Rikez

kaksi "häämarssi"

4 viestiä aiheessa

Tässä hetken olen jo pohtinut, että miltä teistä kuulostaa tälläinen ajatus: meille tulee olemaan 2 morsiustyttöä(tai 1 morsiustyttö ja 1 poika, jos elokuussa syntyvä kummilapseni onkin poika) ja 2 kaasoa. Ajattelin, että he kävelisivät ennen minua alttarille. JOten, jos heidän "marssiinsa" laittaisi vaikka Toivo Kuulan soimaan ja kun tulee minun vuoroni päähtäisi soimaan Prinsessa ruusunen. :huh: OOn tosi huono selittämään, mutta miltä tämä kuulostaa teitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jollei käytävä ole todella pitkä, niin eipä siinä kahta marssia tarvita.

Tietenkin saa kaksikin marssia olla, jos niin haluatte, mutta hiukan oudolta se kyllä kuulostaisi. Vieraana varmaan ihmettelisin aika lailla, että mitä tässä nyt odotetaan aina vaan, kun morsianta/morsiusparia ei näy vaikka marssikin jo loppui...

Kaksi marssiahan vihkimiseen saa ihan normaalityylilläkin, kun yksi soitetaan tullessa ja toinen lähtiessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin lisää ajatuksia tästä samasta aiheesta! Meilläkin olisi mahdollisesti tulossa kolme pientä morsiuslasta kulkemaan kaasojen (ja bestmanien) kanssa alttarille ennen hääparia, niin mietin että voisi olla kiva, jos heillä soisi jokin toinen kappale, ja häämarssi paukahtaisi ilmoille vasta, kun sulhasen kanssa tulemme esiin. En ehkä haluaisi tuon kaasot+morsiuslapset -kulkueen musiikiksi toista häämarssia, mutta voisiko siinä soida jokin rauhallinen, klassinen kappale (esim. joku Ave Maria, Bachin Air tai vastaava), vaikka pianolla tai viululla soitettuna? Vai olisiko parempi, että häämarssiimme soitettaisiin alkuun jokin intro tuon kulkueen ajaksi, ja itse marssi alkaisi soida sitten, kun meidän vuoromme tulee?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä hetken olen jo pohtinut, että miltä teistä kuulostaa tälläinen ajatus: meille tulee olemaan 2 morsiustyttöä(tai 1 morsiustyttö ja 1 poika, jos elokuussa syntyvä kummilapseni onkin poika) ja 2 kaasoa. Ajattelin, että he kävelisivät ennen minua alttarille. JOten, jos heidän "marssiinsa" laittaisi vaikka Toivo Kuulan soimaan ja kun tulee minun vuoroni päähtäisi soimaan Prinsessa ruusunen. :huh: OOn tosi huono selittämään, mutta miltä tämä kuulostaa teitä?

Toi Kuulahan ois siitä loistava, että siinä morsiamen sisääntulokohta on vasta myöhemmin, että alkuosan aikana ehtisi kaasot sun muut kyllä kävellä alttarille.

Delian idea siitä, että alussa olisi vaikka rauhallinen intro ja sitten morsiamen tullessa biisi vasta kunnolla pärähtäisi käyntiin on mielestäni hyvä. Mun mielestä kaksi marssia heti alkuun on vähän turhuutta: hääparia sitä on tultu katsomaan eikä sitä kun avustajat kipittää paikoilleen (vaikka morsiuslapsissa sitä tiettyä söpöysfaktoria oisikin). :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään