HensQ

Pienet kirkkohäät?

37 posts in this topic

Me olemme myös viettämässä pieniä 20-30 vieraan häitä ja kaikki kirkot ovat siihen tarkoitukseen valtavan tuntuisia. Häitä vietetään maaliskuussa 2013 ja olen pohtinut, voisiko valtaisaa tilaa jotenkin valaistuksen avulla häivyttää... Toinen huolenaiheeni on se alttarille kävely...tuntuuko matka pidemmältä, jos ensimmäiset vieraat ovat vasta satojen metrien päässä?? :)

Edited by ~Edith~

Meille tulee n. 40 vierasta kirkkoon, johon mahtuu 900. Hyvin mahtuu varmasti vieraat :P

Meille tulee pienet kirkkohäät. Tosin jo kirkon valinnassa mietittiin tätä vähän, eikä valittu koukkalan suurta uutta kirkkoa vaan keskustan vanha ja hieman pienempi. Tosin tämä oli minulle ykkönen koko ajan.

Meille tulee pienet kirkkohäät ja valtava kirkko. Saapahan nähdä, tuleeko typerä fiilis kun vieraita on 30 ja kirkkoon mahtuisi 1300 henkilöä. Hyvä puoli on tosin se, että kaikki vieraat mahtuvat ensimmäisille kahdelle penkkiriveille, eli ainakin kuulevat koko toimituksen ;) Pitää vain muistaa huomauttaa vieraille, että ensimmäisiin riveihin vain suoraan istumaan.

Edit. typot

Edited by Daliya

Meillekkin on tulossa pienet kirkkohäät, ja pienillä tarkoitan todella PIENIÄ :) eli sulhanen, morsian ja pari todistajaa :)

Meidät vihittiin 10 ihmisen läsnäollessa Pieplajärven Erämaakirkossa. Siinä paikassa on joku ihan oma taikansa, jo pelkkä matka kirkkoon on huikea (vaeltamalla 5km/suunta Lapin maisemissa tunturijärvien ohi). Yhtä matkaa käveltiin, juteltiin ja jännitettiin. Eli tavallaan itse naimisiinmenoon meni n. 5 tuntia, oli kaikille vieraille enemmän sisältöä kuin pelkät papin sanat.

Olemme varanneet kaupungin suurimman kirkon. Vihkitilaisuudessa on läsnä lapsemme ja vanhempamme, yhteensä 9 hlöä.  Jo ajatus siitä, että kävelemme pitkän käytävän alttarille  lähes tyhjässä kirkossa on hykerryttävän ihana ja romanttinen..

Mä varasin Tuomikirkon 44 vieraalle :P Mä en ajatellu, että olis liian iso, koska on niin tunnelmallinen.

Meitä kovasti viehättäisi ajatus kirkkohäistä ihan kahdestaan, tuntemattomien todistajien (kanttori ja valokuvaaja) kanssa. Eikä tyydytä mihinkään vähempään kuin Helsingin tuomiokirkkoon :girl_in_love: Emme ole kihlautuneet, joten häät tulisivat yllätyksenä lähipiirille. Katsotaan kuinka käy, muhkea ballgown-hääpuku on jo ostettu!

^ Nannuliini, ettekös te ole kihloissa jos naimisiinkin olette menossa? ;)

Meillä Suomen suurimpiin kuuluvaan kivikirkkoon tulee n. 25 vierasta :D

Offtopic, mutta siskon lapsi kastettiin Turun Mikaelinkirkossa ja n. 15-päinen juhlaväki seisoi "alttarilla" kastemaljan ympärillä puolikaaren muodossa. Tunnelma oli heti intiimimpi kuin että olisivat istuneet penkeillä (:

Edited by Niittipyssy