Jump to content
Naimisiin.info

Sairaalloinen mustasukkaisuus!


Guest Elisa(Guest)

Recommended Posts

"meidän herra ei ole koskaan innostunut kenestäkään muusta meidän seurustelun aikana".

Tämä lause minua hieman kummastutti. Ei sillä etten uskoisi että miehesi ei olisi ollut ihastunut kehenkään muuhun teidän seurustelun aikana vaan sitä etten ikinä itse voisi mennä sanomaan tuollaista omalta kohdaltani. MIstä minä tiedän onko mieheni ollut ihastunut johonkin muuhun, joskus olen kysynyt asiasta ja on kieltänyt. Eihän se sanoisi vaikka olisikin (kukaan mies ei varmaan niin tyhmä ole  ;) ).  .

en ole koskaan törmännyt asiaan josta meillä ei saa puhua, ja josta sen takia pitäisi vaieta, tai jota pitäisi salata. siksi voin sanoa näin. olen tentannut tätä helvetin monta kertaa, ilmeisesti ukko on vähän häiriintynyt, kun edelleen saa kiksinsä vaan meikäläisestä, vaikka en kokisi muutakaan pahaksi ::) (juu ja turha sanoa, etteikö se sitä kertoisi, kyllä se kertoo :P)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest taateli
en ole koskaan törmännyt asiaan josta meillä ei saa puhua, ja josta sen takia pitäisi vaieta, tai jota pitäisi salata. siksi voin sanoa näin. olen tentannut tätä helvetin monta kertaa, ilmeisesti ukko on vähän häiriintynyt, kun edelleen saa kiksinsä vaan meikäläisestä, vaikka en kokisi muutakaan pahaksi ::) (juu ja turha sanoa, etteikö se sitä kertoisi, kyllä se kertoo :P)

Samaa mieltä, kyllä se mies meilläkin kertoo. Tosin en ole tentannut helvetin montaa kertaa, mutta tunnen mieheni.

Link to comment
Share on other sites

Minusta toisen kauniina pitäminen on aivan eri asia kuin "ruokahalun kasvattaminen kodin ulkopuolella". Muuten sinäänsä samaa mieltä, mitä se haittaa jos vaikkapa Carmen Elektra on mieheni mielestä kaunis? Mutta jos sulhaseni tuijotelisi alastonta Carmenia puolituntisen ja tulisi sitten kiimaisena kotiin panolle, saattaisin pahastua. En siksi, että hänestä Carmen on KAUNIS, sillä se ei riittäne "ruokahalun kasvattamiseen".

Pakko kommentoida tähän, kun tuo lausahdukseni näkyy kirvoittavan kovastikin keskustelua ;)

Itse en taas pahastuisi lainkaan ym. kaltaisesta tilanteesta - en näe syytä, miksi pitäisi? Miksi se on minulta pois, jos kumppani välillä fantasioisi vaikkapa jostain näyttelijättärestä tai urheilijattaresta (aika paljon vettä saisi kylläkin virrata, että Carmen Electra puolison fantasioissa vierailisi ;D) - tai häneltä, jos minä niin teen? Minä en katso, että minulla olisi oikeus määrätä puolison ajatuksista, tahi vaatia häntä tilille niistä, vaikka naimisissa ollaankin.

Kaiken pohjallahan on nimittäin tieto siitä, että puoliso rakastaa ja haluaa oikeasti MINUA, ei näyttelijää X/urheilijaa Y/whatever, ja tuo fantasiointi täysin viatonta hupia, josta ei ole mitään vaaraa tahi haittaa meidän suhteellemme.

Kukin tavallaan - ja näin meillä. 8-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-Elina
Sen ihmisen haluaisin tavata joka kuolinvuoteellaan sanoo ettei ikinä ole ollut avioliiton aikana muista kuin omasta puolisostaan.

...

MInusta se on luonnollista ja suotavaa, eri asia tekeekö asialle jotain vai ei.

Täysin samaa mieltä. En tarkoita tätä millään pahalla, mutta minusta on jotenkin naiivia sanoa tietävänsä toisen ihmisen ajatukset läpikotaisin. Tottakai voisin itsekin sanoa, että "uskon, että mieheni sitä ja tätä" mutta en voisi koskaan sanoa tietäväni täysin, mitä hänen päässään liikkuu. Parisuhteesta ei minun mielestäni todellakaan tee huonoa se, että sen osapuolet katselevat muita ja ehkä omassa päässään ajattelevatkin kaikenlaista. Sitä, mitä toisen pään sisällä tapahtuu, on aika mahdotonta toisen tietää - ja hyvä niin! Kuten Minttu06:kin sanoi, on ihan eri asia, tekeekö asialle jotain. Jos ei, niin minusta mitään väärää ei ole tapahtunut. Oma mieheni ei minun käsittääkseni kulje ns. laput silmillä: hän joskus kommentoi minullekin, jos on nähnyt naisen, joka häntä viehättää enkä millään usko, etteikö näiden tapausten lisäksi olisi sellaisiakin pikkuihastuksia, joista hän ei minulle sano mitään. Jos hän vannoisi ja vakuuttaisi minulle, ettei koskaan katso ketään muuta eikä ikinä ole meidän yhdessäoloaikanamme tykästynyt kenenkään muun ulkonäköön tms., olisi se mielestäni ehkä jopa outoa. Ihmiselle on ihan luonnollista pitää silmänsä auki. Ja sitäpaitsi: jos mies katsoo joskus muitakin ja ehkä jopa väliaikaisesti ihastuu johonkuhun, mutta silti on vakaasti parisuhteessa minun kanssani, niin eikö sekin todista sitä, että katselu on vain katselua, mutta kun puhutaan syvemmistä tunteista ja vakituisesta parisuhteesta, ollaan ihan eri mielellä liikenteessä ja siihen ei pitäisi millään pinnallisilla ja ulkokuoriseikoilla olla merkitystä? Tottakai olisi ihan eri juttu, jos mies ihastuisi/rakastuisi toiseen naiseen ihan tosissaan, siis muutenkin kuin ulkonäön perusteella ja muuttuisi parisuhteessamme poissaolevaksi. Jos kuitenkin puhutaan ulkonäön katselusta ja pienistä ihastuksenpoikasista, ei niistä pitäisi olla mitään haittaa, jos parisuhde voi hyvin.    

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Oon joskus miettiny miehenki kas yhdessä tota ulkonäkö asiaa.. Siis jos esim joku nainen on mieheni mielestä kaunis. Jos naiset joita mieheni pitää kauniina olisivat aina täysin itseni vastakohtia niin saattaisin pahastua, koska silloin en tuntisi olevani lähelläkään hänen naisihannettaan.. Muuten saatan itsekkin kysellä kuka joistain naisista(yl. julkkiksista!) on hänen mielestään kaunein tms.

Link to comment
Share on other sites

Täysin samaa mieltä. En tarkoita tätä millään pahalla, mutta minusta on jotenkin naiivia sanoa tietävänsä toisen ihmisen ajatukset läpikotaisin. Tottakai voisin itsekin sanoa, että "uskon, että mieheni sitä ja tätä" mutta en voisi koskaan sanoa tietäväni täysin, mitä hänen päässään liikkuu. Parisuhteesta ei minun mielestäni todellakaan tee huonoa se, että sen osapuolet katselevat muita ja ehkä omassa päässään ajattelevatkin kaikenlaista. Sitä, mitä toisen pään sisällä tapahtuu, on aika mahdotonta toisen tietää - ja hyvä niin! Kuten Minttu06:kin sanoi, on ihan eri asia, tekeekö asialle jotain. Jos ei, niin minusta mitään väärää ei ole tapahtunut. Oma mieheni ei minun käsittääkseni kulje ns. laput silmillä: hän joskus kommentoi minullekin, jos on nähnyt naisen, joka häntä viehättää enkä millään usko, etteikö näiden tapausten lisäksi olisi sellaisiakin pikkuihastuksia, joista hän ei minulle sano mitään. Jos hän vannoisi ja vakuuttaisi minulle, ettei koskaan katso ketään muuta eikä ikinä ole meidän yhdessäoloaikanamme tykästynyt kenenkään muun ulkonäköön tms., olisi se mielestäni ehkä jopa outoa. Ihmiselle on ihan luonnollista pitää silmänsä auki. Ja sitäpaitsi: jos mies katsoo joskus muitakin ja ehkä jopa väliaikaisesti ihastuu johonkuhun, mutta silti on vakaasti parisuhteessa minun kanssani, niin eikö sekin todista sitä, että katselu on vain katselua, mutta kun puhutaan syvemmistä tunteista ja vakituisesta parisuhteesta, ollaan ihan eri mielellä liikenteessä ja siihen ei pitäisi millään pinnallisilla ja ulkokuoriseikoilla olla merkitystä? Tottakai olisi ihan eri juttu, jos mies ihastuisi/rakastuisi toiseen naiseen ihan tosissaan, siis muutenkin kuin ulkonäön perusteella ja muuttuisi parisuhteessamme poissaolevaksi. Jos kuitenkin puhutaan ulkonäön katselusta ja pienistä ihastuksenpoikasista, ei niistä pitäisi olla mitään haittaa, jos parisuhde voi hyvin.    

veikkaan että tämä oli minulle, jostain aiemmin sanotusta kommentista johtuen, ja veikkaan että sanoja olettaa, että olen sinisilmäinen tollo, joihin törmää tosielämässä ja netissä päivittäin. olen seurustellut mieheni kanssa vuosia. olen itse ihastunut tänä aikana kyllä, ja vuosia sitten alkuaikoina molemmat kokeilivat suhteen kestoa. olen aina ollut sitä mieltä että ihastuminen on normaalia. meillä edelleen myöskin oikeasti puhutaan kaikesta, ei ole asiaa, josta tarvitsisi olettaa miehen olevan jotain mieltä. mieheni pitää monia naisia erittäin kauniina (ero on ehkä nyt juuri siinä, että en yhdistä ihastumiseen sitä, että mies toteaa jollain olevan upeat rinnat/pylly/kasvot tms.), mutta ei edelleenkään ole ihastunut keneenkään, vaikka asiasta on keskusteltu kymmeniä kertoja. outo tyyppihän tuo on, tiedän.

ja olipas omituinen vastaus ::)

Link to comment
Share on other sites

Guest 14.07.07(Guest)

tää menee hiukan asian vierestä mutta ei mun mies ainakaan ikinä kommentoi muita naisia tyyliin -onpas hyvä perse.jos noin sikamaisia ja juntteja juttuja suustaan päästäis,niin olisin kyl ihan väärän ihmisen kanssa.

Link to comment
Share on other sites

tää menee hiukan asian vierestä mutta ei mun mies ainakaan ikinä kommentoi muita naisia tyyliin -onpas hyvä perse.jos noin sikamaisia ja juntteja juttuja suustaan päästäis,niin olisin kyl ihan väärän ihmisen kanssa.

mielenkiintoista. minä liitän sanat sikamainen ja juntti muihin asioihin. ja toisaalta tiukan kurin ja mustasukkaisuuden tiettyihin asioihin. minä näen myöskin, kuten moni muukin, hiukan naiivina sen (toisin kuin moni ilmeisesti teksteistäni tulkitsi), että kuvittelee miehensä näkevän kauniina yksilönä vain oman puolisonsa. tai kauniina asiana ylipäätään. yhtä lailla kun minä näen, että jollain naisella on kaunis takapuoli, hiukset, upeat rinnat, kauniit kasvot jne. näkee myös mieheni sen. tottakai, olisihan se perhanan ihme jos ei näkisi. se, että mieheni joskus mainitsee sen asiallisesti ei tarkoita sitä, että on vehje pystyssä ja kuola suusta valuen punaniskana heti ks. ihmisen perässä näin rumasti sanottuna ja rautalangasta väännettynä. meillä on kotona erittäin älykäs ja huumorintajuinen mies, jota en juntiksi sanoisi koskaan. silmät ja aivot hän kuitenkin omaa, ja minä toisaalta hyvän itsetunnon ja realismin. ja me yhdessä eheän parisuhteen. ::)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-Elina
tää menee hiukan asian vierestä mutta ei mun mies ainakaan ikinä kommentoi muita naisia tyyliin -onpas hyvä perse.jos noin sikamaisia ja juntteja juttuja suustaan päästäis,niin olisin kyl ihan väärän ihmisen kanssa.

Meinaatko, että on junttia kommentoida kyseisellä tyylillä vai että on junttia kommentoida ylipäätään? Minä en mitenkään osaa yhdistää junttiutta/sikamaisuutta siihen, että mies sanoo ohikulkevaa tai tv:ssä esiintyvää naista kauniiksi tai viehättäväksi. Eri asia tietysti sellainen "mielettömät hinkit" -tyylinen kommentointi.

Link to comment
Share on other sites

Meinaatko, että on junttia kommentoida kyseisellä tyylillä vai että on junttia kommentoida ylipäätään? Minä en mitenkään osaa yhdistää junttiutta/sikamaisuutta siihen, että mies sanoo ohikulkevaa tai tv:ssä esiintyvää naista kauniiksi tai viehättäväksi. Eri asia tietysti sellainen "mielettömät hinkit" -tyylinen kommentointi.

näin juuri. melkein voisi sanoa, että onpas junttia todeta, että tuo taulu on kaunis ::) vertaus oli kaukaa, mutta periaate sama.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä se olen minä joka kehun naisten perseet... Täytyisikö mun mieheni nyt suuttua ja olenko mäkin ihan  juntti?  ;D

Jos mun mieheni mielestä Meg Ryan on nami (niinkuin onkin) niin miten se on minulta pois? Jos minun mieheni katselisi stripparia ja kiihottuisi siitä, niin miten se olisi minulta pois? Tykkäänhän minäkin katsella vaikka ketä eikä se loukkaa miestäni.

Onko tuo kuolausketju "muissa kuin hääasioissa" yhtään sen siveämpi kuin kaunista puolialastonta naista ihaileva mies...

Apua mikä itsetunto on naisella, joka järkyttyy miehensä katseiden kohteesta tai sitten se kyseinen mies on todellakin joku palleropanomies, joka on naistaan pettänyt ja se taas tuskin paranee sillä ettei anneta sen katsella muiden tissejä. Pettäjä löytää kohteen kyllä, jos tarpeeksi tahtoo. En mä ainakaan aio peittää mun mieheni silmiä joka kerran, kun kaunis nainen kävelee ohi.

Link to comment
Share on other sites

Tää nyt on menny aika OTks koko ketju, mutta täytyy kyllä nyt sanoa, että OHHOH miten osa ihmisistä tuomitsee muut  :o

Oli sitten kyseessä arvot tai huono itsetunto, niin eikö sekin ole jokaisen ihmisen ja hänen kumppaninsa välinen asia?? Mitä täällä foorumilla lyttäämään muita sen takia? Tän paikan pitäs olla se, jossa yhdessä mietitään häitä ja muita niihin tai parisuhteeseen liittyviä asioita. ILOINEN paikka. Yh, oikeen nenä nyrpisty joistain kommenteista. Meillä saa toki katsella, itsekin katselen, mutta sitten taas rajan vedän strippareihin (niin myös mieheni). Kauneuden ihailu on mielestäni aivan eriasia, kun RAHALLA maksettu (kyllä, joku sen aina maksaa) peban hetkutus. Alastomuus eikä toisen naisen alastomana näkeminen ole siis tässä meidän kohdalla se ongelma.

Enkä koe olevani huonolla itsetunnolla varustettu tämän takia. Meillä on 5vuoden seurustelu takana (tunnettu ollaan 10vuotta), että tunnen kyllä mieheni arvot jo ajalta ennen minua :)

Samassa veneessä tässä mennään kaikki, tsemppiä siis ja jaksamista häiden suunnitteluun  :-X

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-Elina
veikkaan että tämä oli minulle, jostain aiemmin sanotusta kommentista johtuen, ja veikkaan että sanoja olettaa, että olen sinisilmäinen tollo, joihin törmää tosielämässä ja netissä päivittäin.

Nyt vasta huomasin tämän viestisi, jossa olit lainannut minun kirjoittamaani tekstiä ja siis tällä "sanojalla" ilmeisesti viittaat minuun vai ymmärsinkö oikein?

Voisitko kertoa, millä perusteella oletat minun pitävän sinua kuvailemasi kaltaisena? Ylläolevat sanat "sinisilmäinen" ja "tollo" ovat sinun kirjoittamiasi, eivät minun. En ole tämän aihealueen viesteissäni viitannut sinuun enkä lainannut tekstiäsi kuin vasta nyt. Jos laitat sanoja suuhuni, niin voisitko edes osoittaa jonkin kohdan viestistäni, jossa olen sinua tieten tahtoen loukannut? Se ei nimittäin todellakaan ole tarkoitukseni.

Tämän ketjun käsittelemä aihe on monelle luonnollisestikin hyvin henkilökohtainen ja juuri siitä syystä pyrin esittämään aiemman mielipiteen hyvin yleisluontoisesti, ketään vastakkaista mielipidettä edustavaa henkilöä nimeämättä tai lainaamatta. Silti ei ole aivan harvinaista, että joku eri mieltä oleva olettaa, että eriävän mielipiteen esittävä viittaa henkilökohtaisesti häneen. Omasta mielestäni en ole aiemmassa viestissäni todellakaan viitannut kehenkään vaan pitäytynyt asian yleisluontoisessa käsittelyssä ja jos olet tämän jälkeen edelleen sitä mieltä, että olen sinua jotenkin tölvinyt, niin pyydän sinua osoittamaan, missä kohtaa tekstiäni näin on käynyt.

Ystävyydellä ja hyvän keskusteluhengen puolesta  :)

Link to comment
Share on other sites

Tää nyt on menny aika OTks koko ketju, mutta täytyy kyllä nyt sanoa, että OHHOH miten osa ihmisistä tuomitsee muut    
Yh, oikeen nenä nyrpisty joistain kommenteista.

Hih, sori oli vaan niin pakko.

Mun mielestä tää on ollut oikein valaiseva keskustelu.Hauska tietää miten muut aiheesta ajattelevat. Ja eihän se haittaa vaikka välillä on vähän kipakoitakin kommentteja. Tarviiko olla aina hyssyttelemässä kaikkea mielenkiintoista.

Alkuperäiseen kirjoittajaan viittaan vain sen verran että siinä taisi useampi ihminen käyttäytyä huonosti. Konfliktitilanteen olisi voinut hoitaa ehkä fiksumminkin.

Toisaalta vastustan tuota ulkopuolisten mustasukkaiseksi leimaamistakin. Usein mustasukkaisuus ei ole itsestä pelkästään kiinni vaan liittyy parisuhteeseen ja siihen miten kumppani kohtelee ja myöskin omaan ikään. Itse ainakin olin nuorempana paljon ehdottomampi, epävarmempi, angstisempi - ja mustasukkaisempi kuin nyt. Toisaalta minulla oli myös silloin nuorempi ja epävarmempi poikaystävä joka tykkäsi pönkittää egoaan tekemällä minut mustasukkaiseksi milloin mistäkin tyhjänpäiväisestä. No, olipahan ainakin opettavainen kokemus.

Mitä tulee miehen seksuaalifantasioihin, en edes uskalla arvailla.  ;D Fiksuna miehenä ei niitä minulle tietenkään kerro, mutta olisin todella huolissani ja pettynyt jos mielenkiintoinen mieheni saisi kiksit vain minusta. ;)  

Link to comment
Share on other sites

Jos suhde ei kestä stripparin tai toisten naisten katselua yleensä, on niin huonoitsetuntoisen ihmisen paras pysyä vanhana piikana muiden elämää pilaamasta.

Tämmöset ei mun mielestä vaan kuulu enää asiaan millään tavalla. Niin paljon on mielipiteitä, kun on ihmisiäkin, mut tarviiko niitä tähän malliin laukoa.

Toisaalta toiset tykkää pönkittää omaa itsetuntoaan haukkumalla muita, jännä vaan, kun tässäkin ketjussa haukutaan huonoitsetuntoisia  ;)

Mutta tosiaan mun mielestä on paikallaan hyssytellä sillon, kun joku saattaa ihan aikuisten oikeesti loukkaantua.

Rauha  8-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marikutza
tää menee hiukan asian vierestä mutta ei mun mies ainakaan ikinä kommentoi muita naisia tyyliin -onpas hyvä perse.jos noin sikamaisia ja juntteja juttuja suustaan päästäis,niin olisin kyl ihan väärän ihmisen kanssa.

mäkin liityn keskusteluun mukaan  :) 14.07.07 varmaan tarkoitti sitä, että jos oma ukko esim kadulla kävellessä tuumaa vastaantulevasta naisesta omalle puolisolleen, että ompa hyvä perse, niin se loukkaisi. loukkaisi minuakin. samalla tavalla, kun esim ravintolassa sanoisin itse sulholleni, että tuolla tarjoilijalla on varmaan iso tms (onkohan sopiva vertailu? ;D) Vai ymmärsinköhän väärin.

Meillä kans homma kulkee, että katsoa saa muttei koskea. On täysin luonnollista, että hoksottimet herää, kun kaunis ihminen tulee vastaan. Ja jos minä voin sanoa, että joku nainen on kaunis, niin tottakai mieskin sen huomaa. Ihmisiähän tässä ollaan. En minäkään pysty fyysisesti olemaan kiinnostumatta, jos hyvännäköinen mies kävelee kadulla vastaan. Mutta en koskaan lähtisi sitä viemään eteenpäin. Niinkuin jotkut sanoivat, ei kukaan kävele laput silmillä. Esim kerran tuumasin mieheni kampaajasta että ompas siinä kaunis nainen, ja mies vastasi, että niin on. Ja hyvin voin sanoa, että se ja se tyyppi, kun käytiin siellä ja siellä, oli muuten aika söpö. Mutta se junttimainen kommentti varmaan olisi, että tuota voisi käydä tms, eli kommentti on selkeästi seksistinen/jopa halventava.

Julkut on sitten asia erikseen. Niistä voi puhua "vapaammin". Esim sulkku ei vedä herneitä nenään kun kuolaan Orlando Bloomin perään, ja minäkin yritän olla ok, kun Angelina Joliesta tulee puhe ;)

Link to comment
Share on other sites

Nyt vasta huomasin tämän viestisi, jossa olit lainannut minun kirjoittamaani tekstiä ja siis tällä "sanojalla" ilmeisesti viittaat minuun vai ymmärsinkö oikein?

Voisitko kertoa, millä perusteella oletat minun pitävän sinua kuvailemasi kaltaisena? Ylläolevat sanat "sinisilmäinen" ja "tollo" ovat sinun kirjoittamiasi, eivät minun. En ole tämän aihealueen viesteissäni viitannut sinuun enkä lainannut tekstiäsi kuin vasta nyt. Jos laitat sanoja suuhuni, niin voisitko edes osoittaa jonkin kohdan viestistäni, jossa olen sinua tieten tahtoen loukannut? Se ei nimittäin todellakaan ole tarkoitukseni.

Tämän ketjun käsittelemä aihe on monelle luonnollisestikin hyvin henkilökohtainen ja juuri siitä syystä pyrin esittämään aiemman mielipiteen hyvin yleisluontoisesti, ketään vastakkaista mielipidettä edustavaa henkilöä nimeämättä tai lainaamatta. Silti ei ole aivan harvinaista, että joku eri mieltä oleva olettaa, että eriävän mielipiteen esittävä viittaa henkilökohtaisesti häneen. Omasta mielestäni en ole aiemmassa viestissäni todellakaan viitannut kehenkään vaan pitäytynyt asian yleisluontoisessa käsittelyssä ja jos olet tämän jälkeen edelleen sitä mieltä, että olen sinua jotenkin tölvinyt, niin pyydän sinua osoittamaan, missä kohtaa tekstiäni näin on käynyt.

Ystävyydellä ja hyvän keskusteluhengen puolesta  :)

hohhoijaa. en muista edes kuka kirjoitti ja mitä, mutta jonkun vastine kommenttini "mieheni ei halua ketään muuta" oli juuri sen suuntainen, olen kuullut näitä ennenkin, ja tietyllä tavalla ymmärrän miksi. mutta ei tarvitse hernettä vetää asiasta suuntaan eikä toiseen ;)

Link to comment
Share on other sites

Täysin samaa mieltä. En tarkoita tätä millään pahalla, mutta minusta on jotenkin naiivia sanoa tietävänsä toisen ihmisen ajatukset läpikotaisin. Tottakai voisin itsekin sanoa, että "uskon, että mieheni sitä ja tätä" mutta en voisi koskaan sanoa tietäväni täysin, mitä hänen päässään liikkuu.

juu, se koskikin tätä lausetta, sen jälkeen kun olin sanonut näin: en ole koskaan törmännyt asiaan josta meillä ei saa puhua, ja josta sen takia pitäisi vaieta, tai jota pitäisi salata. siksi voin sanoa näin. olen tentannut tätä helvetin monta kertaa, ilmeisesti ukko on vähän häiriintynyt, kun edelleen saa kiksinsä vaan meikäläisestä, vaikka en kokisi muutakaan pahaksi Pyöritä silmiä (juu ja turha sanoa, etteikö se sitä kertoisi, kyllä se kertoo  :P

mutta se siitä

Link to comment
Share on other sites

Hih, sori oli vaan niin pakko.

Mun mielestä tää on ollut oikein valaiseva keskustelu.Hauska tietää miten muut aiheesta ajattelevat. Ja eihän se haittaa vaikka välillä on vähän kipakoitakin kommentteja. Tarviiko olla aina hyssyttelemässä kaikkea mielenkiintoista.

 

minun mielestä on kanssa hassua, että tämä on ensimmäinen keskustelupalsta jossa olen törmännyt menttaliteettiin "kaikesta ei saa puhua".

Link to comment
Share on other sites

mäkin liityn keskusteluun mukaan  :) 14.07.07 varmaan tarkoitti sitä, että jos oma ukko esim kadulla kävellessä tuumaa vastaantulevasta naisesta omalle puolisolleen, että ompa hyvä perse, niin se loukkaisi. loukkaisi minuakin. samalla tavalla, kun esim ravintolassa sanoisin itse sulholleni, että tuolla tarjoilijalla on varmaan iso tms (onkohan sopiva vertailu? ;D) Vai ymmärsinköhän väärin.

Meillä kans homma kulkee, että katsoa saa muttei koskea. On täysin luonnollista, että hoksottimet herää, kun kaunis ihminen tulee vastaan. Ja jos minä voin sanoa, että joku nainen on kaunis, niin tottakai mieskin sen huomaa. Ihmisiähän tässä ollaan. En minäkään pysty fyysisesti olemaan kiinnostumatta, jos hyvännäköinen mies kävelee kadulla vastaan. Mutta en koskaan lähtisi sitä viemään eteenpäin. Niinkuin jotkut sanoivat, ei kukaan kävele laput silmillä. Esim kerran tuumasin mieheni kampaajasta että ompas siinä kaunis nainen, ja mies vastasi, että niin on. Ja hyvin voin sanoa, että se ja se tyyppi, kun käytiin siellä ja siellä, oli muuten aika söpö. Mutta se junttimainen kommentti varmaan olisi, että tuota voisi käydä tms, eli kommentti on selkeästi seksistinen/jopa halventava.

Julkut on sitten asia erikseen. Niistä voi puhua "vapaammin". Esim sulkku ei vedä herneitä nenään kun kuolaan Orlando Bloomin perään, ja minäkin yritän olla ok, kun Angelina Joliesta tulee puhe ;)

minulta meni edelleen vähän ohi, ensin kauneuden toteaminen ei ollut ok, sitten oli, ja lopuksi joku oli jo panemassa jotakuta? ::) ts. perustelua junttimaisuudelle ei ainakaan vielä tullut, koska mielestäni kukaan ei maininnut ennen sinua tuota panemis-aspektia. kuinkakohan sekavasti asiani esitin ;D

Link to comment
Share on other sites

Kuka on sanonut ettei saisi puhua  :-? asiat vaan voi mun mielestä esittää toista loukkaamatta  :-*

kyllä täällä oikeasti aika tiukasti pitää vaieta monesta asiasta, ts. tunteita herättävistä asioista ei kovin suoraan saisi puhua, heti on kauhea tuomitseminen käynnissä. se on sinänsä jännää, kun muilla keskustelufoorumeilla annetaan mennä aiheesta kuin aiheesta ihan täydeltä laidalta. joskus se tyrehdyttää hyvän keskustelun ::)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-Elina
hohhoijaa. en muista edes kuka kirjoitti ja mitä, mutta jonkun vastine kommenttini "mieheni ei halua ketään muuta" oli juuri sen suuntainen, olen kuullut näitä ennenkin, ja tietyllä tavalla ymmärrän miksi. mutta ei tarvitse hernettä vetää asiasta suuntaan eikä toiseen ;)

Hohhoijaa? Joo, ei ole hernehdittykään, esitin vain kysymyksiä. Asia mun puolesta loppuunkäsitelty!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...