Jump to content
Naimisiin.info

Rovaniemen papit


Quendi

Recommended Posts

Jos täälltä löytyy joltain kokemusta Rovaniemen papeista niin voisitteko vähän vinkkailla ja kertoa millaisia persoonia heistä löytyy ja oliko pappi teille mieluisa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 6 months later...

Mulla ei oo vihkipapeista niinkään tietoa, mut tyttären ristiäiset oli viime vuonna, ja pappina sellanen ku Veikko Karhumaa. Aika nuori mies, kannattaa perinteisiä arvoja. En ottais häntä meijjän vihkipapiksi..

Tätini hautajaispappina oli aivan ihana nainen, nimeä koitan tässä just metsästää, hänet jos sais vihkijäksi, niin olis hienoa!

Empä kyllä sit muuta osaa sanoa..

Muoks. nimi löyty, Lindström Mirja-Liisa. Luulisin.. :D

Link to comment
Share on other sites

Soittelin kirkkoherran virastoon tällä viikolla ja sanoivat että ensikesän häihin voi varata papin vasta keväämmällä, joten täytyy olla yhteydessä sitten keväällä vasta. Vielä on siis aikaa miettiä ketä pappia pyytää vihkimään. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Täytyi tulla kehumaan meidät vihkinyttä pappia Mirja-Liisa Lindströmiä. Aivan ihana persoona ja vieraskirjassa todella monet olivat kehuneet papin puhetta ja rentoa kaavaa. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onko tämä Mirja-Liisa minkä näköinen? Kummilapsemme kastanut naispappi oli kyllä aika sydämellisen ja rennon oloinen henkilö, ehkä jopa asteen liikaakin :grin: Mutta ennemmin sellainen kuin kovin jäykkä ja perinteinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meidät tulee vihkimään Anne Lehmus.

Olemme kerran tavanneet; Suosittelen erittäin lämpimästi, vaikka en olekkaan nähnyt hänen vihkimisiä, ihanan ihmisenä! :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rovaniemen seurakunnalla olen ollut joinakin vuosina kesätöissä ja täytyy sanoa, että Topi Litendahl, Mirja-Liisa Lindström, Anne Lehmus ja Ilari Kinnunen ovat erittäin mukavia ja omalla tavallaan rentoja ja persoonallisia pappeja. Jos voisin Rovaniemellä mennä naimisiin, valitsisin ehdottomasti Topi Litendahlin. Hän on mieletön persoona, asiantunteva ja helposti innostuva, sydämellinen ihminen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tietääkö kukaan milloin voi Rovaniemellä alkaa kirkkoa varaamaan? Ja toiseksi että miten vihkimisiä suoritetaan perjantaisin vai suoritetaanko ollenkaan? Ja vielä kolmantena, että tietääkö kukaan veloittaako kirkko jotain ulkopaikkakuntalaisilta? Olemme siis kummatkin asuneet koko lapsuutemme ja nuoruutemme Rovaniemellä ja opiskelujen perässä paikkakunnalta pois muuttaneet, perheet siis edelleen rovaniemen seurakunnan jäseniä, vaikuttaakohan tämä mitenkään myönteisesti asiaan mikäli vihkiminen on maksullinen?

Olen niin pihalla näistä :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pöpen kysymyksistä..

Minä olen kyselly juuri noita samoja asioita Rovaniemen seurakunnan kirkkoherranvirastosta :)

Me mentiin kihloihin 20.9.2009 ja tiedustelin samantien pääkirkkoa 31.12.2010 pidettäviin häihin. Varaaminen onnistui jo tuolloin ja minä tein sen sähköpostitse. Varaaminen onnistuu myös menemällä paikan päälle tai soittamalla. Varausvahvistus tuli postissa myöhemmin. En tiedä tarkkaan, kuinka aikasin kirkon voi varata, mutta kannattaa kysyä heti, kun tietää päivämäärän.

Meillä häät on perjantaina eli kyllä vihitään perjantaisin. Pääsiäisen pitkäperjantaina ei kuulemma mielellään vihitä, mutta muuten ei ole rajoituksia varausten suhteen.

Minä olen Rovaniemeltä kotoisin ja mies etelästä eikä olla paikkakuntalaisia enää kumpikaan. Minnulle kerrottiin, että toimituksesta ei peritä maksua, vaikka on ulkopaikkakuntalainen.

Jos sinulla on lisää kysymyksiä, kirkkoherranvirastosta vastataan kyllä mielellään. Ainakin minä olen saanut sieltä todella nopeaa, hyvää ja ystävällistä palvelua :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rovaniemellä on paljon nuorehkoja hyviä pappeja nykyään.

esim. Ilari Kinnunen, Anne Lehmus ja Topi Litendahl ja hänen vaimo Elina Rask-Litendahl.

Mirja-Liisa Lindström on myös hyvä ja rento. Meidät vihkii Ilari Kinnunen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse varasin juuri vihkijän meille lumikappeliin 8.1.2011 päivälle ja tuntui saavan kivuttomasti vaikka eihän tässä ole enää kuin n. 3kk häihin aikaa.

Link to comment
Share on other sites

Kirkko on nyt varattu ja onnistuihan se perjantaipäivän saaminen. Tosi helposti ja mutkattomasti sai paikan kyllä varattua. Tosin papin pystyy varaamaan kuulemma vasta maaliskuun lopulla, koska heidän työvuorot on vasta silloin selvillä.

Seuraavaksi voikin sitten alkaa pohtimaan kenet sitä tahtoisi, vahvana ehdokkaana Topi Litendahl. Toisaalta kyllä olisi joku naispappikin kiva. Noh, onneksi tässä nyt on vielä aikaa sitä pohtia.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Minä olen kuullu pelkkää hyvää pastori Ahtisesta. On syvämmellinen ja lämmin. Otettiin ihan perhepapiksi, joten kokemusta on hautajaisista, kasteista ja vihkimisistä.

:gihlat:

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihki Topi Litendahl ja aivan ihastuttava! Tykkäsimme kovasti hänestä.

Muokattu: , käyttäjä: Kabri
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tyttäreni kastoi kesällä 2010 Elina Rask-Litendahl. Mulle jäi hänestä ihan hyvä mielikuva, kolmekymppinen pienten lasten äiti. Rauhallinen ja rento.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minäkin kaipailisin tietoa rennosta papista, jota ei ennen avioliittoa syntyneet lapset haittaa eli ei ole kovin vanhoillinen. Haluamme kuitenkin miespapin, mutta tätä paljon kehuttua Litendahlia ei ole silloin saatavilla. Taisi olla silloin käytettävissä I. Kinnunen, L. Kinnunen, Ahtinen, Mäkinen ja Kortesjärvi. Onko kellään tietoa kuka ois "rennoin" näistä?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Molemmat Kinnuset ovat vanhoillislestadiolaisia. Mäkinen perinteisten arvojen kannalla muuten. Ahtisesta joko tykätään tai inhotaan, välimuotoja ei ole. :D Kortesjärvi ihan tuntematon. Silti noista väittäisin Ilari Kinnusta rennoimmaksi, ja joka tapauksessa yleisesti tykätty ihminen, joka itse tykkää työstään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Pitkä on ollut hiljaiselo tällä palstalla.

 

Kyselen ensi vuoden puolella pappia kirkkoherranvirastosta ja vahvimpina ehdokkaina ovat tällä hetkellä Topi Litendahl ja Ilari Kinnunen, toivotaan, että olisivat sitten työvuorossa! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Suosittelisin noista kahdesta Ilaria enemmän, Topin kanssa töitä tehneenä en häntä omaksikaan vihkipapikseni halua. Pitää kyllä hyviä puheita, mutta mulle merkkaa millainen ihminen myös on ja Topi on sen verran itsekeskeinen ja rakastaa omaa ääntään niin paljon että mahdollisimman vähän haluan olla enää hänen kanssaan tekemisissä. Mutta Ilarista mulla ei ole kyllä muuta kuin hyvää sanottavaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eipähän saatu kumpaakaan, ei Topia eikä Ilaria, joten valitsimme papiksi Karita Kaukosen :) Hän on ilmeisesti aika uusi pappi Rovaniemellä ja minulle täysin tuntematon tapaus, mutta varmasti juuri hyvä pappi meille!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...