Guest GinTonic

Mihin menette häämatkalle ja miksi?

911 viestiä aiheessa

Me mennaan luultavasti Meksikoon Playa del Carmeniin tai Cozumeliin.  Bali ja Fitzi eivat enaa tule kylla kysymykseen, kun siella on niin levotonta. Yksi vaihtoehto on TAhiti, mutta kun me ei olla niin sukelluksen ystavia, niin halutaan menna jonnekin, missa voi pelata golfia, olla rannalla.............ja kuitenkin on tosi romanttista.  Olen kuullut, etta Playa del Carmen on romanttinen paikka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan mietitty kai aika epätavallista (ja halpaa  ;) ) ratkaisua: varata viime tipassa jostain matkatoimistosta ns. äkkilähtö. Me ei haluta mitään erikoispalveluita tai erityisen hienoa hotellia, vaan pelkästään mennä jonnekin pois kotoa vähäksi aikaa. Toisaalta, siinä voi sitten käydä niin että joutuu johonkin ihan kamalaan hotelliin...

Toinen vaihtoehto on matka Egyptiin, mutta en tiedä järjestääkö mikään matkatoimisto enää matkoja Kairoon tai Luxoriin. Voi olla, että sitten kun asia on ajankohtaisempi, Egyptiin meneminen houkuttelee enemmän kuin joku määrittelemätön matka sinne minne sattuu pääsemään  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät marraskuussa ja häiden jälkeen nokka kohti Thaimaata. Siellä osallistumme kiertomatkaan Bankok - Kwaijoki - Huahin. Matkan kesto 13 vrk. Olemme käyneet vuosi sitten Icmelerissä, voin suositella lähmpimästi kohdetta. Meillä oli aivan ihana reissu ja lämpötila oli yötä päivää yli 25 astetta päivällä jopa 35 astetta.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olemme käyneet vuosi sitten Icmelerissä, voin suositella lähmpimästi kohdetta. Meillä oli aivan ihana reissu ja lämpötila oli yötä päivää yli 25 astetta päivällä jopa 35 astetta.  :D

Tarkoitatko Turkin Ichmeleriä?? Jos tarkoitat, niin missä hotellissa siellä olitte ja millainen paikka oli nykyään? Olen ollut ko kohteessa 5 vuotta sitten, nyt jo konkkaan menneen Kymppimatkojen matkale ja tykättiin kovasti. Mieli tekis lähteä uudelleenkin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetään rapakon taakse. Häämatka varmistui tänään  :-X pakko lähteä katsomaan onko siellä kaikki suurempaa. Ainakin häämatka on elämää suurempi -meille siis  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen taas kovasti on selattu esitteitä ;D  

Varteenotettavia vaihtoehtoja on Wien, Krakova, Varsova, Praha ja Budapest.

Onko jollain tietoa paikoista, hyviä ja huonoja puolia? ???

Syynä näihin vaihtoehtoihin on se, että Wieniä lukuunottamatta (niin olen ymmärtänyt) näissä paikoissa on suht´halpaa.

Pienenä jo päätin, että Egypti on mun häämatkakohde, sulhosta viis ;), mutta muru ei kuulemma halua olla vatsataudissa koko matkaa... ei ne kyllä mitään halpoja olekaan. Toinen mistä haaveilin oli USA, mutta sama hintahirviö taas tuli esteeksi.  Mutta voihan näihin päästä joskus muulloinkin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin unelmoinut Roomasta, mutta tultiin siihen tulokseen, että mennään ehkä kuitenkin Thaimaaseen.

:-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltiin häämatkalla Thaimaassa! :-X Emme ennen käyneet yhdessä kaukomatkoilla ja Thaimaasta oltiin kuultu paljon kehuja. Paikka oli ihana, eksotiikkaa riitti, hotelli ja sviitti todella upeita, ruoka hyvää ja kaikki oli edullista. Aurinko ei kovin paljon paahtanut, mutta lämpöä kyllä riitti muutenkin. Näimme paljon ja olisimme jääneet vielä viikoksi, mutta työ- ja opiskelukiireet kutsuivat. Palaamme ehdottomasti sinne vielä!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella ihanilta kuulostavat teidän suunnitelmat. No, meidän pieneen budjettiimme ei oikein sovi kaukomatkailu, joten lähdemme häämatkalle Tukholmaan. Olen aina halunnut käydä siellä, enkä ole päässyt, samoin laivallakaan en ole ollut niin tulee sit kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tukholmassa olemme sitten yötä. Marraskuussa olisi tarkoitus varata tuo kaupunkiloma ja matkan toteutamme kesäkuun alussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusi kohde on nyt sitten Singapore (3 vrk) ja Penang (7 vrk)  Malesiassa.

AnnaH, ei meilläkään olisi mahdollisuutta lähteä noin kauas omilla rahoilla, mutta matka on lahja tulevilta  appivanhemmilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Varteenotettavia vaihtoehtoja on Wien, Krakova, Varsova, Praha ja Budapest.

Onko jollain tietoa paikoista, hyviä ja huonoja puolia? ??

Krakovasta ja Varsovasta minulla ei ole kokemusta, mutta voin lämpimästi suositella sekä Prahaa, Budapestiä että Wieniä. Wien on todellakin kalliimpi paikka kuin muut mainitsemasi kohteet, joten jos sillä on merkitystä, jättäisin sen sinuna listalta pois.

Prahassa olen käynyt kolme kertaa ja aina se jaksaa ihastuttaa. Prahan keskusta on pullollaan toinen toistaan upeampia rakennuksia ja nähtävää todella riittää. Ruokailu on edullista, varsinkin jos kävelee ruuhkaisimmilta turistialueilta muutaman korttelin syrjemmälle. Pari vuotta sitten söimme tuhdin lounaan ja nautimme pari olutta, ja lasku oli n. 25mk/nuppi. Ruoka  on aika yksinkertaista, mutta minullekin nirppanokalle kelpasi oikein mainiosti. Turisteja on varsinkin kesällä paljon.

Budapest on myös hyvin kaunis kaupunki. Olen käynyt siellä vuosia ja vuosia sitten hyvin pikaisesti, ja olenkin suunnitellut, josko se olisi meidän häämatkakohde. Suosittelen tätäkin kaupunkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips!

Kertokaas ystävät hyvät, että voiko Thaimaaseen mennä kesällä juhannuksen jälkeen? Esitteiden mukaan siellä on silloin paljon sateita? Onko kellään kokemuksia/aikomuksia lähtee keskellä kesää Thaimaaseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaas ystävät hyvät, että voiko Thaimaaseen mennä kesällä juhannuksen jälkeen? Esitteiden mukaan siellä on silloin paljon sateita? Onko kellään kokemuksia/aikomuksia lähtee keskellä kesää Thaimaaseen?

Hei!

Olimme nyt elokuussa häämatkalla Thaimaassa Phuketissa. Sateita ei tullut kuin ensimmäisenä päivänä ja sitten pari kuuroa joskus päivällä, yöstä en sitten tiedäkään eli ei sateet tosiaankaan haitannu. Ongelmia oli sitten uimisen kanssa. Sadekaudella on suuret aallot ja paljon pohjavirtauksia, joten meressä ei voinut uida juuri olenkaan tai hengenpelastajat hakivat pois. Kävimme kyllä Phi Phi -saarella, jossa sen sijaan oli tyyntä ja hienot snorklaus mahdollisuudet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oonkohan tähän jo vastannut?  ::)

No, mä haluaisin mennä ehkä Disneyworldiin, kun ollaan molemmat niin ihanan lapsenmielisiä. ;) Täytyy vaan katsoa, saadaanko tarvittava summa rahaa kasaan. Jos saadaan, niin olis kiva mennä joskus maaliskuussa vaikka. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih! Nyt se meidänkin matka on varattu!  :-X

Lähdemme Gran Canarialle heinäkuun alussa kahdeksi viikoksi.

Valitsimme tämän paikan, koska siellä lämpötilat ovat vielä siedettäviä, Kreikassa ja manner-Espanjassa on aivan liian kuuma. (Sulho ainakin herkän ihonsa kanssa olisi ollut siellä hätää kärsimässä.)

Vuokrasimme auton viikoksi, joten tarkoitus on kierrellä ja katsella paljon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kaihoisasti lukenut kaikkia häämatkasuunnittelujanne. Meidän kaikki säästöt menee valitettavasti häiden järjestämiseen, joten sulho oli sitä mieltä, että ei ainakaan vielä suunnitella häämatkaa vaan säästetään siihen häiden jälkeen.  :'( Olen itse aina halunnut Malediiveille ja minulla on kaksi läheistä kaveria jotka ovat käyneet siellä. Olen kuullut vain positiivisia kommentteja ja valokuvat sieltä ovat olleet mahtavia.

Joku kyseli Tahaimaasta juhannuksen jälkeen. Olen itse ollut siellä kuukauden heinäkuussa 1998 ja säät oli oikein mukavat. Pieniä sadekuuroja tuli silloin tällöin, mutta se ei kyllä menoa haitannut päin vastoin oli oikein virkistävää. Toisaalta siellä on sadekautena ilmankosteus niin korkealla, että läkähtyy jo pelkästään paikallaan seisomisesta ja vaatteet on läpimärät jo pienen kävelymatkan jälkeen. Minusta se kumminkin oli ihan mukavaa. Täällä pohjolassa saa värjötellä ihan tarpeeksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hip!

Nanna matkaa miehensä kanssa Firenzeen. Sinne on jo vuosia ollut tarkoitus mennä, mutta aina joku muu matka on ajanut sen edelle. Ja kun pienellä budjetilla matkustavina yleensä matkailemme Itä-Euroopassa on nyt järkevää (kun sallimme itsemme käyttää matkaan enemmän rahaa) mennä paikkaan, joka ei ole ihan niin halpa. Thaimaata harkitsimme myös (helmikuussa olisi ihan kiva päästä lämpimäänkin emmekä juuri muuten kaukomatkaile), mutta päädyimme Firenzeen. Talvella kun matkustaa, on paikan hyvä olla sellainen, että siellä riittää tekemistä ja näkemistä. Pelkkä palloilu ja maleksiminen kun ei kylmässä ole ihan niin miellyttävää kuin kesällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haaveena on ensin Kuala Lumpurissa 3 vrk ja sitten Langkawin paratiisisaarella 10-14 vrk. Säästämme hääyössä ja vietämme sen kotosalla ;D Mutta saapa tässä silti laittaa joka kuussa pitkän pennin säästöön...

Jos jollakin on kokemuksia kyseisistä kohteista niin otan vinkit ilolla vastaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voin erittäin lämpimästi suositella EuroDisneytä Ranskassa!

Kiitti vinkistä...mutta Disneyland Parisissa onkin jo tullut käytyä. :) Oli kyllä mahtava paikka. Hollannissa kun asutaan, niin mentiin sinne junalla, ja vietettiin siellä 4 päivää ja 3 yötä. Tekemistä kyllä riitti! :D Ihastuin siihen niin, että siksi olisikin nyt Disneyworldin vuoro. :) Se raha vaan on vähän jarruna.  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Disneyworld on kyllä kerrassaan ihana paikka... eli eikun säästämään, että pääsette sinne - omasta visiitistä on jo paljon aikaa, mutta jäi kyllä sanoinkuvaamattoman ihanat muistot!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietysti Roomaan  :) 1 viikoksi, heti häiden jälkeen.

Olen aina halunnut käydä Roomassa ja sulhaselle kohteella ei ole niin väliä, kunhan saadaan olla toistemme kanssa.  :-X Viikko riittää, sillä hintaa matkalle tuli jo nyt ihan tarpeeksi. Hotelli on ihan tavallinen, mutta aiotaan syödä joka ilta ulkona.

Kylmähän siellä on tähän aikaan vuodesta, mutta eipä ole riesaa turisteista ja pääsee katsomaan nähtävyyksiä vähemmällä jonotuksella. Eikä sulhanen liiemmin välitä aurinkorannoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me reissattiin Lontoon kautta Kuala Lumpuriin, oltiin siellä neljä päivää ja jatkettiin matkaa Indonesiaan Balille ja Lombokille. Oltiin oltu koto-Suomessa sellaset kolme viikkoa, kun Balilla jysähti. On todella sääli, etteivät ihmiset enää uskalla matkustaa saarelle, sillä se on uskomattoman kaunis paikka. Ja tietysti se on myös saarelaisille itselleen pahaksi, koska turismista se paikka elää.

Jos kiinnostaa nähdä kuvia reissuta, voitte käydä tsekkaamssa tekemiäni nettisivuja osoitteessa

http://koti.welho.com/jvihmo1/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielessä on ollut Los Angeles & Hawaji, mutta hinta

on varmaan aika päätähuimaava. Tosin häämatkahan

tehdään vaan kerran elämässä. Onko täällä ketään,

joka suunnittelee samanlaista matkaa, tai jompaan kumpaan kohteeseen. Kuulisin mielelläni teidän kommentteja, mistä aijotte varata/varasitte matkanne ja mikä tuli hinnaksi! Millä koneella tuonne pääsin, Finnairilla ei taida olla Losiin suoria lentoja?!? Auttakaa, jos tiedätte!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taas vaihtui kohde... Eli nyt suunnataan ihan toiselle puolelle maapalloa, Miamiin ja Karibian risteilylle. Havaiji oli myös mielessä mutta emme halua viettää kahta päivää reissusta lentokoneessa istuen. Ja nythän nähdään useampi paikka kerralla plus että voidaan rentoutua muutama päivä Miamissa ja kiertää autolla lähinähtävyyksiä. Rentoo.  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään sen varasin!!!! Eli kohteena on eka 3 päivää Bankokissa ja sitten 11 päivää Cha-Amissa!!!!!!!!! Tää oli oikeestaan ainoo järjestely mikä sopi päivän kanssa meille. Muilla matkaotimistoilla lähtöpäviät oli lauantaita ja perjantaita. Tää matka lähtee sunnuntaina myöhään illlalla. Näin riittää palkalliset lomat ja muutenkin päästään heti "tuoreeltaan" matkalle!!!!

En malta pysyä pöksyissä ja odottaa ens elokuuta!!!!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään