Jump to content
Naimisiin.info

Prinsessa ruusunen häävalssina


koran_

Recommended Posts

Pikkutyttönä sitä mustavalkoista suomalaista Prinsessa Ruusunen-leffaa katsoessa päätin, että tää on se mitä häissäni soitetaan. Nyt vaan tupsahti mieleen, että voisko se olla häävalssina? Kun mulla on siitä sellanen versio missä sitä biisiä soittaa koko orkesteri eikä vaan "pimputusta" uruilla.

Onkos kukaan muu kuullut tätä "hienompaa" versiota tästä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pikkutyttönä sitä mustavalkoista suomalaista Prinsessa Ruusunen-leffaa katsoessa päätin, että tää on se mitä häissäni soitetaan. Nyt vaan tupsahti mieleen, että voisko se olla häävalssina? Kun mulla on siitä sellanen versio missä sitä biisiä soittaa koko orkesteri eikä vaan "pimputusta" uruilla.

Onkos kukaan muu kuullut tätä "hienompaa" versiota tästä?

Kuten tuossa jo todettiinkin,niin valssina sitä ei voi tanssia koska se ei ole 3/4-osa jakoinen.

Eikä muutenkaan voisi ajatellakaan tällaista sävellystä tanssittavaksi,koska se on arvokasta taidemusiikkia.

Jos haluat sen häihisi,niin häämarssinahan se on erittäin suosittu.

Link to comment
Share on other sites

Heips koran_,

minulla on ystävältäni lainassa häämusiikkilevy "Tahdon, maailman kauneinta häämusiikkia". Tällä levyllä on erikseen "Prinsessa Ruusunen, valssi" ja "Marssi näytelmästä Prinsessa Ruusunen". On erilainen kuin tuo marssi! Kuulostaa ihan valssilta (vauhdikkaan alun jälkeen...). En tosin tiedä, onko tämä tuosta leffasta... Mutta ainakin tämä levy väittää, että on myös Prinsessa Ruusunen valssina  ;D

Link to comment
Share on other sites

Heips koran_,

minulla on ystävältäni lainassa häämusiikkilevy "Tahdon, maailman kauneinta häämusiikkia". Tällä levyllä on erikseen "Prinsessa Ruusunen, valssi" ja "Marssi näytelmästä Prinsessa Ruusunen". On erilainen kuin tuo marssi! Kuulostaa ihan valssilta (vauhdikkaan alun jälkeen...). En tosin tiedä, onko tämä tuosta leffasta... Mutta ainakin tämä levy väittää, että on myös Prinsessa Ruusunen valssina  ;D

Kyllä on olemassa myös Tschaikovskin säveltämä Prinsessa Ruusunen- valssi.
Link to comment
Share on other sites

Joo, se on varmaan just se versio mikä mullakin on.

Vähän mä ihmettelinkin, että miten kaikki tuntuu olevan sitä mieltä ettei sitä voi tanssia kun omasta mielestä kuulosti ihan tanssittavalta kappaleelta ;D Jee, ehkä mä voinkin päästä pyörähtelemään Ruususen tahtiin!

Link to comment
Share on other sites

Olen aivan samaa mieltä kanssasi Rouhe  ;D. Sulho on alkanut kutsua häitämme Saaruskaisen prinsessapäiväksi  ;). Ja muistaa toki mainita itsensä prinssinä: "se on se päivä, kun prinsessa saa komean prinssinsä". Mä olen muuten kyllä niiiiiiin kaukana mistään prinsessamaisuudesta, että kai sitä yhtenä päivänä vähän voi...  ;D.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest Mai78(Guest)
Pikkutyttönä sitä mustavalkoista suomalaista Prinsessa Ruusunen-leffaa katsoessa päätin, että tää on se mitä häissäni soitetaan. Nyt vaan tupsahti mieleen, että voisko se olla häävalssina? Kun mulla on siitä sellanen versio missä sitä biisiä soittaa koko orkesteri eikä vaan "pimputusta" uruilla.

Onkos kukaan muu kuullut tätä "hienompaa" versiota tästä?

Hassu juttu!

Mulla on nimittäin ihan sama kokemus! Näin itsekin samaisen elokuvan pikkutyttönä ja ihastuin musiikkiin. Haluan ehdottomasti tuon musiikin kirkkoon poistumismusiikiksi. Se on niin ihana!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...