Jump to content
Naimisiin.info

Kutsuttu hääjuhlaan, mutta ei vihkimiseen


Guest Loukkaantunut

Recommended Posts

Jos vihkiminen halutaan järjestää pienellä porukalla, niin todellakin hääparilla on mielestäni oikeus toimia näin pelkäämättä kenenkään loukkaantuvan asiasta. Olen ollut kerran häissä (hääjuhlassa), jossa pari oli mennyt naimisiin edellisenä päivänä maistraatissa, paikalla oli ollut perhe ja lähimmät ystävät. Myöhemmin he olivat juhlistaneet vihkimistä illallisella, johon oli lisäksi kutsuttu mm. kauempaa saapuneita vieraita, jotka jo ko. paikkakunnalla olivat. Mulle ei todellakaan olisi tullut mieleen loukkaantua tästä järjestelystä. Päinvastoin olin otettu kutsusta hääjuhlaan, joka olikin oikein ihana ja siihen oli todella panostettu. Ja kyllä, parilla oli myös lahjalista, ja oikein mielelläni heille hankin lahjan. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meidät vihitään maistraatissa perjantai-iltapäivänä ja todistajia kutsutaan ihan muutama ihminen. Samaisena iltana järjestämme juhlan jonne kutsutaan lähipiiri. Ei sinne maistraattiin mahdu kuitenkaan kaikki häävieraat, joten parempi kutsua vain ne kakkein tärkeimmät ihmiset (molempien äidit ja sulhon isäpuoli, minun kummitäti ja bestman sekä kaasot). Jos joku vetää herneen nenää niin oi voi, sitten ei minun puolesta tarvitse tulla koko häihin :D

Link to comment
Share on other sites

Me kutsuttiin muutamia "vain" juhlaan.. Periaatteella mukavia kavereita joiden kanssa haluaa juhlia muttei ehkä kuitenkaan vihkimiseen.. Ja yksi oli sellainen, joka erään kaverin häissä oli oikeasti törkeä, erään toisen kanssa "huuteli" ruuan aikana (ja jo kirkon jälkeen) että missä viinat jne..

Mua hävetti olla niiden kanssa samassa pöydässä, joten tämän perusteella päätettiin ettei kutsuta vihki- ja kahvitilaisuuteen että saa tulla sitten juhlimaan kun sukulaiset on lähteneet.

Noh, tämähän sitten alkoi la iltana kitistä miksi hänet on kutsuttu niin myöhään jne.. Kyllä teki jo mieli perua koko kutsu.

Link to comment
Share on other sites

Me tehtiin tietoisesti niin, että vihkiminen ja hääjuhla on erikseen.

 

Vihkiminen oli 1.4.14 maistraatissa, jota todistamassa olivat vain minun äiti ja isä. Se oli vähän semmonen "salainen" juttu, eikä tuota hääpäivää kovin moni edes tiennyt etukäteen. Lähdettiin heti vihkimistä seuraavana päivänä häämatkalle.

Hääjuhla on 9.8.14 ja sinne on kutsuttu 43 henkilöä eli vain ne tärkeimmät, eikä siellä ole mitään sen kummempia seremonioita. Ne ei ole ihan ne perinteiset häät, kun ne on mökkihäät ja muun ohjelman lisäksi meillä on mm.saunomista, uimista ja makkaranpaistoa.

 

Sulhanen ei olisi alunperin halunnut pitää juhlia ollenkaan ja minä taas halusin pienet juhlat; isoja häitä ei missään vaiheessa edes mietitty. Päädyttiin sitten tällaiseen kompromissiin ja tämä on meille se parhain ratkaisu :)

 

Eli kaikki vieraat on kutsuttu vain hääjuhlaan, eikä sitä juuri kukaan ole kummastellut. Me tehdään nää jutut omalla tavallamme :)

Muokattu: , käyttäjä: ajno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...