa päätöksen viivästymistä..

Tällä viikolla pitäisi tulla selvitys viimeisistä yksityiskohdista eli jos sit päästäis lyömään kaikki lukkoon..

Ja minäkin olen aikasmonenlaista kysellyt kun kyseessä on matka ABC-saarille ja joka saarelle pitää tietysti löytää sopiva hotelli..

Saa nähdä mitä saadaan selville kunhan vastaavat.. 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Me kyselimme muutama viikko sitten Helinmatkoilta matkaa Thaimaahan. Ainoat kriteerimme olivat että olis keskitason hotelli mieluiten rannalla. Pitkän hiljaisuuden jälkeen meille tarjottiin todella vaatimatonta hotellia huonolta paikalta (ei rannalla, vaan keskellä kaupunkia), ja noin 400-500€ kalliimmalla hinnalla kuin eräällä toisella matkanjärjestäjällä (sama hotelli siis)!!! :o Olemme käyneet kohteessa ennenkin, joten tiesimme tarjotusta hotellista jonkun verran. Mutta tuolla hinnalla olisimme muilla matkanjärjestäjillä olleet esim. Hilton-hotellissa saman ajan samalla hinnalla.

Link to comment
Share on other sites

Me varattiin häämatkamme Helin Matkoilta ja olemme olleet tosi tyytyväisiä heiltä saamaamme palveluun. Mielenkiintoista oli se, että pyysin tarjouksen myös muutamasta muusta paikasta, joiden olisin kuvitellut olevan halvempia - Helin Matkat oli kuitenkin halvin! Palvelu on ollut tosi hyvää esim. erikoisruokavalioni osalta eli voin suositella lämpimästi.

Link to comment
Share on other sites

Näyttää olevan tuo palvelu Helin matkoilla vähän on/off tyylistä. Joko sieltä saa hyvää palvelua tai ei palvelua ollenkaan. me laitettiin tarjouspyyntö n. 3 viikkoa sitten ekan kerran ja siitä viikko myöhemmin uudemman kerran, eri virkailijalle. Eipä olla vastausta saatu. Noh, onneksi saatiin toisesta paikasta loistavaa palvelua ja matka varattua!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kokemusten mukaan palvelun saanti ja laatu riippuu siitä kenelle tarjouspyyntö sattuu menemään. Saimme valitettavasti  huonoa palvelua ensimmäiseltä virkailijalta. Hän ei vastannut meileihin tai vastaaminen kesti ja kesti eikä oikein mitään infoa meidän suuntaan. Sitten kun alkoi jo hermo mennä niin otimme yhteyttä suoraan Jaana Nyströmiin (olimme kuulleet hyvää hänestä) ja johan alkoi toimia! :) Hän pahoitteli, että homma ei ole toiminut, heillä oli ollut siellä sairauslomia, kova kiire ym. Mutta joka tapauksessa kun Jaana otti ohjat käsiin niin johan alkoi sähköposti täyttyä ja palvelua oli todella hyvää. :D Jos siis ei ala vastausta kuulumaan niin postia vaan suoraan Jaanalle!

Link to comment
Share on other sites

Guest EveliinaH

Järjestääkö Helin Matkat matkoja Malediiveille? Heidän nettisivuilla ei ainakaan ole mainintaa Malediiveista... c025.gif Onko niin, että ainoastaan niihin kohteisiin, jotka nettisivuilta löytyy voi heidän kauttaan matkoja varata?

Link to comment
Share on other sites

Guest EveliinaH

On nyt ihan pakko kommentoida tätä Helin matkojen palvelua... Soitin toissapäivänä Helin matkoille kysyäkseni missä vaiheessa voimme ensi talveksi matkaa varata. Sen kummemmin en mitään kohteista tms. kysellyt, sanoin tulevamme paikan päällä käymään joku päivä. Nyt sitten tämän ketjun luettuani laitoin Jaana Nyströmille sähköpostin, jossa kysyin järjestävätkö he matkoja Malediiveille, sekä lisäksi pyysin suosittelemaan jotain muita vastaavia kohteita. Lähetin tuon viestin siis tänään 17:53 (piti oikein tarkistaa :)) ja vastauksen sain 18:20  ::) aikas nopeeta toimintaa etten sanoisi... Yllätyin kyllä todella.

Link to comment
Share on other sites

Järjestääkö Helin Matkat matkoja Malediiveille? Heidän nettisivuilla ei ainakaan ole mainintaa Malediiveista... c025.gif Onko niin, että ainoastaan niihin kohteisiin, jotka nettisivuilta löytyy voi heidän kauttaan matkoja varata?

Olitkin jo saanut vastauksen mutta kerron vielä että kyllä Helin matkojen nettisivujen jollain sivulla (en nyt muista tarkkaan), on hintamaininta Kuredulle, olikohan joko Beach Villa tai Water Villa. Uskoisin että he myös räätälöivät matkoja ihan minne tahansa muuallekin.

Link to comment
Share on other sites

Laitoin eilen yöllä s-postia Helin matkoille ja tänään aamulla 7.28 oli ensimmäinen tarjous mailissa. Joten nopeaa palvelua. Tähän mennessä joka mailiini on vastattu puolen tunnin sisällä ja nyt meille alustavat lennot varattu ::)

Ei voi siis moittia, kysyivät vielä, että kiinnostaako videokuva hotelleista, lähettävät videot postissa  :) Kyllä kiitos ;D

Link to comment
Share on other sites

Mekin saatiin Helin matkoilta aluksi tosi hyvää palvelua ja lähettivät matkakohteesta videonkin postissa. Käytiin sitten matkamessuilla juttelemassa Jaanan kanssa, joka lupasi lähettää meille jonkinlaisen matkasuunnitelman ja tarjouksen heti messujen jälkeen sähköpostissa. Odoteltiin sitten muutama viikko ja kyseltiin sähköpostilla useamman kerran tarjouksen perään. Vieläkään ei ole mitään kuulunut, vaikka matkamessuista on kohta kaksi kuukautta   >:(

Ei siis taideta lähteä Helin matkojen kanssa mihinkään, vaikka aluksi olivat kuinka ystävällisiä..

Link to comment
Share on other sites

No mä en olis edes videoiden takia maksanut sitä 400-500€ enemmän mikä niiden "tarjous" oli. Oletteko te tehneet ollenkaan hintavertailuja, vai onko ne vaan meiltä yrittäneet ottaa niin hurjia hintoja... :-? :-[

Link to comment
Share on other sites

Huomenet!

Johonkin toiseen ketjuun jo kirjoitelinkin tästä, että me valitsimme Helin Matkat- matkatoimiston, koska saimme itse valita lähtö- ja tulopäivän. Eli nyt pääsemme lähtemään heti häiden jälkeen maanantaina. Lisäksi lennämme Air Malesialla, eli viiden tähden lentoyhtiöllä (lentomatka kun on pitkä ). Meitä tullaan henk.koht kentälle vastaan ja saamme kyydin hotellille. Nämä ovat niitä eroja, joista me maksamme sen 400-500 € enemmän. Mutta valinta kysymyksiä...

Tähän asti matkanjärjestely on toiminut, mutta matkan jälkeen olen sitten viisaampi matkan toteutumisesta..

- Krisu

Link to comment
Share on other sites

Kai tänne on vielä kerran tultava kommentoimaan  ;)

Taas matkalle menossa Helin kautta ja jälleen kerran kaikki on mennyt toiveidemme mukaan,

minäkin olen valmis maksamaan enemmän paremmasta palvelusta/lennoista jne.  kuten 'Krisumies' jo kirjoittikin ... valinta kysymyksiä.

Kerron kuitenkin että tämä meidän viimeksi varattu matka on lähdes samanhintainen kun tunnetun suomalaisen matkanjärjestän, erona itse päättämämme lentopäivät, priva kuljetukset kentältä, kaupunkikierros, ja huomattavasti paremmat hotellihuoneet.

Link to comment
Share on other sites

Jos Jii83 tarkottaa hintavertailua esim. Aurinkomatkoihin ja muihin pakettimatkatoimistoihin niin on selvää, että Helinmatkat on kalliimpi johtuen just näistä yksityiskuljetuksista, lähtöpäivistä ym.. Jos taas vertaa muihin vastaaviin räätälöityjä paketteja tekeviin (Area, Kaleva ym.) niin omien kokemusten mukaan hinnat on suurinpiirtein samaa luokkaa. Jos ootte saanu ylihinnotellun tarjouksen Heliltä räätälöidystä matkasta niin ei muuta otatte jostain muualta! Esim. Kalevalla ainakin homma toimii.  :)

Link to comment
Share on other sites

Laitoin tammikuun alussa tarjouspyynnön matkasta Helin matkoille, enkä missään vaiheessa saanut vastausta.

>:(

Eivät siis saaneet meistä asiakkaita.

Edit. Luin ketjun läpi ja Helin matkoista saa näköjään joko loistavaa palvelua tai ei lainkaan palvelua. Omituinen tapa hoitaa yritystä.  >:(

Link to comment
Share on other sites

matka tehty ja mahtavaa oli.

thaimaan yhteistyökumppanin kanssa tökkivät kuljetukset jonkin verran (mm. lauttaliput jotka pitivät olla valmiiksi maksetut ja hoidetut eivät olleetkaan, ja kerran lentokentältä meitä ei tultu hakemaan, vaan jouduimme soittelemaan ympäriinsä)

Helinmatkojen kanssa oli myöskin jonkin verran ongelmia...

ennen matkalle lähtöä Helin matkat halusi meidän maksavan n. 3800€ loppumaksuksi   -toistamiseen. lentolippujen kirjoittaminen kun kuulemma ei olisi onnistunut ilman "loppumaksun" suorittamista... löytyi se meidän suoritus sieltä, kun hankalaksi rupesin! säästäkää siis ihmiset hyvät kuitti maksusuorituksestanne!!! (olin maksanut matkan hyvissä ajoin, tilanne ei siis ollut mikään kahden eri pankin välillä oleva siirtoviive) pistin siis tiukkaa tekstiä Helinmatkoihin minä päivänä ja kelloaikana ja miltä tililtä jne. matkamme oli maksettu.

olin myös toivonut (taas) hyvissä ajoin käytävän viereen istumapaikkaa terveydellisistä syistä, joihin olin valmis vaikka hankkimaan lääkäriltä todistuksen. paikkatoiveen esitin puhelimitse, joka siinä samantien varattiin sitten Finnair:n lennolle. kommenttina vielä lisättiin, että" laitetaanpa teidät noihin kaksi vierekkäin piakkoihin kun häämatkalla olette, niin ei sitten muita istu heti siinä vieressä." reilu viikko ennen matkalle lähtöä tulivat liput ja paikkatiedot. niiden mukaan istuttiin parhaimmillaan keskellä neljä penkkiä rinnakkain rivistössä.  :o ja minä kun olin vain toivonut sitä käytäväpaikkaa! onneksi Finnair sai vaihdettu meille hieman inhimillisemmät paikat molempiin suuntiin.

muuten matka kaikkineen meni oikein loistavasti. ihanaa oli. Thaimaa on mahtava paikka. pakko päästä takaisin.    :-X

Link to comment
Share on other sites

, että Helinmatkat on kalliimpi johtuen just näistä yksityiskuljetuksista,

Jeps, mutta meidän matkakohteessa monen sadan kilometrin matka taksilla suoraan hotellille maksaa muutaman kympin euroissa? No, saa sitä tietenkin maksaa mitä haluaa, jos ei ole tippaakaan omatoimisuutta... ::)

Link to comment
Share on other sites

Jos ootte saanu ylihinnotellun tarjouksen Heliltä räätälöidystä matkasta niin ei muuta otatte jostain muualta! Esim. Kalevalla ainakin homma toimii.  :)

Näin juuri. :) Kerroin vaan omia kokemuksiani.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me saatiin Helin Matkoilta sellainen tarjous, joka ei antanut kovin luotettavaa kuvaa toimistosta. Matkaamme olisi kuulunut kolme eri kohdetta, joista yhteen olisi pitänyt mennä laivalla. Tarjouksessa luki, mitä kaikkea hinta pitää sisällään, ja silmään pisti tarjouksen keskellä teksti "Kuljetus autolla XX:ään ja sieltä lautalla YY:n saarelle, jos kerkee laivaan."  ::) Ilmeisesti tämä käsittämätön tekstinpätkä lienee jokin kirjoitusvirhe, mutta pitää kyllä meidät kaukana moisen toimiston asiakkuudesta. Jos olisivat edes lukeneet kertaalleen viestinsä ennen lähettämistä, olisivat taatusti tuon huomanneet. Asiakkaalle herää kysymys, että mitä sitten, jos "ei kerkeekään laivaan", jääkö sitten loppuloma vietettäväksi satamaan, vai???  >:( Uskomatonta! Jos kerran he järjestävät matkan alusta loppuun, tulee heidän huolehtia siitä, että aikataulut pitävät siinä määrin, että ei ole mistään yksittäisestä laivasta kiinni, miten loppuloma hoituu. Toki Helin Matkojen tarjous oli noin 200 euroa halvempi kuin Kalevatravelin, mutta saa olla vaikka puoli-ilmainen, jos jo tarjouksen huolellinen laatiminen tuottaa moisia vaikeuksia. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa mokomalle mokalle, irvokasta kyllä.

Lisäksi olimme tehneet tarkan tarjouspyynnön, johon halusimme sisältyvän tiettyjä juhlapyhien aterioita ym. joita tiesimme kyseisissä hotelleissa olevan tarjolla. Kuitenkaan matkan hintaan sisältyvien asioiden listalta ei näitä erikoistoivomuksiakaan löytynyt. Vaikka ehkä parempi niin, sillä jos emme olisi "kerenneet siihen laivaan", niin emme olisi toki olleet kyseisenä ajankohtana nauttimassakaan näitä aterioita vaan ilmeisestikin kyköttämässä jossain satamassa  ;D. Harmittaa, kun itse olimme nähneet vaivaa ja tehneet huolellisen tarjouspyynnön, mutta Helin Matkat ei vastanneetkaan kysymyksiin. Muut matkanjärjestäjät tähän kuitenkin kykenivät, joten me matkustamme jollain ihan muulla toimistolla, toki emme vielä tiedä millä.

Link to comment
Share on other sites

Me puolestaan olemme saaneet ihan hyvää palvelua. Mauritiukselle olemme Helin matkojen kautta lähdössä. Pyydettiin tiettyihin viiden tähden hotelleihin useilta eri matkojen järjestäjiltä tarjouksia, ja kyllä siinä kävi niin, että Helin matkat tekivät parhaimman tarjouksen. Tottakai päädyimme siis siihen, lennot saatiin niin kuin haluttiin ja autokyydit hotelleille yms. Lähestyin toimistoa alun alkaen sähköpostilla ja s.postin välityksellä lentojamme muokattiin useaan kertaan. Tilauksen sitten lopuksi henk. koht. soitin. Meillä ei ainakaan toistaiseksi mitään negatiivista sanottavaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
minäkin olen valmis maksamaan enemmän paremmasta palvelusta/lennoista jne.  kuten 'Krisumies' jo kirjoittikin ... valinta kysymyksiä.

Minä olen kyllä myös valmis maksamaan palvelusta jos se on hyvää.

Me emme saaneet Helinmatkoilta hyvää palvelua... Paljon olen kuullut tuosta yhtiöstä. Tuntuu olevan aika tuulella käypää sakkia, kun osa saa loistavaa palvelua ja osa taas tosi ynseää. Heillä taitaa olla varaa valita asiakkaittaan  ::)....

Me pyysimme viime syksynä tarjouksia eri yhtiöiltä mm Helinmatkoilta. Yksi lähetti jotain valmispaketteja ja kaksi alkoi kyselemään lisätietoja, toinen näistä oli Helinmatkat. Lopulta oli molemmille annettu hintahaarukka, kohdevaihtoehdot, aikaväli jolle matka pitää sijoittua ja kaikki muukin mahdollinen tieto. Toisesta tuli valmiita ehdotuksia ja Helinmatkoilta linkki heidän nettisivuille josta kuulemma matkat löytyy  :-?. Minusta aika selkeästi sanottu etteivät ala meille pakeettia kasaamaan, vaan se on kasattava itse.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan taas saatu Helin Matkoilta loistavaa palvelua!  :D

Se täytyy kyllä sanoa, että ensin otettiin yhteyttä toiseen virkailijaan, jolta ei vastausta kovin nopsaan kuulunut, mutta sitten mailailin Jaana Nyströmille ja hän on aivan mahtava ihminen! Sähköposteihin vastataan vuorokauden, ellei jopa parin tunnin kuluttua, ja homma on toiminut kaikinpuolin hyvin. Soittelinkin hänelle jokin aika sitten ja myös puhelimessa sain iloista ja asiakasläheistä palvelua!  ;)

Eli minä ainakin voin suositella!

Lähdemme reissuun elokuun alussa ja lentoliput pitäisi tulla kotiin ensi viikolla...  :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...