Guest Johannajuulia

Kirkkoon tuleva laulaja ilmoitti hinnan, joka liian kallis meille.

19 viestiä aiheessa

Eräs puolituttu laulaja tarjosi itseään tulemaan laulamaan hääkirkkoomme ja kyselimme silloin hänen hintaansa. Hän ei vastannut siihen mitään, vaan sanoi, että hinta ei ole ongelma. Seuraavalla kerralla kyselimme taas hintaa, jotta voisimme miettiä hääbudjettia, vieraita kun on vaan noin 20. Silloinkaan tämä henkilö ei sanonut hintaa, vaan antoi ymmärtää tekevänsä keikan halvalla.

Kolmannella kerralla sitten tivasimme, että nyt hinta on saatava, että meidän on tiedettävä budjetti. Tällöin hän sanoi, että yleensä ottaa näistä keikoista 350, mutta ei nyt osaa sanoa hintaa meille, kun itse itseään tarjosi ja että hän miettii vielä. Kauhistuimme tästä, että eihän meillä ole varaa eikä intoa laittaa 350 euroa kahteen lauluun kirkossa!! Sitten vasta neljännellä kerralla hän sanoi, että kyllä se hinta on meillekin 350, eikä ole neuvotteluvaraa.

Meni maku koko laulajaan, ensinnäkin hänen olisi pitänyt sanoa hinta heti, eikä antaa ymmärtää tekevänsä keikan halvalla. Ja pitäähän palvelun ostajan tietää etukäteen, että mitä hän ostaa ja millä hinnalla. Ja toi, että saamme kiskoa hintatietoa neljä kertaa. Nyt ongelma on se, että kun tämä on puolituttu, niin mies ei oikein kehtaa peruakaan tätä keikkaa. Itse olisin täysin valmis perumaan keikan, koska tuo 350 vaikuttaa budjettiin todella paljon varsinkin näin pienellä vierasmäärällä. Muutenkin meni maku koko laulajaan, enkä edes haluaisi tuollaista venkoilijaa häihimme laulamaan. Kyllä hinta on vaan sanottava heti, kun ei maallikolla ole välttämättä minkäänlaista käsitystä, mitä tuollaiset maksavat.

Mitä tässä pitäisi tehdä? ja onko tuo summa ihan yleinenkin hintataso pk-seudulla parista kirkkolaulusta??

Tämä on kyllä viimeinen kerta, kun puolitutulta ostan minkäänlaista palvelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta voitte ihan hyvin sanoa, että olisi todella ihana jos tulisit laulamaan häihimme, mutta valitettavasti budjetissamme ei ole varaa noin kalliiseen laulajaan, vaikka mielellämme sinut ottaisimmekin laulamaan.

Oliskohan hänelle tullut toinen keikka samalle päivälle tai jotain ja nyt yrittää päästä teidän sopimuksesta ulos? Voihan olla että ne rahat tulee hänelle tosi tarpeeseen.. Tosi tyhmältä kyllä kuulostaa, ettei ole voinut sitä hintaa ensin sanoa ja sitten kun sanoo, niin se onkin sama kuin ihan kenelle tahansa (vaikka muuta on mainostanutkin). Toivottavasti saatte joko hintaa alas tai laulajan peruttua, jos ette häntä saa budjettiin mahtumaan. Tosi tylsä tilanne :girl_sigh:

En tiedä PK-seudun hintatasoa, mutta meillä pyysi jousikvartetti 600e (soitti alku- ja loppumusiikit -> piiitkä biisi) ja saksofonisti otti 60e (mut hän tulikin ihan ruokapalkalla, kun oli tuttu :grin: ) Mut älkää te nyt syyllisyydentunnoissanne maksako itseänne kipeäksi, vaikka kuinka olisi tuttu kyseessä. Hänen moka tämä on..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen kauan tehnyt noita kirkkolaulukeikkoja ja voin kyllä sanoa, että vaikka teen sitä työkseni ja laskutan yritykseni laskulla, niin täällä pk-seudulla ei hinta ole lähelläkään tuota. Itse laulan toiveiden mukaan 1 - 3 laulua hääkirkkokeikalla.

Olen täälläkin palstalla ammattilaisena, joten toivottavasti tätä pientä mainosta ei tässäkohtaa poisteta, vaikkei tämä meidän ammattilaisten threadi olekaan :girl_wink:

Mielelläni annan myös tarjousta, mikäli päivä on vapaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt rupeaa tuntumaan vielä ikävämmältä, kun tämä puolituttu yrittää kiskoa meiltä tuollaista hintaa, jos kerta pk-seudulla hintataso ei yleisesti ole tuo. Tämä laulu on siis hänelle vain sivubisnes ja tekee keikkaa pimeänä, eli sekin vielä, että saisi koko summan verottomana. Kun tätä asiaa vielä pyörittelen, niin mun mielestä mulla on oikeus perua keikka. Jos hän pyytää kiskurihintaista normaalitaksaansa, niin mulla on oikeus ottaa sellainen laulaja, jonka itse haluan ja valitsen. Hän ei kuitenkaan ole mitään tasoa Paula Koivuniemi, Jari Sillanpää tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harvoin meikäläinen saa tuon verran edes tunnin soolokonsertista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harvoin meikäläinen saa tuon verran edes tunnin soolokonsertista.

Ei mullakaan ole vielä ollut yhtään keikkaa, josta olisin saanut tuon :) Oon sitten ollut soolo- tai bändikeikalla. Oonkohan mä hinnoitellut itseni ihan liian alas :girl_haha:

Ja kyllä mun mielestä tuollaisen hintaisen keikan voit vielä ilman muuta peruuttaa ja sanoa, että kun ei hinnasta ollut tietoa ajoissa, niin ette halua/pysty maksamaan niin paljoa.

Milloinkas häänne ovat, jos tulisin teille laulamaan :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, kuinka kallista!! Hyvä ystäväni kyseli laulajia viime kesänä häihinsä laulamaan kirkkoon, Helsingissä. Hinnat vaihtelivat noin 100-200 euron kieppeillä, yleisimmin taidettiin pyytää noin 150 euroa ja sillä hinnalla ystäväni otti laulajan. Laulaja lauloi todella kauniisti, tunnelmallisesti ja ääni oli mitä kaunein. Laulut sai itse valita ja laulaja oli muutenkin hyvin joustava. Niin, ja kaikki ilmoittivat kyllä hinnat reilusti etukäteen.

Ja yleensä, jos itse tarjotaan itseä jonnekin, niin voisi olettaa, että tekee vähän halvemmalla, jos kerta tuttuja ollaan...??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

350€???? Minä peruisin samoin tein!

[email protected]

Täältä oli meidän häihin laulaja. Nainen lauloi ilman mikkiä uskomattomalla äänellään. Hinta oli muistaakseni noin 120€ ja toisesta biisistä olisi veloitus ollut vain hieman enemmän! Suosittelen! Meillä sai paljon kehuja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jopas on kiskontahinta. Itse saan tehdä töitä 4 päivää, jotta saan tuon summan verottomana... En maksais kahdesta laulusta, tuolla rahalla pitäisi saada vähintään pariksi tunniksi esiintymään. Itse sain hääkirkkooni 8 hengen kuoron esiintymään 150 eurolla!! Heidän normihinta ja olivat ihania.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Tuota, tuo hinta on minun mielestäni jo minimi hintaa, mietitäämpä sisältöä: matkustus juhlapaikalle ainakin kerran ennen tilaisuutta, jotta mahdollista selvittää missä kohtaa juhlapaikkaa laulu tapahtuu ja harjoitus akustiikan tarkistusta varten. Sitten laulua on ennen tilaisuutta harjoiteltava ja se ei tapahdu hetkessä sekä sanojen ulkoa opettelu. Myös itse tapahtuma jopa parin laulun vuoksi vie aikaa ainakin 1,5 h ja tapahtuu viikonloppuna eli kun mietitään niin hinta sisältää paljon tehtyjä työtunteja ja vielä sitten se, että taidosta kannattaa maksaa tai sitten kuka tahansa voi mennä vetämään jos tuo tuntuu niin helpolta!! Vaatiihan se rohkeutta astua ylipäätään esille, joten mielestäni hintaa näissä tasoissa ei kannata haukkua:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Tuota, tuo hinta on minun mielestäni jo minimi hintaa, mietitäämpä sisältöä: matkustus juhlapaikalle ainakin kerran ennen tilaisuutta, jotta mahdollista selvittää missä kohtaa juhlapaikkaa laulu tapahtuu ja harjoitus akustiikan tarkistusta varten. Sitten laulua on ennen tilaisuutta harjoiteltava ja se ei tapahdu hetkessä sekä sanojen ulkoa opettelu. Myös itse tapahtuma jopa parin laulun vuoksi vie aikaa ainakin 1,5 h ja tapahtuu viikonloppuna eli kun mietitään niin hinta sisältää paljon tehtyjä työtunteja ja vielä sitten se, että taidosta kannattaa maksaa tai sitten kuka tahansa voi mennä vetämään jos tuo tuntuu niin helpolta!! Vaatiihan se rohkeutta astua ylipäätään esille, joten mielestäni hintaa näissä tasoissa ei kannata haukkua:)

Ei tässä ollutkaan tarkoitus haukkua hintaa vaan periaatetta. Hinta pitäisi kertoa ETUKÄTEEN, jotta tilaaja voi itse päättää, onko valmis maksamaan pyydetyn hinnan vai ei. Laulaja on käynyt esiintymässä tuossa kirkossa ennenkin, joten tuskin hänen siellä tarvii käydä harjoittelemassa etukäteen. Ja toinen lauluista on hänelle tuttu, joten harjoiteltavaa tulee vaan yhdestä. Ja matkaa häneltä kirkkoon reilut 2 km. No, mieheni ei kehtaa tuota röyhkimystä peruakaan, jottei mene välit. Ottaa päähän, mutta toivottavasti edes laulaa sitten hyvin. Mietin vaan, että ketuttaa niin paljon, että tekis mieli saada toi röyhkimys maksamaan edes verot tuosta. Miten se onnistuu, vaatimalla kuittia, vai auttaako sekään, että tieto menis veroviranomaisille??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, mieheni ei kehtaa tuota röyhkimystä peruakaan, jottei mene välit.

Miten ihmeessä ei kehtaa? Siis jos kyseessä on puolituttu niin onko siitä suuri menetys silloin jos välit menee?

Itse en missään nimessä maksaisi tuollaista hintaa varsinkaan jos on ammattilaisten taholta valaistu toisin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minusta voitte todellakin perua keikan. Ei tietenkään teillä ole velvollisuutta sitoutua maksamaan ennen kuin olette tienneet hinnan. Mitä väleihinne tulee, niin sellaiset välit saavat mennäkin, jotka ovat rahasta kiinni. Jos on niin ammattimainen, että suurta summaa pyytää, on suhtauduttava ammattimaisesti myös siihen, kuka haluaa maksaa ja kuka ei.

Hintataso sinänsä voinee vaihdella paljonkin, ja se on minusta ihan ymmärrettävää. Tälläkin palstalla on joitakin ammattilaisia, joilla on vuosien kokemus yhteissoitosta ja nimeäkin: toki he voivat pyytää enemmän kuin sellaiset, jotka vasta aloittelevat uraansa, ja moni haluaa sen heille myös maksaa. Me taas esimerkiksi emme ole olleet kuvioissa mukana vielä niin pitkään, että olisi mainetta ehtinyt kertyä, ja siksi emme pyydä niin hurjia summia.

150 euroa kahdeksan hengen kuorosta kuulostaa kyllä jo älyttömältä. Sehän on siis 18,75 euroa per henkilö - sisältäen keikan, matkat, harjoitukset, mahdollisesti nuottien hankinnan... Huhhuh. :) Jos joku haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä, niin ei ole minun asiani lähteä siitä moittimaan, mutta älkää pettykö, jos kovin moni muu ei tuohon hintaan poistu kotoaan. Onnenpotkunahan sitä voi pitää, jos noin pienellä summalla sai hyvän esityksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

150 euroa kahdeksan hengen kuorosta kuulostaa kyllä jo älyttömältä. Sehän on siis 18,75 euroa per henkilö - sisältäen keikan, matkat, harjoitukset, mahdollisesti nuottien hankinnan... Huhhuh. :) Jos joku haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä, niin ei ole minun asiani lähteä siitä moittimaan, mutta älkää pettykö, jos kovin moni muu ei tuohon hintaan poistu kotoaan. Onnenpotkunahan sitä voi pitää, jos noin pienellä summalla sai hyvän esityksen.

Kuorolaulu on useimmille kuorolaulajille varmaankin harrastus, josta ei odoteta palkkaa. Harvasta harrastuksesta saa tuloja, päin vastoin. Ja kun kerran on yhdessä opeteltu kivoja biisejä niin on kiva mennä niitä yhdessä myös esittämään. Mielekkäiden esiintymistilaisuuksien saaminen ei aina ole helppoa, jollei toimi seurakunnan tms. yhteisön alaisuudessa, ja harjoittelumotivaatiota syö, jollei ole esiintymisiä tiedossa. Jos siitä vielä saa kahvirahat päälle, niin mikäs sen mukavampaa.

Mielestäni paras ja koskettavin musiikkiesitys on sellainen, jonka joku tuttava tai sukulainen haluaa esittää häälahjana ilman korvausta. Jollei sellaista ole tulossa, on ihan kunniakasta olla vaikka kokonaan ilman. Jos puolituttu tarjoutuu itse laulamaan, ja vasta myöhemmin ilmoittaa kiskurihinnan, niin on se aika hävytöntä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun tämä laulaja on noin röykeä, niin EHDOTTOMASTI pitäisi pystyä sanomaan, että teillä ei ole tarvetta(tai varaa) hänen palvelulleen.

Asia on nimen omaan periaatteellinen, ei rahallinen.

Inhottava tilanne :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ottanut kyseisestä keikasta MAX. 100€, niin että olen itse myös soittanut flyygeliä samalla kun laulanut.

Ilmoittele jos tarvetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuorolaulu on useimmille kuorolaulajille varmaankin harrastus, josta ei odoteta palkkaa. Harvasta harrastuksesta saa tuloja, päin vastoin.

Toisaalta, jos puhutaan harrastajista (opiskelijakuorot, ym.) niin he rahoittavat tällaisilla esiintymisillä toimintaansa, ja siitä syntyy paljon kuluja. Harjoitustilat, johtajien palkat, nuotit, kuoropuvut, kurssit ja leirit... Eivätpä kuorolaiset siis tosiaankaan harrastuksesta palkkaa saa, vaan keikkapalkkiot menevät suoraan näihin kuluihin eivätkä riitä niitä kattamaan, joten summaa jatketaan jäsenmaksuilla. Eli kuten sanoit, päin vastoin.

Monet tällaiset kuorot ovat taloudellisesti erittäin tiukoilla. Siksi näkisin, että on kyllä perusteltua pyytää esiintymisestä summa, joka edes jollain lailla vastaa tehdyn työn määrää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

150 euroa on kuorolle iso summa, ainakin omat kuoroni ovat lähteneet pienemmistäkin summista esiintymään, koska laulaminen on heille rakas harrastus ja heistä on ihana esiintyä-varsinkin jos oikein erikseen pyydetään :-X

8 hengen kuoro siis tod. näk. kerää juurikin kuorolle rahaa eivätkä ota siitä maksua itselleen.

350 euroa on liikaa kahden laulun esittämisestä kirkossa, itsekin ammattilaisena voin sanoa, että tuollaisista summista saa ihan tavallisena muusikkona vaan haaveilla :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, aivan älyttömältä kuulostaa tommonen summa parista laulusta. Saa olla jo melkonen oopperatähti tai lavaesiintyjä joka heittää keikkaa päätyökseen, että tommosia summia saa parin laulun esittämisestä.

Noi 100-200 euroa pääkaupunkiseudulla kuulostaa meikäläisen korviin ainaki suhteellisen normaaleilta. Toisin kuin tommonen kiskurihinta.

Ite teen kanttorina keikkoja, enkä todellakaan saa vihkitilaisuudesta 350 euroa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään