Jump to content
Naimisiin.info

USA...Ensin naimisiin ja sitten vasta...


Guest Bastet

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest KAtariina

Ma muutin Usaan 2007 joulukuussa,mentiin naimisiin viime vuonna ja laitettiin oleskelu luvat menemaan.Sanoivat etta 6-8 viikkoa menee,ei ongelmia..(siis vasta vuosi naimisiin menon jalkeen...,oltiin laiskoja.. :)

Ja niin synnytinhan ma taalla lapsenkin jo miehelleni...Ja siis turistiviisumilla tulin.Homman nimi vain on etta maasta EI voi poitsua ennen green cardia. Siina tapauksessa katsovat sen petoksena..

Siis se on laillista kunhan sulla on oikeat perusteet. Noi saannot on lahinna meksikolaisia varten. Ja ne nyt ei voi siella sanoa etta "no joo sa oot Suomesta,tuu vaan" Mutta nain se kaytannossa menee...

Oon elava merkki siita.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Moikka kaikille,

Minut siis käännytettiin Philadelphian kentältä takaisin Suomeen, koska olen ollut siellä niin paljon ja luulivat minun aikeeni olleen naimisiin meno. Seurauksena tuli passiin merkintä etten pääse sinne turistiviisumilla enää. Nyt haemme poikaystäväni kanssa fiancee viisumia ja viimeiset paperit lähteekin ensi viikolla viimeistään. Soitinkin jenkkien suurlähetystöön Suomessa ja kysyin voiko ne nyt hylätä tämän hakemuksemme, koska minut on käännytetty sieltä takaisin. Suurlähetystöstä sanottiin ettei ole mitään hätää, mutta silti minua jännittää. No seuraavaksi onkin sitten lääkärin tarkastus. Osaako joku sanoa mitä siellä sitten tutkitaan ja mitä näytteitä otetaan ja voinko valmistautua siihen jotenkin.

Voi kun on jo niin kova ikävä mun rakasta, kunpa kaikki vain menisi nopeasti ja pääsisin mussun luokse.

Link to comment
Share on other sites

Ikävä, että noin kävi mutta ainakin pääsette sitten viisumin voimalla yhteen.

Minä kävin Eiran lääkäriasemalla mieslääkärillä. He ottavat keuhkokuvat, verinäytteen (HIV, ym.), sitten muistaakseni oli ihan perusterveystarkastus. Minulla ei mennyt lääkärin juttusilla 10-15 minuuttia kauempaa.

Ota mukaan rokotustodistukset (niin peruskoulun ja peruskoulun jälkeiset) ja muista pari amerikkalaismallista passikuvaa.

Link to comment
Share on other sites

Ahaa, olen polttanut tupakkaa nyt jonkin aikaa. Meillä lähti paperit vasta menemään, joten aikaa tässä tulee kulumaan ennen kuin pääsen sinne lääkärintarkastukseen. Auttaakohan kuviini yhtään jos nyt lopetan tupakanpolton.

Kuinka kauan teillä muilla on mennyt tässä prosessissa?

Kiitos vastauksestasi:)

Link to comment
Share on other sites

Luin jostain Aussien sivuilta, että ei tykänny tupakanpoltosta, joten heti ajattelin tietenkin sitä.

No tubi testi mulle on tehty, mutta kaipa ne siellä sitten vielä haluaa sen tarkistaa.

On tää ollu niin stressaavaa, mutta onneksi nyt on taas parempi vaihe meneillään ja olo tuntuu toiveikkaammalta.

Toivotan kyllä niille kaikille paljon voimia, jotka tämän joutuu käymään läpi.

Olis kyllä kiva kuulla muitten fiancee visan läpikäymisestä.

Niin ja mitä siellä suurlähetystössä kysellään? Nii ja mitä mitä....:)

Link to comment
Share on other sites

Moikka kaikille,

Minut siis käännytettiin Philadelphian kentältä takaisin Suomeen, koska olen ollut siellä niin paljon ja luulivat minun aikeeni olleen naimisiin meno. Seurauksena tuli passiin merkintä etten pääse sinne turistiviisumilla enää. Nyt haemme poikaystäväni kanssa fiancee viisumia ja viimeiset paperit lähteekin ensi viikolla viimeistään. Soitinkin jenkkien suurlähetystöön Suomessa ja kysyin voiko ne nyt hylätä tämän hakemuksemme, koska minut on käännytetty sieltä takaisin. Suurlähetystöstä sanottiin ettei ole mitään hätää, mutta silti minua jännittää. No seuraavaksi onkin sitten lääkärin tarkastus. Osaako joku sanoa mitä siellä sitten tutkitaan ja mitä näytteitä otetaan ja voinko valmistautua siihen jotenkin.

Voi kun on jo niin kova ikävä mun rakasta, kunpa kaikki vain menisi nopeasti ja pääsisin mussun luokse.

ootko käyny monta kertaa tän vuoden aikana? ittelläni passissa leimat joulukuulta 08, heinäkuulta 09 ja nyt olen menossa taks taas joulukuussa... ja nyt jo vähän jännittää et miten käy

Link to comment
Share on other sites

Luin jostain Aussien sivuilta, että ei tykänny tupakanpoltosta, joten heti ajattelin tietenkin sitä.

No tubi testi mulle on tehty, mutta kaipa ne siellä sitten vielä haluaa sen tarkistaa.

On tää ollu niin stressaavaa, mutta onneksi nyt on taas parempi vaihe meneillään ja olo tuntuu toiveikkaammalta.

Toivotan kyllä niille kaikille paljon voimia, jotka tämän joutuu käymään läpi.

Olis kyllä kiva kuulla muitten fiancee visan läpikäymisestä.

Niin ja mitä siellä suurlähetystössä kysellään? Nii ja mitä mitä....:)

Kokeiles tata linkkia...

Viisumiprosessista

Link to comment
Share on other sites

Moikka kaikille,

Minut siis käännytettiin Philadelphian kentältä takaisin Suomeen, koska olen ollut siellä niin paljon ja luulivat minun aikeeni olleen naimisiin meno. Seurauksena tuli passiin merkintä etten pääse sinne turistiviisumilla enää. Nyt haemme poikaystäväni kanssa fiancee viisumia ja viimeiset paperit lähteekin ensi viikolla viimeistään. Soitinkin jenkkien suurlähetystöön Suomessa ja kysyin voiko ne nyt hylätä tämän hakemuksemme, koska minut on käännytetty sieltä takaisin. Suurlähetystöstä sanottiin ettei ole mitään hätää, mutta silti minua jännittää. No seuraavaksi onkin sitten lääkärin tarkastus. Osaako joku sanoa mitä siellä sitten tutkitaan ja mitä näytteitä otetaan ja voinko valmistautua siihen jotenkin.

Voi kun on jo niin kova ikävä mun rakasta, kunpa kaikki vain menisi nopeasti ja pääsisin mussun luokse.

ootko käyny monta kertaa tän vuoden aikana? ittelläni passissa leimat joulukuulta 08, heinäkuulta 09 ja nyt olen menossa taks taas joulukuussa... ja nyt jo vähän jännittää et miten käy

14.9-27.11.2008, sitten 27.2-25.5.2009 ja sitten olin menossa sinne syyskuussa, mutta lähetettiin takaisin. Sulla ei tule olemaan mitään hätää jos sun laukusta ei löydy mitään sellaista minkä mukaan voisi syyttää sua aikaista jäädä sinne. Mä olin menossa kaasoksi ja oli tietysti lahjat mukana, kristalli kynttilän jalat ja hopealusikoita jep jep.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

onko kellään tietoa mikä tällä hetkellä on nopein tapa saada lupa-asiat jenkkeihin hoidettua?

oltiin alunperin päätetty et mennään naimisiin jenkeissä 2010 syksyllä ja piti laittaa k1 menemään tammikuussa kunhan pääsen eka takas jenkkeihin. Nyt tilanne taas muuttunu sen verran et sulho tulee keväällä suomeen töihin ja työpaikka hakee hänelle luvat tänne. Tarkoitus on edelleen mennä takas jenkkeihin sit syksyllä. eli kannattaiskohan meidän mennä kuitenkin kesällä suomessa naimisiin ja sit hakee suoraan k3 vai cr1 (oon ihan pihalla näitten juttujen kanssa...)? oliko niin et jos sulho on 6kk suomessa ja sit laitetaan paperit menee ni niitten pitäis tulla melko nopeesti? voiko paperit laittaa menee jo ennen ku hän on ollu 6kk maassa vai meneekö se sit sen pidemmän kaavan kautta?

onneksi en taida olla ainut joka on vähän pihalla näitten lupa-asioitten kanssa. onko tääl muuten mitää sivustoa josta näkee et missäpäin jenkkeijä kaikki suomivaimot asustaa? olis kiva vaikka joskus päästä höpöttämään suomea sit kun sinne pysyvämmin muuttaa :girl_haha:

me varmaan asetutaan sit pysyvämmin jonnekkin northwest usa alueelle mut sekin riippuu täysin sulhon työpaikasta..

Link to comment
Share on other sites

Mun ymmärtääkseni voitte hakea K3-lupaa eli alien spouse visaa ja pysyvää green cardia Suomesta käsin sen jälkeen kun miehesi on asunut täällä vähintään 6 kk. Monelle luvat ovat tuolloin tulleet hyvinkin nopeasti, koska käsittelyjono on paljon lyhyempi. Ennen tuota 6 kk asumista ette voi käynnistää täällä lupaprosessia, vaan tällöin lupaprosessi on laitettava alkuun jenkkien päässä.

Sillä kauanko olette sitä ennen olleet naimisissa tai oletteko menneet naimisiin Suomessa vai Yhdysvalloissa ei ole merkitystä, mutta naimisissa teidän tulee tietenkin olla kun prosessia käynnistätte.

Link to comment
Share on other sites

lasketaankohan tuohon 6 kuukauteen miehen kaks aikasempaa "pitempää" oleskelua suomessa (yht 10kk)? ja sit niitten lisäkshän on viel turistina tehdyt reissut.

no tarttee viel pähkäillä et kumpaa kautta lähdetään papereita hoitaa. tää kaikki vaan tuntuu jotenkin niin sekavalta et ei oikein tiiä et mistä aloittaa. oon nyt lueskellu noita visajourneyn sivuja ja taitaa olla niin et k1 on helpompi meidän tapauksessa kun voidaan laittaa paperit menee jo tammikuussa. Hyvällä mäihällä voisin ehkä saada paperit kuntoon (aikaa 9 kk) niin et päästäis yhdessä lentää takas usaan sit ens syksynä.

Link to comment
Share on other sites

lasketaankohan tuohon 6 kuukauteen miehen kaks aikasempaa "pitempää" oleskelua suomessa (yht 10kk)? ja sit niitten lisäkshän on viel turistina tehdyt reissut.

Kyse 6 kk:ssa on nimenomaan asumisesta. Ei vierailuista. Hanen on taytynyt hakea Suomesta asumisoikeutta. Tai mika se virallinen nimi onkaan, ja sen jalkeen asua Suomessa tuon 6 kk:a. Vierailuja ei lasketa.

Link to comment
Share on other sites

thanks Lainie ja MiaMaria

oleskelulupa hänellä on ollu toiseen eu-maahan ja siten on pystyny viettää paljon aikaa suomessa mut virallisesti osote ei tuu olemaan suomessa vasta kun tulevana keväänä. me taidetaan palata vaan aiempaan suunnitelmaan ja aletaan nyt selvittää tuota k-1 hommaa tarkemmin ni saadaan vuoden vaihteessa asiaa eteenpäin :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Tuossa tapauksessahan miehesi voi hakea sinulle sitä I-130 lupaa sen toisen EU-maan lähetystöstä, jonne vaan toimitatte kaikki tarpeelliset paperit. Ei tarvitse olla sinun kotimaasi eikä naimisiinmenomaalla ole tässäkään mitään merkitystä.

On oikeasti usein se nopeampi vaihtoehto, jolla saa pysyvän oleskeluvan. Kannattaa siis selvitellä tätä vaihtoehtoa.

Link to comment
Share on other sites

tää meijän tilanne on niii monimutkanen et hankala selittää kaikkee tääl foorumissa. no jospa se vähän selkeytyy kun päästää yhdessä viettää joulua ja uutta vuotta sulhon suvun mökille :girl_wink:

mut viel yks kysymy tosta cr1. .eli kun sulholla loppuu oleskelulupa toisessa maassa maaliskuun lopussa ja se alkaa huhtikuussa suomessa, kuuluisko meidän hoitaa asioita siel toisessa maassa vai suomessa, jos me mentäis suomessa naimisiin keväällä?

jos jollain tääl on kokemusta kolmen maan sekasopasta niin olis kiva kuulla miten teil asiat meni!! taitaa olla kuitenkin parasta et sulho ottaa yhteyttä viranomaisiin ja kyselee asiasta tarkemmin ni saahaan tähän sekasoppaan selkeyttä :girl_impossible:

Muokattu: , käyttäjä: vielakerran
Link to comment
Share on other sites

Tämä menee nyt jo aika mutulla, mutta luulisin, että vaikka lupa toisessa maassa menee umpeen ja sitten hän saa heti perään oleskeluluvan Suomeen, että voisitte hoitaa sinun oleskelulupasi Euroopasta käsin. Siis tässä tapauksessa nyt sitten kuitenkin Suomen Yhdysvaltojen suurlähetystöstä käsin.

Siis vaikka miehellä ei tule 6 kk Suomessa täytyy, on hän kuitenkin oleskellut Euroopassa jo pidempään ja tuon 6kkk säännön perimämisen tarkoituksen voisi katsoa täyttyvän. Siis miehesi ei ole tullut Eurooppaan vain ja ainoastaan häitä varten. Tällöin ei tätä nopeutettua menettelyä voi käyttää.

Mutta tosiaan parhaiten tietoja saatte kun miehesi laittaa sähköpostia joko nykyisen oleskelumaansa tai Suomen Yhdysvaltojen suurlähetystöön ja selittää tilanteenne.

Tsemppiä järjestelyihin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei Lainie ja muut!

Me laitettiin K1-hakemus 1 kk sitten. Olen taalla USA:ssa turistiviisumilla huhtikuun loppuun ja sit pitaa palata Eurooppaan.

Luettuani teidan juttuja I-130:sta tajusin etta voitais hakea myos muuta visaa! Poikaystavani asui Amsterdamissa 1 vuoden (ma asuin siella 9v) ja asuttiin yhdessa jotain 3-4 kk tuosta sen vuoden tyorupeamasta. Voitaisko siis kayttaa I-130:sta ja milla tavalla?

Ma oon ihan sekaisin naista asioista !!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sellaista kysymystä olen pohtinut kun meillä on tarkoituksena mennä Suomessa naimisiin ja jättää nuo paperit täällä, mutta eikös tuohon mukaan kuulu liittää jokin todistus miehen tuloista( en ole vielä tilannut pakettia lähetystöstä kun häät ovat elokuussa), niin onkos jotain tulorajaa mikä estäisi sen ettei viisumia minulle myönnettäisi. Tuleva mieheni opiskelee vielä ja tekee töitä siinä ohessa niin tulot eivät päätä huimaa.

Pelottaa että tämän takia tulisi jotain ongelmia.. :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...