Jump to content
Naimisiin.info

Hääkuvat koemeikkipäivänä?


Guest Autumn

Recommended Posts

Oletteko käyneet hääkuvissa koemeikkipäivänä? Tämä on noin viikkoa ennen hääpäivää, kampaus ja meikki peräkkäin. Mietin miten saamme sulhaselle puvun, vuokrataanko niiitä viikoksi vai pitääkö vuokrata kaksi kertaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me kävimme, juuri tänään! :) Meilla tosin juhlat tulossa jo ylihuomenna, joten miehen puvun vuokraus olisi onnistunut jo ihan normi vuokra-ajalla tähän. Mutta päädyimme sitten ostamaan tumman puvun kuitenkin vuokrauksen sijaan. Suosittelen, kuvaajakin sanoi kuinka paljon rennompaa on sekä hänen että meidän kannalta kun ei ole kiire!

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan menossa maistraatissa naimisiin ja parisen viikkoa sen jälkeen on juhlat. Ajattelin ottaa koekampauksen ja -meikin maistraattipäivänä. Meille valokuvaaja ehdotti, että otettaisiin potrettikuvat maistraattipäivänä niin ei tarvii juhlapäivänä niitä miettiä. Lisäksi siinä voi sitten katsoa säänkin mukaan jos ottaa miljöökuvia. Jos maistraattipäivänä sataa niin potrettikuvauksen voi siinä tapauksessa siirtää juhlapäivälle ja viimeiseksi vaihtoehdoksi jää studiossa otetut potretit jos molempina päivinä sataa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä olen miettinyt tätä aika paljon. Saimme hienon idean ottaa valokuvat eräällä kauniilla ja minulle rakkaalla paikalla Helsingin saaristossa, mutta sinne ei tosiaan juhlapävänä mitenkään ehdi mennä... Joten aiemmin viikolla pitäisi tehdä koemeikit, kampaukset ja muut tällingit ja käydä ottamassa kuvat etukäteen. Tässä on kuitenkin muutama ongelma: ensinnäkin puku pitäisi pukea vasta siellä metsän keskellä, ettei mene likaiseksi polkuja kulkiessa. Tämä nyt varmaan onnistuu, jos saan edes jomman kumman kaason mukaan auttamaan. Lisäksi sitä pitäisi varoa, eli puihin kiipeilyt sun muut taitaa jäädä luonnonympäristöstä huolimatta.

Mutta minua vähän harmittaa, jos sulho näkee minut "täydessä tällingissä" jo monta päivää ennen vihkimistä :( Jotenkin vain tuntuu, että sillä ei sitten sinä päivänä ole mitään "uutta" nähtävää minussa enää. Onhan siellä häissä montakymmentä muuta henkeä, jotka eivät ole pukua yms. nähnyt, ja olisihan se ehkä rennompaakin, kun ei tarvii enää juhlapäivänä jännittää niitä kuvaamisia ja sulhon mielipidettä puvusta jne... Kaipa se silti tahtoo :D Onko tämä ihan typerä ajatus? Järjellä tiedostan että on, silti jokin haraa vastaan tätä etukäteiskuvausta... Mies sanoi että hälle on ihan sama, me tehdään niin kuin mä haluan. Ongelma on, että mä en tiedä mitä haluan :D Houkuttaisi ihan kamalasti saada vähän erilaista miljöötä kuviin kuin mitä juhlapäivänä on mahdollista, mutta...

Lisäksi pitäisi tietysti sattua päivä, jolloin ei sada, mikä elokuussa ei ole mitenkään varmaa... Varavaihtoehtona meillä kuvaus vihkipäivänä ennen vihkimistä, joten alttarilla sulho on minut joka tapauksessa nähnyt jo. Silti se tunti ennen vihkimistä ei jotenkin haittaa niin paljon kuin useampi päivä. Onko moni ottanut kuvat jo koemeikki- ja kampauspäivänä? Minustakin olisi kiva kuulla lisää kokemuksia.

Edit: Niin ja se vielä, että jos ottaa koemeikkipäivänä jo kuvat, niin kimppuahan ei niihin sitte saa mukaan? Ei ne montaa päivää ne kimput hyvänä kestä kuitenkaan. Vai ootteko satsanneet sitten "kakkoskimppuun" kuvauspäivänä? Vai onko kukat ihan turhia?

Muokattu: , käyttäjä: tylleröinen-88
Link to comment
Share on other sites

Kannattaa kyllä sitten varmistaa, että onko koemeikki/kampaus ihan oikeasti samanlainen kuin hääpäivänä. Aina niin ei ole, vaan koemeikki saattaa olla enemmänkin värien kokeilua ja testausta eikä koekampaustakaan välttämättä tehdä yhtä hyvin kuin hääpäivänä, niin ettei se ehkä kestä kasassa kovin pitkään.

Link to comment
Share on other sites

Minä myös mietin samaa asiaa, kun meillä oli erikseen kihlakuvaus. Olisin halunnut meikin ja kampauksen myös kihlakuvaan. Kysyin asiaa kampaajaltani ja hän sanoi samaa kuin pampam, että koemeikissä ja kampauksessa lähinnä kokeillaan eri värisävyä ja sävyasteita, näin toisen silmän meikki saattaa olla erisävyinen kuin toisen. Samoin kampauksen kanssa, että sitä vain vähän kursittiin kasaan ja katsottiin, mihin suuntaan hääpäivänä lähdetään. Kun lähdin koemeikistä, olin ihan tyytyväinen, etten ollut ottanut sitä kuvauksien kanssa samalle päivälle. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...